BMW G450X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- juhan
- Viestit: 2605
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
- Paikkakunta: JKL
Re: BMW G450X
Tais olla tosiaan se kevyempi änkkäri ja jotain kahvoja, polkimia, peilin sovittimia ja muoveja. Änkkärin huono puoli on, että oikea takavilkku kärventyy, mutta niinhän siinä sanottiinkin ettei tieliikennekäyttöön eli vilkut pois.
Se race-mode plugi on on-off kytkin, joka vaihtaa ruiskukarttaa ja touratechin versiossa on vipukytkin ja sopiva liitin. Omilla taidoillani huomasin, että race-modessa mopo kiipesi helpommin puuhun, siinä oli räyheämpi murina ja tankillinen ei riittänyt kuin nippanappa sataan kilometriin versus normi-moden 140 km:iin.
Se race-mode plugi on on-off kytkin, joka vaihtaa ruiskukarttaa ja touratechin versiossa on vipukytkin ja sopiva liitin. Omilla taidoillani huomasin, että race-modessa mopo kiipesi helpommin puuhun, siinä oli räyheämpi murina ja tankillinen ei riittänyt kuin nippanappa sataan kilometriin versus normi-moden 140 km:iin.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: BMW G450X
Muistelen että motoykkösen testissä toi tehon säätö oli vaan liitin, joka on
"loopilla". Eli liitin irti niin täydet tehot päällä.
Samaan tapaan oli Kotarissa. Liitin auki= vääntökartta ja liitin kiinni rähinäkartta. Eron huomasi.
Koitan joku päivä ettiä sen lehden, siinä oli muistaakseni kerrottu myös ne muut erot vakioon.
"loopilla". Eli liitin irti niin täydet tehot päällä.
Samaan tapaan oli Kotarissa. Liitin auki= vääntökartta ja liitin kiinni rähinäkartta. Eron huomasi.
Koitan joku päivä ettiä sen lehden, siinä oli muistaakseni kerrottu myös ne muut erot vakioon.
Braa-aab!
- Kurahousu
- Viestit: 674
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Se tehokarttaplugi on ihan vakiona mukana, pelkää liitin loopilla.
Saithan sen huolto CD:n joka tullut pyörän mukana? Siinä kaikki ohjeet vaikka laittaisit pyörän atomeiksi ja takaisin. Voin laittaa CD:n sinulle jos ei tullut pyörän mukana.
Race kittiin kuulu tosiaan tuo tehoputki ja jotain pientä ketjunohjuria ja muoveja. Lisäpakettiin kuului toiset vanteet, rattaita, jarrulevyjä, ohjautanko,....
Saithan sen huolto CD:n joka tullut pyörän mukana? Siinä kaikki ohjeet vaikka laittaisit pyörän atomeiksi ja takaisin. Voin laittaa CD:n sinulle jos ei tullut pyörän mukana.
Race kittiin kuulu tosiaan tuo tehoputki ja jotain pientä ketjunohjuria ja muoveja. Lisäpakettiin kuului toiset vanteet, rattaita, jarrulevyjä, ohjautanko,....
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Kiitoksia tiedoista kaikille kolmelle!
Vahvistettu käsityksiäni asioiden oikeasta tilasta. Onkohan se race-mode-looppi tuossa oikean sivumuovin alla. Siellähän näyttää olevan plugi, jossa piuha on tosiaan oikeasti loopilla. Tästä varmaan lienee kyse. Eli liitin irti ja hevosia vapautuu lisää?
Varusteista minulla löytyy umpinaiset, pitkät ketjun ohjurit, parit muovit, kahdet vanteet, rattaita, jarrupaloja jne, joten edellinen omistaja lienee tosiaan hankkinut paitsi racing-kitin niin myös varustepaketin. Hyvä niin. CD-levykin löytyy.
Juhan viittasitkin kulutuslukemiin. Taitaa se toimintasäde vakiotankilla rajoittua tuonne selkeästi alle puolentoistasadan. Mulle kävi ekakerralla niin, että bensa loppui "yllättäen", kun tripissä oli 130 km. Tämä tapahtui Ilomantsin korvessa mutta onneksi oli kaveri toisella pyörällä mukana ja saatiin maalaistalossa tehtyä kaupat parista litrasta itänaapurissa valmistettua menovettä, jolla sitten lähimmälle huoltsikalle noin 50 km:n päähän. Siellä tankkiin kuitenkin mahtui vain hiukan päälle 5 litraa! Mietin, ettei kaikki vaikuttanut ihan loogiselta. Mikähän todellinen kulutus oikein on ja paljonkaan tankkiin oikeasti mahtuu?
Syke, jos saat selvitettyä sen Motoykkösen, niin olisin kiitollinen.
