XR 650 L ja R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Lähti toimiin jo melko täydellisesti kun kaasariin vaihdettiin kaikki osat neulaa myöten. Ehkä inasen vaeltaa kierrokset kuumana, en osaa enää sanoa. Vaihdan sen imukurkun kuitenkin vielä. Mutta nyt jo toimii hienosti..on se hieno vehje, kauhee voima eikä mitään jarruja :oops:

Ja mulla Motulin 7100 käytössä. 5100:lla ei Reklusen kytkin toiminu hyvin. 2000km välein oon vaihtanu öljyt.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Dominator »

pmw kirjoitti: kauhee voima eikä mitään jarruja :oops:
mm. Stormilta saa tehokkaamman 280mm etujarrusarjan XR650R maliin -> https://www.storm-motor.fi/merkkikohtai ... lla-280mm/


Kuva
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Mielestäni ei tarvi mitään isompia levyjä tai uutta satulaa. Laitoin ite pääsylinterin korjaussarjan, satulaan uudet männät ja tiivisteet, Spiegler teräspunosletkun, EBC CX wawe laikan (normaali koko) ja EBC TT MX palat niin etujarru on todella tehokas. Pystyy ihan helposti nostamaan takapyörää. Pääsylinterin mäntä oli itellä kulunut jo huoltorajan yli (32tkm). Muut päivitykset varmasti ihan turhia jos tuota ei korjaa ensin.

Takajarrussa mulla on samat tuotteet pl. korjaussarjan sijaan kokonaan uusi pääsylinteri (maksaa n. 15€) mutta se on kyllä silti ihan synkkä.

Ai niin ja varokaa tuon etujarrupääsylinterin korjaussarjan kanssa. Niitä on ilmeisesti kahta kokoa. Ai mistäkö tiedän...
XR650R 2001
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Jur1 kirjoitti:Mielestäni ei tarvi mitään isompia levyjä tai uutta satulaa. Laitoin ite pääsylinterin korjaussarjan, satulaan uudet männät ja tiivisteet, Spiegler teräspunosletkun, EBC CX wawe laikan (normaali koko) ja EBC TT MX palat niin etujarru on todella tehokas. Pystyy ihan helposti nostamaan takapyörää. Pääsylinterin mäntä oli itellä kulunut jo huoltorajan yli (32tkm). Muut päivitykset varmasti ihan turhia jos tuota ei korjaa ensin.

Takajarrussa mulla on samat tuotteet pl. korjaussarjan sijaan kokonaan uusi pääsylinteri (maksaa n. 15€) mutta se on kyllä silti ihan synkkä.

Ai niin ja varokaa tuon etujarrupääsylinterin korjaussarjan kanssa. Niitä on ilmeisesti kahta kokoa. Ai mistäkö tiedän...
Voisi ehkä kokeilla tuota. Teräspunos löytyykin jo edestä. Toki ei noi levytkään paljoa maksa jos uudistelis
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Levyt on etu MD6001CX ja taka MD6181CX.

Ebayn kautta jostain saksasta 80€/kpl luokkaa toimituksineen.
XR650R 2001
RAISAJU1
Viestit: 1
Liittynyt: To Elo 10, 2017 6:43 pm
Pyörä: Honda xr650r
Paikkakunta: Kemi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja RAISAJU1 »

Tänään xr650r kotiin ja eka pikku testiajo , löylyä tuntuu piisaavan. Nyt sitten pikku ponnistus et saahaan toi vielä Suomen kilpiin.
JPR
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 24, 2018 10:31 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Tornio

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JPR »

Dramaattinen Xr kannan kasvu Meri-Lapissa, vähän niinku coronallaki :mrgreen:
Toivottavasti katsastus onnistuu heittämällä ja pääsee nauttimaan tuosta Hondan valmistamasta kurapyörien mörssäristä.
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Kokeilin pikku modia kytkimeen tänään eli nakkasin jousen (judder spring), sen jousen aluslevyn ja ensimmäisen ohuemman levyn, minkä sisällä nuo istuu, mäkeen ja laitoin niitten tilalle samanlaisen levyn kuin ne 6 muuta.

Kytkin nappaa aika paljon ärhäkämmin ja irrotuskohta on selkeämpi. Kannattaa ehdottomasti kokeilla tuota jos sattuu olemaan yks ylimääräinen levy tallella. Menee ehkä 15 min koko hommassa.
XR650R 2001
Japetzkin
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Pyörä: XR650R, CBR1100XX
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Japetzkin »

Paljos teillä kuluttaa pyörät öljyä? Oma näyttänee n. 300km/5h matkalla vievän tikullisen öljyä ainakin sellaisessa ajossa, jossa ajetaan urku auki korkeilla kierroksilla. Öljynä olen käyttänyt tuota Motulin 5100 10W-40, johon olen muuten kyllä ollut tyytyväinen. Pyörä ei siis oireile mitenkään ja tehot on tallella.

