DR 800

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

DR 800

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Joo,elikkä mites noi vuosmallit vaihtuu,ja onko niis isompaa eroja?
Siis ne muutamat vuodet ku ovat samanlaisia ja sitten väri vaihtuu ja samalla varaosien numerot,vaikka suht samoja ovat :D
Lähinnä siin -92 vuosmallist etenpäin.
Joss jollakin on sitä tietoa niin olisin kiitollinen vastauksist.
Samalla joss niil on joku pentutauti mist olis hyvä tietää.
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

Mun käsityksen mukaan ovat aikalailla samoja vuodesta -92 eteenpäin. Muutoksia oli lähinnä 90-92 (dr800)

Jos se käy hyvin niin ei pitäisi olla vikaa. Sytkän käämit menee vanhimmissa, niin kuin kaikissa pyörissä jossa staattori lilluu öljyssä. Ja sitten kaasarissa voi olla jotain osia vaihdettavana (neulat) jos vie paljon pensaa.

jotain "ominaisuuksista" löytyy tuolta,

http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html

-aapo
JP

Viesti Kirjoittaja JP »

Kuinka pitkään isoa tohtoria on valmistettu? Saksassa on myynnissä ainakin 2000-mallisia.
jonkko

Nytt olis vähän ninkuin haaveita sinne ison darraan puolelle,ei siitä et mun 650 olis aivan liian pieni,mutt ku sain oiken kunnon matkapureman 9 vuorokauden norjanreissus :D

800,lla ku ei tarvii tankata yhtä usein ku 650 tohtoria niin ajattelin et ehkäpä semmoinen vois olla mulle ja vaimokokelalle hyvä seuraava mopotin.
Ja vaikka mull oli omas pyöräs 2 givin isoa laukkua,takaboxi ja iso tankkilaukku + vaimokokelas,niin kyll sillä hyvin pärjäs,mutt kai sentään sill 800 voi huoletta isojakin pakkauksia heittää kyytiläisen mukaan :?:
Omiin surauksiin ajatellen niin tuskinpa se liian iso semmoisenkaan ole mitä olen ymmärtänyt kuvist/jutuist foorumis :wink:

Pikkasen haaveilen 96-uudempaa saksast tai ruotsist,kuinka paljon muuten se suomen kilviin saaminen maksaa? Tietoa kenellä?
Voi hyvin olla et syksymmäl lähtee viel paku jonnekin sinnepäin hakureissuun?
Saas kattoo :D

Omasta pyörästä ku en haluais luopua ku niin hyvin on palvellut ja rahaa tullut pistettyä,mutt ku varaa kahteen ei ole niin .... :cry:
Ja sen verran "merkkifaanaatikko" vissin olen et vaikka ktm adventurekin kiinnostais niin kyll se iso darra lämittää mun sydäntäni enemmän :wink:

Eli olisin kiitollinen kaikista kokemuksista mitä teillä arvoisaa darra raatilaiset olette saannet omista/tuttujen pyöristä,hyvät ja huonot,kaikki mukaan vaa :D
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

jonkko kirjoitti: Pikkasen haaveilen 96-uudempaa saksast tai ruotsist,kuinka paljon muuten se suomen kilviin saaminen maksaa? Tietoa kenellä?
Voi hyvin olla et syksymmäl lähtee viel paku jonnekin sinnepäin hakureissuun?
Saas kattoo :D
Suzuki DR -miehenä mulla oli samat aatokset vuonna 2003. Mentiinkin Saksaan hakemaan paria autoa ja DR800:aa. Mukaan tarttui kuitenkin parin mutkan kautta Africa Twin, eikä sekään ole kaduttanut hetkeäkään.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... _fi_se.pdf näyttäisi maaliskuussa 26 tkm ajettua -98 -vuosimallia verotetun 1234€:n arvosta.
404 HTTP Error File not found
jonkko

Kiitoksia verotiedoista.
Mutta lisä inffoa saa kyllä vielä pistä iso D,stä,eli pyörä ei se laulava versio :wink:
Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Creature »

No mullapa takana just samanmoinen temppu, paitsi että edellinen RS oli kiksillä kun taas sulla sähköllä. Viime talvena vaihdoin eikä kaduta. Tää ei mielestäni todellakaan ole samanlainen viitaten kaikkiin varoituksiin, joita mulle annettiin (painava?! ja täysin tehoton jne) Painoa ei ole mitenkään liikaa, tehot ok ja lisää saa kuulemma helposti. Osittain myös sen takia vaihdoin kun emäntä niin tykkää istuskella mukana. Ja 2päällä ajoon tää on todellakin parempi satulan ja korkeuden puolesta. Täydet matkavarustukset ja jopa pelkät tyhjät laukut tuntuu hieman kulussa, mut silti valitsin tämän enkä Super Tenereä. Joskus sitten vaihdetaan tai hankitaan toinen lähinnä kai vaihtelun vuoksi.

