Honda CRF450L Dual Sport
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Tämä ei ole enää edes Hondan 2021-mallistossa. Ei varmaan montaa pyörää ehditty tuomaan maahan näinä parina vuotena.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Honda CRF450L Dual Sport
Varmaan monella haraa vastaan lyhyet huoltovälit ja pelko tekniikan kestävyydestä pidemmän päälle perustuen vanhaan uskomukseen motocross -pyörien (pyörää ainakin mainostetaan kovasti crf450r malliin perustuvaksi) lyhyestä moottorin elinkaaresta (tuon uskomuksen paikkansapitävyyteen en osaa ottaa kantaa, koska omat kokemukset kilvettömistä peleistä sijoittuvat noin 15 vuoden taakse jo silloin vanhoista 2-t pyöristä). Ja muutenkin yllä oleva on arvailua ja tieto esim. huoltoväleistä on poimittu vanhasta ao. artikkelista eikä varmuutta ole senkään faktojen paikkansapitävyydestä...
https://www.advpulse.com/adv-bikes/thin ... a-crf450l/
https://www.advpulse.com/adv-bikes/thin ... a-crf450l/
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Luulisin, että menekin esteenä on ollut, että suunnilleen samalla hintaa saa muilta merkeiltä täysitehoisia 450/500 pyöriä, joita on käytetty jo hyvän aikaa menestyksekkäästi seikkailuendurokäytössä, ja jos taas kaipaa dual sportimpaa vaihtoehtoa, niin myös 690/701 saa osapuilleen samaan rahaan. Honda ei vaan oikein osunut kohderyhmään. Pyörä herätti kyllä kiinnostusta kovasti, mutta tuollaisenaan sen olisi pitänyt nähdäkseni olla selvästi halvempi, että siitä olisi tullut myyntimenestys. Ehkä myös perinteinen Hondan ostaja olisi arvostanut jotain lähempänä CRF250L/300L:ää olevaa konstruktiota, eikä kisapyörälähtöistä peliä. Isoja nelarikisapyöriä aiemmin makkaraendurossa käyttäneet eivat taas tällaiselle kisapyörästä täysin lamautetulle lähestymistavalle lämmenneet, eikä heille Honda merkkinä ole mikään plussa vaan ehkä jopa päin vastoin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Nyt olis forumilla myynnissä todella vähän käytetty ja sopivasti piristetty..
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:56 am
- Pyörä: crf450rx E /Pannari
- Paikkakunta: Raisio 21260
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Pitänee huomioida että CRF 450 L on aivan eri pyörä kuin CRF 450 R tai RX jo moottori on eri alustasta puhumattakaan ,siksi mainonta on virheellistä suurin yhteys on kuutiotilavuus
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Ihan uteliaisuuttani, mitä tuo L-malli lykkää tehoa kuristamattomana? Siitähän ilmoitetaan jotain ihan hassua, 25 tms hv?
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Eikös moottori ja iskari ole samat, mutta pienillä osavaihteluilla. Runkokin kai pitkälti sama, mutta piti tehdä hieman leveämmäksi ja takahäkki lisätty.
Re: Honda CRF450L Dual Sport
L-mallin teho riippuu ECUsta ja putkesta. Niistä on dynotettu 43-49hv takapyörältä. Lisäksi niistä saa noin 60hv, kun vaihtaa RX-mallin kampiakselin ja pari muuta osaa. L-mallissa on esim kolme männänrengasta eli sillä haettu kestävyyttä verrattuna R-malliin. Laatikko ja alapää on minun mielestä sama L ja R mallissa.
Iskarit on samat Showan valmistamat joka mallissa (L, R, RX, X). Ne on vaan erilailla shimmitetty ja eri jousilla.
L-mallin runko on vähän leveämpi sekä ohjauksen caster kulma on muutettu paramman vakavuuden saavuttamiseksi tielä. Olisko sillä L-mallin akseliväli 18mm pidempi..
Iskarit on samat Showan valmistamat joka mallissa (L, R, RX, X). Ne on vaan erilailla shimmitetty ja eri jousilla.
L-mallin runko on vähän leveämpi sekä ohjauksen caster kulma on muutettu paramman vakavuuden saavuttamiseksi tielä. Olisko sillä L-mallin akseliväli 18mm pidempi..
