Kotari koeajettu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Kotari koeajettu

Viesti Kirjoittaja petev »

No niin on hiipinyt mieleen, että jospa vaihtaisi katupyörän Kotkaan. Kävin ajamassa LC4 SM:n, kun sellainen sattui tuossa läheisessä liikkeessä olemaan. Ensivaikutelma oli että tämähän tärisee niin, että paikat irtoaa hampaista. Asfalttitiellä ei tolla tee kyllä mitään, kun tuntuu melkoisen lussulta, hiekalla rupesi tuntumaan, että onhan tässä lyöntiä ihan kohtuudella.
Kivaa oli koittaa, mutta ei taida moista peliä tulla meikäläisen talouteen ennekuin on varaa pitää kahta pyörää talossa.
Onko noissa -90 luvun alun kurapyörissä mitään kohtuu kevyttä <160 kg kestävää mallia, jota vois harkita soratie pyöräksi ?
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Pkku DR, pikku dominaattori ja XR ainakin täyttää nuo kriteerit. Kestävien maineessa kaikki eikä painoa hirveesti, osat halpoja ja muutenkin halpoja hankkia. Tehoa noissa missään ei sitten ole kovin kummoisesti, mutta jollekin pikkupolulle ja maastoon jossain määrin riittävästi.
hexi
Viestit: 136
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 5:09 pm

Viesti Kirjoittaja hexi »

Mun entinen pyörä oli husaberg fe501 supermoto kiekoilla (ei siis alkuperäinen sm). Vaan juuri tärinä ja tiheät huoltovälit laittoi vaihtamaan pikku dr:rään, jossa tehoa ehkä puolet bergin tehoista.

Vaan hyvin tuollakin kerkiää hiekkatiellä, kulkee helposti 110 todellista (menee enemmänkin, mutta kone tipahtaa vääntökäyrältä, ei viitti rääkätä) ja satasta voi ajella pidemmänkin siivun. Mutta tehoja on senverran vähän että näyttäviä sladeja mutkasta tultaessa ei oikeen pysty harrastamaan, paitsi jos vauhtia alle 40. Samasta syystä pehmeissä paikoissa etenee aika kyvin kun tehot ei riitä pyörittämään takarengasta turhaan.

Siis voisin vaikka kuvitella ajavani jollakin xr250 hondallakin, kunhan vaan muunliikenteen vauhdissa pysyisi moottoriteiden ulkopuolella. Tosin ajatuksiin on hiipinyt vaihtokin isompaan useampisylinteriseen matkaenduroon. Transalpeja olen katsellut, mutta toisaalta tuo dr alkaa olemaan tekniikaltaan tuttu ja kilometrejä vähän (15 000) niin taidan tuolla ajella vielä jonkin aikaa, lisäksi joskus talvella alkaa lapsettamaan ja täytyy päästä jäälle tai enskaspooriin leikkimään.

Pointti on siis siinä että pienelläkin enskalla pärjää ja ikäänkuin luonnostaan hakeutuu pienemmille hiekkateilla, joissa vaatimattomat tehotkin riittää. Isoilla taas on helpompi lähteä pidemmälle etsiskelemään sorateitä. Oleellista kumminkin on hommata joku enska jota voip päivittää tarpeen tullen.
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

XR400R (oman hehkutusta :oops: ) on kyllä tuntunut mukavalta peliltä. Voisi sanoa että yksi mukiseksi melkeinpä värinätön kone. Paukkua kohtuullisesti. Oikein mukava kuntoenduron ajeluun. Maantielläkin voi hyvin ajella välityksistä riippuen sellasta +120km/h vauhtia. Tällaisilla välityksillä ykkönen onkuitenkin niin pitkä ettei sillä enää vaikeassa maastossa niin vain ajetakkaan tai kytkinlevyt sanovat pian morjentes.
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Toi XR 400 rupesi kiinnostamaan, mistä vuosimallista alkaen niitä on valmistettu ? Onko jotain hyvää saittia missä olisi eri mallivuosien eroista kerrottu. Ja kyllä käytin jo Googlea, mutta yllättävän vähän löytyi teknisiä speksejä yms.
maqe
Viestit: 334
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 9:42 pm
Pyörä: Gsf 1200 S
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja maqe »

Se uusin Xr650r lienee todella kova peli? Sitä ei kai saa kilpiin Suomessa?
Tässä hilpeä linkki aiheeseen: http://www.dirtrodders.com/xr650r/
savimarko
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:54 am
Pyörä: KTM 390 Adventure
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja savimarko »

maqe kirjoitti:Se uusin Xr650r lienee todella kova peli? Sitä ei kai saa kilpiin Suomessa?
Kyllä tuon jollain konstilla saa kilpiin, tässä kuva sellaisesta Allroad Tour 2003 Muotkalta. Tuossa oli suomalainen kilpi vaikka se ei kuvassa näykään. Ja Moto-Seinäjoen vaihtopyörälistallakin on yksi tuollainen.
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Et sä kovin paljoa sitten Kotarilla ole ajellut, jos sä vielä spekuloit, että minkä ottais? :lol:
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Aikaisemmin syynä noiden vähäisyyteen oli, ettei Honda ollut tyyppihyväksyttänyt missään euroopan maassa. Tämän hetken tilannetta en tiedä. Jos haluaa, voi tietenkin tyyppihyväksyttää yhden :wink:
Vastaa Viestiin