Mitäs seuraavaksi?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Mitäs seuraavaksi?
Nyt on KTM Freeridekin kokeiltu, no on se kevyt ja siro, mutta sekin mulle liian korkea. Päitsin kiduin ja pinnistelin läpi 200 mm joustoin ja silti maahan juur yltämättä, tuli mitta täyteen. Madaltaa koitin uutta väli- ja takarunkoa tehden, vaan ei jäänyt kun 3,8l tankkia, korkeintaan.
Tarve on tärinättömälle joka paikkaan menevälle pyörälle, jolla on ilo päräyttää myös hiekkateitä - FR:ää vaivasi sama kuin NX250, ei lähde enskanastoin edes sladiin kolmosella. Sherco 450 oli mitä mainioin peli, siitä mä tykkäsin oikein todella. Kaatuilin kaiken aikaa ja olihan se painava nostaa pystyyn vs. FR, niinkus nyt nelipuolikkaat on. Mutta mitä nyt oon sivusta seurannu, niin oikeen valinnan tein kun sen kotariin vaihdoin ton maahantuojan vaihtumisen vuoks, sen verran rikkuu osaa koko ajan kaatuillessa ettei nykysin pääsis kun pari kertaa kuussa kaatumaan. Ja tärisihän sekin, enempi ainakin kun saman merkin 250, mut vähempi kun mikään kotari, no ei silti ikinä tärinän takia juminu kädet.
Jammukin mulla on ollu, WR 250, -03. Se ei kyl tärissy, se oli kuin mun -09 250 Sherco. Mutta se oli aivan liian korkea, penkin kun otti pois niin silti jotain 920 mm - tarttis olla 10 cm vähempi. Sit kun ottaa iskareista pois 50 mm ja tekee pienen puolelta toiselle liukumiseen kummun päälle, ollaan 820 mm - nippa nappa piisaa nää 670 mm koivet omaavalle.
-> Jammun WR 250 ja 450 toivoisin pääseväni kokeilemaan, mutten suin surminkaan mitään uutta, hienoa ja naarmutonta.
Paino saattaa olla ongelma, joku 110 kg kisakunnossa olis hyvä. Muulloin 140 kg menee vielä. Edelleen Jampin 450 kutittelis, ainakin teoriassa. Toisaalta kotari himottelis ihan Motokeitaan palvelun vuoks, mutten keksi mitään mallia, joka ei olisi rakenteellisesti mahdoton madaltaa mulle. Eli iskarin yläpää rajoittaa. Pitää kuitenkin pystyä ajamaan ihan kaikkea ilman, että alusta niin madallettu, että rajottaa. Ja kuski 53 kg... olisinpa normi 170 cm 800 mm koivilla niin ostaisin SE:n...
Ja vielä siis sekin rajote, että pyörän pitää olla valkokilpinen. Heinolan MM reilun kuukauden päästä ja tavote on ajaa molemmat päivät läpi eli akkaluokassa hyväksytty tulos.
Ideoita ja ehdotuksiaa, mitä en ole huomannut lainkaan?
Tarve on tärinättömälle joka paikkaan menevälle pyörälle, jolla on ilo päräyttää myös hiekkateitä - FR:ää vaivasi sama kuin NX250, ei lähde enskanastoin edes sladiin kolmosella. Sherco 450 oli mitä mainioin peli, siitä mä tykkäsin oikein todella. Kaatuilin kaiken aikaa ja olihan se painava nostaa pystyyn vs. FR, niinkus nyt nelipuolikkaat on. Mutta mitä nyt oon sivusta seurannu, niin oikeen valinnan tein kun sen kotariin vaihdoin ton maahantuojan vaihtumisen vuoks, sen verran rikkuu osaa koko ajan kaatuillessa ettei nykysin pääsis kun pari kertaa kuussa kaatumaan. Ja tärisihän sekin, enempi ainakin kun saman merkin 250, mut vähempi kun mikään kotari, no ei silti ikinä tärinän takia juminu kädet.
Jammukin mulla on ollu, WR 250, -03. Se ei kyl tärissy, se oli kuin mun -09 250 Sherco. Mutta se oli aivan liian korkea, penkin kun otti pois niin silti jotain 920 mm - tarttis olla 10 cm vähempi. Sit kun ottaa iskareista pois 50 mm ja tekee pienen puolelta toiselle liukumiseen kummun päälle, ollaan 820 mm - nippa nappa piisaa nää 670 mm koivet omaavalle.
-> Jammun WR 250 ja 450 toivoisin pääseväni kokeilemaan, mutten suin surminkaan mitään uutta, hienoa ja naarmutonta.
Paino saattaa olla ongelma, joku 110 kg kisakunnossa olis hyvä. Muulloin 140 kg menee vielä. Edelleen Jampin 450 kutittelis, ainakin teoriassa. Toisaalta kotari himottelis ihan Motokeitaan palvelun vuoks, mutten keksi mitään mallia, joka ei olisi rakenteellisesti mahdoton madaltaa mulle. Eli iskarin yläpää rajoittaa. Pitää kuitenkin pystyä ajamaan ihan kaikkea ilman, että alusta niin madallettu, että rajottaa. Ja kuski 53 kg... olisinpa normi 170 cm 800 mm koivilla niin ostaisin SE:n...
