KTM exc 200
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Ihan mukavastihan noita 2satasia näyttäis olevan myynnissä. Itse tarvisin valkokilipisen ja niitä taas on harvemmassa. Ajelumaastot alakaa 200m-1km omasta pihasta joten surkuhupaisaa on pakata pyörä käryyn,ajaa minuutti ja purkaa pyörä pois.... Matka on lyhyt mutta periaatteesta en halua kilvettömällä ajaa edes noita lyhyitä siirtymiä. Kerran kajautin te-hussella kunnon pannut jossa halkeili hampaita ym. kivaa niin sen jälkeen olisi ollut kiva ajaa ihan tietäpitkin kotiin nuolemaan haavoja,mutta eipä kilpeä ollut joten ilman kytkinkättä ja jarrujalakaa pöpeliköitä pitkin kotiin Muutenkin on aivan pakko saada talveksi joku keweämpi kampe alle kun empä tiedä paljon parempaa kuin kevätauringon lämmössä ja kimalluksessa antaa enskalle hanaa! siinä lumi pöllyää ja naamavärkki loistaa. Eli kuulun siihen outoon ihmisryhmään jotka odottaa jo lunta maahan!!
Surkuhupailu jatkuu... työmatkalla mukaan tarttui tuommonen vähän piristelty 2t rossimönkkäri. Aattelin että ois varmaan mukava leikkikalu jäähommeleihin. No 1/2 tuntia koeajoa ja keksintö talliin ja roplaamaan! Alkoi irtoilemaan osaa sieltä ja osaa täältä Tunnin jäläkeen vaimon ilime oli paljonpuhuva kun se näki tämän.... (jospa se valamistuis ennenkuin lumet sulaa )
- Liitteet
-
- yammu.JPG
- onko järkee vai ei?!?
- (1.98 MiB) Tiedosto ladattu 378 kertaa
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
- Paikkakunta: Joensuu
Tuollainen 200 EXC on harkinnassa minullakin, mutta mitäs kaikkea on sitten erilaista kun vertaillaan 250 EXC:hen? Ilmeisesti runko on sitten eri, mutta onko käsiteltävyydessä kuitenkaan suurta eroa?
Ja mitenkäs nämä pelit kestää, jos ajaa välillä pikkuteitä ym. selkeitä väyliä lähempänä huippunopeutta? Onko parasta pysyä maaston puolella?
Ja mitenkäs nämä pelit kestää, jos ajaa välillä pikkuteitä ym. selkeitä väyliä lähempänä huippunopeutta? Onko parasta pysyä maaston puolella?
Tullu muutama kotari omistettua (250 2T, 250 4T ja 380 2T)
Erothan on että 125 ja 200 on samarunko ja sama alakerta ja 250, 300
on sama runko sama alakerta. näin ainakin vm.2003 voi olla että uudemmissa on eri systeemi jo. Jos omaa mielipidettä tuon vähän julki niin 250 2T oli ehottomastin paras noista, suht kevyt ajaa ja voimaa riitti hiekkatie kurvailuun ihan hyvin myös. 250 4T oli vähän laiska ja suht. painavan tuntuinen ihan umpimetsään (siis minun mielipide) ja 380 2T oli hauskin leikkikalu voimaa riitti joka paikkaan ja melkein yhtä kevyt ajaa kuin 250 2T mutta suurien tehojen takia vähän vaarallinen pikkumetsään, ettei karkaa mopo käsistä:) kaveri ajaa sm tasolla 200 exc:llä ja kovasti on pyörää kehunut tosin vaihtoi myös 250 tänä kesänä. mutta asiaan jos ajat vaikka 50% / 50% metsää ja hiekkatietä niin suosittelisin tota 250 2T koska 200 2T on vähän pienen oloinen jos ajetaan hiekkatiellä pitempiä pätkiä, koneet kyllä kestää kovaakin ajoa kun muistaa säännölliset huollot tehdä ajallaan. Niin unohtui sanoa että kaikki oli EXC:tä tuon 250SX ja EXC:n ero on aika huikea EXC:n eduksi jos ajatellaan enduroa ja hiekkateitä koska kone on vähän kesytetty SX:n äkäisyydestä joten voima tulee tasaisesti.
