Enduroharrikka

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
timo
Viestit: 3019
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Enduroharrikka

Viesti Kirjoittaja timo »

Kotaripastori Honkanen huhuili myyntipalstalla (joka muuten ei ole juorupalsta), huhujen perään.
Etkö Sepi huomannut pystisaamuna tampattua sammalta kotarisi ympärillä? Tai niitä hyväilyn jälkiä ja kuolaa tankin päällä :wink:

Täytyy myöntää että takki on käännetty, eli oikea lääke tuohon kuolausvaivaan piti hankkia. Tosin samaa lääkettä nauttinut eräs pitkäaikainen porkkananpurija sanoi: tervetuloa remonttiryhmään.

Koukkuun jäin lopullisesti viimekesänä, kun pääsin kaverin veekasia kokeilemaan.
Koeajopäivityksiä olen harrastanut ahkerasti. Ei juuri sellaista offroad- tai allroaduutuutta aasta ööhön ole, jota en vuosien varrella ole kokeillut. HighLand, rukouksistani huolimatta, ei koskaan ole ollut edes kosketusetäisyydellä, saati että japsit olisivat takavuosien tapaan panostaneet vastaavanlaisiin tuotteisiin. LC8 on isoista rötkäleistä ainoa uutuus aikoihin, joka toimii oikeasti (tai kohtahan se nähdään). Muut ovat hyviä matkapyöriä. Onhan se selvä, ettei tehtaita kiinosta valmistaa muutamalle hölmölle pitkäkoipiselle kaksipyttyistä matkamallin suokuokkaa. Tehköön itse moponsa. Yksimukisissa tarjontaa riittää, mutta raskaammat menevät koko ajan streetimmäksi.

Sellaisenaan, rajoittimineen muovihässäköineen, se ei ole makuuni, mutta aihiona mahtava. Stanussa tökki ensimmäisenä laiha seos. Pakkasella se ei toiminut edes kohtuullisesti. EU-kelpoisella säädöllä moottori tuntuu olevan rikki. Jos se olisi auto, omistaja veisi sen takuuseen korjattavaksi.
Toinen hassu piirre on kääntösäde. Mopo ei käänny, koska Ducatimainen runko ottaa vastaan paskarinkiä pyöritellessä. Ei auta vaikka toppariruuvit kääntäisi pohjaan. Pitää lyödä pajalekalla runkoputkiin lommot. Muutaman totuttelu tankillisen jälkeen sekin omituisuus saattaa kuitenkin unohtua.
Kun katsoo sähkölaitteita, tulee mieleen että kyllä se liian lähellä Italiaa on tehty. Suojaton sulakerivikin saa kaiken kuran liittimiinsä suoraan etupyörästä, ajolaseista puhumattakaan.
Takavanne on kovarunkoisia ja ylileveitä kumeja varten. Tunnokkuus kärsii. Etuvanne on uudenvuodentinaa. Ketjuohjuri on olematon. Muovitankkeja suojaa peukalon kokoinen nystyrä, joka jo toiselta puolelta kosketuksessa levisi valkealle jäälle, kuin olisi salmiakkiaakkosia joku heitellyt. No se suoja toimi, mutta mites käy tankille ens talvena?
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Taas on yksi viaton sielu sortunut KTM:n houkutuksiin! Kaikille teille Japsi mopoilla ajaville "pastorilla" on varoittava sananen...

KTM on kuin heroiini. Jo kerta kokeilulla voit jäädä koukkuun! Kotarit vievät koko elämäsi ja perheesi joutuu kitkuttelemaan vaimon palkalla, kun kaikki rahasi menevät KTM:n alttarille. Minäkin olin seesteinen Yamaha nuorukainen, ennenkuin sorruin KTM:ään ja likaiseen enduroelämään. Nyt KTM:t ovat olleet 23 vuoden ajan ainoa asia, jolla on merkitystä. Kadotettu sieluni vuotaa verta, kun tuorein rakkauteni SX200 viruu autotallissa ilman moottoria... Onneksi iso musta Adventure tarjosi lohdutusta viikonlopun aikana. Katupyöristä ei enää ole sisällöksi elämään. Oma uskollinen BMW:ni viruu käyttämättömänä autotallin nurkassa lakanan alla...

Muistakaa tämä varoitus, kun seuraavan kerran silmänne osuu oransseihin houkutuksiin!

T. Sepi
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

No niin ja kevään muotiväri on tänäkin vuonna :wink: adrenaliinin oranssi! Timppa - kantsuu vaihtaa takimmaiseksi ketjunohjaimeksi suljettu crossimalli, sillä ketjut saattavat pudota vasemmalle kantattaessa yllättävän helposti. Eturattaan päällä kulkeva kouru kyllä suojaa lohkoa, mutta ihan varuiks' :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kyllä noi kotipastori Honkasen jutut on aika vaikuttavia KTM-klaanin yhteishengen manipuloimiseksi. Ei varmaan ole meillä muilla siihen mitään sanomista, kun KTM-mafia on noin pahasti purrut porukkaan. Siinä on näköjään, perheet, lapset ja suvutkin vaarassa. Aika paha juttu

Pitäiskö ilmoittaa johonkin lastensuojeluvirastoon tai Vastanaineiden onnellisten nuorten vaimojen RYyhyn, jotta riskit on tosi suuret.

