Yamaha tt 600s
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Yamaha tt 600s
Pyörä vaihtui viikonlopun aikana Klr 600:sta otsikon pyörään. Vielä ei päässyt koeajolle, kuntiet tuolla treen suunnalla ovat jokseenkin jäässä, mutta oodotukset ovat erittäin kovat. Öhlins takana, edessä kyaba ja jarruina brembot ja kevyeltähän tuo tuntui. Jos joltain foorumilaiselta löytyy kyseinen pyörä, niin pistäppä kommenttia kokemuksista!
Hieman harvinaisempi malli on ileisesti ainakin kyseessä ja tuolla tt600s.de sivustolla on kyllä aika paljon faktaa. Mutta ihan suomenkielistä tietoa otan mielummin/helpommin vastaan
Pistäkääpä kommenttia!
http://www.tt600-portal.homeip.net/modules/partners/ minulla oli tt600r -95 belgarda , pyörä oli hyvä ja "helppo" ajaa . varmaa tekniikkaa.viriosia löytyy hyvin http://enduroshop.de/html/arrow.html arrowin putkea,alkukäyrää.dynojet löytyy ,k/n,wiseco 11.5 puristuksella w-4619ps,alumiinitankki 30l ym... alkuperäinen acerbis tankki oli suomessa myynnissä.
Aivan aloitteleva mopoilija olen (20v tauon jälkeen), eli noin 10 km talviliukkailla kokemusta tuosta pyörästä, eli mitään en ole siihen vielä ostanut tai tehnyt. Myöskään tarkempaa tietoa ei ole mallien eroista muuten kuin että tuo R malli taitaa olla selvästi yleisin (ainakin myynti palstoilla) ja että RE on uudempi ja heikommin jousi ym. osin kasattu sähköstartillinen versio R.stä. -97 R on siis perupyörä, ei akkua, starttia mutta kuitenkin takajalkatapit ja vilkut (lie alkuperäiset?) Kuivasumppukone (erona XT:hen)
Niin ja Belgrada alkoi siis kasata noita kait juuri -97 ja siitä eteenpäin, aikaisemmat R:t jotain muita. (jostain joskus näin päätellyt, saatan olla tässä hyvinkin väärässä
)
Muoviosat ovat asialliset omassa, joissain lukee UFO plast, liekkö alkuperäisiä vai tarvike osia. Selvästi minun pyörä on ollut aivan oikeassa
käytössä eikä katupyöränä niinkuin monet Saksan tuontipyörät ovat. Niinpä käyttö kyllä näkyy mutta näkyköön kun ei rikki ole paitsi pakoputki joka on jossain lipoissa tms hieman repeytynyt.
Kedo:lla näyttää olevan kovasti osaa kohtuu hintaan luettelossaan R ja S malleihin joten sieltä sitä luultavasti tulee hankittua palikkaa tarpeen mukaan.
Niin ja Belgrada alkoi siis kasata noita kait juuri -97 ja siitä eteenpäin, aikaisemmat R:t jotain muita. (jostain joskus näin päätellyt, saatan olla tässä hyvinkin väärässä
Muoviosat ovat asialliset omassa, joissain lukee UFO plast, liekkö alkuperäisiä vai tarvike osia. Selvästi minun pyörä on ollut aivan oikeassa
Kedo:lla näyttää olevan kovasti osaa kohtuu hintaan luettelossaan R ja S malleihin joten sieltä sitä luultavasti tulee hankittua palikkaa tarpeen mukaan.
antti
http://www.tt600r.nl/dixit/index.php?id=37 kyllä ne italialaiset jo 93-94 huolestu tt:n kehityksestä.
joo-o. Juur samanlainen löytyy minunkin tallista ,ostin viime syksynä ja kilometrejä kertyi jotain about 400 joten mitenkään ihmeemmin en osaa
kokemuksia kertoa, muutakun et hauskaa oli ja mopo toimi kuin junan vessa. Tuotin TT:n Saksasta vuosimalliltaan -94 ja ajettu oli siinä 8000 km.
Eihän noista kilometreistä aina tiedä, mut kyllä sen nyt hiukan kait näkee ja tuntee , et onko ajettu 8000 vai esim 48000. jos kysyttävää tulee niin soitas.
0440-487170.
kokemuksia kertoa, muutakun et hauskaa oli ja mopo toimi kuin junan vessa. Tuotin TT:n Saksasta vuosimalliltaan -94 ja ajettu oli siinä 8000 km.
Eihän noista kilometreistä aina tiedä, mut kyllä sen nyt hiukan kait näkee ja tuntee , et onko ajettu 8000 vai esim 48000. jos kysyttävää tulee niin soitas.
0440-487170.