Vahvistettu käsityksiäni asioiden oikeasta tilasta. Onkohan se race-mode-looppi tuossa oikean sivumuovin alla. Siellähän näyttää olevan plugi, jossa piuha on tosiaan oikeasti loopilla. Tästä varmaan lienee kyse. Eli liitin irti ja hevosia vapautuu lisää?
Varusteista minulla löytyy umpinaiset, pitkät ketjun ohjurit, parit muovit, kahdet vanteet, rattaita, jarrupaloja jne, joten edellinen omistaja lienee tosiaan hankkinut paitsi racing-kitin niin myös varustepaketin. Hyvä niin. CD-levykin löytyy.
Juhan viittasitkin kulutuslukemiin. Taitaa se toimintasäde vakiotankilla rajoittua tuonne selkeästi alle puolentoistasadan. Mulle kävi ekakerralla niin, että bensa loppui "yllättäen", kun tripissä oli 130 km. Tämä tapahtui Ilomantsin korvessa mutta onneksi oli kaveri toisella pyörällä mukana ja saatiin maalaistalossa tehtyä kaupat parista litrasta itänaapurissa valmistettua menovettä, jolla sitten lähimmälle huoltsikalle noin 50 km:n päähän. Siellä tankkiin kuitenkin mahtui vain hiukan päälle 5 litraa! Mietin, ettei kaikki vaikuttanut ihan loogiselta. Mikähän todellinen kulutus oikein on ja paljonkaan tankkiin oikeasti mahtuu?
Syke, jos saat selvitettyä sen Motoykkösen, niin olisin kiitollinen.
- juhan
- Viestit: 2605
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
- Paikkakunta: JKL
Re: BMW G450X
Kyllä edelleenkin olen sitä mieltä, että 8 litraa mahtuu pönttöön ja kantomatka tehoplugilla 100 ja ilman 140 km. Jos ajaisin oikeeta enskaa, en olisi luopunut laitteesta. On se sen verran hieno peli.
Kokeilin (800€) hiilikuitutankkia, joka olisi antanut 12l tilavuuden, mutta kyseinen yksilö vuosi saumasta, palautin enkä ottanut uutta.
Kokeilin (800€) hiilikuitutankkia, joka olisi antanut 12l tilavuuden, mutta kyseinen yksilö vuosi saumasta, palautin enkä ottanut uutta.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Jees. Eli kuuden litran tuntumaan kulutus yltää ilman tehomoodiakin. Lisätankit on kyllä tylyn hintaisia. Pitää varmaan hommata pari kahden litran lisäkanisteria tyyliin Hepco und Becker, jotta köyhässä ja autioituvassa Pohjois-Karjalassa selviäisi huoltsikalta seuraavalle työntämättä.
Kommenttisi pyörän hienoudesta -Juhan - lämmittää. Varsinkin tuoreena pyörän ostajana. Ei kai minustakin, vanhasta miehestä oikeata enskakuskia enää saa mutta pitää nyt yrittää siirtää omaa suorituskykyä vähän tuonnemmaksi. Lyhyet alkukokemukset pyörästä ovat kyllä vahvan positiiviset eikä vielä ole ruvennut kaduttamaan. On se ainakin kasigessua kevyempi nostaa pystyyn, jos/kun sattuu kaatumaan.
Kommenttisi pyörän hienoudesta -Juhan - lämmittää. Varsinkin tuoreena pyörän ostajana. Ei kai minustakin, vanhasta miehestä oikeata enskakuskia enää saa mutta pitää nyt yrittää siirtää omaa suorituskykyä vähän tuonnemmaksi. Lyhyet alkukokemukset pyörästä ovat kyllä vahvan positiiviset eikä vielä ole ruvennut kaduttamaan. On se ainakin kasigessua kevyempi nostaa pystyyn, jos/kun sattuu kaatumaan.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: BMW G450X
Eipä tuossa Motoykkösen jutussa ollut enää mitään uutta jota ei
olisi tässä ketjussa ollut. Mutta jokatapauksessa 5 sivun juttu löytyy numerosta 7/2008.
Jos haluat lehden omaksesi, niin laita yhteystiedot vaikka yyveenä niin
lähetän sulle ton lehden.
olisi tässä ketjussa ollut. Mutta jokatapauksessa 5 sivun juttu löytyy numerosta 7/2008.
Jos haluat lehden omaksesi, niin laita yhteystiedot vaikka yyveenä niin
lähetän sulle ton lehden.
Braa-aab!
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
BMW G450X ohjausiskari
Oletteko 450 X:n omistajat varustaneet menopeliä ohjausiskarilla? Onko kokemuksia sellaisen hyödyllisyydestä ja jos niin minkälaisessa ajossa / tilanteissa?
Osaatteko suositella merkkiä / mallia?
Osaatteko suositella merkkiä / mallia?
