KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

chilimakkara
Viestit: 14
Liittynyt: Su Kesä 26, 2022 7:34 pm
Pyörä: KTM 690

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja chilimakkara »

Onko kukaan kokenut pakoputken lämpösuojaa ongelmallisiksi? Itse olen onnistunut kaksi kertaa polttamaan reiän ajohousujen lahkeeseen. Molemmilla kerroilla reiän sijainti on jetsulleen pakoputken lämpöraudan etummaisen kiinnityspultin kohdalla. Minulla on Wingsin hiilikuituinen lämpösuoja. Ei sinänsä ihme, sillä lämpökameralla tutkittuna pultin kanta lämpenee vähintään 120-130 asteiseksi.

Ensimmäisen lahkeessa olleen reiän jälkeen laitoin kintsu gluesta muotoillun tulpan pultin kantojen päälle suojaksi, mutta jälleen on paikattuun lahkeeseen palanut reikä.

Hieman ihmetyttää, sillä en ole törmännyt muihin kommentteihin tähän liittyen.
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Omat lahkeet on palaneet osuttuaan pakoputkeen sen lämpösuojapellin etupuolella.
miikkis
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 11:04 pm
Pyörä: ktm 690 enduro

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja miikkis »

Ongelma poistui kun asensin akrapovin lisäpalikan jota KTM myy. Sitä ennen housut paloivat putkeen kokoajan..

Tuossa ruuvit on hiukan upotettu liekö se auttaa.
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

miikkis kirjoitti:Ongelma poistui kun asensin akrapovin lisäpalikan jota KTM myy. Sitä ennen housut paloivat putkeen kokoajan..

Tuossa ruuvit on hiukan upotettu liekö se auttaa.
Olisko sulla linkkiä mistä pääsisi ihmettelemään moista palikkaa? Jos tästä löytyisi ratkaisu myös 701:stä vaivaavaan vikaan...
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
chilimakkara
Viestit: 14
Liittynyt: Su Kesä 26, 2022 7:34 pm
Pyörä: KTM 690

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja chilimakkara »

miikkis viitannee tähän:
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 6905911000

Itsellä Wingsin vastaava, ja silti lahkeet palaa.
https://wings-exhausts.com/carbon-parts ... -19-21-eu/

Täytynee harkita itse tuota Wingsin pidennettyä versiota, jolla saisi suojaa myös putken etuosassa oleviin kiinteisiin lämpörautoihin.
miikkis
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 11:04 pm
Pyörä: ktm 690 enduro

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja miikkis »

Tohtori_650 kirjoitti: Ke Heinä 12, 2023 10:22 am
miikkis kirjoitti:Ongelma poistui kun asensin akrapovin lisäpalikan jota KTM myy. Sitä ennen housut paloivat putkeen kokoajan..

Tuossa ruuvit on hiukan upotettu liekö se auttaa.
Olisko sulla linkkiä mistä pääsisi ihmettelemään moista palikkaa? Jos tästä löytyisi ratkaisu myös 701:stä vaivaavaan vikaan...
https://www.instagram.com/p/Ch2gO01LR2W ... BiNWFlZA== tuossa kuva ja koodi itellä tosiaan loppui housun palaminen tuon jälkeen.

https://motopalvelu.com/verkkokauppa/fi ... nt-p-10784
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Kiitos,

Tuo akran versio näyttää oikein asialliselta.
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Hessu M
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Hessu M »

Ihmettelin 2016 mallissa kun keulan puristuspuolen klikkereillä ei ollut mitään vaikutusta. Vaikka kuinka käänteli niin keula oli kivikova. Otin etukepit irti ja tarkastelin puristuspuolen korkkia. Nuppia kääntäessä messinkinen säätöruuvi ei liikkunut lainkaan. Siis se, joka siirtää ylös-alas sitä ohutta alumiiniputkea joka puolestaan avaa ja sulkee öljyventtiiliä. Paljastui, että kierrettäessä kiinni asentoon säätöruuvin ura lipsahtaa pois säätönupin karasta. Sen jälkeen nupin kääntö ei enää käännä säätöruuvia ja säätöventtiili jää kiinni asentoon.

Ratkaisuna laitoin pienen jousiprikan säätöruuvin tapin ja alumiiniputken väliin. Millin prikka tekee sen, että ruuvi ei painu niin syvälle, että ruuvi karkaa säätönupin karasta. Nyt puristuspuoli reagoi klikkereihin suunnilleen loogisesti. Vaihdoin samalla puristuspuolelle kokeeksi 2,5 öljyn. Paluupuolella säätönuppi toimi normaalisti ja siellä laitoin öljyksi nelosta.

