KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Kesä 26, 2022 7:34 pm
- Pyörä: KTM 690
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onko kukaan kokenut pakoputken lämpösuojaa ongelmallisiksi? Itse olen onnistunut kaksi kertaa polttamaan reiän ajohousujen lahkeeseen. Molemmilla kerroilla reiän sijainti on jetsulleen pakoputken lämpöraudan etummaisen kiinnityspultin kohdalla. Minulla on Wingsin hiilikuituinen lämpösuoja. Ei sinänsä ihme, sillä lämpökameralla tutkittuna pultin kanta lämpenee vähintään 120-130 asteiseksi.
Ensimmäisen lahkeessa olleen reiän jälkeen laitoin kintsu gluesta muotoillun tulpan pultin kantojen päälle suojaksi, mutta jälleen on paikattuun lahkeeseen palanut reikä.
Hieman ihmetyttää, sillä en ole törmännyt muihin kommentteihin tähän liittyen.
Ensimmäisen lahkeessa olleen reiän jälkeen laitoin kintsu gluesta muotoillun tulpan pultin kantojen päälle suojaksi, mutta jälleen on paikattuun lahkeeseen palanut reikä.
Hieman ihmetyttää, sillä en ole törmännyt muihin kommentteihin tähän liittyen.
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Omat lahkeet on palaneet osuttuaan pakoputkeen sen lämpösuojapellin etupuolella.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ongelma poistui kun asensin akrapovin lisäpalikan jota KTM myy. Sitä ennen housut paloivat putkeen kokoajan..
Tuossa ruuvit on hiukan upotettu liekö se auttaa.
Tuossa ruuvit on hiukan upotettu liekö se auttaa.
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Olisko sulla linkkiä mistä pääsisi ihmettelemään moista palikkaa? Jos tästä löytyisi ratkaisu myös 701:stä vaivaavaan vikaan...miikkis kirjoitti:Ongelma poistui kun asensin akrapovin lisäpalikan jota KTM myy. Sitä ennen housut paloivat putkeen kokoajan..
Tuossa ruuvit on hiukan upotettu liekö se auttaa.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Kesä 26, 2022 7:34 pm
- Pyörä: KTM 690
Re: KTM 690 Enduro (/R)
miikkis viitannee tähän:
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 6905911000
Itsellä Wingsin vastaava, ja silti lahkeet palaa.
https://wings-exhausts.com/carbon-parts ... -19-21-eu/
Täytynee harkita itse tuota Wingsin pidennettyä versiota, jolla saisi suojaa myös putken etuosassa oleviin kiinteisiin lämpörautoihin.
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 6905911000
Itsellä Wingsin vastaava, ja silti lahkeet palaa.
https://wings-exhausts.com/carbon-parts ... -19-21-eu/
Täytynee harkita itse tuota Wingsin pidennettyä versiota, jolla saisi suojaa myös putken etuosassa oleviin kiinteisiin lämpörautoihin.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
https://www.instagram.com/p/Ch2gO01LR2W ... BiNWFlZA== tuossa kuva ja koodi itellä tosiaan loppui housun palaminen tuon jälkeen.Tohtori_650 kirjoitti: ↑Ke Heinä 12, 2023 10:22 amOlisko sulla linkkiä mistä pääsisi ihmettelemään moista palikkaa? Jos tästä löytyisi ratkaisu myös 701:stä vaivaavaan vikaan...miikkis kirjoitti:Ongelma poistui kun asensin akrapovin lisäpalikan jota KTM myy. Sitä ennen housut paloivat putkeen kokoajan..
Tuossa ruuvit on hiukan upotettu liekö se auttaa.
https://motopalvelu.com/verkkokauppa/fi ... nt-p-10784
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kiitos,
Tuo akran versio näyttää oikein asialliselta.
Tuo akran versio näyttää oikein asialliselta.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
- Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ihmettelin 2016 mallissa kun keulan puristuspuolen klikkereillä ei ollut mitään vaikutusta. Vaikka kuinka käänteli niin keula oli kivikova. Otin etukepit irti ja tarkastelin puristuspuolen korkkia. Nuppia kääntäessä messinkinen säätöruuvi ei liikkunut lainkaan. Siis se, joka siirtää ylös-alas sitä ohutta alumiiniputkea joka puolestaan avaa ja sulkee öljyventtiiliä. Paljastui, että kierrettäessä kiinni asentoon säätöruuvin ura lipsahtaa pois säätönupin karasta. Sen jälkeen nupin kääntö ei enää käännä säätöruuvia ja säätöventtiili jää kiinni asentoon.
Ratkaisuna laitoin pienen jousiprikan säätöruuvin tapin ja alumiiniputken väliin. Millin prikka tekee sen, että ruuvi ei painu niin syvälle, että ruuvi karkaa säätönupin karasta. Nyt puristuspuoli reagoi klikkereihin suunnilleen loogisesti. Vaihdoin samalla puristuspuolelle kokeeksi 2,5 öljyn. Paluupuolella säätönuppi toimi normaalisti ja siellä laitoin öljyksi nelosta.
