Sivu 80/81

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Ke Tammi 17, 2024 10:59 am
Kirjoittaja mursu
Millaista työkalusettia porukka pitää pyörän mukana ja mistä voisi valmiin ja asiallisen setin tilata? Esim. ketjun kiristys välineet + muuta tarvittavaa... mitä? Pyörän työkaluboxissa akun vieressä ei näytä olevan kuin tyhjää täynnä.

Moottoriöljy ja ketjurasva kulkee reissuillla mukana; ehkä paikkausvaahdonkin voisi hankkia.

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Ke Tammi 17, 2024 9:47 pm
Kirjoittaja Totti
Työkalut millä saa perusjutut tehtyä. Kenties vähän rautalankaa, sähköjohtoa yms jotain pientä, että vahingon sattuessa pääsee nilkuttamaan ihmisten ilmoille. Hyvä keino on tehdä normaali perushuolto ja listata mitä työkaluja siinä tarvitaan.

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Pe Helmi 23, 2024 5:43 pm
Kirjoittaja jiknnn
Pohjapanssari alkais olla valmiina, kirkkaan lakan vois vielä suihkutella päälle. Keskelle pohjaa vedin kiveniskusuojaa, jotain kumimaista suihketta. Saa nähdä miten se tuossa kestää.

https://photos.app.goo.gl/Xo52zg6FxN1mX9Rm6

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Pe Helmi 23, 2024 6:50 pm
Kirjoittaja skuikka
Hieno. Vähän tulee Evil Knievel värimaailmasta mieleen :D

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: La Helmi 24, 2024 12:14 pm
Kirjoittaja seikkailuendurol.la
Miten olette kytkeneet tarvike lämpökahvat virtoihin? Ei viitsisi suoraan akkuun kytkeä vaikka niin kai nuo on tarkoitettu? Haluaisin, että virrat pitää olla päällä ennen kuin toimii.

Pyörä 2023 vuosimallia ja Koso HG13 lämpökahvat.

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Su Helmi 25, 2024 3:34 pm
Kirjoittaja Bronson
En tiedä saisiko otettua peräti noista valmistajan omista paikoista mihin kahvat kytketään, mutta silloin olisi varmaan turhaan "tuplaohjaus" kahvoille kun olisi varmaan säätö sitten mopon napeista ja lämpökahvojen säätimestä.

Helpompi varmaan ottaa virta tuolta lisävirtapistokkeen liittimiltä. Tuolla tavalla otin itse ainakin naville virran. Sinne tulee virta vasta, kun virrat laittaa päälle. Tein uuden välipiuhan tuohon mopon omien liittimien väliin, niin ei tarvinnut johtoja katkoa ollenkaan. Jos tuollainen toteutus kelpaa, niin mulla löytyy muutamia liittimiä vielä hyllystä.

https://imgur.com/GVveDzt
https://imgur.com/zdFdjiw

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Su Helmi 25, 2024 5:57 pm
Kirjoittaja JuhaL
16-mallissa otin virran naville penkin alta varashälyttimen liittimestä. Siitä saanee napattua herätteen lämpökahvojen releelle.

Bronson kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 3:34 pm En tiedä saisiko otettua peräti noista valmistajan omista paikoista mihin kahvat kytketään, mutta silloin olisi varmaan turhaan "tuplaohjaus" kahvoille kun olisi varmaan säätö sitten mopon napeista ja lämpökahvojen säätimestä.
En tiedä uudemmista, mutta tuossa 16-mallisessa lämpökahvojen mukana tuli erillinen ohjainpalikka (Heater Controller). Sille on oma sijoituspaikka ja pistokkeensa vasemman puolen takakylkikatteen alla. Liittimet oli muuten valmiina orkkis-lämpökahvoille.

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Su Helmi 25, 2024 6:30 pm
Kirjoittaja Bronson
JuhaL kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 5:57 pm
16-mallissa otin virran naville penkin alta varashälyttimen liittimestä. Siitä saanee napattua herätteen lämpökahvojen releelle.