Mun näkökulmassa nyt huomioitavaa se, etten käy varsinaisesti maastossa, mut mun mielestä siihen tarkoitukseen onkin olemassa toiset vehkeet tai sit pitää ottaa haaste vastaan ja opetella viemään möhköä suolla. Soralla kurvailen joskus ja ennen kaikkea tämä pyörätyyppi nyt vaan mun valinta. IsoDR on helppo huollettava. Tekniikka yksinkertainen jne.

Niin ja onhan nää sentään aika edullisia hankkia. Uskallan suositella jos kerran mieli tekee. Ja voihan sen sitten taas laitta kiertoon. Esim Motodepoossa Tallinnassa tällainen http://www.motodepoo.ee/details.php?id=8218&grupp=113 Kaveri haki tuolta ti italiasta tuodun VFR:n. Maahantuonti tuskin enää helpommaksi tulee. Kauppakirjan teko, Paperit käteen rahaa vastaan, pari kilsaa ajoa ilman kilpiä satamaan (myyjä olisi tehnyt tämän haluttaessa) ja lautalle, Helsingissä parit leimat, siirtokilpitarra ja kotiin.
jonkko

Creature kirjoitti:No mullapa takana just samanmoinen temppu, paitsi että edellinen RS oli kiksillä kun taas sulla sähköllä. Viime talvena vaihdoin eikä kaduta. Tää ei mielestäni todellakaan ole samanlainen viitaten kaikkiin varoituksiin, joita mulle annettiin (painava?! ja täysin tehoton jne) Painoa ei ole mitenkään liikaa, tehot ok ja lisää saa kuulemma helposti. Osittain myös sen takia vaihdoin kun emäntä niin tykkää istuskella mukana. Ja 2päällä ajoon tää on todellakin parempi satulan ja korkeuden puolesta. Täydet matkavarustukset ja jopa pelkät tyhjät laukut tuntuu hieman kulussa, mut silti valitsin tämän enkä Super Tenereä. Joskus sitten vaihdetaan tai hankitaan toinen lähinnä kai vaihtelun vuoksi.

Mun näkökulmassa nyt huomioitavaa se, etten käy varsinaisesti maastossa, mut mun mielestä siihen tarkoitukseen onkin olemassa toiset vehkeet tai sit pitää ottaa haaste vastaan ja opetella viemään möhköä suolla. Soralla kurvailen joskus ja ennen kaikkea tämä pyörätyyppi nyt vaan mun valinta. IsoDR on helppo huollettava. Tekniikka yksinkertainen jne.

Samasta syystä minäkin vaihdan,mitä todenäköisemmin,emäntä ku on oikein kunnolla innostunut siiheen kyydissä istumiseen :D
Hyvin se istuu 650,sessäkin vaikka matkatavaraakin on,mutt ite ku tekee nytt jostain kumman syystä mieli isompaa :roll:
Harmittaa vaan ku joutuu se 650,nen myydä ku rahatilanne semmoinen et kahta pyörää ei ole varaa pitää :cry:
Mutt kyll se siihen 800,seen nojaa ja kunnolla :wink:
Olen tääl simona surffaillut netistä kaikenlaista ja mitä mä ymmärsin niin se 10+ heppaa ei paljoa vaadi et sais lisää :twisted:
Mutt en oikein ole löytänyt mitään vakiopeleistä ja ongelmist ja semmoisist,kaikki mitä mä olen löytänyt ja mun kielitaidolla ymmärtänyt on rakenetuista eikä vakiopeleist.

Ja ei mullakaan se eka ajatus aamulla ku herään ole et mihinkäs suohoon sen tänään upottaisin :wink:
Soraa,hiekkaa,metsäpolkua (valmis polku,ainoastaan lefan vetämänä polku tehdään :wink: ) ja pikitietä on mun ajolinjat ylensä.

Kuis pitkälle tankilisella muuten pääsee normaaliajossa?
Pakkohan se on olla enemmän ku se pikkasen päälle 300 mitä mä nykyisellä pääsen?
Jostain luin et vakio 800,nen juo 6.3 sadalla,voiko se tosiaan olla niin?

Juu,näin sen motopeedon,mielenkintoinen mittaristo siin on :D

Muokattu taas,mihis se mittari oli vaihtunut???aamul oli mitaristossa viel lämpömittari ja vauhtikiekko meni 220 KM/h

Tätä ja vastaavia mä olen kuolannut :?

http://www.mobile.de/SIDLNs7-oNRMNTBWIN ... 1266078595&
Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Creature »

Mulla on tosiaan ihan vakiopeli. No mä olen ajellu oikeastaan koko ajan laukut paikallaan ja paljon just kaks päällä ja kulutus on runsas 5,5 litraa. 6,3 kuulostaa taas vihollisten propagandalta :lol: Kyllä tolla pitäis yli neljäsataa päästä (ei km/h) :lol: En oo koskaan ajanut tankkia kuivaksi. Varatankille kääntämisen jälkeen aina ensimmäiselle asemalle.

