Husqvarna Te 250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Husqvarna Te 250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

veskuu kirjoitti:Ymmärsin että Crossimallissa olisi ollut Mikunin ruisku vain vm-11 mustakoppaisessa ja siksi noita ECUja on melko mahdoton löytää.
Varaosamanuaalissa mitä olen zuumaillut on kaikki saman vuoden 250 ja 310 mallit. Näsitä kaikista eri mantereiden versiot niin jopa on aikamoinen sekamelska ruiskujen, ruiskusuutinten, kaasareiden ja ECUjen suhteen.
Nyt on kiinni 12 reikäinen suutin. ECUna tuo Leon Vinssin kokotorvelon mukana toimitettu. IBeatilla olen koittanut säätää tuota toimimaan alakierroksilta mutta vissiin tuon yhden venttiin vajavainen toiminta on sekoittanut tuota kokeilua. Mene ja tiedä.
Pirusti kyllä ponnii kierroksilla ja koittaa nostella etupyörää ehtimiseen.
Ausseista tilasin "Fuelinjector ECU upgrade" -ECUn mutta epäilen sen olevan alkuperäinen joka on jäänyt päivityksessä aikanaan yli. Maksoi muutaman kympin.
Ei noista ECUjen koodeista ota kyllä elävä Erkkikään selvää. Tulee dejavuu ja mieleen vanhojen Hondien K-versiot ja valmistusvuodet...
Vissiin kuitenkin lopussa luojan kiitos seisoo.
Sen verran alkoi itseäkin kiinnostaa että piti ihan asiaa tutkia ja nyt joutuu omia sepustuksia korjaamaan. Eli se mikunin ruutta oli sekä TE ja TXC malleissa vielä -12, crosseissa vain -11 mallissa.
2011 vuonna tehtiin myös (vain) 250cc TXC malia eli sellaisenkin ECU sulle varmaan kävisi.
2012 TE malleihin myyntiin ihan yleisesti "virityssarjaa" eli pakettina sitä 12-reikäistä suutinta + TXC:n ecua, itselläkin tämä setti oli heti uudesta kiinni.
Se mikä ihmetyttää on että tuolle virisarjalle luvataan sopivuus vain -12 malliin vaikka käsittääksen1 -11 ja -12 TE mallit olis ruiskun osalta identtisiä.
Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Husqvarna Te 250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

-J- kirjoitti: Yritän pähkäillä adventure-tyylisen pyörän ja enduron välillä, varaa kun ei valitettavasti ole molempiin. Valkokilpinen pitäisi kuitenkin olla..
Näillä spekseillä hakisin "vanhakoppaista" ja ehkä jopa 450cc versiota.
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Husqvarna Te 250

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Husqvarna tietäjille kysymyksiä koskien KYB SSS keulan huoltosarjoista: stefat, pölyhuuli, liukuholkit.

Itse olin siinä uskossa että kaikki KYB SSS kepit olisivat aina samoilla hiluilla, mutta esim. Motokeitaalla on kolmea eri sarjaa tarjolla, joista yhtäkään ei ole merkattu Husselle sopiviksi.

https://www.motokeidas.com/shop/product ... phrase=kyb

Kyseessä irtonaisena ostettu Hussen ex keula, joka lienee vuodelta 2010-2012. Toki ne tiivisteet saa mitattua kun purkaa ensin, mutta kivempi olisi saada (oikeat) osat valmiiksi heti remontin alkuun....
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Husqvarna Te 250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Noi uudempien Crossien KYB keulat on ilmakeuloja (PSF) ja niissä taitaa olla eri tiivisteet.

Hussen KYB keulat vastaa parhaiten samanikäisten Yammujen keuloja ne on vielä jousilla.
Huomaa että Hussella oli käytössä kahta keulatyyppiä:
Enskoissa 1-kammio (open chamber)
Crosseissa ja Amerikan enskoissa (TXC) oli 2-kammiot keulat.
Tiivisteet ja holkit noissa on samat mutta esim jousen pituudessa 5mm eroa. Ja toki siis sisäosat muutenkin aivan eri.

MP-Racingistä / Ari Nurmelalta saa parhaiten osat ja ohjeet...
Vastaa Viestiin