Honda CB500X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Honda CB500X
Otsikon mukainen pyörä hiema kiinnoistaisi, mutta olisiko sillä mitään asiaa sorateille?
Edessä 41mm iskarit, 14cm joustoa ja takana 12cm. Alla 17 tuuman renkaat ja painoa 194kg.
Mielipiteitä?
Edessä 41mm iskarit, 14cm joustoa ja takana 12cm. Alla 17 tuuman renkaat ja painoa 194kg.
Mielipiteitä?
Re: Honda CB500X
Kaikellahan voi metsäteillä ajella mutta ajomukavuus on sitten eriasia.
Rupulikumit nyt ainakin tarvii alleen, voisin kuvitella x:n meinaavan sm-kumeja. Samoiten iskareiden kohdalla voi tulla jotain vaihtoa, tämä tosin on ihan kuljettajasta kiinni että mihin tyytyy.
Rupulikumit nyt ainakin tarvii alleen, voisin kuvitella x:n meinaavan sm-kumeja. Samoiten iskareiden kohdalla voi tulla jotain vaihtoa, tämä tosin on ihan kuljettajasta kiinni että mihin tyytyy.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Re: Honda CB500X
Tuon näköinen pyörä siis kuvassa, ja adventurena sitä markkinoidaan.
Re: Honda CB500X
Olen itsekin aavistuksen kiinnostunut, mutta kovin on painava muihin ominaisuuksiin nähden. Tehon ja painon suhde jää aika vaatimattomaksi ja muutenkin lienee aika halvalla tehty. Meinasin käydä koeajamassa silti. Ei se nyt ehkä kovin adventure ole moneen muuhun samalla nimellä marknoituun verrattuna.
Re: Honda CB500X
tossa on honda mokannut pahan kerran. Toi kone pitäs olla dominaattorissa.
senhän voisi rakentaa moottoririkko domista. tuo kone ja menoksi. saisi varmaan ihan mukavan pelin sorateille. Pitemmät huoltovälit ja enemmän tehoa. Tietysti koneen ujuttaminen domin runkoon voi vaatia jotain kenkälusikkaa vahvempaa...
senhän voisi rakentaa moottoririkko domista. tuo kone ja menoksi. saisi varmaan ihan mukavan pelin sorateille. Pitemmät huoltovälit ja enemmän tehoa. Tietysti koneen ujuttaminen domin runkoon voi vaatia jotain kenkälusikkaa vahvempaa...
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
- oph
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Syys 15, 2016 10:03 am
- Pyörä: DL650 & DL1000 & Condor 350 (MR)
- Paikkakunta: Main-Taunus-Kreis / Saksa
Re: Honda CB500X
Tässä mopossa on ilmeisesti enemmän potentiaalia kun siihen ruuvataan alle parempi alusta jne.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/rally ... 0x-review/
https://adventure-motorcycling.com/hond ... le-review/
http://advrider.com/index.php?threads/r ... x.1012021/
Osat L3:lle (~2600e) => http://www.rally-raidproducts.co.uk/honda-cb500x-cb500f
Kone on riittävä sorateille/ADV reissuille (kulutus ~3.6l/100km) ja tankkausvälikin kohtuullinen ~550km (tankki 21 litraa) parilla pikku jerry kannulla ~650km. Kuivapaino ~ 196kg.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/rally ... 0x-review/
https://adventure-motorcycling.com/hond ... le-review/
http://advrider.com/index.php?threads/r ... x.1012021/
Osat L3:lle (~2600e) => http://www.rally-raidproducts.co.uk/honda-cb500x-cb500f
Kone on riittävä sorateille/ADV reissuille (kulutus ~3.6l/100km) ja tankkausvälikin kohtuullinen ~550km (tankki 21 litraa) parilla pikku jerry kannulla ~650km. Kuivapaino ~ 196kg.
Re: Honda CB500X
Onkohan kone mitään peruja aiemmalle CB500:lle? Mulla oli sellanen, reilu 130tkm meni heittämällä ilman mitään. Unohtu öljytkin vaihtaa välillä. Ei saanu kyllä ajamalla rikki sitä mopoa.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
- Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Honda CB500X
Velipojalla on cb500x ollut nyt vuoden ajossa. Kovasti tuntuu tykkäävän perusnäppärästä pyörästä, ja rupulimmalla kumilla ei tehnyt heikkoa tehdä pientä soratiereissua kahden XR:n seurassa viime syksynä. Mutta tuntuu velipoika viihtyvän iltahämärissä Rallye Raidin sivuilla, eli voisi siitä saada osia vaihtamalla paremmankin...
Pomminvarma Honda. Jos lähtisin mualimaa kiertämään, niin cb500x adventure-palikoilla olis varteenotettava valinta.
Pomminvarma Honda. Jos lähtisin mualimaa kiertämään, niin cb500x adventure-palikoilla olis varteenotettava valinta.
- oph
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Syys 15, 2016 10:03 am
- Pyörä: DL650 & DL1000 & Condor 350 (MR)
- Paikkakunta: Main-Taunus-Kreis / Saksa
Re: Honda CB500X
Mulla olis tuollainen jo tallissa jos osat olis sertifioitu (ABE, KBA#). Saksalainen konttori kun ei anna leimaa ko. muutokselle jos osat on "villejä" ja Rallyraid UK ei ole valmis (ainakaan vielä) sertifointia hakemaan. Muutoksen vois kyllä tehdä katsastuksen välissä (2v), mutta jos pääset osalliseksi onnettomuuteen niin sulle rapsahtaa herkästi "osa syyllisyys" kun ajoit laittomalla pyörällä.