Katteet suojaa varsin hyvin. Pleksi saa olla korkeampi. Kyytiläiselle mieluisampi kahvojen sijoitus. Jarrut ei kovin kehuttavat.
canam
Pyörä: canam

dr800

Viesti Kirjoittaja canam »

Soitin kaverille, asuu Pikisaaressa, jolla on -92 tai 93n.
Kyselin mitä murheita on ollut. Eipä muuta ole tehty, kun ajettu ja huollettu. Sanoi velipojallaan olevan samanmoinen, eikä murheita.
Se veli ajaa Sauvosta Nesteelle töihin päivittäin, n.100km/pv.
Tuo jolle soitin haki saksasta keväällä 01.
canam
Esa

Re: DR 800

Viesti Kirjoittaja Esa »

jonkko kirjoitti:Joo,elikkä mites noi vuosmallit vaihtuu,ja onko niis isompaa eroja?
Siis ne muutamat vuodet ku ovat samanlaisia ja sitten väri vaihtuu ja samalla varaosien numerot,vaikka suht samoja ovat :D
Lähinnä siin -92 vuosmallist etenpäin.
Joss jollakin on sitä tietoa niin olisin kiitollinen vastauksist.
Samalla joss niil on joku pentutauti mist olis hyvä tietää.
Tuolta löydät kaikki tekniset muutokset, on paljon selattavaa mutta pitäis löytyä kaikki tekniikasta 89-97 vuosilta.
Kuvat on manuaalista löytyviä VM. kohtaisia tietoja...

Siinä kuvan yläreunassa näet mistä mallista on kyse.
Vinkiksi vielä kun kaikki kuvat on samassa albumissa niin vuosimalli vaihtuu selaillessa aina kun tämän tyyppinen kuva näkyy http://aada.nettigalleria.fi/main.php?g2_itemId=269

Tässä LINKKI[url]galleriaan[url]
jonkko

Kuinkahan iso homma olis asentaa vanhemman eli 29L tankin uudemman rungon päälle?
Onko kenelläkään tietoja/kokemuksia?

Ei nytt luulis et se niiiiiin iso homma olis joss nytt ei heittämällä menis,mitä kummiskin pikkasen epäilen?
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

aapo kirjoitti:Mun käsityksen mukaan ovat aikalailla samoja vuodesta -92 eteenpäin. Muutoksia oli lähinnä 90-92 (dr800)

Jos se käy hyvin niin ei pitäisi olla vikaa. Sytkän käämit menee vanhimmissa, niin kuin kaikissa pyörissä jossa staattori lilluu öljyssä. Ja sitten kaasarissa voi olla jotain osia vaihdettavana (neulat) jos vie paljon pensaa.

jotain "ominaisuuksista" löytyy tuolta,

http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html

-aapo
Otetaan vähän takaisin. Vaihdoin omaani uudemman 800:n koneen joka kävi paremmin kuin vanha, 89 000 ajettu 750 kone. Kun sain sen ajettua tuonne Kemijärvelle, niin vaihdeloota porsi. Saattoi olla tosin vain mun tuuria kun samana viikonloppuna sekotin vielä ruohonleikkurinkin vaihteet :D

Hyvä peli se silti on... :D Matkakin taittuu.
-aapo
jonkko

Onko kellään tietoja siit tankin vaidost?
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

jonkko kirjoitti:Onko kellään tietoja siit tankin vaidost?
Mulla on ollut molemmat mallit, mutta en jaksa muistaa oliko rungoissa mitään eroja. Tankkien lisäksi tuolla ajanjaksolla on vaihtunut myös penkki, joten saattaahan sen penkin ainakin joutua vaihtamaan samalla. Se 800:n penkki varsinkin kakspäällä ajettaessa on niin paljon parempi kui 750:n, ettei sitä kannata vaihtaa kuin pakon edessä.

Niitä 29 litrasia tankkeja voi olla vaikea löytää käytetynä ja tyhjinltää se 29 litranen tankkipaketti lienee aika paljon 24 litrasta painavampi (29 litrasessa kun niitä tankkeja on kaksi kpl, mikä varmasti lisää vielä painoa.) Itse miettisin moneen kertaan mihin käyttöön se vakio 24 litranen on muka liian pieni.

Muutoin DR big on mukavan kokoinen laite. Kaksi päällä sillä reissaa mukavasti ja toisaalta se on vielä aika inhimillisen kokoinen laite vaikka pieniltä sorateiltä eksyisikin välillä polkuja ajelemaan. Varsinkin reissukäyttöä ajatellen tehoa saisi kyllä olla enemmän.
Vastaa Viestiin