KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ohjaustehostin
Viestit: 146
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 4:09 pm
Pyörä: KTM Adventure

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ohjaustehostin »

Minä olen ratkaissut tuon "kulmikkuuden" Rekluse kytkimellä ja loput oikealla kädellä :lol: ja olen nyt harjoitellut tuolla 990:llä 100000km ja ei parempaa yleispyörää olekkaan 8)
superlow
Viestit: 18
Liittynyt: To Elo 13, 2015 4:19 pm
Pyörä: KTM 990 adveture -10
Paikkakunta: Ylivieska

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja superlow »

Tuota reklusea pitää kyllä alkaa tosissaan suunnittelemaan! Mistä sen hommasit? Itellä kyllä vasta 10tkm takana että onhan tuo vielä reenin puutettaki.. :)
Semmonen asiakin ku ketjun kireys vaikuttaa kyllä tosi paljo siihen kantikkuuteen, oon huomannu sen aijemmin ja huomasin sen taas ku kirrasin ohjearvoon ja kävin vähä sutauttaan.. :D :D
Peltsi
Viestit: 2826
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Niin miten tuo Rekluse auttaa? Pienentää moottorijarrua ja luistaa kiihdyttäisä.

Kai sen kartan voi panna johonki jakoonki ettei sitä varten tarvi lähtä matkaileen. Vielä kun tietäs minkä vuosimallien kartat käy ristiin. No vieläki ykkös vaihtoehto on toki se että joku säätää joka tietäs mitä tekee ja se ois hyvä sitten. Ja maksaa jotain satasia.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

Peltsi kirjoitti:....
Kai sen kartan voi panna johonki jakoonki ettei sitä varten tarvi lähtä matkaileen. Vielä kun tietäs minkä vuosimallien kartat käy ristiin. No vieläki ykkös vaihtoehto on toki se että joku säätää joka tietäs mitä tekee ja se ois hyvä sitten. Ja maksaa jotain satasia.
ja "äitii, tuu pyyhkiin?" :mrgreen:

siis hiukan oudon negatiivista marinaa? :o
jos firmat ei tee tuneecu-säätöjä, mitä sitten? tekeekös ne muutenkaan mitään (?)
vaan mepä teemme itse! "no pain, no gain!"

anyways, asiaan, joko viitsit lukea sen 11 sivua tuneecusta?

aiheesta on jo sen verran täälläkin kirjoteltu, ja moni itse asioita selvitellyt jo useamman vuotta, että jos malttaa lukea, niin huomaa että vastauksia löytyy kyllä täältäkin.

mm. mun kokemuksia aiheesta:
* rekluse oli mulla tullessaan, huono - poistin
* firmat säätäneet pusikkoon, (korjasin itse)
* imu ja pako kuntoon, (itse)
* akran kartta lähtökohdaksi - mulle on riittänyt se, säätää lisää ken tahtoo ja tarvii (selvittelin ja säätelin itse)
* 06-08 samat, 09-> samat
* powercomm. on torta på torta, ei ole pikaratkaisu eikä tarpeen
* tänne on karttaa lupailtu, kokeilen kun tulee, kannattaa lukea koko lanka muutenkin:
http://advrider.com/index.php?threads/t ... t-27349175

jees, kotka on mighty beast, vaan ei mulla ainakaan oo tarvis valittaa, aivan huippu pyörä, toinen 100 000 km hyvässä vauhdissa menossa.
tehtaan jäljiltä (stock) tekemäni muutokset on riittäneet, muuta kulmikkuutta ei oo enää kuin takarengas turhan usein... :lol:
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Peltsi
Viestit: 2826
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

^ jaa että heti hiekkaa?

Onhan se sitten kumma peli jos ne jotka säätää muita vehkeitä ei tätä osais säätää. No varmaankaan ei sitten. Jotenki pitäisin itse mieluusti tietokoneen irti moposta kun muutenkaan en ole niiden kans kamu.

Toki oon tämän foorumin Tune ketkun lukenu.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

no, "osaaminen", ja sitten taas "tekeminen" on nykyään mitä on.