Erothan on että 125 ja 200 on samarunko ja sama alakerta ja 250, 300
on sama runko sama alakerta. näin ainakin vm.2003 voi olla että uudemmissa on eri systeemi jo. Jos omaa mielipidettä tuon vähän julki niin 250 2T oli ehottomastin paras noista, suht kevyt ajaa ja voimaa riitti hiekkatie kurvailuun ihan hyvin myös. 250 4T oli vähän laiska ja suht. painavan tuntuinen ihan umpimetsään (siis minun mielipide) ja 380 2T oli hauskin leikkikalu voimaa riitti joka paikkaan ja melkein yhtä kevyt ajaa kuin 250 2T mutta suurien tehojen takia vähän vaarallinen pikkumetsään, ettei karkaa mopo käsistä:) kaveri ajaa sm tasolla 200 exc:llä ja kovasti on pyörää kehunut tosin vaihtoi myös 250 tänä kesänä. mutta asiaan jos ajat vaikka 50% / 50% metsää ja hiekkatietä niin suosittelisin tota 250 2T koska 200 2T on vähän pienen oloinen jos ajetaan hiekkatiellä pitempiä pätkiä, koneet kyllä kestää kovaakin ajoa kun muistaa säännölliset huollot tehdä ajallaan. Niin unohtui sanoa että kaikki oli EXC:tä tuon 250SX ja EXC:n ero on aika huikea EXC:n eduksi jos ajatellaan enduroa ja hiekkateitä koska kone on vähän kesytetty SX:n äkäisyydestä joten voima tulee tasaisesti.
moro Ruoste.
kaks 300 KTM on ollut, toinen on vieläkin ...
Ei mun mielestä 2t oo ollenkaan huono vaihtoehto,
monilla se on se matkaenduron pikkuveli jolla voi käydä pikkasen rajumpia enskaamisia tekemässä kun ei kerkeä aina matkalle.
Sillä voi käydä vaikka rossiradalla (4t kanssa!) ja jos kilvissä niin kyllä voi siirtymiäkin ajaa sen mitä tarvii.
Minä ajoin 130h ja noin 5500 km eikä ollut vaihteistoöljyn vaihtoa kummempaa, mitä nyt joskun paisari osu kiveen... Eikä siitä vieläkään oo mäntä lopussa..
Kevythän se on ja ei se moottorijarrutuksen puute oo haitannu.
200 ja 250 on joskus vaan kokeillu, mulle sopi jotenkin 300 kun siinä on enempi alhaalla vääntöä, ja suuttimilla ja pakoaukosäätöjousilla saa aika paljon säädettyä itelle sopivaksi jos haluaa. Tankkeja saa isompia mutta 8-9 litralla pääsee ainakin 80-90 tai paljon enemmänkin riippuu missä ajaa ja tunteja laskee niiin kyllä aika monta suo/polku/rata tuntia saa ajaa ennenkuin pitää tankata.
kaks 300 KTM on ollut, toinen on vieläkin ...
Ei mun mielestä 2t oo ollenkaan huono vaihtoehto,
monilla se on se matkaenduron pikkuveli jolla voi käydä pikkasen rajumpia enskaamisia tekemässä kun ei kerkeä aina matkalle.
Sillä voi käydä vaikka rossiradalla (4t kanssa!) ja jos kilvissä niin kyllä voi siirtymiäkin ajaa sen mitä tarvii.
Minä ajoin 130h ja noin 5500 km eikä ollut vaihteistoöljyn vaihtoa kummempaa, mitä nyt joskun paisari osu kiveen... Eikä siitä vieläkään oo mäntä lopussa..
Kevythän se on ja ei se moottorijarrutuksen puute oo haitannu.
200 ja 250 on joskus vaan kokeillu, mulle sopi jotenkin 300 kun siinä on enempi alhaalla vääntöä, ja suuttimilla ja pakoaukosäätöjousilla saa aika paljon säädettyä itelle sopivaksi jos haluaa. Tankkeja saa isompia mutta 8-9 litralla pääsee ainakin 80-90 tai paljon enemmänkin riippuu missä ajaa ja tunteja laskee niiin kyllä aika monta suo/polku/rata tuntia saa ajaa ennenkuin pitää tankata.
