Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hanski T kirjoitti:
Peltsi kirjoitti: Ti Marras 16, 2021 11:30 pm
mek kirjoitti:Onko uusissa nyt Brembot ja/tai Suomessakin alettu vaihtaa Bremboja vuotavien tilalle?
Tuo on tuliterä laatikosta purettuna. Nappasin kuvan kun yllätyin kovin.
Onko sun uusi? Jos, niin onnittelut hankinnan johdosta.
Ei oo. Otin vaan kuvan kun kävin pajalla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

mek kirjoitti: Ti Marras 16, 2021 10:26 pm Onko uusissa nyt Brembot ja/tai Suomessakin alettu vaihtaa Bremboja vuotavien tilalle?
Nettimotosta kun katsoo vm. 2022 GS ja GSA pyöriä, joissain on vielä Hayes -satulat.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Uusimmissa painoksissa on Brembot
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
PHa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 11, 2020 4:58 pm
Pyörä: R 1200 GSA LC

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja PHa »

RiiMi kirjoitti: Pe Heinä 14, 2017 10:45 pm Onkoos arvon vesikessu kansa hankkinut alkuperäistä uskottavampia pohjapanssareita otsikon kulkineihin? Aluperäistä uskottavampi/vahvempi/suojaavampi on mahdottoman helppo taikinoida vaikka omin käsin mutta mites noi kaupalliset pohjapanssarit, onko tullut hankittua?
Minä hankin tollasen Wunderlich merkkisen , enkä ole varmaan koskaan ollut pettyneempi ostokseen , en edes silloin ,kun joku toimittaja lähetti johonkin edelliseen mopoon täysin väärän/eri tuotteen mitä olin tilannut.
Suosittelisin varomaan ja miettimään tarkoin tämän tuotteen hankkimista tai sitten Wunderlich lähetti mulle jonkun 2013 vuoden prototyypin , ku oli priima kama hyllystä loppu. Tuotteen mukana tulee kyllä varsin perusteelliset ohjeet , joita on kyllä helppo seurata , jopa ruuvien ja osien kiristysjärjestys momentteineen on kerrottu ja tätä tuli noudatettua mutta ei sittenkään tahtonut osua reijät kohdilleen ja vielä panssarin takaosa siis katalysaattoria suojaava panssarin "häntä" otti niin paljon kiinni katalysaattoriin , että tätä "häntää" piti ruuvipenkissä taivuttaa alaspäin yli 20mm että ylipäänsä oli jonkin näköset mahdollisuudet saada tämä panssari jollainlailla paikkaansa.
Panssarin takaosaan , tähän "häntään" rakensin hätäsesti itse tuen ja nyt se sentään toimii ja oikeesti suojaa kattia mutta rakennetta pitää vielä vahvistaa.
Idea tässä saksalaistekeleessä on jonkimmoinen mutta asennus on kyllä mahdottoman hankala. Kovien ja hyvin kuuluvien voimasanojen saattelemana sain kuitenkin Wunderlich tekeleestä selkävoiton. Bolt on asennus tämä EI ole. Laitan muutaman kuvan jälestäpäin , kunhan ensin löydän ne niin selviää , että mitä mä tässä marisen.
Itse hankin myös uskottavamman pohjapanssarin Advegessuun - SW Motech. Omat ajoni ei sitä raskaampaa panssarikalibeeriä tietenkään tarvitse, mutta onpahan uskottavampi ja näyttää kyllä päheeltä! Panssari ja kaikki osat täsmällisen mittatarkat - ei yllätyksiä, "venyttämisen" tai omien viritysten tarpeita. Myös ohjeet perusteelliset. Samaan hengenvetoon on kyllä disclamerina todettava, että sen taaimmaisen tuen kiinnittäminen runkoon on aika vaativa ja hermoja kysyvä, kun ei näpit ja työkalut tahdo mitenkään mahtua joukkoon.
katuensio
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200GS LC -13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja katuensio »

Varmaan ollut useastikin sama asia esillä täällä, mutta mikä on hyvä paikka tilata alkuperäisiä Bmw -osia. KFM-Motorräder.de on tietty olemassa, mutta löytyykö esim. kotimaasta? Seinäjoella ei enää merkkiedustusta ole, eikä aivan lähikunnissakaan. Tällähetkellä tarve olisi tankin korkin tiivisteelle "Filler tube gasket" 16 11 8 541 826

Ei kenelläkään sattuisi olemaan pöytälaatikossa?
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja talkku »

https://www.kayttoauto.fi/fi/autoliikke ... /#varaosat Täältä olen joskus tilannut alkuperäisellä osanumerolla osia ja hakenut tuolta . En tiedä saako enää ? Kysyisin suoraan tuolta Reijolta ja taitaa olla lähinpänä Seinäjokea.
katuensio
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200GS LC -13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja katuensio »

Laitoin tuolle Reijolle sähköpostia, ja uusi tiiviste tuli muutaman päivän sisällä. 8€ maksoi. Nyt tilasin perään stefan samasta paikasta, ja tulee muutaman päivän sisällä tuokin. Kumpikin luonnollisesti alkuperäisiä osia, ja perän stefa maksaa 17€. Kiitti vinkistä.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja mek »

Erich Zimmermann on rullannut 363 000 km R 1250 GS:n mittariin. Ei ainuttakaan vikaa. Kardaani ja peräkin ovat kestäneet. Edes venttiileitä ei ole tarvinnut säätää kertaakaan.

https://www.motorradonline.de/enduro/bm ... kilometer/

Englanninkielinen käännös:
https://www.kiratas.com/bmw-r-1250-gs-a ... -problems/
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja JJ »

Nimimerkki Bonsai on ajanut aiemmillakin GS-malleilla kunnioitettavia määriä ilman suuria ongelmia, raportteja löytyy Saksan gs-forumilta.

