Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: Yamaha Ténéré 700
Lamppuöljy = kerosiini = WD40
Itse putsailen WD40:llä ja froteepyyhkeellä, voitelu sitten pensselillä ja perämoottorin peräöljyllä sen jälkeen hinkkaan ylimääräiset pois samalla froteepyyhkeellä.
Perämoottorin peräöljyssä on hyvänä puolen veden kesto eli ei peseenny niin helposti pois. Lisäksi oman pyörän löytää myös ihan säkkipimessä umpimetsässä puolen kilometrin päästä hajun perusteella.
Itse putsailen WD40:llä ja froteepyyhkeellä, voitelu sitten pensselillä ja perämoottorin peräöljyllä sen jälkeen hinkkaan ylimääräiset pois samalla froteepyyhkeellä.
Perämoottorin peräöljyssä on hyvänä puolen veden kesto eli ei peseenny niin helposti pois. Lisäksi oman pyörän löytää myös ihan säkkipimessä umpimetsässä puolen kilometrin päästä hajun perusteella.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
- Pyörä: Tenere 700
Re: Yamaha Ténéré 700
Minulla on vielä alkuperäiset rattaat sekä ketjut ja minusta vielä ihan OK kunnossa. Voitelen niitä aina muistaessani ketjuspraylla.
Alkaa olla 20 tuhannen huolto ajankohtainen. Paljonko ovat liikkeissä siitä veloittaneet?
Alkaa olla 20 tuhannen huolto ajankohtainen. Paljonko ovat liikkeissä siitä veloittaneet?
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Oulun Tarvikekeskuksella ottivat noin 330€. Aikaa meni kolmisen tuntia.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Onko kukaan sovittanut TKC80:stä 140/80 kokoisena Teneren vanteelle? Että asettuuko järkevästi vai meneekö kantikkaaksi? 150-leveänä on niin julmetun kallis.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Yamaha Ténéré 700
En ole laittanut mutta ehdottomasti laitan 140 leveän kun renkaanvaihto tulee ajankohtaiseksi. 660 tenerelläkin ajoin aina 120 renkaalla
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 11, 2019 10:48 am
- Pyörä: KTM 690 -21
Re: Yamaha Ténéré 700
Mulla on pyörinyt takana sekä Mitas E-07 että Anakee Wild 140 leveinä ilman ongelmia. Hyllyssä vuoroaan odottaa myös TKC80 140 leveänä enkä nyt ainakaan noin käsissä pyöriteltynä odota mitään ongelmia senkään suhteen. Hintaero 150 leveään on sen sijaan ainakin mun budjetilla ihan merkittävä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Motoz Rallz on ollut alla 140 ja 150 leveänä ja on niissä eroja ajettavuudessa mutta kyllä se 140 siellä pyörii. Löysärunkoinen 140 putoaa sitten vanteelta samantien pois jos se tyhjenee.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Vanteelta putoaminen on kyllä ikävää. Tubeles on kiva kun ei tule ongelmaa. Kolme kertaa on rengas tyhjentynyt ja on sillain sievästi huomannut että nyt on jotain häikkää. Joka kerta olen ajellut tyhjällä renkaalla kotiin, 35, 18 ja 27 km. Jos olisi pitänyt paskapaikkasatsin mukana niin olisi voinut ajella täydellä renkaalla kotiin.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Sopivan tiukka rengas vanteelle ja jäykkä runko niin hyvin pystyy pätkän ajamaan tyhjänä mutta en arvannut että noinkin pitkiä matkoja. Varsinaiset runflat renkaat
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Ensimmäinen oli Duken alkuperäinen Maxxis SuperMaxx ST, toinen Pilot Road 2 ja viimeinen Metzeler Z6. Tähän viimeiseen lätkäisin kotona paikan ja jatkan ajelua.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Korjaamoiden tasoon suivaantuneena päätin tehdä jatkossa huollot itse. Aloitin 20tkm huollon tekemisen ja laajensin sitä niin että käyn koko pyörän läpi, alusta, laakeroinnit, jarrut jne. Netistä katsoin että tulppien vaihto on työläs ja hankala mutta ei se ihan niin paha ollut, tankin alta saa vähän purkaa ja irrotella liittimiä mutta ei mitään ihmeellistä. Tulpan avain on 14mm ja saa olla piiiitkällä varrella, niveltä ei tarvitse mutta ei siitä haittaa ole. Keulasta on aloitettu ja koneeseen asti päästy, huomenna vielä takalinkusto ja haarukka irti että saa laakereihin tuoreet rasvat. Sen jälkeen koko pyörä on läpikäyty, osittain toisten jäljiltä, ja pystyy taas luottamaan että kaikki on kunnossa ja pultit/mutterit oikealla kireydellä eikä asentajaturakaisen sormimomentissa.