"kummasta pelistä" en tiedä, edelliset kokemukset siis mun empiriaa. jos laite ei ole säädöissä ei ole laitteen vika, vaan säätäjän. mäkin haluun monenlaista, saan sitten mitä saan, yleensä on pitänyt tehdä itse.

mutta kukin tyylillään. pyöriäkin lienee monenlaisia, jokaiselle omanlaisensa? :)
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Akilleus
Viestit: 604
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Peltsi; ootko kysyny näiltä pojilta;

http://www.bikefox.fi/shop/dynamo.php

http://www.speedhouse.fi/

Jos säätävät muita, niin ei TuneEcun pitäis' olla hepreaa....

terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Peltsi
Viestit: 2826
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ludwig kirjoitti:no, "osaaminen", ja sitten taas "tekeminen" on nykyään mitä on.

"kummasta pelistä" en tiedä, edelliset kokemukset siis mun empiriaa. jos laite ei ole säädöissä ei ole laitteen vika, vaan säätäjän. mäkin haluun monenlaista, saan sitten mitä saan, yleensä on pitänyt tehdä itse.

mutta kukin tyylillään. pyöriäkin lienee monenlaisia, jokaiselle omanlaisensa? :)
Tottahan tuo ja hienoa että oot jo perehtyny. Ei ollu meininki olla negatiivinen tai semmosta. Luin tämän ketjun läpi noin kuukausi sitten enkä muista lukeneeni mitä ne kokemukset sulla oli, kenen tekeminä, mitä säädettiin, millä (PC vai Tune) . Sehännon selcää että jos ei kukaan mitenkään voi osata tätä penkisä säätää niin ITE on tosi asiassa ainoa vaihtoehto.

Pyörä on makoisa täsäki nyky asennosa. Huoltohommat yleisemmin oon onnistunu lähes kaikki edellisiin pyöriin tekeen ite, mutta kuten sanoin ATK....

Oranssit linssit multa uupuu joten en osaa tuolla kiihkolla suhtautua tähän asiaan :cool:
Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2826
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Akilleus kirjoitti:Peltsi; ootko kysyny näiltä pojilta;

http://www.bikefox.fi/shop/dynamo.php

http://www.speedhouse.fi/

Jos säätävät muita, niin ei TuneEcun pitäis' olla hepreaa....

terv. Tapsa
Speed housen jäbyn kans oon aiheesta jutellu. Ohjelma löytyy ja penkki ja jopa kaabeli. Yhtään pyörää ei oo vielä laiteetu. Ko penkki on ollu sielä noin 2kk.

Ylemmän linkin toimijan kans ei oikein kemiat kohtaa.

Tuota Oulun kolmatta pajan vetäjää pitää puhutella täsä syksymmällä kun meno verstaalla rauhottuu. TT-Motorsport heppu on entuudestaan tuttu ja ehkä sopivan insinööris luontoinen tähän hommaan. Saa näkyä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
superlow
Viestit: 18
Liittynyt: To Elo 13, 2015 4:19 pm
Pyörä: KTM 990 adveture -10
Paikkakunta: Ylivieska

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja superlow »

Ludwig kirjoitti:
Peltsi kirjoitti:....
Kai sen kartan voi panna johonki jakoonki ettei sitä varten tarvi lähtä matkaileen. Vielä kun tietäs minkä vuosimallien kartat käy ristiin. No vieläki ykkös vaihtoehto on toki se että joku säätää joka tietäs mitä tekee ja se ois hyvä sitten. Ja maksaa jotain satasia.
ja "äitii, tuu pyyhkiin?" :mrgreen:

siis hiukan oudon negatiivista marinaa? :o
jos firmat ei tee tuneecu-säätöjä, mitä sitten? tekeekös ne muutenkaan mitään (?)
vaan mepä teemme itse! "no pain, no gain!"

anyways, asiaan, joko viitsit lukea sen 11 sivua tuneecusta?

aiheesta on jo sen verran täälläkin kirjoteltu, ja moni itse asioita selvitellyt jo useamman vuotta, että jos malttaa lukea, niin huomaa että vastauksia löytyy kyllä täältäkin.

mm. mun kokemuksia aiheesta:
* rekluse oli mulla tullessaan, huono - poistin
* firmat säätäneet pusikkoon, (korjasin itse)
* imu ja pako kuntoon, (itse)
* akran kartta lähtökohdaksi - mulle on riittänyt se, säätää lisää ken tahtoo ja tarvii (selvittelin ja säätelin itse)
* 06-08 samat, 09-> samat
* powercomm. on torta på torta, ei ole pikaratkaisu eikä tarpeen
* tänne on karttaa lupailtu, kokeilen kun tulee, kannattaa lukea koko lanka muutenkin:
http://advrider.com/index.php?threads/t ... t-27349175

jees, kotka on mighty beast, vaan ei mulla ainakaan oo tarvis valittaa, aivan huippu pyörä, toinen 100 000 km hyvässä vauhdissa menossa.
tehtaan jäljiltä (stock) tekemäni muutokset on riittäneet, muuta kulmikkuutta ei oo enää kuin takarengas turhan usein... :lol:

