Honda CRF450L Dual Sport

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja jaket »

https://youtu.be/KWcHvQ18fxQ

mönkijäjuttujen takia seurannut tuota kaveria, hänen arvostelu 450 hondasta voi kiinnostaa niin laitan sen tähän.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

jaket kirjoitti:https://youtu.be/KWcHvQ18fxQ

mönkijäjuttujen takia seurannut tuota kaveria, hänen arvostelu 450 hondasta voi kiinnostaa niin laitan sen tähän.
Olipa asiapitoinen arvostelu. :)

Excellent. frigging awesome, Grazy good, grazy balanced, it is sexy. Man.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja meikä »

Å kirjoitti:
meikä kirjoitti: Ei se kone silti ole tehty kestämään semmoisia ajomääriä kuin jotkut kilpailijat, honda on tapansa mukaan säästänyt niissä osissa missä se ero tehdään.
Perustat väitteesi mihin? Tämän tyyppisiä heittoja kun tehdään, niin ne on hyvä perustella. Itse kun en ole merkkiuskollinen millään tavalla, niin oletan, että heitelläänpä mistä moposta mitä tahansa tietoja (vaikka sitten oransseilla laseilla), niihin pitää löytyä perusteet.
Jos tuommoisella ajetaan kunnes se hajoaa, todennäköisesti ensimmäinen iso hajoava paikka on kampuran alapää ja loppuun kulunut kytkinkori.
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vma »

meikä kirjoitti:
Å kirjoitti:
meikä kirjoitti: Ei se kone silti ole tehty kestämään semmoisia ajomääriä kuin jotkut kilpailijat, honda on tapansa mukaan säästänyt niissä osissa missä se ero tehdään.
Perustat väitteesi mihin? Tämän tyyppisiä heittoja kun tehdään, niin ne on hyvä perustella. Itse kun en ole merkkiuskollinen millään tavalla, niin oletan, että heitelläänpä mistä moposta mitä tahansa tietoja (vaikka sitten oransseilla laseilla), niihin pitää löytyä perusteet.
Jos tuommoisella ajetaan kunnes se hajoaa, todennäköisesti ensimmäinen iso hajoava paikka on kampuran alapää ja loppuun kulunut kytkinkori.
Montako CRF450L pyörää olet ajanut niin pitkään että se hajoaa, tai monestako ko. mallin pyörästä olet lukenut että ko. paikat olisivat porsineet?

Ei tarvitse vastata, tiedän mikä se vastaus on. Kunhat heittelet omaa hataraa ja täysin perusteetonta mutua asiasta.

Ja edelleen ne Å:n kyselemät perusteet jäivät keromatta. Heitit vaan lisää mutua edellisten mutujen perään. Klassista.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja meikä »

vma kirjoitti:Montako CRF450L pyörää olet ajanut niin pitkään että se hajoaa, tai monestako ko. mallin pyörästä olet lukenut että ko. paikat olisivat porsineet?

Ei tarvitse vastata, tiedän mikä se vastaus on. Kunhat heittelet omaa hataraa ja täysin perusteetonta mutua asiasta.

Ja edelleen ne Å:n kyselemät perusteet jäivät keromatta. Heitit vaan lisää mutua edellisten mutujen perään. Klassista.
No nuo nyt koskevat nelipuolikkaita yleensä, ei ole mitään syytä miksi honda olisi jotenkin erityinen. Voit varmasti ihan itse katsoa miten mitä eroa koneissa on jos se kiinnostaa, mutta esimerkiksi jotkut muut ovat päättäneet tehdä kampuran laakeroinnin täysin toisin, jolloin sen kesto ei käytännössä tule vastaan pyörän eliniällä. Sama koskee kytkinkoria, joka on aina murheenkryyni enemmän ajetuissa yksisylinterisissä.
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vma »

meikä kirjoitti:
vma kirjoitti:Montako CRF450L pyörää olet ajanut niin pitkään että se hajoaa, tai monestako ko. mallin pyörästä olet lukenut että ko. paikat olisivat porsineet?

