KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Esu
- Viestit: 139
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
- Pyörä: BMW 1200GS Adventure
- Paikkakunta: Kuopio
KTM 990 adventure
Onkos kukaan päässyt käpistelemään vielä uutta 990:stä? Onko muuta eroa 950:een kuin kasvanut kuutiotilavuus ja ruisku?
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
Re: KTM 990 adventure
Juuri kävin koeajamassa 990 Adv. ja 950SM mallit. Ainakin ei-S 990:ssä on ABS.Esu kirjoitti:Onkos kukaan päässyt käpistelemään vielä uutta 990:stä? Onko muuta eroa 950:een kuin kasvanut kuutiotilavuus ja ruisku?
Tuon pikaisen koeajon perusteella valitsisin ilman muuta 950:n. Ruiskuversion moottorin käytös oli varsin "kulmikasta" ja oli todella rasittavaa yrittää ajaa sillä tasaista vauhtia. Siinä on vielä varsin voimakas moottorijarrutus niin olemattomatkin kaasukahvan liikkeet suuntaan tai toiseen tekivät menosta varsin nykivää, en viitsinyt edes yrittää ajaa tapeilta alle 80km/h nopeuksissa. Advriderilta muistelen lukeneeni että tuo korjaantuu jonkin verran kun laittaa akrat ja uudelleenkartoittaa ruiskun.
Voimaa oli kyllä Riittävästi kummassakin. Mietityttää että onkohan vähän turhankin paljon meikäläiselle pienimpiä polkuja ajatellen. Välitysten muuttaminen tosin auttaisi asiaa varmaan jonkin verran.
Hannu
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
kävin kanssa tossa koeajamassa sen SM version siitä. Ihan hyvä, ei mikään lyhyen kuskin pyörä kumpikaan niistä, oma 186 varteni saa olla liikennevaloissa suorin jaloin, tilaa on kyllä hyvin ja ajoasento helvetin hyvä. jousitus on jämäkkä vaikka jousitusmatkaa löytyykin. tehoa on juuri sopivasti, lähtee kivasti, mutta ei ihan järjettömästi.
voi olla talven jälkeistä kankeutta, mutta pyörää vaivaa jonkinlainen tunnottomuus, Jarrutuntuma, kaasutuntuma ja takajarru on tunnottomia. samoin kytkin on nestetoiminen ja ihan tunnoton, vaijerikytkin olisi parempi. Lisäksi ei ole kiekkamittaria, joten kierroksista ei ota selvää, lopulta se rätkyttää kevyesti rajoittimeen, tai jos liian alhaalla, niin vähän täristää.
Pyörä menee hiekkatielläkin ihan ok, vaikka rengastus on katu. Sopivalla rengastuksella pyörää voisi käyttää ihan hyvin hiekkatietoiminnassa.
tietysti valuvanteet on vähän ihme valinta supermotoon. bomber lehtihän testasi tuota SM versiota ja hyppäsi sillä jonkun porrasjutun alas ja vanteessa suora kohta. Pinnavanteita kaipaisi. Luulen, että se ns superenduroversio tuosta on todellinen peli.! siinä on pinnavanteet ja 21 eturengas. Varmaan menee todella nätisti hiekkatiellä.!
voi olla talven jälkeistä kankeutta, mutta pyörää vaivaa jonkinlainen tunnottomuus, Jarrutuntuma, kaasutuntuma ja takajarru on tunnottomia. samoin kytkin on nestetoiminen ja ihan tunnoton, vaijerikytkin olisi parempi. Lisäksi ei ole kiekkamittaria, joten kierroksista ei ota selvää, lopulta se rätkyttää kevyesti rajoittimeen, tai jos liian alhaalla, niin vähän täristää.
