Sopiva pyörä minun käyttööni?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ipe

Sopiva pyörä minun käyttööni?

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Morjesta,

olen jo pitkään lukenut tätä foorumia, jonka synnyttämä matkaenduro kuume ei tule paranemaan ennen oman enskan hankkimista... Tällä hetkellä mopona on YZ450f, mutta tuppi nurinpäin crossiradalla ajaminen muita toheloita vastaan saa nyt väistyä leppoiseen enskalla cruisailuun pitkin metsiä ja sorateitä

Mikä sitten olisi sopiva pyörä minun tarpeisiini?

Vaatimuksia:
- Pitäisi olla tarpeeksi kevyt myös pienemmille poluille, yksi mukinen?
- Hinta ehdottomasti alle 7000e, mielellään reilusti!
- LUOTETTAVUUS
- Alhaiset ylläpitokulut, liikennevakuutuksen hinta? osat?
- Pitäsisi pystyä pitämään n.110km/h matkavauhtia
- Varaosien saatavuus
- n.300km päivämatkat pitäisi taittua ilman suurempia hässäköitä...

Näiden vaatimusten pohjalta Suzukin dr-z 400 enska tuntuisi käteen käyvältä. Vai mitä mieltä te olette? Mitä muita vaihtoehtoja on olemassa, jotka olisi lähellä edellämainittuja vaatimuksia?

Niin, ja ostakaa hyvä Jammu pois. Ajettu alle 60t ja pidetty paremmin ku vaimoa...kysykää vaikka häneltä
:lol: :lol:
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Kun lueskelin noita sun vaatimuksia niin mulle tuli sama mopo mieleen.

Varaosien, vakuutusten ja muiden vastaavien kulujen hinnoissa ei ole kovinkaan suuria eroja eri merkkien kesken. Kaikissa mopoissa on vikoja, toisissa enemmän kuin toisissa, jolloin toisten mopojen ajossa pitäminen tulee kalliimmaksi kuin toisten. Varaosien saatavuuden kanssa ei pitäis olla ongelmia jos et ihan etsimällä etsi jotain eksoottista kulkinetta.

Toi DRZ voi kyllä tuntua tosi tehottomalta jos olet tottunut ajamaan YZ450:lla crossiradalla, mutta muutoin se saattaisi olla etsimäsi laite.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mustakin tuntuu että dertsi täyttäis nuo vaatimukset. Ja kuinka ollakaan mulla on sellainen myynnissä :lol:

mainos
HooPee

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Kyllähän drz:lla pääsee seka asfaltilla, että metsapoluillakin, mutta 300km päiväannos saattaa puuduttaa istumalihaksia, kun se penkki ei ole mitään "sohva"-mallia :roll: Mulla ainakin oli parin päivän reissun jälkeen ahteri kuin ruotsalaisen lentopallojoukkueen jäljiltä. Tiedä sitten onko se vaan kokemuksen puutetta... Tietääpähän, että on tullut ajeltua :)
-HooPee-
Ipe

Dertsistä...

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Pari kysymystä liittyen edellämainituun pyörään, eli onko tuo 400 dertsi mahdollisesti yhtä luja vehje koneeltaa ku nuo vanhemmat 350 kuutioiset?(luulisi olevan). Kaikki puhuu dertsin tapauksessa myös kaasarin vaihtamisesta parempaan, joten kiinnostaa, että onko syynä tähän tehon hakeminen, vai epämääräinen toiminta vakio kaasarilla? Tuo dertsi alkaa pikkuhiljaa kiinnostamaan sen verran, että voipi tulla lisää tyhmiä kysymyksiä..
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Re: Dertsistä...

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ipe kirjoitti:Pari kysymystä liittyen edellämainituun pyörään, eli onko tuo 400 dertsi mahdollisesti yhtä luja vehje koneeltaa ku nuo vanhemmat 350 kuutioiset?(luulisi olevan). Kaikki puhuu dertsin tapauksessa myös kaasarin vaihtamisesta parempaan, joten kiinnostaa, että onko syynä tähän tehon hakeminen, vai epämääräinen toiminta vakio kaasarilla? Tuo dertsi alkaa pikkuhiljaa kiinnostamaan sen verran, että voipi tulla lisää tyhmiä kysymyksiä..
Kone on hyvinkin lujaa tekoa ja ulkomaalaisten foorumeilla mainitaa dertseillä ajetun hyvinkin useita kymmeniä tuhansia ilman mainittavia koneremontteja.

FCR-kaasarin vaihtoon on kaksi pääsyytä: a) huomattava tehonlisäys yläkierrosalueella b) parempi kaasuunvastaaminen

käyrien lähde TT/Eddie Sisneros
Liitteet
drz dynossa.jpg
(61.52 KiB) Tiedosto ladattu 171 kertaa
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ei se mikään toivoton ole vakio kaasarillakaan :!: EE-SPEED myy uusia kohtuuhintaan(listahinta 6999), kannattaa katsoa jos on kiinnostunut uudesta.
antti
IceFire

Viesti Kirjoittaja IceFire »

Kotarin SXC tai LC4E. SXC:ssä vakiona FCR ja LC4E enemmän katuystävällinen. 55 hv molemmissa. Dertsi on sitten vähän kevyempi, mutta tehoakaan ei ole niin paljon.
-Eero K
Ipe

dertsistä...

