KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
57pannu
Viestit: 102
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:41 pm
Pyörä: CR500,WLA42,FLH57, FLHST,YZ,TR, EXC, HVA
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Kertokaa viisammat tästä KTM alustan säädöistä. Lähinnä kiinnostaa se sähköinen säätö, miten se toimii. Sehän lienee mallissa 1190, mallissa 1090 ei taida olla sähköistä säätöä. R mallissahan se lienee perinteinen käsinsäädettävä.
Ehyttä ei kannata korjata
jarkar
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Morjes
Kuinka yleinen on kansi remppa, jos ei ole ilmanotto päivityksiä tehty?
jos on ajeltu normaaleja teitä ei monttu pyöritystä jne.
Olis kiikarissa vähän yli 30tkm 1190 ajettu
Vai ajetaanko huollettomalla 990 loppuun asti.
jarkar
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarkar »

.
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Jos 30tkm huolto on tehty niin siihen kuulunut välysten tarkastus, tästä olisi hyvä olla tieto mikä tuolloin on tilanne ollut.
Ilmeisesti olisi sillä aivan 1. versiolla ilmansuodattimen kiinityksestä?
jarkar
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Noniin,,tänään kotiutui 1090 ad. -17vm ajettu 13tkm. Huomasin kun kaasuttelin
niin keltainen moottori valo palaa kun kone käy.saako sen pois kun
käyttää akun irti vai saako nollattua muuten?
Moittiko se kun räpläsin asetuksia?
Liikkees en huomannut sitä, kuume oli niin paha. :lol:
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

jarkar kirjoitti: To Helmi 24, 2022 11:26 pm Noniin,,tänään kotiutui 1090 ad. -17vm ajettu 13tkm. Huomasin kun kaasuttelin
niin keltainen moottori valo palaa kun kone käy.saako sen pois kun
käyttää akun irti vai saako nollattua muuten?
Moittiko se kun räpläsin asetuksia?
Liikkees en huomannut sitä, kuume oli niin paha. :lol:
Jos se on abs:n valo niin se sammuu vasta kun pulsseja alkaa tulla eli kun lähtee liikkeelle. Aika tavallista abs-vehkeissä.
SF 1098S
MTS V4S
jarkar
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Joo keltainen moottori valo,abs,tc palaa .Eli nou hätä
On ilmeisesti karvalakki malli. kolme ajo moodia,ei sähkö säätöä,jne.
ei varmaan keulimisen esto ole tarpeellinenkaan.niillä tehoilla.
Täytyy tutkia ja räplätä sitä asetuksia jos löytyisi lisää ihmettelemistä :D
Art51
Viestit: 54
Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Art51 »

Kyllä moottorin häiriövalo pitäisi sammua kun moottori käy. TC ja ABS sammuu vasta kun liikkuu. Tuo moottorin häiriövalo voi syttyä tietyissä tilanteissa aika helposti (ainakin omassa 1090 R:ssä). Jos sammuttaa virrat kun pyörä vielä kulkee, jos rasvaa ketjuja keskiseisontatuella tyhjäkäynnillä 1- vaihteella, jos akun varaus käy hieman alhaalla, yms. Jos kaikki on kunnossa niin tuo herja pitäisi lähteä muistaakseni 5 sammutuskerran ja ajon jälkeen pois (tai jotain sellaista).

Tässä purettu parista vastaavasta takasvingit irti talvella ja molemmissa pyörissä löytyi yhdestä stefasta ensimmäinen huullos painuneena huonosti holkkia vasten ja oli näin ollen vaurioitunut. Omaan ei ollut päässyt vettä sisään, mutta toiseen pyörän laakerissa oli hieman jo kosteutta. Kannattaa tarkistaa ja laitella hieman rasvaa kasatessa niin pysyy vesi ulkopuolella.
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
Magu83
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2021 5:51 pm
Pyörä: Ktm1190

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Magu83 »

Morjes! Potilaana 14 mallinen adventure. Elikkäs tarkastin tuossa venttiilivälykset ja vaihtelin tulpat, kun starttasin pyörän niin mittaristoon syttyi EDS failure. Akku ja myös takaiskarin piuhat oli remontin ajan irti joten liekkö tällä osaa tähän kuitenkaan ennen tuota purkamista ei ole kertaakaan valitellut EDS mitään. Liittimiä rumpattu akkua käytetty irti mutta vika tulee heti kun virrat laittaa päälle.