Pyörä menee hiekkatielläkin ihan ok, vaikka rengastus on katu. Sopivalla rengastuksella pyörää voisi käyttää ihan hyvin hiekkatietoiminnassa.
tietysti valuvanteet on vähän ihme valinta supermotoon. bomber lehtihän testasi tuota SM versiota ja hyppäsi sillä jonkun porrasjutun alas ja vanteessa suora kohta. Pinnavanteita kaipaisi. Luulen, että se ns superenduroversio tuosta on todellinen peli.! siinä on pinnavanteet ja 21 eturengas. Varmaan menee todella nätisti hiekkatiellä.!
- Esu
- Viestit: 139
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
- Pyörä: BMW 1200GS Adventure
- Paikkakunta: Kuopio
Pistäppä eka fiiliksistä juttua tänne. Itsellä taitaa mennä tuonne kuun vaihteeseen ennenkuin pääsee ensiarviota tekemään.
Katumallin pyörässä samasta koneesta ottavat 120hp. Mitähän eroa lie ? Ruiskun säätö vai jotain kuristuksia ? Saksassa kun menee joku veroraja 100hp kohdalla niin tykkäävät ilmoitella tehot sen alle. Tilavuutta tullut kuitenkin lisää.
Katumallin pyörässä samasta koneesta ottavat 120hp. Mitähän eroa lie ? Ruiskun säätö vai jotain kuristuksia ? Saksassa kun menee joku veroraja 100hp kohdalla niin tykkäävät ilmoitella tehot sen alle. Tilavuutta tullut kuitenkin lisää.
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
Täytyy toivoa, ettei ihan koko pääsiäistä sada räntää. Pääsis tekee ainakin osan sisäänajosta. Sään estäessä ajamisen täytyy keskittyä tuunaamaan pyörää autotallissa
Koska en tollasella laitteella koskaan ole metriäkään ajanut (ostin ns. sian säkissä ) niin vaikea sanoa vielä mistään mitään. Jotkut väittää, että tuosta moottorista voisi ongelmitta ottaa yli 130hp mutta samaan hengenvetoon sanotaan että moottorin luonne muuttuisi epäoptimaaliseksi ajatellen sitä käyttöä mihin tuo kyseinen mopedi on luotu. Mene ja tiedä.
Tais olla Bike lehdessä kun mittailivat HP2:n ja Adv:n ja Buellin tehoja... Adv oli ainoa joka pääsi jopa hieman yli ilmoitetun tehon. HP2:n lukemat lähentelivät huijausta tuon mittauksen mukaan.
Koska en tollasella laitteella koskaan ole metriäkään ajanut (ostin ns. sian säkissä ) niin vaikea sanoa vielä mistään mitään. Jotkut väittää, että tuosta moottorista voisi ongelmitta ottaa yli 130hp mutta samaan hengenvetoon sanotaan että moottorin luonne muuttuisi epäoptimaaliseksi ajatellen sitä käyttöä mihin tuo kyseinen mopedi on luotu. Mene ja tiedä.
Tais olla Bike lehdessä kun mittailivat HP2:n ja Adv:n ja Buellin tehoja... Adv oli ainoa joka pääsi jopa hieman yli ilmoitetun tehon. HP2:n lukemat lähentelivät huijausta tuon mittauksen mukaan.
-
- Viestit: 613
- Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
- Paikkakunta: HELSINKI
Joo - mäkin selasin jutun ja hämmästyin, että vieläkin kehdataan. Asiahan oli isommin tapetilla aikoinaan, kun japsi-autot olivat kovia kiihtymään esitteissä, mutta testeissä hävisivät hitaammille eurooppalaisille reippaasti yli kaikkien ymmärrettävissä olevien virhemarginaalien. Samoinhan japanin kilot olivat ennen 1,2 kiloa eurokiloissa. Biken testin tehokkain oli tällä kertaa Bemu 105 heppaa ennen käynnistystä ja käynnistyksen jälkeen 80 hepan hujakoilla. Samoin ilmoitetut vääntölukemat olivat yltiöoptimistisia.
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Itsekkin kummastelin tuota juttua että on kyllä melkoinen toleranssi tehoissa.
