Nonni, sinne läks Puolaan valo asennettavaksi.jaa kirjoitti: ↑Ma Kesä 06, 2022 7:35 am No pahus. Jos tuollaisia murheita on tuon pleksin kanssa, niin sitten ei taida uskaltaa kokeilla. Taidan sittenkin jättää ensi talveen ja pistää oma valo tohtorille menemään. Ei tässä ny mikään kiirus ole. Ite taistelin pitkään oman pleksin kanssa ja virittelin siihen oman kökötyksen joka toimii jotenkuten kohtuullisesti. Alkuperäinen pleksi lyhyeksi ja touring pleksi päälle. Orggis oli ihan kamala pyörteilyltään. Tohonkin piti pistää noihin kahden pleksin väliin mustaa jäkiserkkaa kun kahden pleksin välissä kumpainenkin valo heijastui suoraan silmiin pimeässä.
Näyttäisi sekä carbon ja kirkas vaihtoehto noista olevan sen verran eri mallinen kuin alkuperäiset muodot, että ei taida saada muotoiltua tuota touringpleksiä enää siihen päälle millään. Ja muutoinkin tuossa lisätuseerauksessa just hukkuu se ajatus, että ei tarttis tehdä ihan hirmusesti lisävirityksiä. Juu onnistuu kädentaidot, mutta nyt on oikeasti motivaatio hukassa tommosten kanssa. Kait sitä vaan on tullut vanhaksi kun jo teki maalaukset, putkien vaihdot 2-2 -> 2-1 touringpleksiviritykset, vaihtoi männät ja tuseerasi kaksi erilaista penkkiä. Ny vaan riittää motivaatio (JA AIKA) ajamiseen.
KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
- Puisto
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 4:50 pm
- Pyörä: 990S Adv, 450 EXC, 1100 Blackbird
- Paikkakunta: Kouvola
Re: KTM 990 adventure
Laita kommenttia sitten kun pääset testaamaan.
Re: KTM 990 adventure
Hieman heikko kuva mutta tunnustus kisaan mutta onko kukaan nähnyt myynnissä tuommosesti kiinnitttyviä lisävalo tellinkejä. Vai liekö DIY.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 990 adventure
Näyttäis ihan Touratech:in tuotteelta.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 990 adventure
Ok. Ovat tehny tuohonki vaikka mitä aikoinaan. Nyttemmin aika lyhä lista.
Oli nuo siksi siisti että aattelin että tehastekoset ois.
Oli nuo siksi siisti että aattelin että tehastekoset ois.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 990 adventure
Eipä tosiaan näytä enää juuri mitään olevan tarjolla vanhaan LC8:iin.
Mutta jos oikein muistan niin tuo oli toinen versio TT:n lisävalo kiinnikkeistä. Toisella puolella sumari ja toisella lisäpitkä. Toinen versio oli niin että tulivat tuohon ajovalon alle. Oikein tyylikkään kiinnityspaneelin kanssa siihen ilmanottoaukon tilalle.
Mulla oli useampi niitä TT:n paksuja katalogeja joskus mutta on jonkun muuton yhteydessä mennyt paperinkeräykseen. Harmi mutta kaikkea ei voi säästää..
Mutta jos oikein muistan niin tuo oli toinen versio TT:n lisävalo kiinnikkeistä. Toisella puolella sumari ja toisella lisäpitkä. Toinen versio oli niin että tulivat tuohon ajovalon alle. Oikein tyylikkään kiinnityspaneelin kanssa siihen ilmanottoaukon tilalle.
Mulla oli useampi niitä TT:n paksuja katalogeja joskus mutta on jonkun muuton yhteydessä mennyt paperinkeräykseen. Harmi mutta kaikkea ei voi säästää..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 990 adventure
Näin on. Just nakkasin jakoon MP lehtiä melko pinon.
Pitää joskus hommata swmotechin tekemä. Kun koppeutuu.
Pitää joskus hommata swmotechin tekemä. Kun koppeutuu.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Vielä en kerenny laittamaan takasin, mutta tältä näyttää irtonaisena.(jos osaan laittaa liitteen...)
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma Touko 11, 2020 5:33 pm
- Pyörä: Etsinnässä
Re: KTM 990 adventure
Terve! Itselle adventure aika uusi tuttavuus ja pitäisi keulan stefat vaihtaa. Hyviä vinkkejä siihen hommaan? Ja paljonko öljyä menee per putki?
- Ranezki
- Viestit: 204
- Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
- Pyörä: 500EXC, 990ADV
- Paikkakunta: Tuusula
Re: KTM 990 adventure
Keulahan on samanlainen, kuin kaikki WP yksikammiokeulat. Jos ei ole näitä purkanut, niin kannattaa katsoa Youtubesta videoa aiheesta. Pääsee helpommalla, kuin täällä yrittäisi sellittää. Öljyä menee puolenlitran paikkeilla / putki, mutta määrä mitatataan millimetreina putken yläpinnasta, jonka standardi mitta on 100mm, joskin sillä voi vähää säätää vaimentimen toimintaa. Välttämättä litran purkki öljyä ei aivan riitä.Ilmarisebastian kirjoitti: ↑Su Heinä 23, 2023 3:17 pm Terve! Itselle adventure aika uusi tuttavuus ja pitäisi keulan stefat vaihtaa. Hyviä vinkkejä siihen hommaan? Ja paljonko öljyä menee per putki?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
- Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: KTM 990 adventure
Tuosta kytkimestä kyselen seuraavaa : kun hissuttelee pientä polkua ykkösellä ja kytkin vedossa niin kytkin alkaa pikkuhiljaa imuttamaan kokonaan kiinni eli ei irrota pienelle luistolle. Nestepaine ikäänkuin pakenee letkusta ja vaikutelmana on, että neste kiertää pääsylinterissä takaisin säiliöön. Pääsylinteriin on vaihdettu korjaussarja - ei vaikutusta. Työsylinteri ei vuoda eikä nestettä katoa säiliöstä. Öljyt on vaihdettu joka talvi ja se musta moska siivottu säiliön pohjalta. Työsylinteri niinikään on avattu ja putsattu vuosittain ja on edelleen originaali, myös o-rengas. Kilsoja on 100t, vuosimalli 2008. Öljynä on Maguran tai Motorexin mineraaliöljy. Kytkinletku on orkkis.