Ja vielä siis sekin rajote, että pyörän pitää olla valkokilpinen. Heinolan MM reilun kuukauden päästä ja tavote on ajaa molemmat päivät läpi eli akkaluokassa hyväksytty tulos.
Ideoita ja ehdotuksiaa, mitä en ole huomannut lainkaan?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Mitäs seuraavaksi?
Miksi oot hylänny esim 200 EXC:n? Numeroina istumakorkeus on suuri mutta penkin ja jousituksen hienosäädöllä sitä saa pudotettua. Ja lähtöjään maavara on yksi suurimmista. Eli madaltaminen ei tule moottorin alta ensimmäisenä toppaamaan. Pyörä on myös niin kevyt ettei jalkojen maahansaanti ole aivan niin kriittistä.
Hondalla näyttää olevan "katuenduro" saisko tuosta rakennettua? THA kun osaa rakentaa ja modata, niin tuli vain tämä mieleen. Honda vaikuttaisi kivalta peliltä. Muistaakseni vuoden 2012 päitsi voitto on Honda merkille.
http://www.hondabikes.fi/mallisto/on-off/crf250l
Itse voisin josssain käydä kokeilemassa Freerideria!
http://www.hondabikes.fi/mallisto/on-off/crf250l
Itse voisin josssain käydä kokeilemassa Freerideria!
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Mites nuo uudet huskyt? Antaisiko se linkkusysteemi enemmän pelivaraa vai onko vielä hankalampi?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
THA
- Viesti:
No eipä sen väliä mikä kotari se on kun rakenne on niin korkea, että jousitusta 10 cm madaltamalla + penkistä pehmuste pois saan nippa nappa kurotettua yhden varpaan kerrallaan maahan.
Toi Honda oliskin muuten just passelin kokonen, mutta siinä pari astetta liian vakavana toi lehmätauti - 140 kg.
Jamppikuumetta laski kummasti vilkasu nettimotoon, yksi ainoa 450 kaupan: 2 v. vanhasta vähän enempi euroja kun Yamaha-sentterissä oli hintalappu uudessa (Y) - vähän sama kun Hiacen hinta tänä päivänä, paitti että ai niin, niitähän ei enää saa uusia
Mahtaako olla foorumilaisia, joku Sastamalasta, 6500e vähän ajettu WR 250 nettimotossa? Tai tunteeko joku täältä Mika Liukko-Sipin?
E: Huskyssa on taida olla se penkin alareuna/takahäkin yläpinta yhtään alempana kuin kotarissakaan? Ja kotarin tärinän saa kaupan päälle.
Toi Honda oliskin muuten just passelin kokonen, mutta siinä pari astetta liian vakavana toi lehmätauti - 140 kg.
Jamppikuumetta laski kummasti vilkasu nettimotoon, yksi ainoa 450 kaupan: 2 v. vanhasta vähän enempi euroja kun Yamaha-sentterissä oli hintalappu uudessa (Y) - vähän sama kun Hiacen hinta tänä päivänä, paitti että ai niin, niitähän ei enää saa uusia
Mahtaako olla foorumilaisia, joku Sastamalasta, 6500e vähän ajettu WR 250 nettimotossa? Tai tunteeko joku täältä Mika Liukko-Sipin?
E: Huskyssa on taida olla se penkin alareuna/takahäkin yläpinta yhtään alempana kuin kotarissakaan? Ja kotarin tärinän saa kaupan päälle.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Eikös se Sastamalan pyörä ola WRR eli katuenska? Siitä saa varmaan aika soppelin pyörän jos riisuu painoa pois, moottori on mainio ja mun mielestä aika värinätön. Eihän se mikään tykki ole mutta aika rivakkaa kyytiä sillä pystyy pudottelemaan. Mun atleetille WRR on heiman liian pienen oloinen ja madalluslinkulla ei arvaa kovin paljoa kantata ettei saappaan reunat kulu...
Jos WRR:ää meinaat niin tee tarjous siitä Kontiolahdella olevasta pyörästä, voi helposti olla tonnin halvempi kun se toinen pyörä.
Jos WRR:ää meinaat niin tee tarjous siitä Kontiolahdella olevasta pyörästä, voi helposti olla tonnin halvempi kun se toinen pyörä.
Kylätason kurapyöräilijä.
http://www.nettimoto.com/yamaha/tw/1673587
Siitä safaripyörä, ei taatusti sudi tms mutta voisi olla aika veikeä ja ainakin on matala.
Erillaista matkailua.
TTR 125 kisapyöräksi sitten http://www.nettimoto.com/yamaha/tt-r/1672569
Tiedän jotta nuo ei kelpaa/täytä annettuja vaatimuksia mutta kuhan laitoin, noin hyvin ennakkoluulottomia vaihtoehtoja.
Tuolla TW:llä voisi olla aika veikeä vetästä joku kesäkisa, ei kyllä sovi "spooriin"...