Eli jos keula on kova eikä reagoi säätöihin, niin tsekkaa korkit. Ruuvin pitää liikkua sisään ja ulos kun nuppia kiertää. Kiinni asennosta comfort asetukselle on 20 naksua eli 2,5 kierrosta. Ruuvin kierre on millin nousulla joten liikevara on tuolla välillä vain 2,5 milliä. Säätöruuvin saattaminen takaisin yhteyteen säätönupin kanssa on vähän konstikasta. Muoviletkun pätkä säätöruuvin tapissa helpottaa ruuvin kiertoa samalla kun kääntelee pienillä liikkeillä sitä säätönuppia. Kärsivällinen onnistuu... :?
20230627_141705.jpg
jpoja
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Elo 22, 2023 3:32 pm
Pyörä: KTM 690

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jpoja »

Ilmeisesti täälä oli jo jotain puhetta syyläreistä ja niiden ehjäämisestä, mutta kysytään uudestaan. Eli potilaana olisi jo entuudestaan hitsattu syyläri, joka vuotaa mitä ilmeisimmin paikatusta kohdasta. Pystyykö kyseistä kampetta vielä uudelleen hitsaamaan, vai onko aivan tekemätön paikka?
Avatar
PAH
Viestit: 928
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja PAH »

jpoja kirjoitti: Pe Elo 25, 2023 5:36 pm Ilmeisesti täälä oli jo jotain puhetta syyläreistä ja niiden ehjäämisestä, mutta kysytään uudestaan. Eli potilaana olisi jo entuudestaan hitsattu syyläri, joka vuotaa mitä ilmeisimmin paikatusta kohdasta. Pystyykö kyseistä kampetta vielä uudelleen hitsaamaan, vai onko aivan tekemätön paikka?
Mulla aikoinaan AT:ssa tuli syyläriin reikä kesken reissun joka paikattiin kemiallisella metallilla. Ajokauden jälkeen hitsautin sen paikallisella tig-hitsaajalla. Sanoi työn olleen hankala kun kemiallisen metallin jäämät pyrki kiehumaan hitsauskohdassa vaikka oli puhdistanut sen huolellisesti.

Onnistui kuitenkin ja hitsi piti useita vuosia minkä AT minulla vielä oli.
Uskoisin ettei ole mitään ongelmia paikata vanhaa hitsausta.
Heikki
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

Itse paikkasin syylärin epoksihartsilla ja puuvillavanua vahvikkeeksi ja tukkeeksi. On kestänyt jo monta vuotta.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Julle81
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2010 12:06 am
Pyörä: 790 adv R

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Julle81 »

Jokos tämä oli täällä? Uutta versiota pukkaa:

https://www.advpulse.com/adv-news/spied ... t-testing/

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla

Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mikähän on uusi kuutiotilavuus, jos se kasvaa, ja onko pyörä sitten enää "kuusysikymppi"? Hyvä uutinen kuitenkin, että yksisylinterinen vaihtoehto ei ole katoamassa mihinkään KTM konsernin mallistosta, kun jossakin vaiheessa oli jo spekulaatiota, että 890/790:n pienempi twiniversio korvaisi sen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

Jani M kirjoitti: La Syys 02, 2023 5:05 pm Mikähän on uusi kuutiotilavuus, jos se kasvaa, ja onko pyörä sitten enää "kuusysikymppi"? Hyvä uutinen kuitenkin, että yksisylinterinen vaihtoehto ei ole katoamassa mihinkään KTM konsernin mallistosta, kun jossakin vaiheessa oli jo spekulaatiota, että 890/790:n pienempi twiniversio korvaisi sen.
Twini painaisi taas sen default 200kg, vaikka voissa paistaisi.

Kauhean isoa yksipyttyistä ei ole järkeä tehdä ja nyt tässä viimeisessäkin versiossa on jo venytetty aihetta ja haluttu lisää kierroksia ja huipputehoa (isompaa mäntää ja lyhyempää iskua) alaväännön kustannuksella. Lisää kierroksia ja tehoa taas huutaisi toista sylinteriä.

Omassa 2015-mallissa on mukavasti lyöntiä keskialueella ja punaviivalle ei tule kauheasti kierräteltyä. Eipä kait tuo kone sitä kunnolla kestäkään pitkässä juoksussa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Viuh
Viestit: 1680
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Julle81 kirjoitti: La Syys 02, 2023 3:53 pm Jokos tämä oli täällä? Uutta versiota pukkaa:

https://www.advpulse.com/adv-news/spied ... t-testing/

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
” plush WP XPLOR suspension ” todellakin :lol:
Vastaa Viestiin