Bmw 1200 GS Adventuren istuin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Bmw 1200 GS Adventuren istuin
Moi
Edelliseen Bemuun kaveri "muotoili" penkin joka oli ihan ok, mutta nykyisessä alkuperäinen "jakkara" josta persus ei tykkää pitkillä matkoilla joten te pitkien matkojen "ratsastajat" mikä on paras vaihtoehto uudeksi penkiksi Bemuun?
Edelliseen Bemuun kaveri "muotoili" penkin joka oli ihan ok, mutta nykyisessä alkuperäinen "jakkara" josta persus ei tykkää pitkillä matkoilla joten te pitkien matkojen "ratsastajat" mikä on paras vaihtoehto uudeksi penkiksi Bemuun?
enzo
Re: Bmw 1200 GS Adventuren istuin
Olen tuosta penkin sopivuudesta lukenut eräänkin keskustelun. Näyttäisi siltä, että joskus kohtuullisen arvokkaankin penkinhankinnan jälkeen parannusta ei ole tullut. Moni ei ehkä viitsi sanoa kuitenkaan totuutta asiasta, ehkä juuri tuon hinnan vuoksi. Saahan sen penkin ehkä myytyä edelleen, jos löytyy ostaja jolla on samanlaiset preferenssit. Eli sokkona joutuu hankkimaan, ja toiselle sopiva ei saata olla omien istumaluiden mukainen.
Itse pystyn ajelemaan vakiopenkillä pitkiäkin matkoja, ja tämän vuoksi olen pyrkinyt parantamaan ergonomiaa pienin askelin. Olen ollut toistaiseksi ihan tyytyväinen lampaantaljaan (joku kanadalainen merkki). Viimeksi kokeilin käytettynä ostettua Airhawkia ja se oli myös ihan positiivinen parannus. Näillä varmaan pääsen nykyisen pyöräni ajamaan vaihtokuntoon, seuraavassa pyörässä on kuitenkin taas erilainenjakkara. Toki voin sitten siihenkin siirtää tuon taljan tai Airhawkin.
Itse pystyn ajelemaan vakiopenkillä pitkiäkin matkoja, ja tämän vuoksi olen pyrkinyt parantamaan ergonomiaa pienin askelin. Olen ollut toistaiseksi ihan tyytyväinen lampaantaljaan (joku kanadalainen merkki). Viimeksi kokeilin käytettynä ostettua Airhawkia ja se oli myös ihan positiivinen parannus. Näillä varmaan pääsen nykyisen pyöräni ajamaan vaihtokuntoon, seuraavassa pyörässä on kuitenkin taas erilainenjakkara. Toki voin sitten siihenkin siirtää tuon taljan tai Airhawkin.
Itsellä ollut myös lampaantalja joskus vuosia sitten käytössä joten taidampa kaivella sen esille ja kokeilla uudelleen, muistaakseni silloin oli ihan ok.
enzo
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Kokeilematta ei kannata kallista penkkiä tosiaan ostaa. Itselleni Touratechin penkki oli liian kova, mutta nykyinen Sargent juuri sopiva. Sekin on selvästi jämäkämmin topattu kuin Bemarin oma. Takaosasta leveämpi. Ainut huono puoli on, että tapeilta ajaessa satulan etureunat painavat hieman pohkeisiin. Mutta tuon sietää kun tämä on pitkällä matkalla niin hyvä.
Itselläni lämmitettävä Baehr takapuolen alla. Tukevampi ja antaa paremman tuen (muotoiltu kyhmy takana), mutta ainakin oma iso ahterini jäi originaalipenkistä kaipaamaan mahdollisuutta siirrellä paremmin istuma-asentoaan ajaessa. Takapenkkiläinen tosin tykkää Baehrin muotoilusta enemmän. Vähän sellainen lopputuntuma, että siinä missä alkuperäisellä venytellen pystyi sen tankin rupeaman ~500 km ajelemaan ilman ihmeempää tuskaa, tällä tykkää pysähdellä useammin. Olisihan tästä geeliversiokin ilman lämppäreitä, olisiko se sitten sen ihmeellisempi. Kompromisseja, kompromisseja.
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Totta puhutte, ihanne tilannehan olisi kun saisi ajaa n. 1000km tai edes 500km lenkin eri versioilla jonka jälkeen olisi helpompi valita itselle sopiva istuin mutta kun ei onnistu niin joutuu säveltämään. Minkä hintaluokan istuimia nämä baehrin ym. istuimet ovat?
enzo
Baehrit 300-400 ylöspäin. Sargentit ja Corbinit ymmärtääkseni tuplat noista (?), Baehr säästää tekemällä alkuperäiseen runkoon.
http://www.tourerparts.com/mp-varusteet ... uimet.html
http://www.tourerparts.com/mp-varusteet ... uimet.html
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Olen ajanut yli 90000km Baehrin satulalla. Tuntuu olevan edelleen hyvin ryhdissään, joten sitä voi sanoa kestäväksi ja hyvin tehdyksi. Kuten Ayrtono jo totesi, haittapuolena on ahtaus pienen selkätuen takia. Kyytiläisen satula on muotoiltu takaosasta voimakkaasti nousevaksi, tässäkin tarkoituksena lisätuen saaminen. Toimii hyvin pienipyllyisellä kyytiläisellä. Jos istumalihakset ovat päässeet kehittymään vähän suuremmiksi, satulan takaosa voi painaa ikävästi. Ajajan satula on tehty päin persettä, eli juuri niin kuin pitääkin.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Moi
Selasin noita Sargent penkkivalmistajan sivuja ja pitää nyt tarkistaa jos joku tietäisi penkkien sopivuudesta mallien kesken.