Englanninkielisestä versiosta oli unohtunut, että kardaani sentään vaihdettiin pariin kertaan (foorumin mukaan 63 tkm ja 276 tkm). Jos pilkuttamaan ruvetaan, niin tuossa without any problems on vähän oikaistu eikä jutuissa ole ihan kaikkia takuuvaihtoja mainittu, mutta isossa kuvassa toki erittäin vähillä vioilla. Tarkoitus ei ole alkaa jutun lopputulosta muuksi väittämään 😊
Am Donnerstag wurde beim großen Service bei 276.000 Km auch die Kardanwelle getauscht, da das vordere Kreuzgelenk wieder am sterben war. Sie hatte also eine Laufleistung von 213.000 Km, da die erste Kardanwelle ja schon bei 63.000 Km am verenden war.
Täältä löytyy juttua pitkästi:
https://www.gs-forum.eu/threads/zwische ... 69/page-13
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Uuden omistajan tyhmiä kysymyksiä... Miten Bmw-navigaattorin saa irti?
Vasemmalla puolen on lukko ja takana oikealla on irroitus vipu, vipu on jumissa eikä lukon kääntäminen muuta asiaa.
Onko irroittamiseen joku oma kikka? Käyttöohjekirja ei neuvo.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Avatar
kimbyyri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Harri Hemmilä kirjoitti:Uuden omistajan tyhmiä kysymyksiä... Miten Bmw-navigaattorin saa irti?
Vasemmalla puolen on lukko ja takana oikealla on irroitus vipu, vipu on jumissa eikä lukon kääntäminen muuta asiaa.
Onko irroittamiseen joku oma kikka? Käyttöohjekirja ei neuvo.
Usein jumittaa. Lukkoa väännät vastapäivään n varttikierros. Takana olevaa vipua vedät vasemmalle, ajosuunnasta katsottuna, samalla voi painaa vähän navin yläreunasta eteenpäin. Ja yläreuna pomppaa ulos. Navi kouraan ja pudotat maahan..
ktv org
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja mek »

Nyt se paska sitten hajosi, eli Hex ezcan. Sulake ja virransyöttö purkille on tarkistettu, kaikki johtoliitännät tarkistettu. Bemarin varashälytin toimii normaalisti eikä siitä Motoscanilla löydy vikakoodeja. Ezcan on täysin pimeä, yksikään led ei syty eikä vilku, lisävalot eivät tietystikään toimi. Kevään ensi ajeluissa maaliskuun lopulla tuo vielä pelasi mutta lakkasi pelaamasta tuossa toukokuun alussa. Takuuaika meni umpeen helmikuussa, joten tämä on osaltani taputeltu. Jos jokin tulee tilalle, niin ei ainakaan saman valmistaja romu.
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Oho. Onkohan päässy vesi sisään ? itse oon Tota omaa Hez Ez can -kikkaretta vähän tällä silmällä tutkiskellut . Ainakaan mua ei juuri tämä vedenpitävyys kauheesti vakuuta ja oonkin jo tässä suunnitellut ,jos jonkinmoisia lisä ip-suojauksia , vielä , kun tämä sijoitus on kuitenkin suht vedelle suojaamattomassa paikassa takapenkin alla mutta tiiä häntä , mikä sitä sun väyläohjaintas sitte todellisuudessa vaivaa. Ei hyvä.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja mek »

Aika paljon on advriderilla kohtalotovereita. Jospa sitä pärjäisi ilman lisävaloja, laittomathan ne onkin...
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja mek »

Otanpa sen verran takaisin, että kun reklamoin sähköpostitse Hexcodelle, niin sain oikein hyvää asiakaspalvelua ja nopeasti. Vähän lisäohjeita vielä, miten boksia voisi yrittää tietokoneella elvyttää (kaikki johdot irti 10 minuutiksi ja sitten tietokoneeseen oikealla USB-kaapelilla kiinni), mutta ei auttanut. Tämän jälkeen antoivat reklamaationumeron ja pyysivät ilmoittamaan sen myyjäliikkeeseen, josta saisi uuden tilalle.

Lähetin seuraavaksi sähköpostia Espanjaan Motorvistalle josta vastattiinkin seuraavana päivänä. Uusi on tulossa nyt postitse tilalle. Vanhasta piti leikata johdot poikki ja lähettää valokuva. Eli erinomaista asiakaspalvelua myös Motorvistalta. Toivottavasti uusi purkki on pitkäikäisempi kuin nyt kärähtänyt.
Vastaa Viestiin