750 Elefant
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- timpuktu
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
- Pyörä: Elefant 750
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: 750 Elefant
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
- ISOANTTI
- Viestit: 93
- Liittynyt: Su Touko 22, 2005 12:47 pm
- Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie
- Paikkakunta: Teisko
Re: 750 Elefant
Morjesta!
Mistä kannattaa aloittaa vian etsintä, kun 900ie käy muutaman kuukauden seisonnan jälkeen parin tonnin tyhjäkäyntiä?
Pyörä käynnistyy kyllä hyvin niin lämpöisenä kuin kylmänäkin. Ja toimii muutenkin moitteettomasti. Ainoa vaan että tyhjäkäynti on kova, mitä ennen ei ole ollut.
-Antti
Mistä kannattaa aloittaa vian etsintä, kun 900ie käy muutaman kuukauden seisonnan jälkeen parin tonnin tyhjäkäyntiä?
Pyörä käynnistyy kyllä hyvin niin lämpöisenä kuin kylmänäkin. Ja toimii muutenkin moitteettomasti. Ainoa vaan että tyhjäkäynti on kova, mitä ennen ei ole ollut.
-Antti
Älä koskaan syö keltaista lunta!
Re: 750 Elefant
Onko tyhjäkäynti on liian korkea moottorin ja ilman lämpötilasta piittaamatta ?
arvauksia:
- onko mekaanista jumitusta kaasuvaijerit/ryyppyvaijeri/vivusto
- anturi vikaa/hapettumaa (lämpötila anturi)
- ilmavuotoa
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... %C3%A4ynti
http://endless-horizons.net/efi/efi.htm (anturit )
http://www.elefantriders.com/fuel_injection.htm
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html (ducati)
http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf
arvauksia:
- onko mekaanista jumitusta kaasuvaijerit/ryyppyvaijeri/vivusto
- anturi vikaa/hapettumaa (lämpötila anturi)
- ilmavuotoa
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... %C3%A4ynti
http://endless-horizons.net/efi/efi.htm (anturit )
http://www.elefantriders.com/fuel_injection.htm
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html (ducati)
http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf
- ISOANTTI
- Viestit: 93
- Liittynyt: Su Touko 22, 2005 12:47 pm
- Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie
- Paikkakunta: Teisko
Re: 750 Elefant
talkku kirjoitti:Onko tyhjäkäynti on liian korkea moottorin ja ilman lämpötilasta piittaamatta ?
arvauksia:
- onko mekaanista jumitusta kaasuvaijerit/ryyppyvaijeri/vivusto
- anturi vikaa/hapettumaa (lämpötila anturi)
- ilmavuotoa
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... %C3%A4ynti
http://endless-horizons.net/efi/efi.htm (anturit )
http://www.elefantriders.com/fuel_injection.htm
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html (ducati)
http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf
Kiitos talkku vinkeistä!
Pyörä on seissyt juhannuksesta ja otettu pariviikkoa sitten ajoon jolloin vaivan huomasin.
Vaijerit rasvattu.
Lämpötila anturi katsottu.
Näkyviä halkeamia ei letkuissa eikä "kurkuissa" näkynyt.
Vaiva pieneni, mutta ei hävinnyt kokonaan 2000rpm-->1600 eli kova on tyhjäkäynti vieläkin.
Tulpat saman väriset (ei vaaleet eikä liian tummatkaan).
Käynnistämisen jälkeen moottori käy 1200 rpm. mutta alkaa hivuttaa kierroksia korkeammalle.
-Antti
Älä koskaan syö keltaista lunta!
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: 750 Elefant
Tarkastas ne imukurkut vielä kerran. Yhdessä ST2:ssa oli toisesta pettänyt vulkanointi, oli se alulaippa ja kumi irti toisistaan. Kumi näytti terveeltä, oli vaan irti laipasta. Samanlaiset kurkut on siinä kuin Fantissa.