En tiedä uudemmista, mutta tuossa 16-mallisessa lämpökahvojen mukana tuli erillinen ohjainpalikka (Heater Controller). Sille on oma sijoituspaikka ja pistokkeensa vasemman puolen takakylkikatteen alla. Liittimet oli muuten valmiina orkkis-lämpökahvoille.
20-mallisessa ei muistaakseni ollut muuta kuin kaksi liitintä keulassa molemmilla puolilla, ei erillistä palikkaa. Sitten huoltovalikon kautta piti kytkeä käyttöön lämpökahvat, niin pystyy niitä säätämään.

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: To Helmi 29, 2024 1:14 pm
Kirjoittaja seikkailuendurol.la
Bronson kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 3:34 pm En tiedä saisiko otettua peräti noista valmistajan omista paikoista mihin kahvat kytketään, mutta silloin olisi varmaan turhaan "tuplaohjaus" kahvoille kun olisi varmaan säätö sitten mopon napeista ja lämpökahvojen säätimestä.
Virta-avaimen vierestä löysin pistokkeen, johon Hondan omat lämpökahvat liittetään. Mittasin, ettei siihen tule jännitettä.
Bronson kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 3:34 pm Helpompi varmaan ottaa virta tuolta lisävirtapistokkeen liittimiltä. Tuolla tavalla otin itse ainakin naville virran. Sinne tulee virta vasta, kun virrat laittaa päälle. Tein uuden välipiuhan tuohon mopon omien liittimien väliin, niin ei tarvinnut johtoja katkoa ollenkaan. Jos tuollainen toteutus kelpaa, niin mulla löytyy muutamia liittimiä vielä hyllystä.
Tämä pistoke kiinnostaa, laitan yv. Sinulla ilmeisesti alla olevasta kuvasta juuri tuo punaisella nuolella merkattu pistoke? Löytyisiköhän jostakin järkevään hintaan vihreän nuolen osoittamaa pistoketta?


Kuva

Punainen liitin 12V tupakasytytin lisävarustetta varten. Ilmeisesti sieltä saa pihalle ainoastaan 2A ja 25W (lähde: https://www.easternbeaver.com/Main/Bike ... other.html). Se on liian vähän kahvalämppäreille. Tämä kannattanee säästää navigaattorin lataukseen.

Vihreällä merkattu liitin on mielestäni lisävaloja varten. En löytänyt mistään tietoa, paljonko siitä saa virtaa. Olettaisin, että ehkä enemmän kuin 2A. Koso HG13 käyttää parhaimmilla virtaa 2,63A ja 35,47W (https://youtu.be/a8x1m-XiCkw?feature=shared). En aio laittaa lisävaloja, joten olisikohan tämä järkevin?

Kuva

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: To Helmi 29, 2024 5:42 pm
Kirjoittaja Bronson
Tulipas eilen vastaan mielenkiintoinen tuote, joka piti laittaa tilaukseen:
Honda CRF1100 Africa Twin Off-Road Dongle
Ei pitäisi tarvita enää valikoissa seikkailla, jos haluaa maastossa ottaa ajoavut pois käytöstä. Pitäisi lähteä jatkossa yhtä nappia painamalla. Koitan muistaa laittaa viestiä ketjuun toimivuudesta, kunhan saan asennettua ja testattua.