Ei tarvitse vastata, tiedän mikä se vastaus on. Kunhat heittelet omaa hataraa ja täysin perusteetonta mutua asiasta.

Ja edelleen ne Å:n kyselemät perusteet jäivät keromatta. Heitit vaan lisää mutua edellisten mutujen perään. Klassista.
No nuo nyt koskevat nelipuolikkaita yleensä.
eli vaikka et tiedä mitään ko. pyörän moottorin spekseistä, laakerointien suunnitteluperusteista, suunnitelluista käyttöikä lähtökohdista, laakeripaineista, voitelusta yms. olet valmis "tietämään" että paskan tekivät.

Kuten aiemmin totesin, klassista.
Mhuttu
Viestit: 61
Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Pyörä: Tenere 700 2021
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Ottamatta kantaa sen enemmän tähän keskusteluun, meidän crf 250 crossista petti muutaman kerran tuo kiertokangen alapään laakeri, vaikka juuri se
näytti olevan silmämääräisesti järeää tekoa. Luulisi tuossa uudessa harrastekäyttöön suunnitellussa laitteessa otettu tällaiset huomioon, tiedä sitten jos konetta aletaan kiristämään..
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja B12 »

Voihan se olla yksi syy, miksi pyörä myydään kuristettuna. Jos sille annetaan Hondan normitakuu, ei tehtaalla ole intressissä tehdä jokaiseen pyörään koneremonttia takuuaikana.

Ihan toimiva nyrkkisääntö, että kone kestää jollakin tavalla nipussa, ei loputtomasti:

1 syl = 100hv/litra
2 syl = 150hv/litra
4 syl = 200hv/litra

Siis voi kestää köröttelyä ihan hyvin, mutta remonttiväli tippuu kuin lehmän häntä kun aletaan piiskaamaan. Jos jollakin kisaenskalla on ajettu 100 tuhatta mailia adventure riderilla, on takarengaskin kestänyt 10 tuhatta mailia.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja meikä »

vma kirjoitti: eli vaikka et tiedä mitään ko. pyörän moottorin spekseistä, laakerointien suunnitteluperusteista, suunnitelluista käyttöikä lähtökohdista, laakeripaineista, voitelusta yms. olet valmis "tietämään" että paskan tekivät.

Kuten aiemmin totesin, klassista.
No mistäpä minä mitään tietäisin kun paskoja vehkeitä vain ropaan, mutta se on selvä että tuo hondan kone on huomattavasti euroenskoja parempi, se on nimittäin varmaan kolmanneksen halvempi. Tietenkin sen päälle tulee vielä se että japanilaisilla on syklit pidempiä ja valmistusmäärätkin ihan kohtuullisia, joten kustannukset on aika paljon pienemmät. Valitettavasti se ei kuitenkaan näy myyntihinnassa.
Mhuttu kirjoitti:Ottamatta kantaa sen enemmän tähän keskusteluun, meidän crf 250 crossista petti muutaman kerran tuo kiertokangen alapään laakeri, vaikka juuri se
näytti olevan silmämääräisesti järeää tekoa. Luulisi tuossa uudessa harrastekäyttöön suunnitellussa laitteessa otettu tällaiset huomioon, tiedä sitten jos konetta aletaan kiristämään..
Siinä on aika vähän mitä sille voi tehdä jos ei halua konetta suurentaa fyysisesti tai muuttaa rakennetta ihan kokonaan. Käytännössä varmaan puristussuhteen lasku vähän auttaa. Kyllä se kymmeniä tuhansia kestää, mutta nyt puhutaan siis matkaenskasta jolla oletettavasti ajetaan kunnes se laukeaa, jolloin tuo on todennäköisesti ensimmäinen koneen avaamista vaativa osa.
B12 kirjoitti:Voihan se olla yksi syy, miksi pyörä myydään kuristettuna. Jos sille annetaan Hondan normitakuu, ei tehtaalla ole intressissä tehdä jokaiseen pyörään koneremonttia takuuaikana.
No ei mikään pyörä nyt niin pommi ole siitä takuuaikana huolissaan kannattaa ollaa. Se koneen kovuus alkaa enemmän kiinnostaa sitten kun takuuaika on kaukana takana.
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Spor

Viesti Kirjoittaja vma »

Eli EssonpaariMeikä on se uusi tietäjän nimi.
Huh. Kyllä EssonpaariMeikä tietää!