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Kiitos.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Euromalliin pitää tosiaan vaihtaa vähintään ECU, että teho nousisi 25 hevosvoimasta. ECUn hintaksi puhuttiin muistakseni noin 400 €.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:56 am
- Pyörä: crf450rx E /Pannari
- Paikkakunta: Raisio 21260
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Joo ehkä niinkin mutta RL 6vaihteinen RX 5Vaihteinen laatikko joten ehkä alakertakin on erilainen puristussuhde RL 12:1 RX 13,5:1
Caster RL 28,30 RX27,7
Iskarit RL E 12,0 T 11,8 tuumina
RX E 12,2 T 12,3
Painosta puhumattakaan ja tehosta
Caster RL 28,30 RX27,7
Iskarit RL E 12,0 T 11,8 tuumina
RX E 12,2 T 12,3
Painosta puhumattakaan ja tehosta
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Matalammalla puristussuhteella on haettu moottorille lisää käyttötunteja, noinkin pieneltä näyttävä muutos vaikuttaa isosti alakerran kestoon. Tuon huomaa myös moottorin luonteessa vaikka muuten kaikki olisi samaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 11:10 am
- Pyörä: Tenere 700 / Honda CRF450L
- Paikkakunta: Piikkiö
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Tulipa hankittua Ällä, vaikka se lytätäänkin täällä lähes täysin. Ostin uuden -19 mallisen Turun Bike Worldista, pari vuotta ylivuotisena sai aika sopivasti. Olen aivan innoissani Hondasta, kunhan sai muutaman modauksen tehtyä. Vakiona on aika kamala.....
Nyt on paikallaan Vortex ecu + jenkkimallin imukurkku, alumiininen pohjapanssari, kaasukahvaa viilattu hätäisyyden hillitsemiseksi, penkkiä muokattu (mallina Seat Concepts), renkaat, tangon raiserit, takatarakka, "navitorni" ja pieni tuulisuoja. Meinaa T7 jäädä talliin murjottamaan kun tulee lähdettyä Hondalla vaikka olisi isompaakin tietä tiedossa.
Vielä modauslistalla slipari, isompi tankki ja syylärin suojaraudat. Sitten alkaa olemaan mulle täydellinen.
1500km kokemuksella tärisee vähemmän maantiellä satasen vauhdissa kuin T7. Voimaa on mulle aivan tarpeeksi Vortexilla ja imukurkulla, arvioisin noin 40hp. Tuohon tulee hiukan lisää sliparilla ja painokin putoaa. Iskarit on hyvät, tosin jäykän puoleiset soratie kurvailuun. En ole käynyt crossiradalla vielä, mutta luulen jousituksen olevan siellä aika hyvä. Alkuperäinen penkki oli aivan kamala, no crossiradallehan se tehtykin on. Vortexin myötä Hondaa alkoi janottaa ja bensaa menee noin 5L satkulle rauhallisella ajolla. Kunhan slipari tulee, täytyy säätää vortexia lambda mittaria apuna käyttäen.
Tämä oli erinomainen hankinta sitä taustaa vasten että mua on harmittanut Yamaha WR250R:n myynti, mutta siinä harmitti välillä tehon puute. Nyt se on korjattu.
Nyt on paikallaan Vortex ecu + jenkkimallin imukurkku, alumiininen pohjapanssari, kaasukahvaa viilattu hätäisyyden hillitsemiseksi, penkkiä muokattu (mallina Seat Concepts), renkaat, tangon raiserit, takatarakka, "navitorni" ja pieni tuulisuoja. Meinaa T7 jäädä talliin murjottamaan kun tulee lähdettyä Hondalla vaikka olisi isompaakin tietä tiedossa.
Vielä modauslistalla slipari, isompi tankki ja syylärin suojaraudat. Sitten alkaa olemaan mulle täydellinen.
1500km kokemuksella tärisee vähemmän maantiellä satasen vauhdissa kuin T7. Voimaa on mulle aivan tarpeeksi Vortexilla ja imukurkulla, arvioisin noin 40hp. Tuohon tulee hiukan lisää sliparilla ja painokin putoaa. Iskarit on hyvät, tosin jäykän puoleiset soratie kurvailuun. En ole käynyt crossiradalla vielä, mutta luulen jousituksen olevan siellä aika hyvä. Alkuperäinen penkki oli aivan kamala, no crossiradallehan se tehtykin on. Vortexin myötä Hondaa alkoi janottaa ja bensaa menee noin 5L satkulle rauhallisella ajolla. Kunhan slipari tulee, täytyy säätää vortexia lambda mittaria apuna käyttäen.
Tämä oli erinomainen hankinta sitä taustaa vasten että mua on harmittanut Yamaha WR250R:n myynti, mutta siinä harmitti välillä tehon puute. Nyt se on korjattu.
Wastarannan kiiski