yamaha xt 350 jutustelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

lolletti
Pyörä: ostoslistalla

yamaha xt 350 jutustelu

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Moi!

Ajattelin, että meille kyseisen pyörän omistajille voitas tehdä oma paikka keskustelua varten. Ittellä on tollanen pikku xt ja ostin sen takii sen ku se on ainoita millä etenee joten kuten huonossa maastossa, tai siis ku se on matala ja minä olen lyhyt, niin korkeaa pyörää vaikea käsitellä.

Oma jammu on vuodelta -87. Nyt kone hajosi, rupesi falskaamaan öljyä palotilaan ja nyt olen purkanut hieman pyörää. Otan tällä viikolla varmaan koneen kokonaan irti ja vien jonnekkin pajalle että saa laittaa kuntoon. Kaikki mahdollinen sieltä voisi vaihtaa kun tuo on pitopeli ja en halua enään koneeseen teettää remonttia. Et laitetaan kerralla vaan kuntoon, niin pitäisi olla koneen puolesta luotettavia kilometrejä. Vanha omistaja oli myös hommannut uudet vannekehät ja takana on oikee excel kehä.

Mielessä on pyörinyt parempi takaiskarin hommaus kun tuntuu ettei patikossa pysy mukana lainkaan, keula on ihan ok, vanha omistaja oli huoltanut sen. Et onko minkälaisia ehdotuksia takaiskariin? Sitten toinen on että mikä helvetti tuo kaasari viritelmä on? Onneksi toimii hyvin niin ei kannata varmaan lähteä kajoamaan. Yks homma vielä olis että mistä saisi pienemmän eturattaan eteen, nyt taitaa olla vakio välit ja aivan liian raskaat?

Olen käynyt jonkun verran poluilla, crossi radallakin ajelemassa ja soralla. Niin kyl tol ajaa missa vaan mutta vauhtii pitä säätää vähän hiljemmalle vaikeassa olosuhteissa. Ajokaveri on reikäpää piikkisellä kotarilla ja se menee ihan omaa menoa ja toinen hieman rauhallisempi on dr-z kuljettaja. Mutta mukava on vaan ajella, yks ongelma siinäkin kun mulla on crossi saappaat ni ei niil voi ajaa istuen kun varsi on liian pitkä, eli penkin ja jalkatapin väli liian lyhyt. Onko olemassa mitään hyviä kompa ajokenkiä milla voisi rymytä joka puolella?

Kiva jos jokku xt miehet tulisi jakamaan tänne kokemuksia.
lolletti

Re: yamaha xt 350 jutustelu

Alotetaan yksin puhelulla, nyt kun vien koneen jonnekkin niin voi parannella vähän tota laitetta jos se jää talliin eikä runko lähde mukana. Niin ensimmäisen on fatbar tanko ja sen mukana tuleva korotus tankoon, on vähän mielekkäämpi ajella seisaalteen. Sitten yhen jutun haluun tehä, vaihtaa pyöreän lampun keulalle. Muuta ei oikeastaan tarviikkaan tehä, ja hommata pienempi eturatas. Tää on tääl mun hyvä muistilista et muistaa mitä pitää teha :lol:
Pikkuhannu
Pyörä: Yamaha XT 350

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Toinen xt menossa täällä.

Eka oli puolustusvoimien käyttämä -87, se tuli maalattua ja muutenkin ulkoisesti rempattua.
Kuviakin lienee jossain projekteissa edelleen.

Iski paha Jawatauti, joten meni viime syksynä vaihtoon.
Tähän.vaihdoinkin 7" pyöreän etuvalon, käy hyvin.

Keväällä Jawan temppuiluun kyllästyneenä ostin rajavartiolaitoksen vanhan -93 xt:n.
Ei se tuokaan ihan suoraan ajopeli ollut, ulkoisesti kyllä siisti.
Renkaita, rattaat & ketjut, suodattimet vaihtui heti, kaasari vaatisi putsausta ja säätöä, jakoketju rallatti, nyt kone sen verran purettu, että saa uuden ketjun paikalleen.

Kaasari on todella hermoja syövä säädettävä, kakkonenhan tulee mukaan vasta isommilla kierroksilla.
Suuttimet on tilaustavaraa, ykköseen tosin sopii normisuutin, kun vaan kierrepakkaa näyttää.

Jos ei mitään varsinaista matkamotorismia harrasta, on ihan tarpeeksi kulkeva peli, talvellakin helppo viedä ainakin tällaisten aloittelijoiden...:mrgreen:
Rässi66
Pyörä: Honda CR250R

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mulla oli eka enska -89 XT600.
Tuplakurkku-Teikei-kaasari toimii ihan OK, kunhan sen saa säätöihinsä.
Alusta se mullakin loppui vauhdin parantuessa, siksi myin pois.
lolletti

Oeh, tänään jammu remontista ja laittelin fatbarin tallissa ja voin suositella. Tuli pieni korotus samalla tankoon ja helvetin hyvä tuntuma ajella, nyt voi ajaa myös seisaalteen. Koneeseen laitettiin hyrräämään uusi mäntä, viimeinen ylikoko mäntä mitä löytyy :shock: Eli taitaa olla neljäs mäntä menossa. Sitten laitettiin venttiilivarrenkumit ja putsattiin kansi. Ai ai ku sais vähä antaa enemmän kaasua, tuntuu että tehoa on tullut lisää tai luulen vaan.
Liitteet
IMAG0067.jpg
Vastaa Viestiin