KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Eiköhän mene avarammalla kannella jo liian laihalle seos?
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tuolla aikaisemmin oli videolinkki, jossa oli ajettu sama testilenkki vakio 2017 701:llä ja heti perään avarretulla ilmanputsarin kannella ja koko ajan oli mittari kiinni mittaamassa seosta. Arvoissa ei ollut käytännössä mitään eroa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Jani M kirjoitti:Luistoneston nappi on todella tarkka siitä, miten sitä painaa. Pitää painaa ihan siitä kolmioluiskan kärjestä, tai muuten mikrokytkin ei vaikutu. Painamisajallakin on väliä. Itse lasken viiteen, niin näillä keinoilla saa aina pois päältä. Itsekin jo ensimmäisen ajokerran jälkeen epäilin, että napissa on vikaa, kun en saanut luistonestoa pois lukuisista yrityksistä huolimatta. Sen jälkeen on pelannut.
Tämä heppu laskee seitsemään: https://www.youtube.com/watch?v=aVo4AbSyvlI
Videon kommentoija luulee tietävänsä, että on takaisinkutsua tulossa.
Omaan rakkineeseen vaihdettiin uusi katkaisija, mutta aika epämääräisesti se uusikin tuntuu toimivan.
Josku aivan samanlaisessa tilanteessa saa luistoneston pois päältä ja tosinaan ei.
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Anteeksi jos tästä jo keskusteltu mutta mitenkäs KTM 690 Enduro R pyörällä sujuu
pitemmät matkat? Satula vaikutti kovalta ja kapealta, mitenkä pitkiä päivämatkoja
olette ajaneet?
Minkälaisia sivulaukkuja ja niiden telineitä olette hankkineet?
Mietin käyttöä sora-matkapyöränä, 300 - 600km päivämatkoja ja yli viikon reissuja.
jv
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

2014 mallisella olen ajanut parhaana päivänä noin 200km ja se kyllä riittää itselleni :D Ei tuo mielestäni ole mikään mukava matkamopo ainakaan vakiosatulalla, mutta nämähän ovat hyvin henkilökohtaisia asiota. Jos ajaisin paljon enemmän ja pääpaino olisi pitkillä päivämatkoilla, niin katselisin kyllä 790 adventurea tai vastaavia bemareita.
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Onhan näillä väki käynyt Mongoliassakin, eli kyllä se matkan ajamiseenkin taipuu. Itse tulee ajeltua yleensä 200-300 km:n päiväsurauksia. Sellainen 400 km menee vielä, mutta sitä enempää en ole ajanut päivässä.

Ei ole laukkuja, mutta vähän olen alkanut katselemaan sellaista satulan yli takajalkatappeihin menevää banaania tai sitten pieniä pehmeitä sivulaukkuja, jotka eivät tarvitse laukkurautoja.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Jani M kirjoitti:Tuolla aikaisemmin oli videolinkki, jossa oli ajettu sama testilenkki vakio 2017 701:llä ja heti perään avarretulla ilmanputsarin kannella ja koko ajan oli mittari kiinni mittaamassa seosta. Arvoissa ei ollut käytännössä mitään eroa.
Niinpä oli. Tilasin heti avaramman kannen itsellekki. :) Voin laittaa ens viikolla testiraporttia avaramman kannen kanssa vakioputkella. Vanha -17 oli evo1-kartalla, avoboksilla ja Leovincella selvästi väännökkäämpi, mitä tämä -19 vakiona. Olen tosin kyllä nauttinut nyt tämän vakioputken hiljaisuudesta, ja ylärekisterissä paukkua on -19 mallissa selvästi enemmän.

Mites muilla -19 pyörät syöny öljyä? Ite oon joutunu jo kahesti lisäämään vähän. Kilsoja nyt 3000km ja öljyt vaihdettiin 900km kohdalla huollossa. Niin kyllä taisi myös -17 malli tarvita pientä lisätäyttöä myös 3000km väleillä.
hegis
Viestit: 186
Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Hki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja hegis »

Ariel kirjoitti:Anteeksi jos tästä jo keskusteltu mutta mitenkäs KTM 690 Enduro R pyörällä sujuu
pitemmät matkat? Satula vaikutti kovalta ja kapealta, mitenkä pitkiä päivämatkoja
olette ajaneet?
Minkälaisia sivulaukkuja ja niiden telineitä olette hankkineet?
Mietin käyttöä sora-matkapyöränä, 300 - 600km päivämatkoja ja yli viikon reissuja.