Ei kait tässä kukaan sen kummemmin oo asiasta narissu tai pyörää paskaksi haukkunut?
Kaikki kun ei kyseisellä vehkeellä ole 100tkm ajanut niin tietämys asiasta on mitä on. Hyvä pyörä se on kun sais vaan alakierrosten käytöstä vähä muokattu mieluisemmaksi ja kun ei se aivan opiskelematta onnistu ja aika on vähä kortilla..
sain nyt jo yhen kaverin kii tuon tuneECU asian tiimoilta ja koitamma ens viikolla vähä karttaa muokkailla niin näkee kuin
se asiaan vaikuttaa..
Pystytkö vähä kertomaan miks et siitä reklusesta tykännyt?
Eikö siis toiminu niinku kuulus vai??
Onkos muuten kellään ollu takajarrulevyn kans onkelmaa? mulla 15tkm mittarissa ja niitit on niin löysällä että kilkkasee ja kolkkasee
joka suuntaan. :|
Sori jos kyselen asioita joita on tällä palstalla jo läpi käyty ,mutta alkaa olla ketjulla jo sen verran mittaa ettei ihan
hetkessä tiettyjä juttuja löydä..
Avatar
Akilleus
Viestit: 604
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Meikäläisellä on kilissyt/hyvin kellunut tuo takalevy ostohetkestä alkaen, jolloin oli mittarissa 11tkm. Jönneillä, jossa pyörän vaihdoin, paikan isäntä sanoi, kun huomautin että niitit ovat liian löysällä, että tommone sen kuuluukin olla...halus pestä kätensä 150 € lisäkustannuksesta itelleen. Nyt mittarissa joku 28tkm ja heiluu/kelluu tietenkin entistä enemmän/paremmin :wink: . Ens' talvena aion uusia levyn. Pitäis vaan löytää ebaysta orggista halvempi takalevy, johon saa abs'in kiekon kiinni, eikä haittaa vaikka uusi levy ei olisi kelluva.
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

valaistaan vielä vähän.
Peltsi kirjoitti:...

Tottahan tuo ja hienoa että oot jo perehtyny. Ei ollu meininki olla negatiivinen tai semmosta. Luin tämän ketjun läpi noin kuukausi sitten enkä muista lukeneeni mitä ne kokemukset sulla oli, kenen tekeminä, mitä säädettiin, millä (PC vai Tune) . Sehännon selcää että jos ei kukaan mitenkään voi osata tätä penkisä säätää niin ITE on tosi asiassa ainoa vaihtoehto.

Pyörä on makoisa täsäki nyky asennosa. Huoltohommat yleisemmin oon onnistunu lähes kaikki edellisiin pyöriin tekeen ite, mutta kuten sanoin ATK....

Oranssit linssit multa uupuu joten en osaa tuolla kiihkolla suhtautua tähän asiaan :cool:
tämä selvä, ja hyvä näin. :)

itse myös pidän siitä, että jos käytän ammattilaista, homma hoituu.
no, lyhyesti, tämän kanssa ei ole hoitunut, oikeastaan missään liikkeessä kunnolla. eli en niitä enää niin kaipaa.

linssit on mullakin ja ihan kirkkaat, mutta pakolliset että näkee.
ktm ei ole mullekaan itseisarvo, mutta mun tarpeisiin on ollut oivallinen, hyvä ajoasento pitkille matkoille, ajo-ominaisuudet huonolla tiellä hyvät, tehoo riittää - toisaalta korkee, painava, uppoo mutatiehen, ärhäkkä, että eipä liian helppo ollenkaan.

se tuli mulle rekluusilla, koska edelliselle oli myyty kaikkee mahdollista "säätöö", jotka oli siis pielessä.
sammui ajossa, tyhjensi akun, vaihteet ei toiminut kunnolla, heikko veto alle 5000 rpm, janoinen...
lyhyesti, kaikki oli ihan perusasioita korjata, liikkeiden perusjuttuja, mutta ei vain tehty ja saatu kuntoon.