- timpuktu
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
- Pyörä: Elefant 750
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: 750 Elefant
Ei kellään sattuisi olemaan Dellorto PHF36 kaasareille sopivia imusarjoja -89 750:aan?
Huomasin tuossa taannoin, että mulla taitaa olla katu-Ducatin imusarjat ja niillä kaasarien ja rungon väliin tulevat kumilutterot ei istu kunnolla paikalleen kun imusarjat on väärässä kulmassa.
Huomasin tuossa taannoin, että mulla taitaa olla katu-Ducatin imusarjat ja niillä kaasarien ja rungon väliin tulevat kumilutterot ei istu kunnolla paikalleen kun imusarjat on väärässä kulmassa.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Re: 750 Elefant
Mulla on jotkut mutta onkohan ne pelkät metalliset.Pitää tarkastaa kun lattialla lojuu kokonainen 900 kone ylimääräisenä. Olikos vanhemmissa vain metalliputket?
- ISOANTTI
- Viestit: 93
- Liittynyt: Su Touko 22, 2005 12:47 pm
- Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie
- Paikkakunta: Teisko
Re: 750 Elefant
Moro skuikka!skuikka kirjoitti:Tarkastas ne imukurkut vielä kerran. Yhdessä ST2:ssa oli toisesta pettänyt vulkanointi, oli se alulaippa ja kumi irti toisistaan. Kumi näytti terveeltä, oli vaan irti laipasta. Samanlaiset kurkut on siinä kuin Fantissa.
Imukurkut ehjät. Putsailin kaikki sähköliittimet ja vaiva vaan jatkuu.
Koitin taas suihkutella "startti pilottia" vuodon löytämiseksi. Ei vaan löytynyt.
Läppiä kun käsin vääntää kiinnipäin kierrokset laskee kyllä. Olisskohan toi läppä runko vaan niin väljä? 100 tkm. on nyt mittarissa.
-Antti
Älä koskaan syö keltaista lunta!
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: 750 Elefant
Moi.
Onhan ne läppäakselit varmasti jo kuluneet mutta ei oikein selitä vaivan ilmaantumista seisotuksen jälkeen.
Onhan ne läppäakselit varmasti jo kuluneet mutta ei oikein selitä vaivan ilmaantumista seisotuksen jälkeen.
Re: 750 Elefant
Kuuluneeko tänne vai tyhmien kysymysten kerhoon
Kun taisin ostaa 750 elefantin mallia 86 tai 87 Sellai 1 lamppuinen
Mitenhän mun käy
Kun taisin ostaa 750 elefantin mallia 86 tai 87 Sellai 1 lamppuinen
Mitenhän mun käy
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: 750 Elefant
Huonosti. voin pelastaa tulevalta surkeudelta ja hakea fantin.
Ennenkuin riippuvuus ehtii tulla,ja italian v2 vie kaiken ajan ja rahat. Ja lisääntyy vielä pahimmassa tapauksessa. Monofaroja ei liiemmälti ole näkyny,yksi tullu vastaan hyrylässä joskus kauan sitten,eikä niitä myynnissäkään ole pahemmin ollu. Älä vaan ala piristämään,siitä se kierre lähtee...
Asiasta toiseen,
Onko tossa vanhassa mallissa myös tyhjäkäynnin säätömoottori? Se kun jumii seisonnassa,sikailu voi alkaa. Multissa näyttäs olevan,ja tossa ruiskurungossa joka majailee ylähyllyllä,mutta jonka alkuperä on jo hämärän peitossa.
Ennenkuin riippuvuus ehtii tulla,ja italian v2 vie kaiken ajan ja rahat. Ja lisääntyy vielä pahimmassa tapauksessa. Monofaroja ei liiemmälti ole näkyny,yksi tullu vastaan hyrylässä joskus kauan sitten,eikä niitä myynnissäkään ole pahemmin ollu. Älä vaan ala piristämään,siitä se kierre lähtee...