Joo 2t hirmuja on käyty kokeilemassa ja mukavaksi havaittu. Täytyy nyt vaan muutama hetki olla noitten hankintojen kanssa hissunkissun kun tuli tuo mönkkärin kuvatus hommattua ja viikonloppuna kuin varkain valmistui tuo Projekti "lumikola". Eliu huvin ja urheilun vuoksi ennen ja jäläkeen kuvat porsse vanhuksesta. http://oioi.fi/valokuvat/OIOI@73/10166/
oioi - valokuva - porsse1 Ja kutakuinkin valmiina: http://oioi.fi/valokuvat/OIOI@73/10486/
oioi - valokuva - valmis2
oioi - valokuva - porsse1 Ja kutakuinkin valmiina: http://oioi.fi/valokuvat/OIOI@73/10486/
oioi - valokuva - valmis2
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Täähän on vaan hyvä juttu, nimittäin oppii takajarrun käytön! Ainakin nelarista kakstahtiseen siirryttäessä oli takajarrun käytössä opettelemista, mutta nyt sujuu ja ei moottorijarrua enään ollenkaan kaipaa. Parempi vaan ilman, niin pysyy liukkaalla perä paremmin pidolla. Nelari kuskit varmaan tietää tunteen, kun perä karkaa märällä savella, kun nostaa kaasun...FinMoto kirjoitti:...
Kevythän se on ja ei se moottorijarrutuksen puute oo haitannu.
...
Oho! Ompa hieno ! Onneksi olkoon !Ruoste kirjoitti:Joo 2t hirmuja on käyty kokeilemassa ja mukavaksi havaittu. Täytyy nyt vaan muutama hetki olla noitten hankintojen kanssa hissunkissun kun tuli tuo mönkkärin kuvatus hommattua ja viikonloppuna kuin varkain valmistui tuo Projekti "lumikola". Eliu huvin ja urheilun vuoksi ennen ja jäläkeen kuvat porsse vanhuksesta. http://oioi.fi/valokuvat/OIOI@73/10166/
oioi - valokuva - porsse1 Ja kutakuinkin valmiina: http://oioi.fi/valokuvat/OIOI@73/10486/
oioi - valokuva - valmis2
Re: KTM exc 200
Vanhaa ketjua herätellään, kun hommasin tommosen 200EXC -06:n.
Millasilla kaasarin säädöillä pitäis talviajoa lähtee yrittään?
Happi
Millasilla kaasarin säädöillä pitäis talviajoa lähtee yrittään?
Happi
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM exc 200
Ainaski minun pyörän manuaalin lopussa on taulukko, josta löytyy pystysarakkeelta korkeus merenpinnasta ja vaakasarakkeelta lämpötila. Niiden risteyskohdassa on sitten pää- ja tyhjäkäyntisuuttimen koko, ilmaruuvin asento sekä neulan tyyppi ja korkeus.Happi kirjoitti:Vanhaa ketjua herätellään, kun hommasin tommosen 200EXC -06:n.
Millasilla kaasarin säädöillä pitäis talviajoa lähtee yrittään?
Happi
Ja säädöthän pitää tehdä sitten uudelleen jos korkeus merenpinnasta tai lämpötila muuttuu ajonaikana.
Minulla on tällä hetkellä vm 2001 pää 180, tyhjä 48, neula NOZF (3) ja ilmaruuvi 1.5.
Re: KTM exc 200
Joo, huomasin kyllä taulukon. Aattelin vaan tukea taulukon arvoille.
Mulle toi peli on niin tuore, etten tiedä mitkä säädöt sieltä löytyy. Nyt toimii loistavasti.
Kiitoksia.
Happi
Mulle toi peli on niin tuore, etten tiedä mitkä säädöt sieltä löytyy. Nyt toimii loistavasti.
Kiitoksia.
Happi
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM exc 200
Teillä on Roissa puhdas ilma, siinä on liikaa happea. Taulukkoarvot on tehty suurkaupungin ruuhkille missä happimolekyyli on harvinaisempi.AnttiL kirjoitti:Taulukon arvoihin ei ainakaan 300 ole luottaminen. Ihan liian lahalle menee.