Rungon ja tankin saunoissa on ruostetta, pitää käydä kysymässä ottaako takuu kantaa asiaan vai onko pyörään tehtävä jossakin välissä maalaushuolto.
Ketjut/rattaat alkaa olla vaihtokunnossa mutta jos niillä tämän syksyn vielä ajaisi. Jään odottamaan kokemuksia Reginan ihmeketjuista ennen kun lähden kaupoille, ne tai DID:it.
Rungon ja tankin saunoissa on ruostetta, pitää käydä kysymässä ottaako takuu kantaa asiaan vai onko pyörään tehtävä jossakin välissä maalaushuolto.
Ketjut/rattaat alkaa olla vaihtokunnossa mutta jos niillä tämän syksyn vielä ajaisi. Jään odottamaan kokemuksia Reginan ihmeketjuista ennen kun lähden kaupoille, ne tai DID:it.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Tulpista tuli mieleen. Muutama vuosi takaperin vaihdoin silloiseen mt07:n tulpat. Hylsy kannattaa olla mahdollisimman ohut ja pitkä. Muistaakseni ensimmäisen tulpan vaihdossa hylsy meinasi jäädä koloon kiinni, tästä viisastuneena "koneistin" hylsyä tai kävin ostamassa pienemmän.
Onko kukaan muuttanut välityksiä ja minkälaisia kokemuksia on ollut? Lähinnä kiinnostaisi pidempiä reissuja ajatellen pidentää välitystä esimerkiksi vaihtamalla eteen 1 piikin isompi ratas. Juuri tässä kotiuduin 4tkm kotimaan reissulta niin ei tuosta pidemmillä siirtymillä haittaa olisi ollut.
Onko kukaan muuttanut välityksiä ja minkälaisia kokemuksia on ollut? Lähinnä kiinnostaisi pidempiä reissuja ajatellen pidentää välitystä esimerkiksi vaihtamalla eteen 1 piikin isompi ratas. Juuri tässä kotiuduin 4tkm kotimaan reissulta niin ei tuosta pidemmillä siirtymillä haittaa olisi ollut.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Tämä hylsy mahtuu hyvin ilman ohentamista https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002517 ... y-14-mm-38
Sisällä olevaan kumiin piti laittaa muutama kierros teippiä että tarttui tulppaan kiinni. Olisin muuten ottanut pitkävartisen mallin mutta se taisi olla 12 kulmainen joka kuuluu -no go- kategoriaan hylsyissä.
Juutuupissa joku vaihtoi tulpat irroittamatta tankkia, ei olisi onnistunut omassa pyörässä koska puolat oli pirun kovaa kiinni tulpissa. Oikea irtosi kiroilulla ja punnertamisella ja vasen pitkillä nokkapihdeillä, pitää jatkoa varten ostaa paremmat pihdit ja samoilla pihdeillä saa helposti irroitettua tankin bensaliittimen.
Mulla on ollut 16 eturatas kun olen pidempiä aikoja viettänyt asfaltilla, kierrokset ja kulutus putoaa mukavasti ja enemmän tulee ajettua väännöllä pienemmillä kierroksilla.
Sisällä olevaan kumiin piti laittaa muutama kierros teippiä että tarttui tulppaan kiinni. Olisin muuten ottanut pitkävartisen mallin mutta se taisi olla 12 kulmainen joka kuuluu -no go- kategoriaan hylsyissä.