Seat conseptin penkillä olen ajellut 350km päivämatkoja helposti. Kotarin omat laukkuraudat mulla on ja givin 25L kuivalaukut. Tori.fissä oli yhet sellaset laukkuraudat juur kaupan. Kyllä itse pidän 690stä matkaajossa jopa enemmän kun entisestä 950 adventuresta, niin hullulta kuin se kuullostaakim :D
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Ariel kirjoitti:Anteeksi jos tästä jo keskusteltu mutta mitenkäs KTM 690 Enduro R pyörällä sujuu
pitemmät matkat? Satula vaikutti kovalta ja kapealta, mitenkä pitkiä päivämatkoja
olette ajaneet?
Minkälaisia sivulaukkuja ja niiden telineitä olette hankkineet?
Mietin käyttöä sora-matkapyöränä, 300 - 600km päivämatkoja ja yli viikon reissuja.
Mie tulin kesällä Norjasta 1300 kilsaa himaan yhdessä päivässä. Ei pulmia pyörän suhteen. Äijä kyllä väsähti ja oli ehkä vähän hölmöä, mut piti päästä kotiin.

Kaasukäden puutuminen on miulla oikeestaan ainoa ongelma, mut siihenkin miulla on sellanen "manuaalivakionopeudensäädin".

Laukkuina oli Giant Loopin Coyote ja sellanen 30 litran rulla. Ens reissuun (eli varmaan ensi kesäksi) hommasin laukkuraudat ja Enduristanin Monsoon 3-laukut, jos vaikka pääsis vähän helpommalla eikä tartteis survoa. Vielä en ole noita edes sovitellut. Ihastellut vaan.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Niin ja penkkinä joku powerpartsin penkki. Ihan hyvä. Reissussa lisäksi itseliimailtu lampaantalja+geelialusta.

Oikein hyvä matkapyörä, kun ei tartte ajaa yli 120 km/h pitkään.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

Laitoin tuollaisen tuuninki vaihdepolkimen pään ja on yksi parhaita modeja.

https://www.aliexpress.com/item/3226976 ... b201603_52

Alkuperäinen on niin lyhyt nysä, että crossisaappailla vaihteenvaihto on vähän epämääräinen tapahtuma. Tuo kiinalainen on sentin pidempi ja vaihtaminen on paljon varmempi tapahtuma. Modin hinta-/laatusuhde on toistaiseksi ylivoimainen.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
hegis
Viestit: 186
Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Hki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja hegis »

Kokeilimpa vihdoinkin ottaa korokepalat pois tangon alta ja voi että kuinka hyvä moposta tulikaan ajaa. Soralla käyttäytyy selkeämmin ja kädet eivät kipeydy. Edellinen omistaja laittanut sellaiset 5cm koropalat jostain syystä. Itsekkin olen pitkä mutta en voinut niillä kyllä ajaa..
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja tertsu »

hegis kirjoitti:Kokeilimpa vihdoinkin ottaa korokepalat pois tangon alta ja voi että kuinka hyvä moposta tulikaan ajaa. Soralla käyttäytyy selkeämmin ja kädet eivät kipeydy. Edellinen omistaja laittanut sellaiset 5cm koropalat jostain syystä. Itsekkin olen pitkä mutta en voinut niillä kyllä ajaa..
Matkaenska puolella on muotia laittaa koropaloja tankoon, mutta yleensä niistä ei ole kun haittaa. Eräs enduron moninkertainen maailmanmestari tuumi, että onko kuski 2,5 metrinen kun jollaki oli kisaenskassa 2cm koropalat.
Kura lentää...
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minä kun olen vaan 192cm, tiputin Superin stongaa vakiosta 20mm. Kääntyy aivan eri innolla kuin vakiona, pelottaa oikein ajatella miltä 5cm väärään suuntaan olisi tuntunut.
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

https://www.youtube.com/channel/UC8cxYU ... v7-ylf8p4g
Vaari varustelee 2019 KTM 690 enskaa.
Vastaa Viestiin