KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ttv »

^ Niin se menee, kun pakka ohenee niin nestepinta nousee. Vähän kun raottaa pääsylkän kantta niin nestettä tirahtaa pontevasti vastaan.

Touhukkaasti umpisessa rymytessä ei välttämättä ajoissa huomaa kun kytkin alkaa inasen kantamaan. Melkein kannattaa ennen lähtöä kurkata pääsylinterin puolelle että nesteet on korkeintaan jossain puolivälin huitteilla.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

Tuo nestepinnan nouseminen levyjen kuluessa on kaikkien nestekäyttöisten kytkimien ominaisuus. Ongelman asiasta tekee Maguran pääsylinterin muihin verrattuna olematon neste- ja ilmatilavuus.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Avatar
_JPA_
Viestit: 665
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Keitaan sivuilla on jo hinta, KTM 690 ENDURO R 2019, 13886.48 €
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Onkohan tuohon noin puolentoista tonnin hintaeroon vs. 701 muita teknisiä perusteita kuin quicksifter?
Sami
Jani M
Viestit: 2103
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mistä sait puolitoista tonnia hintaeroa? 701 maksaa 13202,64 €.

https://www.husqvarna-motorcycles.com/f ... 01-enduro/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Kuukkeloin "husse 701 hinta" ja ensimmäisten joukossa oli R.M. Heinon hinta. Liekö vanha tai omat alennukset...
http://www.rmheino.fi/shop/ajoneuvot/mo ... nduro/6709
Sami
Jani M
Viestit: 2103
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tuosta näkee hyvin kuinka paljon RM Heinoa kiinnostaa myydä näitä enduroita. "2017 Husqvarna Enduro-mallisto tulossa." "Tuotekoodi: 16.HUS.701ENDURO" Eli hinta on ilmeisesti se mitä 2016-malli on maksanut uutena, eikä sivuja ole päivitetty pariin vuoteen. Tuo on juuri se syy, miksi minulle Husqvarna ei ole ole vaihtoehto. RM Heino on täysin katupyöräliike ja vastaavasti Motokeidasta parempaa palvelua kurapyöräsaralla ei Tampereen seudulta löydy.

No itse asiaan. 701:ssä on vielä nelikammiokeula, joista kisapyörissä luovuttiin jo vuosia sitten. 690:n Xplor on se viimeisin, mitä kisapyöriin on tullut. Hussessa on tosin 25 mm enemmän joustoa.

690:ssä on kumivaimennetut tangonkiinnikkeet, minkä luulisi vähentävän tärinöitä.

Tankki on 1,5 litraa isompi kuin vanhassa 690:ssä, mutta vain 0,5 litraa isompi kuin 701:ssä.

Istuinkorkeus on 4 cm matalampi kuin 701:ssä, mikä on käyttäjän pituudesta riippuen joko parempi tai huonompi ominaisuus.

Elekronisia avustimia on 690:ssä kovasti enemmän, joka varmaan selittää eniten korkeampaa hintaa, mutta tällaisessa pyörässä harva taitaa laskea sitä kovin suureksi plussaksi jos edes olleenkaan positiiviseksi asiaksi. Hyvänä puolena on, että ne saa kytkettyä pois. Jos haluaa ajaa niin, että etupyörässä on ABS ja takana ei, niin sitä varten ei 690:ssä tarvitse enää ostaa offroad donglea, koska sama hoituu offroad modella.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

Elektroniset apupyörät ovat pari anturia (kaarreabsille asentoanturi ja shifterille vaihdepolkimeen) ja loppu on ohjelmakoodia. Luistonesto menee absin antureilla suoraan. Valmistuskustannuksiin ehkä muutaman euron vaikutus. Metsäkoneen mittaristolla säästää enemmän. Tankki on vain muovipönttö, eikä litran tilavuusmuutos vaikuta hintaan. Joku etutelari maksaa saman valmistaa, oli siinä millaiset vaimennusventtiilit tahansa.