Toivottavasti mulle riittää tää Bemari, On muuten tosi hyvä pyörä kunnon hiekkateillä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
timo
Viestit: 3019
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

Seppo Honkanen kirjoitti:Muistakaa tämä varoitus, kun seuraavan kerran silmänne osuu oransseihin houkutuksiin!

T. Sepi
Sama varoitus koskee niitä joilla ei vielä ole Ooppelia. Se kun vanhenee, niin arvatkaa mihin se vaihdetaan?

:wink:
Ylimatti
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Perskules, kun oliskin ollut mullakin kottarainen vuosi sitten (ei oo nytkään, huom!)! Olis ollut lasten äitilläkin ainakin joku selvä syy mun irtisanomiseeni! :lol:
Taas menossa jonnekin...
make
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:32 am
Pyörä: R100GS,SXF250
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja make »

Saapa nähdä milloin timon ennustus"kaikista mopoista tulee DR ennemmin tai myöhemmin"toteutuu kotarin kohdalla.Mun tapauksessa super tenerestäkin tuli DR kyllästyttyäni jatkuviin sähkövikoihin...
ahki
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 5:21 pm
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja ahki »

Avatar
antti
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 2:42 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja antti »

OHHOH! *tyrmistynyt*
Minnekkä lie, polkuni vie...

AT, G/S projekti
EXät: 2xMonkey, Noppeli, PV, 2xPappa, SuperSport, 2xXR80, 2xYZ80, KX80, TM125, WR125, Aprilia AF-1, DR350, R100, K100Rs, R80/7, R80Gs, Yamaha Quad 250, Speed Triple
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Näin se valitettavasti on, että muissa väreissä "off-road" on tulkittu "huonolla kestopäällysteellä" ajamiseksi 8) . Onneksi on yksi, jolla voi kokeilla päällysteen ulkopuolellakin... :wink:
ahki
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 5:21 pm
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja ahki »

Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No onhan tossa Buellissa renkaatkin ihan käsittämättömät poluilla surffailuun. Takarengas 180 leveä ja molemmat 17 tuumaisia.

Ehkä siinä olisi ainesta johonkin SuperMoto luokkaan. :? :?

Pekka
:shock: :shock: :shock:

PS. Onkohan se pyörä saanut nimensä tästä James Joycen kirjasta. En yhtään ihmettelisi. :roll: :roll: :roll:

http://www.bway.net/~hunger/ulysses.html
Avatar
HeikkiL
Viestit: 628
Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Pyörä: Kaik' o mänt
Paikkakunta: Jakarta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Pekkavee kirjoitti:PS. Onkohan se pyörä saanut nimensä tästä James Joycen kirjasta. En yhtään ihmettelisi.
Taitaa mennä vanhempaan kirjallisuuteen eli Homeroksen Odysseiaan; Ulysses = Odysseus. :) Sopiihan tuo nimi mukavasti "matkaenskaan" / "seikkailupyörään" etc., kun Odysseuskin seilaili pitkin Välimerta tietämättä minne oli menossa ja mistä tulossa, rähjäytyi reissussa, mutta pääsi kuin pääsikin lopulta kotiinsa (jossa (katupyörä-?)kilpakosijat jo olivat liehittelemässä emäntää, vaan niin vain O. sai hetimiten hommat taas järjestykseen...).

Mutta joo... Buell lienee lähinnä Ducatin Multistradan kilpailija tuon pienen eturattaan ja "stromiakin hölmömmän pakoputkenviennin" ansiosta.
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Kahden kotkan jälkeen ei oo pelkoo et kolmas tulis niin kauan kun varaosia joutuu ostamaan maahantuojalta (racingbike). Palvelu aivan suolesta ja osien hinta japsipeleihin verrattuna tähtitieteellinen. Sääli sinänsä, koska nuo ovat kyllä pirun hyviä laitteita oikeaan metsäkäyttöön. Alustakin on kohdallaan jo tehtaalta tullessaan. Nytkin tekis mieli ktm:ää mut järki käskee ostamaan kawan KX:n tai Honda CR:än kuntoenskapeliksi.

On hieman edullisempaa ajoa kun esim. koko kampuran (wiseco) saa kiertokangella samaan hintaa mitä maksoi pelkkä kanki 350GS:ään vanhaan kampuraan asennettuna. Lista on loputon ja sen verran vakuuttava ettei mua ihan heti puhuta ympäri :shock:
Avatar
Adventure
Viestit: 407
Liittynyt: To Touko 26, 2005 12:45 pm
Paikkakunta: Luopioinen

Viesti Kirjoittaja Adventure »

Hah...

Kotarin mainosvideoissa ajetaan sladissa, hypitään, keulitaan luistellaan asfaltilla jne.

Buellin mainosvideossa joku sudittaa jalat maassa suoralla soratiellä...

Olisivat edes sen yhden kaarteen sladitelleet, mutta ei. Kauheeta pappameininkiä se ajo, ja naapurin kakaratkin sudittaa makeemmin mopoillaan kuin tuo buellisti. Kertookohan se jotain pyörän ajettavuudesta?

-Tero-
Vastaa Viestiin