Eli jos keula on kova eikä reagoi säätöihin, niin tsekkaa korkit. Ruuvin pitää liikkua sisään ja ulos kun nuppia kiertää. Kiinni asennosta comfort asetukselle on 20 naksua eli 2,5 kierrosta. Ruuvin kierre on millin nousulla joten liikevara on tuolla välillä vain 2,5 milliä. Säätöruuvin saattaminen takaisin yhteyteen säätönupin kanssa on vähän konstikasta. Muoviletkun pätkä säätöruuvin tapissa helpottaa ruuvin kiertoa samalla kun kääntelee pienillä liikkeillä sitä säätönuppia. Kärsivällinen onnistuu...
Ratkaisuna laitoin pienen jousiprikan säätöruuvin tapin ja alumiiniputken väliin. Millin prikka tekee sen, että ruuvi ei painu niin syvälle, että ruuvi karkaa säätönupin karasta. Nyt puristuspuoli reagoi klikkereihin suunnilleen loogisesti. Vaihdoin samalla puristuspuolelle kokeeksi 2,5 öljyn. Paluupuolella säätönuppi toimi normaalisti ja siellä laitoin öljyksi nelosta.
Eli jos keula on kova eikä reagoi säätöihin, niin tsekkaa korkit. Ruuvin pitää liikkua sisään ja ulos kun nuppia kiertää. Kiinni asennosta comfort asetukselle on 20 naksua eli 2,5 kierrosta. Ruuvin kierre on millin nousulla joten liikevara on tuolla välillä vain 2,5 milliä. Säätöruuvin saattaminen takaisin yhteyteen säätönupin kanssa on vähän konstikasta. Muoviletkun pätkä säätöruuvin tapissa helpottaa ruuvin kiertoa samalla kun kääntelee pienillä liikkeillä sitä säätönuppia. Kärsivällinen onnistuu...
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ilmeisesti täälä oli jo jotain puhetta syyläreistä ja niiden ehjäämisestä, mutta kysytään uudestaan. Eli potilaana olisi jo entuudestaan hitsattu syyläri, joka vuotaa mitä ilmeisimmin paikatusta kohdasta. Pystyykö kyseistä kampetta vielä uudelleen hitsaamaan, vai onko aivan tekemätön paikka?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mulla aikoinaan AT:ssa tuli syyläriin reikä kesken reissun joka paikattiin kemiallisella metallilla. Ajokauden jälkeen hitsautin sen paikallisella tig-hitsaajalla. Sanoi työn olleen hankala kun kemiallisen metallin jäämät pyrki kiehumaan hitsauskohdassa vaikka oli puhdistanut sen huolellisesti.jpoja kirjoitti: ↑Pe Elo 25, 2023 5:36 pm Ilmeisesti täälä oli jo jotain puhetta syyläreistä ja niiden ehjäämisestä, mutta kysytään uudestaan. Eli potilaana olisi jo entuudestaan hitsattu syyläri, joka vuotaa mitä ilmeisimmin paikatusta kohdasta. Pystyykö kyseistä kampetta vielä uudelleen hitsaamaan, vai onko aivan tekemätön paikka?
Onnistui kuitenkin ja hitsi piti useita vuosia minkä AT minulla vielä oli.
Uskoisin ettei ole mitään ongelmia paikata vanhaa hitsausta.
Heikki
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Itse paikkasin syylärin epoksihartsilla ja puuvillavanua vahvikkeeksi ja tukkeeksi. On kestänyt jo monta vuotta.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jokos tämä oli täällä? Uutta versiota pukkaa:
https://www.advpulse.com/adv-news/spied ... t-testing/
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
https://www.advpulse.com/adv-news/spied ... t-testing/
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mikähän on uusi kuutiotilavuus, jos se kasvaa, ja onko pyörä sitten enää "kuusysikymppi"? Hyvä uutinen kuitenkin, että yksisylinterinen vaihtoehto ei ole katoamassa mihinkään KTM konsernin mallistosta, kun jossakin vaiheessa oli jo spekulaatiota, että 890/790:n pienempi twiniversio korvaisi sen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Twini painaisi taas sen default 200kg, vaikka voissa paistaisi.Jani M kirjoitti: ↑La Syys 02, 2023 5:05 pm Mikähän on uusi kuutiotilavuus, jos se kasvaa, ja onko pyörä sitten enää "kuusysikymppi"? Hyvä uutinen kuitenkin, että yksisylinterinen vaihtoehto ei ole katoamassa mihinkään KTM konsernin mallistosta, kun jossakin vaiheessa oli jo spekulaatiota, että 890/790:n pienempi twiniversio korvaisi sen.
Kauhean isoa yksipyttyistä ei ole järkeä tehdä ja nyt tässä viimeisessäkin versiossa on jo venytetty aihetta ja haluttu lisää kierroksia ja huipputehoa (isompaa mäntää ja lyhyempää iskua) alaväännön kustannuksella. Lisää kierroksia ja tehoa taas huutaisi toista sylinteriä.
Omassa 2015-mallissa on mukavasti lyöntiä keskialueella ja punaviivalle ei tule kauheasti kierräteltyä. Eipä kait tuo kone sitä kunnolla kestäkään pitkässä juoksussa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: KTM 690 Enduro (/R)
” plush WP XPLOR suspension ” todellakinJulle81 kirjoitti: ↑La Syys 02, 2023 3:53 pm Jokos tämä oli täällä? Uutta versiota pukkaa:
https://www.advpulse.com/adv-news/spied ... t-testing/
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla