AJP PR7 2015 !
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: AJP PR7 2015 !
Sun nykyseen sais noita vaihdossa 2kpl eli siinä tuli heti 40tkm huoltoväli
Harvoin ketjulla ihan noin lyhyttä elinkaarta, kenen valmistama motti tossa on?
Harvoin ketjulla ihan noin lyhyttä elinkaarta, kenen valmistama motti tossa on?
Re: AJP PR7 2015 !
Pirun kalliita huoltoja ku vaihtaa mopon aina uuteen...
Mutta ei kait nuo ny niin halpoja ole että kahta sais vaihdossa?
Mielellään kyllä vaihtaisin päikseen kahteen uuteen Suomen kilvissä olevaan Ajp:hen tuon 55tkm ajetun kotarin..
SWM:n kone ilmeisesti.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: AJP PR7 2015 !
Ex Husse ja taisi olla 610 moottori missä on ooppelin jakopää?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: AJP PR7 2015 !
Tämä on se uudempi twincam joka tunnettiin 630 moottorina, vaikka onkin 600cc. Vanhempi 610 moottori oli yhdellä nokalla ja 576cc. Alakerta noissa lienee muuten sama. Ooppelin osien sopivuudesta en tiedä.
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: AJP PR7 2015 !
Ei kyllä se on ducati missä on jakohihna. Ei sekään kyllä ooppelista sovi,valitettavasti. Saisi 5 remmiä yhden hinnalla...Sensijaan taisi öp anturi sopia ooppelista kyllä,ainakin multistradaan...
SWM käytti sm koneen askin tuossa omassa versiossaan ja 5/6 välitys on tiuhempi kuin Te huskissa oli,ja tietääkseni vetoakselissa on eturattaan spoorien verran eroa,en tiedä onko aski muuten vaihtokelpoinen osiensa suhteen vai kaikki kerralla. SWM on pari kertaa ollu osalähteenä tohon huskiin,näyttää olevan samoista osista tehty mutta onneksi halvemmalla listahinnalla. 610 on muutama ero,mutta ei paljoa,eikä tässä yhteydessä mitenkään oleellisia. Vähän yli 50t on tossa omassa 630 nyt mittarissa,uskoisin että swm toimii ihan yhtä hyvin. Eipähän porsi keinujen rullat tuossa 600cc koneessa...
Venttiilit olen säätäny kerran,20t ajettu sen jälkeen. Kerran katottu. Spekseihin saa laittaa mitä vain,huski laittoi momenttiarvoihin pilkkuvirheenkin. Jotkut uskoi senkin... Kotarilla tollaset jakoketjun vaihtovälit ohitetaan olankohautuksella,ja jatketaan matkaa. Ehkä toi ketju nyt olisi syytä kattoa,mutta epäilen ettei vaihtotarvetta ole vieläkään.
610 ekat jakoketjut oli susierä,tässä ei ole mitää samaa jakopäässä ehkä alaratasta lukuunottamatta. Ja tuo 610 rupesi myös kestämään uudella ketjulla.
On siinäkin muutama lapsus edelleen,mitä edes SWM ei ole viittinyt korjata,mutta jos joku oikeasti tollasen haluaa,löytää lääkkeet niihin kohtiin kyllä.
AJP tuskin moottorin sisälle on mitään omaansa tehny.
Mitenkä pitkälle sitä pitäs tankin välit päästä? Alkaa sadekausi näkymään....
SWM käytti sm koneen askin tuossa omassa versiossaan ja 5/6 välitys on tiuhempi kuin Te huskissa oli,ja tietääkseni vetoakselissa on eturattaan spoorien verran eroa,en tiedä onko aski muuten vaihtokelpoinen osiensa suhteen vai kaikki kerralla. SWM on pari kertaa ollu osalähteenä tohon huskiin,näyttää olevan samoista osista tehty mutta onneksi halvemmalla listahinnalla. 610 on muutama ero,mutta ei paljoa,eikä tässä yhteydessä mitenkään oleellisia. Vähän yli 50t on tossa omassa 630 nyt mittarissa,uskoisin että swm toimii ihan yhtä hyvin. Eipähän porsi keinujen rullat tuossa 600cc koneessa...
Venttiilit olen säätäny kerran,20t ajettu sen jälkeen. Kerran katottu. Spekseihin saa laittaa mitä vain,huski laittoi momenttiarvoihin pilkkuvirheenkin. Jotkut uskoi senkin... Kotarilla tollaset jakoketjun vaihtovälit ohitetaan olankohautuksella,ja jatketaan matkaa. Ehkä toi ketju nyt olisi syytä kattoa,mutta epäilen ettei vaihtotarvetta ole vieläkään.
610 ekat jakoketjut oli susierä,tässä ei ole mitää samaa jakopäässä ehkä alaratasta lukuunottamatta. Ja tuo 610 rupesi myös kestämään uudella ketjulla.
On siinäkin muutama lapsus edelleen,mitä edes SWM ei ole viittinyt korjata,mutta jos joku oikeasti tollasen haluaa,löytää lääkkeet niihin kohtiin kyllä.
AJP tuskin moottorin sisälle on mitään omaansa tehny.
Mitenkä pitkälle sitä pitäs tankin välit päästä? Alkaa sadekausi näkymään....
Viimeksi muokannut ceevu, Pe Elo 13, 2021 5:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: AJP PR7 2015 !
Tankillisella olis kiva päästä ainaki se 400km Sillä rangella uskaltais jo vähän Pohjois-Karjalassakin kierrellä ilman lisätankkeja ja kannuja tarakalla.
Mielummin sen 500-600km niin vois koko päivän seikkailla miettimättä onko seuraavalle huoltamolle 100 vai 200km.
Mielummin sen 500-600km niin vois koko päivän seikkailla miettimättä onko seuraavalle huoltamolle 100 vai 200km.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: AJP PR7 2015 !
Sillä ooppeli viittauksella tarkoitin jakopään lyhyttä vaihtoväliä, en rakennetta tai osien vaihtokelpoisuutta. ceevu hyvin täsmensi että 610 jakopään ongelmat johtui viallisesta ketju erästä.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2019 6:15 am
- Pyörä: Husse 701 enduro -16
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: AJP PR7 2015 !
Sori kun tyhmempi kysyy, mutta mitä prätkää tai valmistajaa tarkotatte kun puhutte ooppelista?
Toi AJP PR7 olis tosi mielenkiintoinen jos sitä täältä sais.
Pari vuotta sitten laitois AJP:n tehtaalle Portugaliin yhteyttä ja ihmettelin miks eivät ole Moottoripyörämassuilla Hesassa mukana, eivät olleet kiinnostuneita.
Toi AJP PR7 olis tosi mielenkiintoinen jos sitä täältä sais.
Pari vuotta sitten laitois AJP:n tehtaalle Portugaliin yhteyttä ja ihmettelin miks eivät ole Moottoripyörämassuilla Hesassa mukana, eivät olleet kiinnostuneita.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: AJP PR7 2015 !
Pahasti mennään aiheesta ohi mutta kirjoitan kuitenkin.
Ducatin 900SS:n (-96) hihnoiksi kävi Renault Clion tuotteet ja ohjauslaakereiksi Fiat 850:sen etunapalaakerit.
Kyllä ne italiaanot osaa
Ducatin 900SS:n (-96) hihnoiksi kävi Renault Clion tuotteet ja ohjauslaakereiksi Fiat 850:sen etunapalaakerit.
Kyllä ne italiaanot osaa
Re: AJP PR7 2015 !
Pre-audi ducatit oli aika pitkälti koottu ihan hyllytavarasta ja valmiista komponenteista. Paljon oli kälää mitä pystyi ilman ducatin leimoja ostamaan murto-osalla hinnasta, kunhan tiesi tarkalleen mitä haki. Esimerkiksi juuri ne ruokottoman kalliit nokkahihnat. Uusista en osaa sanoa, kun ei moista ole hetkeen tullut omistettua.
AJP:itä ei varmaan ihan lähivuosina Suomessa tulla näkemään, jollei sitten joku kauppias pääkkärisudulta kamppeeseen hurahda niin paljon, että haluaa omaan piikkiin PR7:n ilosanomaa alkaa levittämään. Myöskään valmistajalle itselleen ei Suomi todellakaan ole mikään herkullinen mahdollisuus lähinnä pienen asiakaskunnan ja väistämättä harvan huoltoverkoston takia. Kannattaa ennemmin keskittyä valloittamaan ensin tuo iberian niemimaa ja kun siellä saadaan myynti rullaamaan, voidaan sitten siirtyä kokeilemaan siipiä Ranskaan ja Italiaan. Uuden koko euroopanlaajuisen brändin kehittäminen on niin järjettömän kallista touhua, että taustalle vaaditaan joku isompi tekijä, joka pystyy upottamaan pelkkään markkinointiin kymmeniä miljoonia usean vuoden ajan. Ei tuo SWM:n kulkukaan mikään tuhkimotarina ole ollut, vaikka taustalla häärii erittäin suuri autoihin ja kaksipyöräisiin keskittynyt konglomeraatti, joka on ymmärtääkseni tehnyt aika koviakin rahallisia panonstuksia euroopan myyntiin.
AJP:itä ei varmaan ihan lähivuosina Suomessa tulla näkemään, jollei sitten joku kauppias pääkkärisudulta kamppeeseen hurahda niin paljon, että haluaa omaan piikkiin PR7:n ilosanomaa alkaa levittämään. Myöskään valmistajalle itselleen ei Suomi todellakaan ole mikään herkullinen mahdollisuus lähinnä pienen asiakaskunnan ja väistämättä harvan huoltoverkoston takia. Kannattaa ennemmin keskittyä valloittamaan ensin tuo iberian niemimaa ja kun siellä saadaan myynti rullaamaan, voidaan sitten siirtyä kokeilemaan siipiä Ranskaan ja Italiaan. Uuden koko euroopanlaajuisen brändin kehittäminen on niin järjettömän kallista touhua, että taustalle vaaditaan joku isompi tekijä, joka pystyy upottamaan pelkkään markkinointiin kymmeniä miljoonia usean vuoden ajan. Ei tuo SWM:n kulkukaan mikään tuhkimotarina ole ollut, vaikka taustalla häärii erittäin suuri autoihin ja kaksipyöräisiin keskittynyt konglomeraatti, joka on ymmärtääkseni tehnyt aika koviakin rahallisia panonstuksia euroopan myyntiin.
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: AJP PR7 2015 !
No jos 400 km riittää,niin tossahan se on. Toki sillon ajetaan nätisti huimailematta. Ei taida olla yhtään ton painoluokan ( Eikä varsinkaan tankki täynnä ) mopoa millä 5-600 menisi huoletta... haaveita saa ja pitää olla. Toki sama toive tankkausvälistä,mutta sen verran realisti että 300 huoleton,400 nätisti riittäisi vakiomopoon. Itäsuomessa tollanen 250km riitti reissun aikana kunhan otti bensaa kun on tilaisuus. 1l oli varalla ,tuomassa vähän mielenrauhaa.
Rauhallisessa seurassa ajaen huskinkin keskikulutus oli 4 tienoilla,vähän alle tai vähän yli. Normaalisti näyttää tieajeluissa asettuvan siihen 4-4.5 kun ei säästellä kaasun kanssa
Jokainenhan kuitenkin askartelee 50kg lisäroinaa,ja kun tuossa suunnilleen jo kaikki on,niin sen voi uhrata vaikka jerrykannuille.
Rauhallisessa seurassa ajaen huskinkin keskikulutus oli 4 tienoilla,vähän alle tai vähän yli. Normaalisti näyttää tieajeluissa asettuvan siihen 4-4.5 kun ei säästellä kaasun kanssa
Jokainenhan kuitenkin askartelee 50kg lisäroinaa,ja kun tuossa suunnilleen jo kaikki on,niin sen voi uhrata vaikka jerrykannuille.
Re: AJP PR7 2015 !
Uusi jälleenmyyjä nyt ruotsissa. https://www.ajpnordic.eu/?fbclid=IwAR2w ... AJVzuIGE-E
Kysyin hinta PR7: 9000€ ruotsin vero 0%
Sitten tulee suomen vero lisää, en tie mitä se on aivan uusi pyörä?
Koeajopyörä löytyy stockholm jos kiinnostaa.
Kysyin hinta PR7: 9000€ ruotsin vero 0%
Sitten tulee suomen vero lisää, en tie mitä se on aivan uusi pyörä?
Koeajopyörä löytyy stockholm jos kiinnostaa.
Re: AJP PR7 2015 !
Myyjä sanoi myös että on mahdollista että tulee jällenmyyjät myös suomessa tulevaisuus. Mutta täällä hetkellä ne keskittyyy ruotsissa. Mutta toimittaa mielellään suomeen. Pyörät on saatavana helmikuusta alkaen.