Onko tietoa mille setupeille iskarit menee tässä ns.vikatilassa? Että uskaltaako kuitenkin ajaa normaalista. Päällisin puolin takaiskari kuiva ja vaimennusta vielä löytyy mutta toki pyörällä ajettu jo 70k eli iskarin huoltokin on varmasti ajankohtainen. Ja se vielä että onko ees mahdollista että vika "nollautuu" itsestään vai onko aina käytettävä piuhan päässä?
jarkar
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Tase kirjoitti: Ti Syys 24, 2019 9:05 am
Tase kirjoitti:
An77i kirjoitti:Mä myös komppaan PP istuinta mutta ite sijoittaisin kyllä ne lämmitin mallin lisäeurot johonkin muuhun. Sen verran se kiuas siellä persettäkin lämmittää etten ainakaan ite ole tarpeelliseksi nähny. Tosin en kovilla pakkasilla aja :mrgreen:
Minäkin tilasin PP-penkin, toisten esimerkin innoittamana.
Sain penkin viime viikolla. Jääkö teillä muillakin penkin etureunan ja tankin väliin noin 5-10 mm rako?

On se uusi penkki kyllä hyvä istua :D
Penkeistä, hommasin matkustajalle lämpö ja kuskille normaali penkki. saako matkustajan lämpöpenkiin johtosarjaa erikseen
tuli vain katkaisija joukossa? Kysäisin liikkeestä, totes vain että kuskin penkiin tulee näköjään enemmän johtoja...
Vai pitääkö ranettaa itse piuhat poikki ja sulake väliin.jne
Janneliini
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2022 10:12 pm
Pyörä: Gsx-r

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Janneliini »

Tervehdys,

Olisiko mikä järkevintä tehdä, että -16 adve-R:ää saisi matalammaksi? Itse kun on 178cm persjalkanen, niin hiinä ja hiinä että yltää kenkien kärki maahan kun pysähtyy. Tympeää kun meinaa kipata pyörän heti jos on vähänkin epätasasempaa maastoa tai jotain monttua kengän kohdalla sopivasti :shock:

Tilasin varuiksi powerparts 1-1-istuimen, joka on kylläkin +20mm mutta kaposempi, saa nähdä.... :? :? :?
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Sinähän olet jo miehen mitoissa. Itse 172cm ja 8gs vähän vakiota korkeampana.

Kolmen tukipisteen taktiikalla täällä mennään. Joo, välillä on vaikeaa ja kaadutaan :mrgreen:

https://youtu.be/n0ZyVxw4Lzw
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Janneliini
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2022 10:12 pm
Pyörä: Gsx-r

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Janneliini »

Kode kirjoitti: La Kesä 18, 2022 10:16 pm Hei!
Sinähän olet jo miehen mitoissa. Itse 172cm ja 8gs vähän vakiota korkeampana.

Kolmen tukipisteen taktiikalla täällä mennään. Joo, välillä on vaikeaa ja kaadutaan :mrgreen:

https://youtu.be/n0ZyVxw4Lzw
Jaa, eli en ihan yksin oo ongelman kanssa. :mrgreen: Mietin vain, että kun nyt ihan Dakar-reissuja tuolla möhköllä en varmastikkaan ikinä aja, niin pystyykö pyörää madaltamaan hieman perästä? :roll:

Muuttuuko joustot jotenkin radikaalisti?
Cripple
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2017 12:06 am
Pyörä: Honda

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Cripple »

Onkohan kukaan sovitellut ei-R-malliseen 150/70 R17 takarengasta vakiokokoisen 170/60 sijaan?
Onko vanne liian leveä tuohon ja miten käyttäytyy asfaltilla tuon jälkeen?
jarkar
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarkar »

.
Vastaa Viestiin