KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

jiknnn kirjoitti:iskarin päämännän stackit
https://photos.app.goo.gl/eCEfpEUB8gi3BgWF6

Comp: 3x40mm,26mm,3x40mm,2x38mm,36mm,
34mm,32mm,30mm,28mm

Rebound: 2x34mm,20mm,2x32mm,30mm,28mm,
26mm,24mm,4x22mm

erotusmännän o-rengas on 5mm paksu , 43-52mm
Nipussa taas alkuperäisellä stackilla. Öljyksi meni Motorexin SD1, vaimennukset on vähintään sitä mitä ne oli uutena. Venttiiliksi löytyi sparewheeliltä ihan perus renkaan ventiiili.

alatiivisteen alumiini oli hiukan mennyt läjään ja siksi oli jumissa purettaessa. Lukkorengas on pyöreä ja se alkaa työstää alumiinia jos paineet katoaa. Vanhemmissa lukkorengas on neliö tai suorakaide eikä niin helposti kuluta alumiinia ala tiivisteessä. Viilalla tuli vielä kuntoon.

https://photos.app.goo.gl/w63d3TJ97sLUBX488
Mikrau
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 30, 2020 1:10 pm
Pyörä: Exc 500 SD

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Mikrau »

Minkälaisia välityksiä ootte käyttäneet piikkirenkailla? 2020vm 500excf ei vakio välityksillä ja ketjulla mahdu piikit pyörimään, pirellin xc mid hardilla jo muutaman millin päästä kuraläpästä. Käsittääkseni tässä on 118 lenkkinen ketju, jos tilais 120 lenkkisen mahtuiskohan 14-50 väleillä eli vakioilla pyöriin? Tai esim 47h takarattaalla muuten vakio eturattaalla ja ketjulla? Uusi takaratas tulisi halvemmaksi kuin ketju.
Avatar
PAH
Viestit: 923
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja PAH »

https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... .htm-Visit

KTM 500 EXC matkapyöränä, kolme vuotta, 50 maata, yli 125000km.
Onhan näitä meidänkin porukoissa adventurekäytössä esim. Sukke ja an13, ei vielä noissa kilometrimäärissä mutta näkyy pyörässä oikealla huollolla olevan potentiaalia.
Heikki
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

PAH kirjoitti:https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... .htm-Visit

KTM 500 EXC matkapyöränä, kolme vuotta, 50 maata, yli 125000km.
Onhan näitä meidänkin porukoissa adventurekäytössä esim. Sukke ja an13, ei vielä noissa kilometrimäärissä mutta näkyy pyörässä oikealla huollolla olevan potentiaalia.
Täällä kans 1kpl 500exc seikkailupyöränä, viime kesänä ajettiin romanian bukarestista turkin pohjoispuolen poikki georgiaan ja armeniaan seikkaileen ja sieltä takas bukarestiin. Tuli reilu 7000km ajoa siinä. Hyvin pelasi ilman ongelmia molemmat pyörät!
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

-19 500 exc 5 vaihteen välitys kummastuttaa kun tuntuu kuin pyörässä olisi kaksi nelos vaihdetta ja tosi pitkä kutonen.
Aihetta on varmaan puitu täällä ja maailmallakin mutta ajattelin vielä kysästä onko tälle mitään tehtävissä?
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Excf 350 -19
Outo ongelma. Käy ja kukkuu kuten kuuluu mutta kun tarpeeksi lämpiää, eli ajaa vaikka kierroksen rataa, niin sammahtaa tyhjäkäynniltä ja tiukassa startata.
Onko tullut vastaan moista?
Johdoista ei ole löytynyt toistaiseksi vikaa.
Kylmänä ei mitään oireita.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Syncro kirjoitti:-19 500 exc 5 vaihteen välitys kummastuttaa kun tuntuu kuin pyörässä olisi kaksi nelos vaihdetta ja tosi pitkä kutonen.
Aihetta on varmaan puitu täällä ja maailmallakin mutta ajattelin vielä kysästä onko tälle mitään tehtävissä?
Mitkä välitykset sulla on?
-16vm taida olla viimeinen malli missä oli "normaali" vitonen.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syke »

Jukka kirjoitti:Excf 350 -19
Outo ongelma. Käy ja kukkuu kuten kuuluu mutta kun tarpeeksi lämpiää, eli ajaa vaikka kierroksen rataa, niin sammahtaa tyhjäkäynniltä ja tiukassa startata.
Onko tullut vastaan moista?
Johdoista ei ole löytynyt toistaiseksi vikaa.
Kylmänä ei mitään oireita.
Bensapumpulle haiskahtaa..Vinokone Husassa oli tuota ja 300 nelari Italohussessa.
Braa-aab!
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

__Antti__ kirjoitti:
Syncro kirjoitti:-19 500 exc 5 vaihteen välitys kummastuttaa kun tuntuu kuin pyörässä olisi kaksi nelos vaihdetta ja tosi pitkä kutonen.
Aihetta on varmaan puitu täällä ja maailmallakin mutta ajattelin vielä kysästä onko tälle mitään tehtävissä?
Mitkä välitykset sulla on?
-16vm taida olla viimeinen malli missä oli "normaali" vitonen.
14/50 on välityksinä, ajatuksissa on ollut aavistuksen lyhentää ja kokeilla mitä se tekee. Outoa huudattaa vitosella satasta ja kutosella ei enää oikeen jaksa mennä...