- Kurahousu
- Viestit: 674
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X ohjausiskari
Tämän threadin sivulla 5 on kuva oman pyörän GPR4 ohjausiskarista, ei moitittavaa enkä oikein osaa vertailla minkälainen pyörä olisi ilman sitä kun heti sen siihen asensin.jhe kirjoitti:Oletteko 450 X:n omistajat varustaneet menopeliä ohjausiskarilla? Onko kokemuksia sellaisen hyödyllisyydestä ja jos niin minkälaisessa ajossa / tilanteissa?
Osaatteko suositella merkkiä / mallia?
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X ohjausiskari
Mistäpä hommasit tuon? Oliko asennuksessa hankaluutta, mitä piti purkaa?Kurahousu kirjoitti:Tämän threadin sivulla 5 on kuva oman pyörän GPR4 ohjausiskarista, ei moitittavaa enkä oikein osaa vertailla minkälainen pyörä olisi ilman sitä kun heti sen siihen asensin.jhe kirjoitti:Oletteko 450 X:n omistajat varustaneet menopeliä ohjausiskarilla? Onko kokemuksia sellaisen hyödyllisyydestä ja jos niin minkälaisessa ajossa / tilanteissa?
Osaatteko suositella merkkiä / mallia?
Paljonko kustansi.
- Kurahousu
- Viestit: 674
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X ohjausiskari
Nyt en tarkkaan muista minkä hintainen se oli, jenkeistä sen hankin. Näytti olevan vajaat 500 dollaria nykyisin. Asentaminen helppoa, ainoa ongelma että kaasuvaijeri on mitoitettu todella tarkkaan niin pitää katsoa että se ei jää pahasti pinteeseen. Asennuksen myötä ohjaustangon korkeus nousee vajaat pari senttiä.jhe kirjoitti:Mistäpä hommasit tuon? Oliko asennuksessa hankaluutta, mitä piti purkaa?Kurahousu kirjoitti:Tämän threadin sivulla 5 on kuva oman pyörän GPR4 ohjausiskarista, ei moitittavaa enkä oikein osaa vertailla minkälainen pyörä olisi ilman sitä kun heti sen siihen asensin.jhe kirjoitti:Oletteko 450 X:n omistajat varustaneet menopeliä ohjausiskarilla? Onko kokemuksia sellaisen hyödyllisyydestä ja jos niin minkälaisessa ajossa / tilanteissa?
Osaatteko suositella merkkiä / mallia?
Paljonko kustansi.
Re: BMW G450X ohjausiskari
Nostetaanpas tätäkin ketjua, kun tuli tälläinen pöljyys hankittua
Näistä oli kiva tarjonta vähillä ajomäärillä. Saas nähdä mitä tuli tehtyä!???
Näistä oli kiva tarjonta vähillä ajomäärillä. Saas nähdä mitä tuli tehtyä!???
Re: BMW G450X ohjausiskari
Pyörä kohteessa. Pyörä stumppasi kotipihalla kun esittelin sitä rouvalle ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, ei edes lisävirralla. AnttiL hoksasi, että oli moottori oli jäänyt johonkin ihme asentoon eikä jaksa pyöräyttää käyntiin. No, lisävirralla lähti käyntiin, mutta ei lataa jostain syystä??
Pyörässä uusi akku.
Pyörän kokonaisajomäärä n. 30h.
Pyörässä uusi akku.
Pyörän kokonaisajomäärä n. 30h.
Re: BMW G450X ohjausiskari
Mulle kävi sama noin 25 h , oli freewheelin ruuvit irroineet silponeet magneeton sisältä , ota öljyproppu irti jos sieltä tulee kuparilangan pätkiä niin selvää pässinlihaa ...... ( toivottavasti ei )HarriI kirjoitti:Pyörä kohteessa. Pyörä stumppasi kotipihalla kun esittelin sitä rouvalle ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, ei edes lisävirralla. AnttiL hoksasi, että oli moottori oli jäänyt johonkin ihme asentoon eikä jaksa pyöräyttää käyntiin. No, lisävirralla lähti käyntiin, mutta ei lataa jostain syystä??
Pyörässä uusi akku.
Pyörän kokonaisajomäärä n. 30h.
terv. -jn-
Re: BMW G450X ohjausiskari
Näinpä tässäkin tapauksessa
-jn- kirjoitti:Mulle kävi sama noin 25 h , oli freewheelin ruuvit irroineet silponeet magneeton sisältä , ota öljyproppu irti jos sieltä tulee kuparilangan pätkiä niin selvää pässinlihaa ...... ( toivottavasti ei )HarriI kirjoitti:Pyörä kohteessa. Pyörä stumppasi kotipihalla kun esittelin sitä rouvalle ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, ei edes lisävirralla. AnttiL hoksasi, että oli moottori oli jäänyt johonkin ihme asentoon eikä jaksa pyöräyttää käyntiin. No, lisävirralla lähti käyntiin, mutta ei lataa jostain syystä??
Pyörässä uusi akku.
Pyörän kokonaisajomäärä n. 30h.
terv. -jn-