Koittakaa pitää Honda piilossa tästä übertietäjää. Lopettaavat pian koko CRF450L tekemisen koska siinä on niiiiin paljon Essonpaari- meikä todentamia ongelmia.

Koko helvetin pyörää ei edes ole kunnolla ollut markkinoilla, mutta meikä- tietää.
Bitch please. Hävettäävkö yhtään oma "tietäminen"? Ei näköjään, kun kirjoituksiasi lukee.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Spor

Viesti Kirjoittaja meikä »

vma kirjoitti:Eli EssonpaariMeikä on se uusi tietäjän nimi.
Huh. Kyllä EssonpaariMeikä tietää!

Koittakaa pitää Honda piilossa tästä übertietäjää. Lopettaavat pian koko CRF450L tekemisen koska siinä on niiiiin paljon Essonpaari- meikä todentamia ongelmia.

Koko helvetin pyörää ei edes ole kunnolla ollut markkinoilla, mutta meikä- tietää.
Bitch please. Hävettäävkö yhtään oma "tietäminen"? Ei näköjään, kun kirjoituksiasi lukee.
Oliko sinulla jotain annettavaa tälle keskustelulle? Miksi sinua niin nyppii kun mainitsin ettei honda ehkä tehnyt ihan kaikkea mitä olisi voinut tai mitä muut ovat tehneet jotta kone toimisi (myös) matkaenskana? Ei se tarkoita että se huono olisi, mutta saattaa olla että moni muu on parempi matkaenduroksi, vaikka 450L on nimenomaan sellaiseksi markkinoitu ja tuntuu ainakin täällä uppoavan "honda-laatuna" kuin häkä, ilman mitään perusteluja. Minusta näyttää lähinnä siltä että honda yrittää tehdä mopon mahdollisimman halvalla ja jos sitä haluaa tosissaan käyttää, saa ostaa ison kansan aftermarket-kamaa päälle, tämä on ollut tilanne crf-sarjalla ja japanilaisilla crosseilla aina eikä se väärin ole, mutta maailma on mennyt menojaan ja muutakin on tarjolla.
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Spor

Viesti Kirjoittaja vma »

meikä kirjoitti:Oliko sinulla jotain annettavaa tälle keskustelulle?
oikeampi kysymys lienee onko sinulla mitään annettavaa tälle keskustelulle, muuta kuin kuin 100% mutu ja essonbaari julistaminen

Tähän asti et ole tehnyt mitään muuta kuin leimannut laitteen heikoksi, ja järisyttävänä perusteenasi on ollut täysin omat "tiedot" pyörästä, jotka eivät perustu mihinkään faktaan. Kunhan nyt vaan satut arvailemaan näin.
hegis
Viestit: 186
Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja hegis »

Aikuiset ihmiset ja kinastelee internetissä jonninjoutavasta aiheesta. Nyt pää pois puskasta ja ajamaan niillä pyörillä eikä kinaamaan kestääkö joku vai ei.
Mhuttu
Viestit: 61
Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Pyörä: Tenere 700 2021
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

No mutta hieno pyörä kaikesta huolimatta ja itselle Honda fanina unelma mökkipyörä jos hinta ei olisi noin posketon. Matkaenskakäyttöön en tuota kyllä laittaisi.
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vma »

hegis kirjoitti:Aikuiset ihmiset ja kinastelee internetissä jonninjoutavasta aiheesta. Nyt pää pois puskasta ja ajamaan niillä pyörillä eikä kinaamaan kestääkö joku vai ei.
Totta ja oikein.
Vastaa Viestiin