Tiedä sitten mitä Suomen katsastuskonttori moisista osista sanoo?
Tiedä sitten mitä Suomen katsastuskonttori moisista osista sanoo?
Re: Honda CB500X
Löytyykö tästä hondasta 10 vuoden jälkeen mitään uusia kokemuksia foorumilaisilta?
Re: Honda CB500X
Ei näy kokemuksia löytyvän. Silti pilvin pimein videoita katsottuani ja juttuja lukeneena olen vakavasti harkinnut vaihtavani 690 Kotarini tuollaiseen Hondaan.
-
- Viestit: 396
- Liittynyt: To Syys 08, 2011 3:43 pm
- Pyörä: Honda CB 500XA
- Paikkakunta: Helsingin pitäjä
Re: Honda CB500X
Itse vaihdoin Bmw X-Challengen X:ään, kun ei huvittanut (kroppa valittaa) enää ajella pahoissa paikoissa pehmeällä hiekalla,
kurassa, kivikossa ja kun ei jalat yletä maahan, kippailla pyörää.
Sen verran painoa ettei tuuli oo heti heittelemässä motarilla, mutta ei liian painava hiekalle.
Hyvä yleispyörä,kun ottaa 2019 uudemman jossa 19t etunen.
https://www.cb500x.com/index.php tuolla pyörämallista keskustelua
tyyppivikaa: vesipumppu, jos abs niin absyksikkö(pumppu) takaisinkutsutarkistus
kurassa, kivikossa ja kun ei jalat yletä maahan, kippailla pyörää.
Sen verran painoa ettei tuuli oo heti heittelemässä motarilla, mutta ei liian painava hiekalle.
Hyvä yleispyörä,kun ottaa 2019 uudemman jossa 19t etunen.
https://www.cb500x.com/index.php tuolla pyörämallista keskustelua
tyyppivikaa: vesipumppu, jos abs niin absyksikkö(pumppu) takaisinkutsutarkistus
Re: Honda CB500X
Juurikin tuo 2019 uudempi malli olisi hakusessa itselläni. 2022 mallissa tuli usd-keula ja toinen jarrulevy eteen, sekin voisi olla ihan hyvä päivitys pyörään. Omat ajot on vähentyneet "rypemisestä" enemmän isoille sorateille ja asfaltille, varmaan tuollaisella metsäautotietkin ajaa kunhan huomioi maavaran ja joustomatkat. Pohjapanssari olisi varmaan hyvä laittaa varalta. Sellaiseen leppoisaan maisema-ajeluun maaseuduilla tuollainen on varmaan omiaan, pieni kulutus, iso tankki ja Hondan luotettavuus takaa varmaan aika huolettomia reissuja. Ajelin monta vuotta tyytyväisenä CRF250L Hondalla joten 500 kuutioisen tehoa, tai sen puutetta, en näe ongelmana. 250cc loppui puhti maantiellä niin siksi tuli vaihdettua 690 Kotariin, luulen että tuolla 500 kuutioisella pärjäisin aivan hyvin suomen maanteillä. Kotarissa tehoa on, mutta Hondaan verrattuna jatkuva ropaaminen, pyörän tarkastelu ja pienten vikojen korjailu ei napostele, kun aika ja tilat on rajallisia.
-
- Viestit: 396
- Liittynyt: To Syys 08, 2011 3:43 pm
- Pyörä: Honda CB 500XA
- Paikkakunta: Helsingin pitäjä
Re: Honda CB500X
Omassa oli valmiiksi SW-Motech pohjapanssari.
Sen takakiinnikkeet heppoiset, kysyin Motechilta voiko pyörää nostaa panssarista ylös,
eivät suosittele. Että jos johonkin kolahtaa tai nostaa niin takakiinnikkeet voi olla entiset, nippusiteitä vai panssari tarakalle.
Tein omat,kestää ainakin noston, kiveen en oo kokeillu ajaa.
Eipä tolla tuu mentyä umpiheinikossa jossa 30-40cm korkeita murikoita, niinku bemulla.
Omassa oli paljon muutakin extraa valmiiksi mm. Rr alusta/pinnavanteet, mutta ihan peruspyörällä, vähän karkeammilla renkailla toimii.
Tossa mun vuoden takaista ajoa mihin ok.
https://www.youtube.com/watch?v=0Re94ka2Gc8
https://www.youtube.com/watch?v=KooRRg6wepQ
Sen takakiinnikkeet heppoiset, kysyin Motechilta voiko pyörää nostaa panssarista ylös,
eivät suosittele. Että jos johonkin kolahtaa tai nostaa niin takakiinnikkeet voi olla entiset, nippusiteitä vai panssari tarakalle.
Tein omat,kestää ainakin noston, kiveen en oo kokeillu ajaa.
Eipä tolla tuu mentyä umpiheinikossa jossa 30-40cm korkeita murikoita, niinku bemulla.
Omassa oli paljon muutakin extraa valmiiksi mm. Rr alusta/pinnavanteet, mutta ihan peruspyörällä, vähän karkeammilla renkailla toimii.
Tossa mun vuoden takaista ajoa mihin ok.
https://www.youtube.com/watch?v=0Re94ka2Gc8
https://www.youtube.com/watch?v=KooRRg6wepQ
Re: Honda CB500X
Mitäköhän virkaa on pohjapanssarilla joka ei edes nostoa kestä...tulee mieleen kaatuneen puunrungon ylitys, niitä kun syrjemmällä saattaa tulla eteen. Hyvä veto vahvistaa kiinnikkeet.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S