Edelleen ihmetyttää noin pieni hintaero vs 701, sillä maailmalta raportoivat roimasta hinnankorotuksesta entiseen malliin verrattuna.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Jani M
Viestit: 2103
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Joo, ei moottoripyöriä cost plus -hinnoittelulla myydä, joten turha miettiä valmistuskustannusten perusteella, mitä lisähinnalla saa, vaan mitä lisäarvoa sillä saa.

Softakaan ei ole ilmaista. En tiedä, mutta veikkaan, että moottoripyörävalmistajat maksavat jokaisen myydyn pyörän ABS:stä ja luistonestosta ohjausboxin lisäksi jotakin softasta Boschille, Continentalille tai mikä ikina se alihankkija onkaan. Näin mekaniikkaihmisenä sitä jaksaa välillä hämmästellä, kuinka hyvinkin konkreettisen tuotteen tekemiseen vaaditaan koodareita usein enemmän kuin muuta porukkaa yhteensä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2103
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Jenkkimarkkinoille 690 varustetaan näköjään TKC-80:illä kuten 701 myös Euroopassa. Aikaisemmin siellä oli MT21, kun täällä oli Saharat. Ilmeisesti dual sportteja käytetään siellä keskimäärin enemmän pois asfaltilta kuin Keski- ja Etelä-Euroopassa.

Kuva

https://www.ktm.com/us/travel/690-enduro-r/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
hegis
Viestit: 186
Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Hki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja hegis »

Rasvailin linkun ja haarukan laakereita ja samalla totesin iskarin alalaakerin olevan yhtäpuuta. Keitaan sivuilla näyttää uusi olevan 60e.. Onkos tuossa joku ihan standardi mitoilla oleva laakeri jonka vois hakea muualta halvemmalla?
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

hegis kirjoitti:Rasvailin linkun ja haarukan laakereita ja samalla totesin iskarin alalaakerin olevan yhtäpuuta. Keitaan sivuilla näyttää uusi olevan 60e.. Onkos tuossa joku ihan standardi mitoilla oleva laakeri jonka vois hakea muualta halvemmalla?
Se on pallonivel ja eiköhän sen saa lioteltua ja herkisteltyä. Se jälkeen jäykkää rasvaa täyteen ja kiinni. Pieni välyskään ei tuossa paikassa haittaa kuin psykologisesti. Siinä on vähän heppoiset huopatiivisteet ja tuskin on pitkäikäinen kapistus jos ei vähintään kerran vuodessa putsaa ja rasvaa. Mieluummin useamminkin.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
hegis
Viestit: 186
Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Hki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja hegis »

B12 kirjoitti:
hegis kirjoitti:Rasvailin linkun ja haarukan laakereita ja samalla totesin iskarin alalaakerin olevan yhtäpuuta. Keitaan sivuilla näyttää uusi olevan 60e.. Onkos tuossa joku ihan standardi mitoilla oleva laakeri jonka vois hakea muualta halvemmalla?
Se on pallonivel ja eiköhän sen saa lioteltua ja herkisteltyä. Se jälkeen jäykkää rasvaa täyteen ja kiinni. Pieni välyskään ei tuossa paikassa haittaa kuin psykologisesti. Siinä on vähän heppoiset huopatiivisteet ja tuskin on pitkäikäinen kapistus jos ei vähintään kerran vuodessa putsaa ja rasvaa. Mieluummin useamminkin.

Otin koko iskarin irti eikä siinä kyllä ole palloniveltä. Näyttää lähinnä kahdelle lyhyelle holkille. On niin jumissa ettei lähde lyömällä millään.
MTL1
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 22, 2015 6:38 pm
Pyörä: ktm 640
Paikkakunta: lpr

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja MTL1 »

holkithan lähtee ulospäin? ja laakerissa lukkorenkaat eli ei voi lyödä läpi?
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jani73 »

ÄLÄ LYÖ!!!
Vuoden 2012 huoltomanuaalista:
Eka puslat pois molemmin puolin, sitten tiivisteet ja niiden alla on sokkarenkaat!!!
Sit painaa holkella sisänivelen...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Vastaa Viestiin