XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mittaristosta saat säädettyä seosta joka perstuntumalla vaikutta eniten pintakaasun tuntumaan ja seoksiin, mulla oli arvona 7 ja nyt taitaa olla 15, suurempiakin kokeilin mutta kaasun käytös muuttui kulmikkaaksi pintakaasulla. Lisäksi on ite tety kev-mod ja potikka säädetty niin että imuilman mittari näyttää 6 astetta vähemmän mitä ulkolämpötila on. Ei näilläkään saa kunnolla säätöihin mutta toimii kohtuu hyvin, jos haluaa säädöt kunnolla kohdalleen niin käynti Jkl Turbotechissä auttaa ja he pystyvät säätämään oman ECU:n eikä tarvii power commanderia.

61tkm ajettu, ei kai tossa tarvii vielä olla huolissaan mistään jos on asianmukaisesti huollettu. Jos ei kilise tai kolise ja kaikki toimii eikä pahemmin syö öljyä niin kovaa ajoa. Öljyt kannattaa vaihtaa 5000km välein, mulla Castrol Power 1 10w40. TPS anturi noista alkupään pyöristä on joskus hajonnut, omaan vaihdoin kesällä uuden varmuuden vuoksi.

Pitkän tauon jälkeen näin oman pyörän kun poika tuli käymään, ostin sen 2017 kesällä 16tkm ajettuna ja nyt näyttää olevn 38tkm mittarissa. Ainoa varsinainen ongelma on ollut käynnin kanssa kesällä jota jäljitettiin jonkin aikaa, syyksi paljastui ECU:n liitin minne oli päässyt vettä. Kuivaus ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Vähän samanlaista tarinaa kuin edellä,kev´s mod oli valmiina asennettuna muttei toiminut järkyttävän hyvin,joten pc3 tuli laiteltua,sillä menee mukavammin tasakaasulla.
Oma lukunsa sitten myös monesti mainitut takapakan vetokumit joita voi tiukentaa vaikka kumilenksuilla ainakin enshätään,kuluvat aika nopeesti.
Mullahan tosiaan nykimistä edesauttoi varmaan edellinen (kuluneet vetopakan kumit),sekä kulahtaneet ketjut ja rattaat.Olivat päälleeppäin ok,mutta ilmeisesti saaneet kipeää.Tuo aiheutti aikanaan turhaa tps-anturin säätelyä kun luuli että siinä vika.
Hyvä peli kaikkineen,ite ajanut jammulla n.13tkm. 8)
Foorumin "sekakäyttäjä"
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Janostakaz kirjoitti:
Mites normiketjujen pituus riittää ???
Hyvin riitti vakio ketjut.
Välitykset on kyllä paljon mukavammat ajella keulii kakkosella kaasulla ja kolmosella metsätien nyppylöistä saa keulimaan jos rengas pitää 8)
Eikä edes pahasti huuda vaikka 100kmh ajaa todellista nopeutta.

Rattaiden vaihdon jälkeen rupesi tiputtamaan öljyä eturattaan seudulta en vielä kerennyt tutkia mutta voiko jostain muualta kuin rattaan stefasta vuotaa ja mikähän sen stefan koko on.
Rattaansuojan alimmaisen pultin kun otti pois sen reijästä valui öljyä liekkö normaalia ???

Kylläpä rupesi Jammu pörisemään kun käytetyt Leovincet heitin paikalleen,ei pahasti onneksi äänet lisiny vähän kyllä.
Vetoja minusta on selkeästi paremmin nyt.
Putki taisi tulla tuolta ylempänä kirjoittelevalta herralta :wink:
Tänään vielä laitoin K&N suodattimen orkkiksen tilalle ja onhan siellä Dna Stage 2 jo ennestään ei pitäisi ilman loppua.
Ja uusi iridium tulppa että kipinöi kunnolla.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

mikaka kirjoitti:Rattaiden vaihdon jälkeen rupesi tiputtamaan öljyä eturattaan seudulta en vielä kerennyt tutkia mutta voiko jostain muualta kuin rattaan stefasta vuotaa ja mikähän sen stefan koko on.
Rattaansuojan alimmaisen pultin kun otti pois sen reijästä valui öljyä liekkö normaalia ???
Ei ole normaalia. Äkkiseltään tulee mieleen että joskus on saatu kierre korkkaamaan, porattu syvempi reikä joka on mannyt öljytilaan asti ja jatkettu kierteitä. Onko pultit tummanharmaita kuusiokoloja vai jotain muuta?
Kylätason kurapyöräilijä.
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Koheltaja kirjoitti: Ei ole normaalia. Äkkiseltään tulee mieleen että joskus on saatu kierre korkkaamaan, porattu syvempi reikä joka on mannyt öljytilaan asti ja jatkettu kierteitä. Onko pultit tummanharmaita kuusiokoloja vai jotain muuta?
Kyllä siellä oli tummanharmaat pultit mutta alempi 10mm pitempi varaosakuvasto näyttää että kuuluisi samankokoiset.
On varmaan käynyt juuri kuten arvelit tai vahingossa laitettu pidempi.
Oli kyllä löysälle jäänyt alempi pultti tai löystynyt.
Laitoin tiivisteliiman kanssa kiinni jospa se pihkuminen loppuisi
Kiristyi ihan normaalisti eli ainakin kierre pitää jotain.

