XR400R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
XR400R
Tuli laitettua tollanen pyörä ja ensifiilikset on kyllä todella hyvät. Ajo Kouvolasta Turkuun kyllä puudutti "hieman" persettä Todella jämäkän oloinen peli, voimaa ihan riittävästi tällaiselle kunto-enskan ajajalle. Ajoasento tuntu heti passelilta. Ihme ettei näitä nää useammin... Tänään täytyy lähteä hakemaan karkeat renkaat ja sitten mennään metsään rymyämään. Odotukset on kyllä korkealla.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
- Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
- Paikkakunta: Imatra
Minkävuotisen pyörän ostit? Itselläni on ollut tuo 98 pari kuukautta ja tyytyväinen oon ollu, tehoahan sais tietysti olla kadulla ajellessa enemmän.
Crossimontullakin pystyy ihan hyvin ajamaan vaikka hieman raskas onkin siihen hommaan. Kuntoa saa ainakin kasvatettua mukavalla tavalla.
Onko ihan alkuperäinen vai jotain heebeleitä asennettu?
Crossimontullakin pystyy ihan hyvin ajamaan vaikka hieman raskas onkin siihen hommaan. Kuntoa saa ainakin kasvatettua mukavalla tavalla.
Onko ihan alkuperäinen vai jotain heebeleitä asennettu?
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:47 pm
- Pyörä: Suzuki dr 650 rs
- Paikkakunta: Nivala
No niin
Taas saatiin yks xr400:sen omistaja tänne.. Mitenkähän tohon sais laitettua xr600:sen kone?? Ite olen kans ollu tyytyväinen mopoon ja eihän tuo mikään matkaenduro olekkaan, joten niihin ei voi verrata, ja kisa enduroihinkaan ei voi verrata tehon puolesta. MUTTA KESTÄVYYTTÄ LÖYTYY verrattu johonki kisa KTM enduroon tai puhumattakaan jostakin Huskusta. Ja onhan XR400r ollut pitkään Jenkkien suosituin DirtBike,tuskin syyttä. Ilmeisesti vähäisen määrän selvittää hinta mikä on ollut uudella pyörällä aikoinaan. Tommosen kun sais joskus http://www.motopalsta.fi/showused.phtml?id=38456
Ei tohon oo vissiin muuta tehty, kuin vaimennin vaihdettu, Suuttimet vaihdettu ja ilmeisesti ilmanputsarin sivumuoviin porattu kolme ilmanottoreikää. Tässä kuva tosta mun maansiirtokoneesta
Ainoo mitä mä kaipaan tohon on kunnon upside down keula. Toi oma on vaan sellasen rimpulan oloinen. Vähän se tuntu nokkapainoiselta, mutta äkkiä siihen tottui ja patikot sekä kuraspoorit taittui ihan mukavasti.
EDIT: unohtus se vuosimalli joka on -97
Ainoo mitä mä kaipaan tohon on kunnon upside down keula. Toi oma on vaan sellasen rimpulan oloinen. Vähän se tuntu nokkapainoiselta, mutta äkkiä siihen tottui ja patikot sekä kuraspoorit taittui ihan mukavasti.
EDIT: unohtus se vuosimalli joka on -97
- Liitteet
-
- XR.jpg
- (170.65 KiB) Tiedosto ladattu 577 kertaa
Jos etuhaarukan ominaisuudet ei tyydytä niin homma on monasti korjattavissa. En tiedä josko tämä pitää XR400sen osalta paikkaansa, mutta moniin mopottimiin saa vaihdettua etuputkien sisuskaluja toisenlaisiin. Tällaisia viipottimia valmistaa mm Race Tech Suspension USA jonka suomalainen edustaja on Tmi Gustafsson Racing Karkkilassa.
Joihinkin menopeleihin pystyy vaihtamaan krossipyörän keulan, sillä sektorilla piilee toinen mahdollisuus.
Joihinkin menopeleihin pystyy vaihtamaan krossipyörän keulan, sillä sektorilla piilee toinen mahdollisuus.
