XR400R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

XR400R

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Tuli laitettua tollanen pyörä ja ensifiilikset on kyllä todella hyvät. Ajo Kouvolasta Turkuun kyllä puudutti "hieman" persettä 8) Todella jämäkän oloinen peli, voimaa ihan riittävästi tällaiselle kunto-enskan ajajalle. Ajoasento tuntu heti passelilta. Ihme ettei näitä nää useammin... Tänään täytyy lähteä hakemaan karkeat renkaat ja sitten mennään metsään rymyämään. Odotukset on kyllä korkealla. :twisted:
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

XR400 (niinkuin DRZ400kin) on vähän sellainen välimalli jolla ei pärjää kilpailuissa mutta matkakäytössä kevyenlainen. Siksi vissiin Suomessa tämän tyyppiset pyörät eivät ole kovin suosittuja.
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja petrol »

Minkävuotisen pyörän ostit? Itselläni on ollut tuo 98 pari kuukautta ja tyytyväinen oon ollu, tehoahan sais tietysti olla kadulla ajellessa enemmän.

Crossimontullakin pystyy ihan hyvin ajamaan vaikka hieman raskas onkin siihen hommaan. Kuntoa saa ainakin kasvatettua mukavalla tavalla.

Onko ihan alkuperäinen vai jotain heebeleitä asennettu?
Pecca
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:47 pm
Pyörä: Suzuki dr 650 rs
Paikkakunta: Nivala

No niin

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Taas saatiin yks xr400:sen omistaja tänne.. Mitenkähän tohon sais laitettua xr600:sen kone?? Ite olen kans ollu tyytyväinen mopoon ja eihän tuo mikään matkaenduro olekkaan, joten niihin ei voi verrata, ja kisa enduroihinkaan ei voi verrata tehon puolesta. MUTTA KESTÄVYYTTÄ LÖYTYY verrattu johonki kisa KTM enduroon tai puhumattakaan jostakin Huskusta. Ja onhan XR400r ollut pitkään Jenkkien suosituin DirtBike,tuskin syyttä. Ilmeisesti vähäisen määrän selvittää hinta mikä on ollut uudella pyörällä aikoinaan. Tommosen kun sais joskus http://www.motopalsta.fi/showused.phtml?id=38456 :D
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Ei tohon oo vissiin muuta tehty, kuin vaimennin vaihdettu, Suuttimet vaihdettu ja ilmeisesti ilmanputsarin sivumuoviin porattu kolme ilmanottoreikää. Tässä kuva tosta mun maansiirtokoneesta 8)

Ainoo mitä mä kaipaan tohon on kunnon upside down keula. Toi oma on vaan sellasen rimpulan oloinen. Vähän se tuntu nokkapainoiselta, mutta äkkiä siihen tottui ja patikot sekä kuraspoorit taittui ihan mukavasti.

EDIT: unohtus se vuosimalli joka on -97
Liitteet
XR.jpg
(170.65 KiB) Tiedosto ladattu 577 kertaa
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jos etuhaarukan ominaisuudet ei tyydytä niin homma on monasti korjattavissa. En tiedä josko tämä pitää XR400sen osalta paikkaansa, mutta moniin mopottimiin saa vaihdettua etuputkien sisuskaluja toisenlaisiin. Tällaisia viipottimia valmistaa mm Race Tech Suspension USA jonka suomalainen edustaja on Tmi Gustafsson Racing Karkkilassa.

Joihinkin menopeleihin pystyy vaihtamaan krossipyörän keulan, sillä sektorilla piilee toinen mahdollisuus.
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

No CR:n keulan vaihto on käynyt mielessä. Täytyy nyt kattella...
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Pyörien laakerit tuntuu olevan onnettomat kun oli paskana edestä ja vetopuolen laakeri takapyörästäkin oli valmis. Oliskos jollain takapyörän laakereiden numeroita? Edessä oli 6003RS. Sit ajattelin uusia kaikki linkun ja swingin laakerit kans...
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja petrol »

AllRigthin luettelo antaa tälläiset laakerit taakse kun 6303-2RS vasemmalle ja oikealle 6203-2RS.
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Täytyy kyllä lykätä teleskooppien ostoa. Totta puhuen en kyllä enää allekirjoita väitettä että tossa vehkeessä olis liian pehmeä alusta. Tänään piti ruuvata iskarit pehmeimpään mahdolliseen asentoon ja siltikin olisin saattanut haluta vielä karvan pehmeämmäksi kyytiä. maasto oli kyllä paikoitellen aika kivikkoista ja patikkoa riitti. Tuskin toi mikään motocross peli on, mutta kuntoenskan ajoon kyllä alustakin kelpaa oikein hyvin.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Motocross-pyörän jousitus saattaa ollakin enskaan tyhjän kova. Sen kun pitää kestää laskeutumiset melkoisen korkeista hypyistä jotka taas enska-ajossa on harvinaisempia. Kova jousitus on mielestäni epämukava hitaassa ajossa kaikenmailman kivikossa ja mättäikössä.

Mullakin on pehmeäksi haukutun DRZn eturesoorit säädettynä pehmeään laitaan.
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja petrol »

Nyt joutuu vaihtaamaan omasta takapyörän laakerit ja samalla stefat. Holkkeihin on kyllä kulunut pienet urat tiivisteitten kohdalle mutta menköön, kun ei jaksa uusia käydä tekemään.

Minkäslainen laakeri on takaiskarin yläpäässä? Hieman klappia ylös-alas suunnassa, pitäis vaihtaa ainakin se. Saako linkkujen laakereita laakerikaupasta? mites swingin?

Onko XR:ärrä muuten pelannut hyvin?

Itellä oli ajatus vaihtaa kyykkyyn mutta se ajatus meni jo ohi :shock: . Ens kevääseen saakka jos ainakin ajelis ja laittais sitten myyntiin sellaisella hinnalla että menee.
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Toimii kuin junan vessa. Oikean puolen valuvikainen jalkatapin kiinnike meni poikki kunnon hypyn päätteeksi. Linkkuihin ostin jenkkiläisen pivot worksin laakerisarjan ja se maksoi 100 eskoo. Motokeidas toimittaa. Enää on vaihtamatta vaan swingin laakerit. No niissä ei onneks oo vielä ainakaan klappia. Laakerit(pyörien) tossa pelissä on kyllä vähä alimitoitetut... Samaa kokoluokkaa kuin jossain piikkisessä katupyörässä. Ei ihme että niitä saa vaihdella.
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja petrol »

iskarin yläpään laakerin sain kaupasta ja tänään vielä tarkastin kunnolla linkkujen laakerit ja toisesta karisi neulat lattialle. Pitää huomenna kysästä viellä niitä laakerikaupasta, 100€ on minusta kyllä aika paljon pienistä laakereista.

Laitoin tänään kuukaudeksi seisomaan, pitää nyt tarkastaa kaikki paikat kunnolla ja kun saa läjille niin käydä välillä montulla ajelemassa crossia.

Ainiin, en saanut takaswingin akselia irti, mutteri kyl aukes mutta akseli ei suostu irtoamaan.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Swingin aksela saattaa tosiaan juuttua helevatun lujjaan jos sitä ei ole aikoihin käytetty ulkona ja rasvattu. Sitä voi koettaa liottaa CRCllä tai kuumentaa ahistuskohtaa mutta luultavasti siihen auttaa lopulta vain väkivalta.
Vastaa Viestiin