Sehän ei varsinaisesti ole mikään kantava rakenne se välipuomi siinä raiserissa. Jos ohjaustanko on kunnolla kiinni, niin se tanko pitää ne riserin puoliskot samassa linjassa vaikka ei olisi sitä yhdistävää osaa siinä itse raiserissa ollenkaan. Useinhan sitä ei olekaan. Sikäli en pitäisi huolestuttavana, että sitä pystyy käsivoimin vääntelemään. Juurisyyksi tapahtuneelle epäilisin löysällä ollutta ohjaustankoa. Momentissa olevat kiristyspultitkaan eivät takaa, että tanko on oikeasti kiinni, jos pultit on kiristetty väärin.JPkl kirjoitti:Onko porukalla pysynyt OEM riseri suorana? Itsellä näemmä oli vääntynyt vähän ronskimmassa ajossa.
Ihmettelen ensiksi kun ei tanko oiennut vaikka käytin etuiskarit talven aikana irti ja kasatessa mielestäni huolellisesti keskitin kaikki.. Jäljelle jäi ohjaustanko tai riseri joten otin auki pöydälle. Kun riserin laitto pöydälle väärin päin niin seisoi vaan kahden ristikkäisen olakkeen varassa, rakoa oli joku milli eli hyvin paistoi aurinko läpi. (Yritin liittää kuvankin mutta ei onnistunut)
En tiedä kumpi mua mietityttää enemmän, se että vääntyi vai se että sain sen pelkästään käsivoimin taas suoraksi. Viilapenkki oli toki apuna.
Ei lupaa hyvää jatkolle jos on noin pehmeä paikka.
Onko muilla vastaavia kokemuksia tässä tai muussa pyörässä?
Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Yamaha Ténéré 700
Re: Yamaha Ténéré 700
Oman viestini jälkeen muistin että ostaessani pyörän siinä oli lisäksi yhteensä joku 50mm korotuspaloja tangossa ja pitkin kesää madalsin tangon pala palalta. Momenttivartta tulee selkeästi lisää enkä nyt muista missä välissä pahimmat könyämiset kävi.
Re: Yamaha Ténéré 700
Ehdottomasti totta että eihän se olekaan mikään kantava osa. Eli kovaa ajoa vain.Pturu kirjoitti: ↑To Huhti 25, 2024 3:26 pm Sehän ei varsinaisesti ole mikään kantava rakenne se välipuomi siinä raiserissa. Jos ohjaustanko on kunnolla kiinni, niin se tanko pitää ne riserin puoliskot samassa linjassa vaikka ei olisi sitä yhdistävää osaa siinä itse raiserissa ollenkaan. Useinhan sitä ei olekaan. Sikäli en pitäisi huolestuttavana, että sitä pystyy käsivoimin vääntelemään. Juurisyyksi tapahtuneelle epäilisin löysällä ollutta ohjaustankoa. Momentissa olevat kiristyspultitkaan eivät takaa, että tanko on oikeasti kiinni, jos pultit on kiristetty väärin.
Ristiin vuorotellen, vähän kerrallaan ja lukitteen kanssa on kasattu, sen tarkempaan proseduuriin en usko olevan tarvetta?
Re: Yamaha Ténéré 700
Joo kunhan ristiin kirii, niin ei pitäisi sen puoleen ongelmia tullaJPkl kirjoitti:Ehdottomasti totta että eihän se olekaan mikään kantava osa. Eli kovaa ajoa vain.Pturu kirjoitti: ↑To Huhti 25, 2024 3:26 pm Sehän ei varsinaisesti ole mikään kantava rakenne se välipuomi siinä raiserissa. Jos ohjaustanko on kunnolla kiinni, niin se tanko pitää ne riserin puoliskot samassa linjassa vaikka ei olisi sitä yhdistävää osaa siinä itse raiserissa ollenkaan. Useinhan sitä ei olekaan. Sikäli en pitäisi huolestuttavana, että sitä pystyy käsivoimin vääntelemään. Juurisyyksi tapahtuneelle epäilisin löysällä ollutta ohjaustankoa. Momentissa olevat kiristyspultitkaan eivät takaa, että tanko on oikeasti kiinni, jos pultit on kiristetty väärin.
Ristiin vuorotellen, vähän kerrallaan ja lukitteen kanssa on kasattu, sen tarkempaan proseduuriin en usko olevan tarvetta?
Re: Yamaha Ténéré 700
Onkos raadilla kokemusta T7 extremestä? Kannattaisikohan tuosta alustasta maksaa tuo reilu 1k€ lisähintaa vai vakioteneren alusta käyttää vaikka TTM-factorylla? Ilmeisesti noissa WR versioissa on tuo ”parempi” alusta myös.