Kun kahvasta pumppaa pari kertaa niin kytkin irrottaa taas mutta vain hetken. Voiko tuo pääsylinteri kulua niin, että korjaussarjasta huolimatta paineet ja nesteet pääsee pääsylinterin männän kumeista ohi takaisin säiliöön. Uusi kahvasylinteri ei ole ihan halpa. Työsylinterin kaikki viat (mäntä halki, o-rengas vuotaa..) taitaa aiheuttaa nesteen katoamista?
Kytkimessä levypakka on reilusti tehtaan mitoissa ja kytkinkori jokseenkin virheetön. Moottoriöljynä on useimmiten Castrol 10/50 jaso ma2. Joskus jotain muutakin mutta aina jaso luokiteltua. Millä hitolla tuon saa taas pelaamaan? Ärsyttää muuten ihan hitosti, kun eivät myy sitä työsylinterin o-rengasta varaosana. Jostakin luin, että oikea o-rengas olisi : NBR90sh 24x2. Onko näin?
Kun kahvasta pumppaa pari kertaa niin kytkin irrottaa taas mutta vain hetken. Voiko tuo pääsylinteri kulua niin, että korjaussarjasta huolimatta paineet ja nesteet pääsee pääsylinterin männän kumeista ohi takaisin säiliöön. Uusi kahvasylinteri ei ole ihan halpa. Työsylinterin kaikki viat (mäntä halki, o-rengas vuotaa..) taitaa aiheuttaa nesteen katoamista?
Kytkimessä levypakka on reilusti tehtaan mitoissa ja kytkinkori jokseenkin virheetön. Moottoriöljynä on useimmiten Castrol 10/50 jaso ma2. Joskus jotain muutakin mutta aina jaso luokiteltua. Millä hitolla tuon saa taas pelaamaan? Ärsyttää muuten ihan hitosti, kun eivät myy sitä työsylinterin o-rengasta varaosana. Jostakin luin, että oikea o-rengas olisi : NBR90sh 24x2. Onko näin?
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 990 adventure
Pääsylinteri voi kulua ja kuluukin. Tekee juuri tuota. Vaihdoin omaan samanikäisen EXC:n sylkän, niitä saa purkuosana satkulla. Millin pienempi joten käyttö kevenee mutta liikematka ei kasva kuitenkaan kauheasti.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
- Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: KTM 990 adventure
Jatkokysymys tuohon kuuluu, että onko kukaan korjauttanut kahvasylinteriä? Maailmalla on kuulemma firmoja, jotka poraavat väljäksi menneen sylinterin auki ja laittavat sinne rosterisen holkin johon orkkis mäntä kumeineen sopii. Tuon pitäisi sitten kestää maailman tappiin. Onko tuollaisia firmoja Suomessa? Yritin kuukkeloida muttei tullut osumaa. Re-sleeve on toimenpiteen nimi englanniksi.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
- Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Kyllä tuo pitäisi onnistua koneistamolla.Hessu M kirjoitti:Jatkokysymys tuohon kuuluu, että onko kukaan korjauttanut kahvasylinteriä? Maailmalla on kuulemma firmoja, jotka poraavat väljäksi menneen sylinterin auki ja laittavat sinne rosterisen holkin johon orkkis mäntä kumeineen sopii. Tuon pitäisi sitten kestää maailman tappiin. Onko tuollaisia firmoja Suomessa? Yritin kuukkeloida muttei tullut osumaa. Re-sleeve on toimenpiteen nimi englanniksi.
Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla
Re: KTM 990 adventure
Mites taajaan ootte venttiilivälyksiä tarkastaisa vaihtanu tiivisteitä sinne. Mää en oo vielä kertaakaan 26-86 tkm välillä. Viimeksi etupytyn tiiviste ei ollu häävi ja panin vähä liimaa siihen kun ei uutta ollu.
No on kyllä kuluttaja ystävällisesti hinnoteltu tuo sarja misä molemmat kopan tiiv. , tulpantiiv, ja pulttien tiivisteet. Vähä reilu 30€ setti. Pitää ens kerralla uusia. Tai pitäs alkaa hommaan mutta taitaa mennä vähä syksympään kuiteski.
No on kyllä kuluttaja ystävällisesti hinnoteltu tuo sarja misä molemmat kopan tiiv. , tulpantiiv, ja pulttien tiivisteet. Vähä reilu 30€ setti. Pitää ens kerralla uusia. Tai pitäs alkaa hommaan mutta taitaa mennä vähä syksympään kuiteski.
Paskapuhetta, mutta uskon.