Asiasta toiseen,
Onko tossa vanhassa mallissa myös tyhjäkäynnin säätömoottori? Se kun jumii seisonnassa,sikailu voi alkaa. Multissa näyttäs olevan,ja tossa ruiskurungossa joka majailee ylähyllyllä,mutta jonka alkuperä on jo hämärän peitossa.
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: 750 Elefant
Ei siinä tuommosia hömpötyksiä ole.
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: 750 Elefant
Liian simppeliä se oliskin ollu. Mulla oli toinen vaijeri rispaantunu,jollon toinen pytty jäi satunnaisesti korkealle tyhjäkäynnille,mutta tuossahan ei sitäkään voi olla,eikös noissa toimi yhdellä vaiskalla molemmat läpät.( Ja vaijerihan oli tsekattu. Kuin myös sen reititys,ettei ole lipsahtanu jonkun lipareen väärälle puolelle....)
Ja kun vaihdoin vaan toisen vaijerin ja synkkasin kaasarit himassa,kesken euroopan reissun meni synkka uudelleen persiilleen (uusi vaijeri haki muotonsa) ja tankkausväli tippu 3 sadasta 2-2,5 sataan.
Noihin offtopikkeihin,tuo 1000/1100 pata tuntuu oikein sopivalta koneelta tähänkin käyttöön,sensijaan tuo uudempi sähköhimmeli multistrada enduro tuntuu aivan tarpeettoman monimutkaselta laitteelta
yksinkertaiseen hommaan. Ajonestokin on minun mielestä jo aivan liikaa laitteessa jonka 2 miestä nostaa pakuun alle 10sek. Ei tee muuta kuin hajoaa jossain missä ei missään nimessä pitäis. Ruisku sähköllä,eikä mitään sen enempää,kiitos. Herätti kyllä inspiraatiota tulevasta värityksestä...
Ja kun vaihdoin vaan toisen vaijerin ja synkkasin kaasarit himassa,kesken euroopan reissun meni synkka uudelleen persiilleen (uusi vaijeri haki muotonsa) ja tankkausväli tippu 3 sadasta 2-2,5 sataan.
Noihin offtopikkeihin,tuo 1000/1100 pata tuntuu oikein sopivalta koneelta tähänkin käyttöön,sensijaan tuo uudempi sähköhimmeli multistrada enduro tuntuu aivan tarpeettoman monimutkaselta laitteelta
yksinkertaiseen hommaan. Ajonestokin on minun mielestä jo aivan liikaa laitteessa jonka 2 miestä nostaa pakuun alle 10sek. Ei tee muuta kuin hajoaa jossain missä ei missään nimessä pitäis. Ruisku sähköllä,eikä mitään sen enempää,kiitos. Herätti kyllä inspiraatiota tulevasta värityksestä...
- timpuktu
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
- Pyörä: Elefant 750
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: 750 Elefant
Ne metalliosat riittää. Tässähän on semmoset perinteiset imusarjat, eli kurkun ja kaasariin väliin tulee se kahdella klemmarilla kiinnitettävä kumiosa.Kooma kirjoitti:Mulla on jotkut mutta onkohan ne pelkät metalliset.Pitää tarkastaa kun lattialla lojuu kokonainen 900 kone ylimääräisenä. Olikos vanhemmissa vain metalliputket?
Netistä löytyi kuva. Tuo vasemmanpuoleinen, etupytyn sarja, olisi tärkeämpi. Nykyinen on aika paljon lyhempi, eli kaasari tulee melko jyrkkään kulmaan ja sojottaa liikaa oikealle. Tuolla imusarjalla kaasarin saisi lähemmäs vaakasuoraa ja rungon suuntaiseksi.
Oikeanpuolimmainen eli takapytyn sarja ei ole minulla olevassa kovin kaukana oikeasta muodosta, mutta kelpaa sekin jos löytyy juuri oikeanmallinen.
Virheasento
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''