Viesti Kirjoittaja Ipe »

jep,

tuolta EE-speedin hinnastosta olenkin tuota pyörää katellut. Kertokaas vielä pikkasen, minkalainen tuo alusta on kyseisessä pyörässä? Ilmeisesti aika pehmeä? Minkalaiset säätö mahdollisuudet? Onko takaiskari huollettavaa mallia? Mielikuvani on kuitenkin, että kyllä tuo alusta kestää vähän kovempaakin paiskomista poluilla?

Olen jonku verran rymynyt Jampullani myös enska polulla, joten jos joku osaisi verrata dertsin ajettavuutta tuommoseen crossi vehkeeseen(enduro tyyppisessä ajossa), niin voisin saada taas hiukan selvemmän kuvan tuosta haaveilemastni dertsistä, koska koeajo mahdollisuudet ovat aika vähissä :x
AnttiL

Kohtuu pehmeähän se on mutta ns. täysin säädettävä eli paluu ja puristussäädöt löytyy. En usko että on vertailukelpoinen YZ:n jousitukseen mutta vakio konetehoihin suhteessa riittää mielestäni ihan hyvin. Kannattaa kyllä käydä koeajolla ennen ostopäätöstä niin ei tule pettymyksiä!
antti
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

No mitä racetechin kalkulaattorista katoin, niin omaan ajotyyliin (desert/enduro/trail) menee vakio takajousi, edessä sais olla hiukka lisää.

- minä 90kg ilman varusteita
- drz etujouset 0.440kg/mm
- eteen suositeltu 0.479kg/mm
- drz taka 5.5kg/mm
- suositeltu 5.61kg/mm

Ainakin oon tähän asti pärjännyt. Edessä on kyllä aika paljonkin liian löysät, takajousi joten kuten menee. Oon tosin vaihtanut jäykemmät öljyt eteen.

Mutta niin, tuolta voi laskeskella sopivasti:

etu:
http://www.racetech.com/evalving/Spring ... gType=Fork

taka:
http://www.racetech.com/evalving/Spring ... Type=Shock
Ipe

Dertsistä...

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Näyttäs RaceTech:n kalkulaattorin mukaa dertsissä olevan vakiona juuri sopivat jouset tällaiselle 80kg:lle jässikälle. Pittää nyt vaan saada tuo entinen jaloista pois, niin pääsee oikeen tosissaan kattelemaan kilvellistä enskaa...ehkä jopa dertsiä.

Tänään olis lähettävä viikoksi saariselälle autolla :x , pittää katella paikkoja sillä silmällä, että jos vaikka enskalla loppu kesästä samaan paikkaan :oops:
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Viesti Kirjoittaja niffestone »

AnttiL kirjoitti:Kohtuu pehmeähän se on mutta ns. täysin säädettävä eli paluu ja puristussäädöt löytyy. En usko että on vertailukelpoinen YZ:n jousitukseen mutta vakio konetehoihin suhteessa riittää mielestäni ihan hyvin. Kannattaa kyllä käydä koeajolla ennen ostopäätöstä niin ei tule pettymyksiä!
Ajonautinnon ja turvallisuuden kannalta suuritehoinen ja huonoalustainen on kaikkein karsein vaihtoehto. Jos kovalla soralla taas haluaa sladitella ja kooltaan poikkeaa vähänkin pingviinistä, niin pyörän painon pitää olla max. crossipyörä+20-30 kg ja tehoja alkaen 40-45 heppaa. Muuten suditellaan vaan ykkösellä max. 2 sekkaa liikkeellelähdöstä. Osta vaan suoraan se ready-to-race, Jammun WR tai joku kaskas-moottoripyörä?, niin ei tarvitse päätyä niihin muutaman hankinnan kautta.
AnttiL

painon pitää olla max. crossipyörä+20-30 kg ja tehoja alkaen 40-45 heppaa.
Niinpä, eikös drz ole juurikin jotain tuollaista luokkaa? Jäykempiä jousiahan saa jne...

Itse katsoisin kyllä oranssiin suuntaan kuten tuosta vierestäkin näkyy mutta hintaisekseen ja rauhalliseen retkeilyyn drz on kyllä aika hyvä jollei täydellinen :twisted:
antti
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

No ei se kyllä vakiokuntoisena ole kovin täydellinen. E-malli olis ehkä sopiva threadin aloittajan tarkoituksiin jos vaan sellasen kilvellisenä jostain löytäis...

No kukaan ei tietty kiellä alkamasta osanvaihtosavottaan mutta ei sekään ilmaista oo.

Eri asia tietty jos hommasta nauttii, oranssimiehiltä menee jo varmaan kaikki ropausinto korjauspuuhissa :lol:

Kunnon putki, kaasari ja ilmaboksin puukotus vie kyllä rahaa sen tonnin verran ainakin mutta sitten toi jo alkais sopimaankin käyttötarkoitukseen käsittääkseni.
Vastaa Viestiin