joten siispä itse hommiin: tätä ja advefoorumia yms. selaamaan, kyseleen, tutkiin jne. ...vähitellen pyörästä on tullut tämä mihin se nyt pystyy. etsimisessä ja tekemisessä on kulunut pari vuotta, testaaminen yms. vie aikansa.
eli samoja kysymyksiä kuin täälläkin nyt tulee.

pienen merkin (ktm) etu on "kehittelyssä ja innovoinnissa kaikki on mahdollista", heikkous pieni tuotanto ja markkinaosuus. Dakar-kisoissa pärjääminen ei suoraan tuo myyntiä tavalliselle kuluttajalle, pyörää rajoittaa EU-säännöt yms., tehdään pikaratkaisuja, ei mietitä ihan loppuun asti, esim. säädöt hankalissa paikoissa jne.
(mun aatos asiasta)

* reklusesta:
oli väärin säädetty, säätöosat puuttu, oman kytkimen kanssa en oikein saanut yhteistyötä sujuun, mutta toimi silti niin että idea selvis; en silti kokenut sitä hyväksi ja niinkään tarpeelliseksi. no, makuasia.

* alapää tasoittui kun laitoin ITG:n ja Leovinssit, akrakartalla kulutus ja toiminta mulle riittävän hyvät.
jos vielä parempi kartta tulee, niin hyvä. dynolla sen saanee, ei ole vielä kokemusta siitä, ehkä joskus.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

superlow kirjoitti: Sori jos kyselen asioita joita on tällä palstalla jo läpi käyty ,mutta alkaa olla ketjulla jo sen verran mittaa ettei ihan
hetkessä tiettyjä juttuja löydä..
kysellä pitää, niin se etenee. kohtelias lähestymistapa auttaa myös...
hakua käytän usein, sillä löytyy aina jotain mistä pääsee kiinni.

tämä ketju on pitkä, paljon asiaa, ja olisikin mukavaa, jos olis joku index- tai tutorsivu, jossa olis aiheita ja niihin suoraan linkkejä tänne.

mutta kukapa sitäkään joutaa ylläpitään, mikä olis peruste aiheille, jne....
noo, aatos tämäkin :)

* takajarrusta oon huomannut että palat humahtaa, etenkin se männänpuoleinen. kiekko kesti 100tkm, helisi sekin mutta eipä haitannut.
saksasta uusi uppoomaton ebc-levy n. 90€.

joku "halpatuontilevy" voi kulua nopeempaa, tai sitten on yhtä hyvä, kenpä tietää.
Viimeksi muokannut Ludwig, Pe Elo 14, 2015 6:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Yamato
Viestit: 619
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Jarrulevyn kolina loppuu, kun vasaroi niittejä tiukemmalle. Näin kait suurin osa omatoimihuoltajista tekee?
superlow
Viestit: 18
Liittynyt: To Elo 13, 2015 4:19 pm
Pyörä: KTM 990 adveture -10
Paikkakunta: Ylivieska

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja superlow »

Ludwig kirjoitti:
superlow kirjoitti: Sori jos kyselen asioita joita on tällä palstalla jo läpi käyty ,mutta alkaa olla ketjulla jo sen verran mittaa ettei ihan
hetkessä tiettyjä juttuja löydä..
kysellä pitää, niin se etenee. kohtelias lähestymistapa auttaa myös...
hakua käytän usein, sillä löytyy aina jotain mistä pääsee kiinni.

tämä ketju on pitkä, paljon asiaa, ja olisikin mukavaa, jos olis joku index- tai tutorsivu, jossa olis aiheita ja niihin suoraan linkkejä tänne.

mutta kukapa sitäkään joutaa ylläpitään, mikä olis peruste aiheille, jne....
noo, aatos tämäkin :)

* takajarrusta oon huomannut että palat humahtaa, etenkin se männänpuoleinen. kiekko kesti 100tkm, helisi sekin mutta eipä haitannut.
saksasta uusi uppoomaton ebc-levy n. 90€. "halpatuontilevy" voi kulua nopeempaa, tai sitten on yhtä hyvä, kenpä tietää.

no tuohan alkaa kuulostaan jo sen hintaselta että vois laittaakkin! jos orkkis maksaa 180€ ja on 10tkm päästä samanlainen
en oikeen näe järkiä sellasta laittaa.. muistatko mikä oli se saksan pulju josta se hommasit?
Vastaa Viestiin