Juutuupissa joku vaihtoi tulpat irroittamatta tankkia, ei olisi onnistunut omassa pyörässä koska puolat oli pirun kovaa kiinni tulpissa. Oikea irtosi kiroilulla ja punnertamisella ja vasen pitkillä nokkapihdeillä, pitää jatkoa varten ostaa paremmat pihdit ja samoilla pihdeillä saa helposti irroitettua tankin bensaliittimen.
Mulla on ollut 16 eturatas kun olen pidempiä aikoja viettänyt asfaltilla, kierrokset ja kulutus putoaa mukavasti ja enemmän tulee ajettua väännöllä pienemmillä kierroksilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Palataanpa hetkeksi tähän:
Ei sitten TETtiä kestänyt tuo viritys. Nähtävästi printatussa muovissa ei vaan ole tarpeeksi tärinänsietoa. Tellingin muoviosat luovuttivat Naruskan erämaassa. Onneksi suomen monimuotoinen luonto tarjoaa kurapyöräilijälle inspiraatiota ja varaosia, joten tästäkin katastrofista selvittiin pienen päänraapimisen jälkeen kunnialla kotiin.
Täytyypä vääntää alumiinista nuo kiinnikkeet, josko sitten kestäisivät... tai kokeilla nylonia noissa käytetyn PETG:n sijaan.
Ei sitten TETtiä kestänyt tuo viritys. Nähtävästi printatussa muovissa ei vaan ole tarpeeksi tärinänsietoa. Tellingin muoviosat luovuttivat Naruskan erämaassa. Onneksi suomen monimuotoinen luonto tarjoaa kurapyöräilijälle inspiraatiota ja varaosia, joten tästäkin katastrofista selvittiin pienen päänraapimisen jälkeen kunnialla kotiin.
Täytyypä vääntää alumiinista nuo kiinnikkeet, josko sitten kestäisivät... tai kokeilla nylonia noissa käytetyn PETG:n sijaan.
Re: Yamaha Ténéré 700
Eikö vois mennä helpoimman kautta ja laittaa vaan sopivan kokoisilla p-clipseillä kiinni?
E. Vähän huonosti näkee kuvasta tulosteen katkeamiskohtaa, mutta luuletko että olisko infill, suuttimen lämpötila tms. asetukset voineet parantaa kestävyyttä? Tai ehkä jopa langassa voisi olla moitteen sijaa, ainakin omassa käytössä petg on osoittautunut melko nopeasti imevän kosteutta ja sen myötä sitten tulosteista tulee hauraita/muutenkin tulostus vaikeaa. Kuivaamalla sitten palautuu käyttökelpoiseksi... PETG on omien testien perusteella ollut melkoista purukumia ennen katkeamistaan (ei mene raksahtamalla poikki). Ehkä myös ylipäänsä kappaleen vahvistaminen tuosta ohuesta kohtaa voisi parantaa kestävyyttä... Itseä ainakin kiehtoo ajatus mopokäyttöä kestävien osien tulostelusta, joten sillä vaan ehdottelen että josko tuonkin kanssa vielä yrittäisit V2:sta
E. Vähän huonosti näkee kuvasta tulosteen katkeamiskohtaa, mutta luuletko että olisko infill, suuttimen lämpötila tms. asetukset voineet parantaa kestävyyttä? Tai ehkä jopa langassa voisi olla moitteen sijaa, ainakin omassa käytössä petg on osoittautunut melko nopeasti imevän kosteutta ja sen myötä sitten tulosteista tulee hauraita/muutenkin tulostus vaikeaa. Kuivaamalla sitten palautuu käyttökelpoiseksi... PETG on omien testien perusteella ollut melkoista purukumia ennen katkeamistaan (ei mene raksahtamalla poikki). Ehkä myös ylipäänsä kappaleen vahvistaminen tuosta ohuesta kohtaa voisi parantaa kestävyyttä... Itseä ainakin kiehtoo ajatus mopokäyttöä kestävien osien tulostelusta, joten sillä vaan ehdottelen että josko tuonkin kanssa vielä yrittäisit V2:sta