Samalla kyllä tuli mieleen hetki kun kävin koe-ajamassa ensimmäistä R1200GS:ää. Ei herättänyt ollenkaan omistamisen halua, koska kone tuntui todella tukkoiselta ja tehottomalta...
Nyt kun kävin koe-ajamassa uutta R1200GS:ää (ennenkuin ostin omani) niin tuntui kuin olisi aivan eri pyörällä ajanut
En keksi mitään muuta selitystä kuin että softaa on parannettu...
F650GS:ssä on ollut samanlaista. Todella monta softa versiota, osassa versioista kone tuntuu todella nuhaiselta ja osassa huomattavan herkältä, mutta samalla saattaa esiintyä nykymistä 3500 kierroksella (mikä herätti suunnattomasti närkästystä jenkkilän pullamössö porukassa )
Samalla kyllä tuli mieleen hetki kun kävin koe-ajamassa ensimmäistä R1200GS:ää. Ei herättänyt ollenkaan omistamisen halua, koska kone tuntui todella tukkoiselta ja tehottomalta...
Nyt kun kävin koe-ajamassa uutta R1200GS:ää (ennenkuin ostin omani) niin tuntui kuin olisi aivan eri pyörällä ajanut
En keksi mitään muuta selitystä kuin että softaa on parannettu...
F650GS:ssä on ollut samanlaista. Todella monta softa versiota, osassa versioista kone tuntuu todella nuhaiselta ja osassa huomattavan herkältä, mutta samalla saattaa esiintyä nykymistä 3500 kierroksella (mikä herätti suunnattomasti närkästystä jenkkilän pullamössö porukassa )
- Esu
- Viestit: 139
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
- Pyörä: BMW 1200GS Adventure
- Paikkakunta: Kuopio
"Eivätkös kaikki 950/990-mallit ole 6-vaihteisia?"
http://www.webbikeworld.com/ktm/990-adventure/
Transmission
990 Adventure 5 speed, claw shifted
990 Adventure S 6 speed, claw shifted
Tiedä sitte...
http://www.webbikeworld.com/ktm/990-adventure/
Transmission
990 Adventure 5 speed, claw shifted
990 Adventure S 6 speed, claw shifted
Tiedä sitte...
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Mä olen kanssa ihmetellyt miten kehdataan. Sitten ymmärsin, että niin kauan niitä kehdataan tehdä ja kannaatakin tehdä kun joku haluaa niistä haluaa maksaa ja sitten soitin bikeen ja peruin tilauksen.niffestone kirjoitti:Joo - mäkin selasin jutun ja hämmästyin, että vieläkin kehdataan. Asiahan oli isommin tapetilla aikoinaan, kun japsi-autot olivat kovia kiihtymään esitteissä, mutta testeissä hävisivät hitaammille eurooppalaisille reippaasti yli kaikkien ymmärrettävissä olevien virhemarginaalien. Samoinhan japanin kilot olivat ennen 1,2 kiloa eurokiloissa. Biken testin tehokkain oli tällä kertaa Bemu 105 heppaa ennen käynnistystä ja käynnistyksen jälkeen 80 hepan hujakoilla. Samoin ilmoitetut vääntölukemat olivat yltiöoptimistisia.
Tuota kyseistä testiä en ole nähnyt enkä ota siitä mitään kantaa paljonko kukin on ilmoittanut ja paljonko niitä tehoja oikeasti löytyy. Biken tehomittauksia tai muitakaan "faktoja" mitä testeistä löytyy en pitäisi kovinkaan luotettavina.
Muistan kun biken testissä oli muutama vuosi sitten yksipyttyisiä nelarienskoja. LC4 kotari oli kutakuinkin porukan tehottomin alle 40hp:lla vaikka kaikki tietää, että totuus on toinen. Isojen "enduroiden" testeissä V-stromille on dynotettu varsin maltillisia teholukemia siihen nähden millasia mittaustuloksia ne on mittailleet kiihdytystesteissä.
ps. ihan uteliaisuuttani kyselisin millaiset teho/vääntö arvot oli LC8:lle ja HP2:lle oli mitattu?