Jos oikein tulkitsin sivustoa , niin sama malli käy -04 - -12 gs sekä Adventuremalliin.
Tulkitsinko asian oikein.
Itsellä on -07 Adventure ja siihen parempaa penkkiä etsin.
Selasin noita Sargent penkkivalmistajan sivuja ja pitää nyt tarkistaa jos joku tietäisi penkkien sopivuudesta mallien kesken.
Jos oikein tulkitsin sivustoa , niin sama malli käy -04 - -12 gs sekä Adventuremalliin.
Tulkitsinko asian oikein.
Itsellä on -07 Adventure ja siihen parempaa penkkiä etsin.
Taas lähti mopo käsistä
Paha on mennä toisia neuvomaan satula-asiassa, niin kovasti on yksilöllistä ja makuasioita. Itse en pitänyt alkuunkaan alkuperäisestä jakkarasta sen upottavan pehmeyden takia. Wunderlichin ergo sopii minulle, on riittävän jämäkkä. Wunderlichin ja Touratecin jakkarat tulevat samasta verstaasta eli Kahedolta ja hintaa n. 350€.
Esim. GS-miitingin yhteydessä voit ottaa perstuntuman Ergoon mikäli jaksat ensi kesään odotella.
Esim. GS-miitingin yhteydessä voit ottaa perstuntuman Ergoon mikäli jaksat ensi kesään odotella.
Totta puhut, makuasiahan se on ja ihmisillä erillaiset peräpeilit.
Tuota fyysistä sopivuutta eri mallien kesken tässä arvuuttelin, kun voisi ostaa penkin käytettynäkin mutta ei ole täyttä varmuutta sopivuudesta ja harvoin niitä käytettyjä pääsee ihan samanmallisesta pyörästä ostamaan. Tuossa olis kiikarissa yksi Sargen penkki joka on ollut perus GS -08 mallissa, noinkohan se käy -07 adv malliin?
Tuota fyysistä sopivuutta eri mallien kesken tässä arvuuttelin, kun voisi ostaa penkin käytettynäkin mutta ei ole täyttä varmuutta sopivuudesta ja harvoin niitä käytettyjä pääsee ihan samanmallisesta pyörästä ostamaan. Tuossa olis kiikarissa yksi Sargen penkki joka on ollut perus GS -08 mallissa, noinkohan se käy -07 adv malliin?
Taas lähti mopo käsistä
Eiköhän tuo sovi, ainakin Touratec ja Wunderlich tarjoavat samaa jakkaraa GS ja GSA-malleihin.
Ja onhan sitten vaihtoehtona asiansa osaava verhoilija -muokata alkuperäistä satulaa sopivaksi.
Ja onhan sitten vaihtoehtona asiansa osaava verhoilija -muokata alkuperäistä satulaa sopivaksi.
nostetaas vanhaa viestiketjua.
tällainen lyhyt ihminen(170cm) tuli hommanneeksi vm.-12 gs adventuren. Nyt olisi ajatuksena järjestää pyörään vähän matalampi jakkara. jos olen ymmärtänyt oikein niin gs penkit käy toisiinsa ja meneekö korkeudet seuraavasti:
matala normi gs= super matala adventure
normi gs=matala adventure
korkea normi gs= vakio adventure
korkea adventure= tosi korkea vakio
onko näin?
ja näiden lisäksi soppaa sotkee ainakin vakiopenkin säädettävä korkeus...
ja monenkohan sentin välein näiden korkeudet mahtaa mennä?
tällainen lyhyt ihminen(170cm) tuli hommanneeksi vm.-12 gs adventuren. Nyt olisi ajatuksena järjestää pyörään vähän matalampi jakkara. jos olen ymmärtänyt oikein niin gs penkit käy toisiinsa ja meneekö korkeudet seuraavasti:
matala normi gs= super matala adventure
normi gs=matala adventure
korkea normi gs= vakio adventure
korkea adventure= tosi korkea vakio
onko näin?
ja näiden lisäksi soppaa sotkee ainakin vakiopenkin säädettävä korkeus...
ja monenkohan sentin välein näiden korkeudet mahtaa mennä?
Kyllä tuo mitoitus minun mielestäni menee juuri noin kuin kuvailetkin. Senttimetrieroista en osaa sanoa.
Itse tein niin, että pistin vakio gs:n vakiokorkuisen penkin, se toimii minulle hyvin, pituutta on minulla 183cm. Mielestäni tuo penkki on noin 3 cm matalampi kuin orkkis gsa :n penkki.
Itse tein niin, että pistin vakio gs:n vakiokorkuisen penkin, se toimii minulle hyvin, pituutta on minulla 183cm. Mielestäni tuo penkki on noin 3 cm matalampi kuin orkkis gsa :n penkki.
Taas lähti mopo käsistä
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Mulla olisi Sargentin vakiokorkuinen penkki jouten. Huippuhyvä, mutta löysin samanlaisen sähkölämmitteisen tilalle. Yv:llä voi kysellä. Korkeus sama kuin perus-gessun vakiossa..
Edit. Myyty.
Edit. Myyty.
Viimeksi muokannut mek, Pe Maalis 27, 2015 8:11 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.