seikkailuendurol.la kirjoitti: To Helmi 29, 2024 1:14 pm Virta-avaimen vierestä löysin pistokkeen, johon Hondan omat lämpökahvat liittetään. Mittasin, ettei siihen tule jännitettä.
Noille ei varmaan tule jännitettä ennen kuin on laitettu huoltovalikosta kahvanlämmittimet käyttöön ja sitten mopon valikosta kun laittaa kahvat lämpiämään niin sitten saattaisi jännite löytyä. Eli penkin alta huoltopistokkeen navat pitäisi yhdistää niin aukeaa sitten huoltovalikko käyttöön.
seikkailuendurol.la kirjoitti: To Helmi 29, 2024 1:14 pm Tämä pistoke kiinnostaa, laitan yv. Sinulla ilmeisesti alla olevasta kuvasta juuri tuo punaisella nuolella merkattu pistoke? Löytyisiköhän jostakin järkevään hintaan vihreän nuolen osoittamaa pistoketta?
Joo tuota punaisella merkattua löytyy muutama kappale ja sille vastakappaleita. Nuo käy tosiaan suoraan tuohon lisävirtapistokkeen liittimiin. Aliexpressistä taisin nämäkin joskus löytää, sieltä voisi löytyä myös tuota toista mallia.
seikkailuendurol.la kirjoitti: To Helmi 29, 2024 1:14 pmPunainen liitin 12V tupakasytytin lisävarustetta varten. Ilmeisesti sieltä saa pihalle ainoastaan 2A ja 25W (lähde: https://www.easternbeaver.com/Main/Bike ... other.html). Se on liian vähän kahvalämppäreille. Tämä kannattanee säästää navigaattorin lataukseen.

Vihreällä merkattu liitin on mielestäni lisävaloja varten. En löytänyt mistään tietoa, paljonko siitä saa virtaa. Olettaisin, että ehkä enemmän kuin 2A. Koso HG13 käyttää parhaimmilla virtaa 2,63A ja 35,47W (https://youtu.be/a8x1m-XiCkw?feature=shared). En aio laittaa lisävaloja, joten olisikohan tämä järkevin?
Luulisin, että myös noille pistokkeille tulee jännite vasta, kun on huoltovalikosta otettu käyttöön. Ei ole kyllä varmaa tietoa. Eikä tietoa tuleeko sitten jatkuva jännite vai onko lisävaloille joku nappi josta käytetään.

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Su Maalis 03, 2024 11:18 am
Kirjoittaja seikkailuendurol.la
Ajattelin nyt kytkeä lämpökahvat lisävirtapistorasiaan (ACC). Amerikan mallissa on ilmeisesti kaapelissa 3A suolake (https://www.africatwinforum.com/threads ... hts.46176/). Keskustelujen mukaan ainakaan aiemmin tällaista ei ole Euroopan mallissa ollut vaan sulkerasiassa on 10A sulake yhteisenä kaarrevaloille ja ACC:lle. Minulle ei ole tulossa kaarrevaloja, joten ajattelin, että 3,6A pitäisi olla ihan ok käyttää tuota kautta. Onko jollakin tullut Suomi pyörässä vastaan esim. kompuraa käytettäessä, että olisi loppunut virrantulo? Yritin tutkia, sen mitä purkamatta näki ja en löytänyt tuota 3A sulaketta.

Ps. Kaveri antoi hyvän vinkin. Jos yhtään enemmän noiden virtojen kanssa haluaisi pelata, niin kannattaisi hommata HEX ezCan: https://fi.touratech-nordic.com/hex-ezc ... on-ii.html

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Su Maalis 03, 2024 1:53 pm
Kirjoittaja mek
Gessussa ei ensimmäinen ezcan kestänyt kahta vuottakaan, onneksi sai takuuseen uuden. Muuten kyllä kätevä.

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Ma Maalis 04, 2024 5:52 pm
Kirjoittaja Rollo
Ilmeisesti afrikkalaisessa on nyt canbus systeemi ja onko tuo siis sellainen palikka, joka kytketään pyörän akkuun ja johonkin töpseliin ja sitten vikavalo ei syty lisälaitteiden kytkemisen takia ja laitteita voi ohjata vaikkap valokytkimestä?

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Ma Maalis 04, 2024 7:34 pm
Kirjoittaja mek
Juuri sellainen. On kyllä kätevä jos vain kestää.

https://www.hexezcan.com/

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Lähetetty: Ma Maalis 04, 2024 7:56 pm
Kirjoittaja Rollo
Nyt on vain ongelmana, että olen ottanut kaikki kiinnikkeet irti vasemmasta katteesta, mutta se vaan istuu niin tiukasti, etten uskalla käyttää voimaa enempää. Onkohan siinä vielä jokin juju, millä se irtoaisi? Tämä siis 2023 mallissa. Pitäisi saada asennettua se puuttuva tupakansytytin töpseli paikalleen.