Siitä safaripyörä, ei taatusti sudi tms mutta voisi olla aika veikeä ja ainakin on matala.
TTR 125 kisapyöräksi sitten http://www.nettimoto.com/yamaha/tt-r/1672569
Tiedän jotta nuo ei kelpaa/täytä annettuja vaatimuksia mutta kuhan laitoin, noin hyvin ennakkoluulottomia vaihtoehtoja.
Tuolla TW:llä voisi olla aika veikeä vetästä joku kesäkisa, ei kyllä sovi "spooriin"...
antti
Jos uudemman mallin valkokilpinen wr450 kiinnostaa, niin voisin kyllä luopua omastani. Vm -12, 5000km ajettu ja ei kertaakaan kaaduttu. Lähtee aika paljon halvemmalla kuin tuo nettimoton yksilö...
En tiedä kuinka tuo lyhyelle kuskille soveltuisi, mutta tällaiselle 185cm kuskille satula saisi kyllä olla korkeampi. Tämä on varmasti hyödyllinen tieto.
En tiedä kuinka tuo lyhyelle kuskille soveltuisi, mutta tällaiselle 185cm kuskille satula saisi kyllä olla korkeampi. Tämä on varmasti hyödyllinen tieto.
Jos ihan vakavasti meinaa unohda nuo höpinät tärinöistä jo alkuunsa. Ei pyörää voi hylätä mielivaltaisesti koska tärinä, se on kuitenkin yksi niistä helpoimmista asioista korjata koneen avaamalla ja saa tehdä vielä ihan oman makunsa mukaan niin ei voi ketään edes moittia.
-
THA
- Viesti:
Ha haa, vai TW, no sen vois kyl vaihtaa tohon Jumpyyn mut tuo hinta ol aikas posketon 
Sami, hieman yhteystietoja. Kiinnostaa ehdottomasti ainakin kokeilla. Mutta kiinnostaako FR vaihdossa?
Meikä, kotarin 350 vakiona max. 3 satkua, joten aika vähän tehtävissä kun uudesta tärissy ihan saman. Ota nyt huomioon et FR:llä ajettu vain tammikuun lopusta maaliskuun loppuun, jo heti eka ajelusta häiritti tärinä. Tai tiiä sit mikä sun mielestä on helppo korjata kone avaamalla, toisen tasapainoakselin lisäys pikkujuttu? Aika järjettömälle tuntuu kun on kummiskin useempi merkki joilla ihan yhdellä hoituu homma tärinättömäks - tämä toki ERITTÄIN yksilöllistä eli toisia ei häiritse edes LC4 tärinä, kun toisaalta toiset ei pysty edes 125 EXC:llä päivää ajamaan (ainakaan kitumati)
Sami, hieman yhteystietoja. Kiinnostaa ehdottomasti ainakin kokeilla. Mutta kiinnostaako FR vaihdossa?
Meikä, kotarin 350 vakiona max. 3 satkua, joten aika vähän tehtävissä kun uudesta tärissy ihan saman. Ota nyt huomioon et FR:llä ajettu vain tammikuun lopusta maaliskuun loppuun, jo heti eka ajelusta häiritti tärinä. Tai tiiä sit mikä sun mielestä on helppo korjata kone avaamalla, toisen tasapainoakselin lisäys pikkujuttu? Aika järjettömälle tuntuu kun on kummiskin useempi merkki joilla ihan yhdellä hoituu homma tärinättömäks - tämä toki ERITTÄIN yksilöllistä eli toisia ei häiritse edes LC4 tärinä, kun toisaalta toiset ei pysty edes 125 EXC:llä päivää ajamaan (ainakaan kitumati)
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Kyllä tuota kokeilla saa, mutta pyörä on Pietarsaaressa, joten välimatkaa on hieman... Vaihdossa en halua mitään, suoralla kaupalla 7000€. Laita YV jos kiinnostaa.THA kirjoitti: Sami, hieman yhteystietoja. Kiinnostaa ehdottomasti ainakin kokeilla. Mutta kiinnostaako FR vaihdossa?
-
THA
- Viesti:
Taisi ratkaisu löytyä, ehkä yksilökin samalla. Ei oo kyllä se peli millä mä olisin nopeimmillani, mutta WR osoittautui Samin mittausten nojalla otollisimmaksi madallettavaksi - nimenomaan kun madallustarve on niin suuri, että joka tapauksessa istutaan kuopassa keskellä. Seuraavaksi onkin ohjelmassa laihis... iso laihis.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
THA
- Viesti:
Lisää ehdotuksia, ja äkkiä. Tehtiin kauppoja pyörästä ja sain jo kerättyä rahotuksen siihen, sekä järkättyä kuljetuksen niin saman tien kyseinen sankari ilmoittikin myyneensä toisen pyöränsä eikä siten enää tätä jamppia. Tiesi, että olen asioita järjestämässä, ei antanut edes vihjettä siitä että on myymässä toistakin pyörää ja peruu tämän jos se menee. Heinola lähestyy ja edelleen tyhjän päällä.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"