Bensan kulutusta en tarkemmin ole laskenut, mutta veikkaisin sen olevan 8-9l/100km välissä tälläisellä ajolla. Saa olla kyllä aktiivisesti etsimässä tankkaus mahdollisuutta vakio tankilla. Ulkonäkösyistä isompaa tankkia ei tule. :lol:
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Sen mitä mittaillu, ei tunnu vievän juuri yhtään. 2000km intervallilla öljynvaihto eikä oo ollu mitään tarvetta lisäillä yhtään sinä aikana. Motulin 7100. Toi 5100 mikä mulla on ollu aina kaikissa, ei toiminu mun XR:ssä.


Oliko japetzkin tänään pyynikin näkötornilla XR:llänsä Z750:n vierellä/kanssa? En usko että tampereella enää olis kolmatta XR:ää..tuuhan mustaanlahteen käymään ja jutskaan!
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Japetzkin
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Pyörä: XR650R, CBR1100XX
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Japetzkin »

Näyttänee siltä, että konetta pitäisi pikkuhiljaa alkaa avaamaan. Tosin voisin koittaa toisilla öljyillä ensin. Tällaiset isommat rempat vaatiikin sitten parkkipaikkaa paremmat tilat. Tosin eihän moottorin ottaminen sisälle tänne yksiöönkään talveksi olisi poissuljettu idea. Ostin pyörän alunperinkin jemmaan ja sille olisi tulevaisuuden suunnitelmia, mutta ensin täytyy valmistua ja hommata harrastetilat. Pyörä tuli kuitenkin sitten viime kesänä otettua käyttöön. Eihän sitä voinut olla vastustamatta: sen verran makea peli kuitenkin kyseessä. Nyt mielessä on käynyt pistää "huoltovapaa" kyykky ja pistää XRR odottamaan parempia päiviä. Eipä tarvitsisi pelätä mm. pyörän joutumista varkaiden käteen. Saa nähdä millaiseen ratkaisuun päädyn.

Joo, minähän se siellä Pyynikillä. Käytiin heittämässä kaverin kanssa kauniin kesäpäivän kunniaksi lenkkiä. Viime kesänä tuli käytyä mustalahdessa muutamina tiistaina pyörähtämässä, mutta ei taidettu sattua samaan aikaan paikalle. Tämän kesän pyöräkauden aloittaminen venähti heinäkuun alkuun, jonka vuoksi minua ei vielä ole näkynyt mustalahdessa...
JPR
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 24, 2018 10:31 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Tornio

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JPR »

Fasepookin puolella Xr650r riders -ryhmässä on sillointällöin keskustelua tuosta öljynsyönnistä korkeilla kierroksilla pidempiä matkoja ajaessa, monesti vastaukseksi tulee venttiilivarren kumit tai ison ykspyttysen moottorin ominaisuus. :roll:

Omalle Hondalle tullut jokuaika sitten 10 000km täyteen. Hommasin sm vanteiden vuoksi mittaristoksi Trailtech Endurance 2 ja askartelin sille alumiinista tellingin. Kaveri tulosteli sään kestävästä muovista tellinkiin merkkivalo"paneelin", täytyy laittaa kuvaa kunhan jaksaa viimeistellä osat ja merkkivalot saapuvat.
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Katoin tossa mustastalahdesta kotio noita lämpötiloja.

Optimaalinen lämpö mitä oon todennu nesteelle on n. 85 C.
Tällön mun öljylämpömittari näytti 150F. Pyöri siinä 125-150F välissä aika paljo. Eli siellä 51-65C välissä.

Ilman flektejä tosiaan nesteen lämmöt nousee äkkiä sinne 100C paikkeille.

ps. piti aika kovaa ääntä kun lähdit siitä sinne ylämäkeen :mrgreen:
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Taas on ollu kaikenlaisia mopoja tänäkin vuonna ajossa, mutta XR on ja pysyy... Tuun aina siihen tulokseen, että XR on kaikkialla aina paras. Josta oon tullu siihen tulokseen, että ehkä olis syytä ostaa jo katuvanteet tähän. Onkos kellään myydä? Tai sitten täytyy lähteä metsästään mikä sopii :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Japetzkin kirjoitti:Paljos teillä kuluttaa pyörät öljyä? Oma näyttänee n. 300km/5h matkalla vievän tikullisen öljyä ainakin sellaisessa ajossa, jossa ajetaan urku auki korkeilla kierroksilla. Öljynä olen käyttänyt tuota Motulin 5100 10W-40, johon olen muuten kyllä ollut tyytyväinen. Pyörä ei siis oireile mitenkään ja tehot on tallella.

Bensan kulutusta en tarkemmin ole laskenut, mutta veikkaisin sen olevan 8-9l/100km välissä tälläisellä ajolla. Saa olla kyllä aktiivisesti etsimässä tankkaus mahdollisuutta vakio tankilla. Ulkonäkösyistä isompaa tankkia ei tule. :lol:
Noin 1000km ajettu touringia edellisen öljynvaihdon jälkeen niin pari senttiä laskenut öljyn taso sight tubessa. Tähän kuuluu n.105km siirtymäpätkä 100-110kmh vauhtia putkeen mutta muuten aika rauhallista matka-ajoa.

38500km tulee ihan just mittariin ja ei ole minun tietääkseni moottoria rempattu koskaan. Tollasessa matka-ajossa pääsen n. 5L/100km.
XR650R 2001
Vastaa Viestiin