Näin minäkin olen ymmärtänyt että vanhemmissa -16 asti on ollut ns. normi vitonen.
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Jukka kirjoitti:Excf 350 -19
Outo ongelma. Käy ja kukkuu kuten kuuluu mutta kun tarpeeksi lämpiää, eli ajaa vaikka kierroksen rataa, niin sammahtaa tyhjäkäynniltä ja tiukassa startata.
Onko tullut vastaan moista?
Johdoista ei ole löytynyt toistaiseksi vikaa.
Kylmänä ei mitään oireita.
Öljyn seassa vähän vettä joten aloin tekemään huoltoa, vesipumpun korjaussarja ens alkuun.
Samalla käytän kytkimen pois ja vaihdan orkkis öljypumpun hammasrattaan tilalle jäykemmän.
79238006100 korvaa vanhan rattaan.

Suoraa vikaa käyntihäiriöön ei vielä löytynyt. Sen verran viime ajelulla ilmeni kuitenkin, että ennen vian esiintuloa moottorin käyntiääneen liittyi vinkuva elementti.
Vian "lämmettyä" esiin pyörä lähtee käyntiin vasta pari minuuttia jäähdyttyään.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Päivitys vielä tähän. Vaihdettuani öljypumpun rattaan, vesipumpun stefan ja vielä kaupan päälle bensasuodattimen, ei enää esiinny käyntivikaa eikä kuulu vinkunaa.
Paha sanoa mikä oli tarkkaan ottaen vikana...
Tosi lörppö oli kyllä se ratas jopa kylmänä.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Teeppä ruumiinavaus sille bensasudille, josko sieltä löytyisi selitys. Joskus niistä löytyi magneettiinkin tarttuvaa mujua.
Olikos noissa suodatin ennen vai jälkeen säätimen?
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pyh, vika olikin vaan lomalla ja palasi taas.
Sain tarkennettua tällä kertaa, että ongelma on bensapumpun virransaannissa.
Pumpun johtoa heiluttamalla sain pumpun surahtelemaan "starttiherätyksessä" pätkien, pitää nyt alkaa tarkentamaan vikapaikkaa.
Mystistä on se, että taas kun vähän aikaa pelit jähtyy niin vikaa ei saa päälle.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Perus kosketushäiriö, vikapaikan kuumentuessa ylimenovastuksen takia vastus kasvaa lisää ja oireet tulee esille. Jäähtyessä vastus pienenee taas... Liittimien kunto ja pinnien kireys, johtimissa voi olla murtumaa säikeissä tai hapettumaa. Johtoja voi vastusmitata tai paras olisi koekuormittaa johto kerrallaan esim H7 lampulla, bensapumppu ottaa jonkin verran virtaa. Eli johtimet irti päistään, ettei syötä jännitettä muualle eikä riko mitään. Erikseen syöttää akulla virtaa, lamppu kuormana, mittaa piirin jännitehäviö.

Lisäys: Tietenkin pitää tarkistaa koko virtapiiri, sulakkeet, sulakepohja, releet, kytkimet jne... Kytkentäkaavio olis hyvä olla et tulee kaikki katottua
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Sammy123
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2020 10:29 pm
Pyörä: Ktm Exc-f

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sammy123 »

Jukka kirjoitti:Pyh, vika olikin vaan lomalla ja palasi taas.
Sain tarkennettua tällä kertaa, että ongelma on bensapumpun virransaannissa.
Pumpun johtoa heiluttamalla sain pumpun surahtelemaan "starttiherätyksessä" pätkien, pitää nyt alkaa tarkentamaan vikapaikkaa.
Mystistä on se, että taas kun vähän aikaa pelit jähtyy niin vikaa ei saa päälle.
Löytyikö tähän tapaukseen lopullista syytä?
Täällä toinen potilas saman tyylisillä oireilla.
eli 350 exc-f -19 alkoi sammuileen, noin 10-15 min ajon jälkeen jahka kunnolla lämpiää. Välillä ei yritäkään startata, välillä laiskasti pyörittää.
Vastaa Viestiin