Nyt pitää lähteä etsimään kuraa pitäviä takavilkkuja.
Ei kestänyt entiset ledvilkut mutavelliä.
karttaohjelma keksi oikopolun joka olikin pelkkä metsäkoneura ja mutavelli lensi ja lopulta lensi pyöräkin nurin ei onneksi tullut mitään vaurioita.
Mutta kyllä tuli selväksi ettei yksin yhtään painavammalla pyörällä tarvitse metsään mennä.
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Öljyvuoto loppui mutta eilen kävi kylmä viima sormiin kun Bilteman käsisuojat ei ole kovin isot.
Joten jotain piti tehdä saa nähdä auttaako.
oma tekele kumiläpyskät. :D
Samalla puuttuvan ketjusuojan tekasin taidan tehdä kyllä vielä vähän paksummasta uuden.
Foorumin hienot ideat ketjurasvarille kanssa pitäisi todeuttaa osat alkaisi olla jo hyllyssä.

Nappularenkaita tutkailin ja noin 3-4mm oli takanen kulunut ajettu sillä 1000km pelkäsin sen kuluvan nopeamminkin on tullut välillä vedettyä 50km asvaltti siirtymiäkin.
Taitaa tulla alle jatkossakin karkeampia renkaita.
Liitteet
Ketjusuoja.jpg
Kahvasuojat.jpg
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Taas ois pientä remonttia tiedosssa tai onkohan minkälainen homma?? :?
Etuhaarukan toinen stefa rupesi vuotamaan.
Motonetin hyllyssä olisi tiivisteet
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/2449 ... -ja-jouset

Mutta mitäs öljyä olisi järkevintä laittaa ja määrä, netti kertoili että 660ml liekkö oikein.(Allright sivulla 125mm) Mikähän lie oikea.??
Entäs se vaihtotyö onnistuuko kuin helposti.
Löytyy pulttikoneet sun muut työvälineet

Jossain oli juttua XT660Z stefan vaihdosta mutta empä äkkiä sitä löytänyt.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Viime talvena vaihdoin stefat ja öljyt, en nyt tarkkaan muista koko prosessia mutta ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Lyöntiholkin tein liukuholkkien ja stefojen asennukseen mutta ilmankin pärjää. Jos en ihan väärin muista niin laitoin Castrol 10w ja korkeus 120mm, vakiojouset 20mm spacereilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Koheltaja kirjoitti: vakiojouset 20mm spacereilla.
Onko noista spacereistä kuin apua tai parannusta.
Ne vois samalla sorvailla sinne.

Pitää hommata tiivisteet ja öljyt.
Öljyn määrä milleinä paljonkohan se ois suurinpiirtein litroina että ostaa sopivasti.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Niistä on apua keulan säätämisessä oikeaan korkeuteen kuskin kanssa. Mittaa ensin keulaputken pituus ilman painoa, eli eturengas ilmassa. Sen jälken kuski pukille ja mittaa paljonko keula painuu alaspäin, noin kolmannes on optimaalinen painuma.
Kylätason kurapyöräilijä.
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja STN »

mikaka kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti: vakiojouset 20mm spacereilla.
Pitää hommata tiivisteet ja öljyt.
Öljyn määrä milleinä paljonkohan se ois suurinpiirtein litroina että ostaa sopivasti.
XT660R keulaöljy 640cc
tai
öljyn pinta 125mm. Tämä kokoon painettuna ja ilman jousta

STN
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Öljyt ja tiivisteet tallissa vielä jos sorvais palikat nylontangosta ja sitä ennen vähän mittailua.
Spacereille löytyi mitat XT660.com
Ymmärsinkö oikein mittaus putken yläpäähän öljyn pinnasta?
Edit(Google antoikin jo vastauksen)
https://www.manualslib.com/manual/65649 ... 207#manual

Onko joku uskaltanut ladata tuolta koko korjauskäsikirjan ilman että koko tietokone on sen jälkeen jumissa :?

Kiitos neuvoista
T:Mika
kimmokoo
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 1:15 pm
Pyörä: 520 EXC
Paikkakunta: Iisalmi

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja kimmokoo »

Multa löytyy service manuaali, Yveellä voin laittaa linkin.
Kurap...
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 7:31 pm
Pyörä: Oranssi
Paikkakunta: Eteläinen suomi

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Kurap... »

Kysymys renkaista:
-Miten kapea rengas vielä pelaa niinkuin pitää xt660x takavanteella?vuosimalli -07
-Entäs eturenkaassa,samassa suhteessa ?
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Tiivisteet etuiskareille vaihdettu ja ihan onnistuneesti :)
Öljyt oli melko surkean näköistä,kuinkahan usein näissä metsäpolkuja kiertelevissä peleissä kannattaa vaihtaa?
Ei pitänyt olla edes kovin vanhat.
Ja entäs takaiskari pitäisikö sen huoltoa myös ajatella?

Oma kuvitelma oli että ois vähän pehmeämmin pelannut kun eilen pääsi testailemaan pitkin metsäteitä.
Pakollinen fiilistely kuva :)
Liitteet
_20181016_114032.JPG
Vastaa Viestiin