Täytyy kyllä lykätä teleskooppien ostoa. Totta puhuen en kyllä enää allekirjoita väitettä että tossa vehkeessä olis liian pehmeä alusta. Tänään piti ruuvata iskarit pehmeimpään mahdolliseen asentoon ja siltikin olisin saattanut haluta vielä karvan pehmeämmäksi kyytiä. maasto oli kyllä paikoitellen aika kivikkoista ja patikkoa riitti. Tuskin toi mikään motocross peli on, mutta kuntoenskan ajoon kyllä alustakin kelpaa oikein hyvin.
Motocross-pyörän jousitus saattaa ollakin enskaan tyhjän kova. Sen kun pitää kestää laskeutumiset melkoisen korkeista hypyistä jotka taas enska-ajossa on harvinaisempia. Kova jousitus on mielestäni epämukava hitaassa ajossa kaikenmailman kivikossa ja mättäikössä.
Mullakin on pehmeäksi haukutun DRZn eturesoorit säädettynä pehmeään laitaan.
Mullakin on pehmeäksi haukutun DRZn eturesoorit säädettynä pehmeään laitaan.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
- Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
- Paikkakunta: Imatra
Nyt joutuu vaihtaamaan omasta takapyörän laakerit ja samalla stefat. Holkkeihin on kyllä kulunut pienet urat tiivisteitten kohdalle mutta menköön, kun ei jaksa uusia käydä tekemään.
Minkäslainen laakeri on takaiskarin yläpäässä? Hieman klappia ylös-alas suunnassa, pitäis vaihtaa ainakin se. Saako linkkujen laakereita laakerikaupasta? mites swingin?
Onko XR:ärrä muuten pelannut hyvin?
Itellä oli ajatus vaihtaa kyykkyyn mutta se ajatus meni jo ohi . Ens kevääseen saakka jos ainakin ajelis ja laittais sitten myyntiin sellaisella hinnalla että menee.
Minkäslainen laakeri on takaiskarin yläpäässä? Hieman klappia ylös-alas suunnassa, pitäis vaihtaa ainakin se. Saako linkkujen laakereita laakerikaupasta? mites swingin?
Onko XR:ärrä muuten pelannut hyvin?
Itellä oli ajatus vaihtaa kyykkyyn mutta se ajatus meni jo ohi . Ens kevääseen saakka jos ainakin ajelis ja laittais sitten myyntiin sellaisella hinnalla että menee.
Toimii kuin junan vessa. Oikean puolen valuvikainen jalkatapin kiinnike meni poikki kunnon hypyn päätteeksi. Linkkuihin ostin jenkkiläisen pivot worksin laakerisarjan ja se maksoi 100 eskoo. Motokeidas toimittaa. Enää on vaihtamatta vaan swingin laakerit. No niissä ei onneks oo vielä ainakaan klappia. Laakerit(pyörien) tossa pelissä on kyllä vähä alimitoitetut... Samaa kokoluokkaa kuin jossain piikkisessä katupyörässä. Ei ihme että niitä saa vaihdella.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
- Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
- Paikkakunta: Imatra
iskarin yläpään laakerin sain kaupasta ja tänään vielä tarkastin kunnolla linkkujen laakerit ja toisesta karisi neulat lattialle. Pitää huomenna kysästä viellä niitä laakerikaupasta, 100€ on minusta kyllä aika paljon pienistä laakereista.
Laitoin tänään kuukaudeksi seisomaan, pitää nyt tarkastaa kaikki paikat kunnolla ja kun saa läjille niin käydä välillä montulla ajelemassa crossia.
Ainiin, en saanut takaswingin akselia irti, mutteri kyl aukes mutta akseli ei suostu irtoamaan.
Laitoin tänään kuukaudeksi seisomaan, pitää nyt tarkastaa kaikki paikat kunnolla ja kun saa läjille niin käydä välillä montulla ajelemassa crossia.
Ainiin, en saanut takaswingin akselia irti, mutteri kyl aukes mutta akseli ei suostu irtoamaan.