Semmoinen minullakin
Minulla on ollut nyt yhden kokonaisen kesän -95 malli (ja on edelleen). Parasta laitteessa on ehdottomasti alusta, joka toimii todella hyvin jopa hypyissä. Semmoinen mielenkiintoinen nyanssi tulee netistä mieleen, että aikanaan tämä s-malli on maksanut (taisi olla 300DEM saksassa) enemmän kuin vastaava sähköstarttiversio (e). Syynä on juuri se että s on alunperinkin suunniteltu kunnon actioniin ja e:ssä on lähdetty tinkimään juuri esim. alustan komponenteissa.
Hieman on ristiriitainen laite minun mielestä kun alusta houkuttelee ajamaan vaikeassa maastossa, mutta >150kg paino rankaisee kuljettajaa pahemman kerran. Sehän on kyllä vika kuljettajassa ei pyörässä, joten täytynee katsoa peiliin...
Moottori on todella jouheva - ehkä hieman tehoton verrattuna uudempiin, mutta riittää aivan loistavasti vähänkään haastavammassa ympäristössä. Itselläni on vakio putki ja vaimentaja, enkä osaa sanoa paljonko se auttaisi.
Näitä pärriä on kahdella eri runkonumerolla 4GV ja 4LW. Vaistoin yleistä käsitystä nämä pyörät ovat käytännössä kuitenkin ihan samat ja tuo syy eri "tyyppiin" on jokin byrokraattinen saksan tyyppihyväksyntä organisaation toimesta. Näin minulle on kerrottu...
Moottori on TT-s mallissa ainakin käytännössä ihan sama kuin mitä se on ollut XT/TT:issä jo ties kuinka kauan. Joitain eroja on lohkoissa ja vinkkinä sanoisinkin, että meilkeimpä kannattaa tilata automaattisesti Yamahan esim. lohkojen alkuperäiset tiivisteet suosiolla jos niitä nimittäin sattuu tarvitsemaan. Aftermarket paketeista osa sopii ja osa ei.
Minulta löytyy -95 mallin räjäytyskuvat compuutterilta, jos kiinnostaa - ainakin helpottavat huoltotöitä. Laita sähöposti-osoite niin pudotan tulemaan.
Hieman on ristiriitainen laite minun mielestä kun alusta houkuttelee ajamaan vaikeassa maastossa, mutta >150kg paino rankaisee kuljettajaa pahemman kerran. Sehän on kyllä vika kuljettajassa ei pyörässä, joten täytynee katsoa peiliin...
Moottori on todella jouheva - ehkä hieman tehoton verrattuna uudempiin, mutta riittää aivan loistavasti vähänkään haastavammassa ympäristössä. Itselläni on vakio putki ja vaimentaja, enkä osaa sanoa paljonko se auttaisi.
Näitä pärriä on kahdella eri runkonumerolla 4GV ja 4LW. Vaistoin yleistä käsitystä nämä pyörät ovat käytännössä kuitenkin ihan samat ja tuo syy eri "tyyppiin" on jokin byrokraattinen saksan tyyppihyväksyntä organisaation toimesta. Näin minulle on kerrottu...
Moottori on TT-s mallissa ainakin käytännössä ihan sama kuin mitä se on ollut XT/TT:issä jo ties kuinka kauan. Joitain eroja on lohkoissa ja vinkkinä sanoisinkin, että meilkeimpä kannattaa tilata automaattisesti Yamahan esim. lohkojen alkuperäiset tiivisteet suosiolla jos niitä nimittäin sattuu tarvitsemaan. Aftermarket paketeista osa sopii ja osa ei.
Minulta löytyy -95 mallin räjäytyskuvat compuutterilta, jos kiinnostaa - ainakin helpottavat huoltotöitä. Laita sähöposti-osoite niin pudotan tulemaan.
Mulla 18 tkm mutta tiedä noista, käytetty on. Kiva oli huristella minkä kerkes. Tehoa vain tottumattomalle (vrt 20 vsitten Honda CB125 -78 ) melkoisesti, kyllä lähtee
Näemmä oli "tiedot" hieman puutteellisia, no kuulopuheita pääosin.
Saksalaiselta sivulta (http://www.tt600r.de/) tuli "imuroitua" korjaamokäsikirja, ihan pätevä opus joten suosittelen mikäli englanti/saksa taipuu.
Näemmä oli "tiedot" hieman puutteellisia, no kuulopuheita pääosin.
Saksalaiselta sivulta (http://www.tt600r.de/) tuli "imuroitua" korjaamokäsikirja, ihan pätevä opus joten suosittelen mikäli englanti/saksa taipuu.
antti
Muovit
Niistä muoveista vielä, että niitä saa alkuperäisinä (uffo) Oulussa ainakin Motormanin kautta (kuka tahansa muukin Yamaha diileri pystynee auttamaan).
Hinnat on ihan kohtuullisia (kysäisin mielenkiinnosta yksi kerta). Esim:
- takalokari (4GV-F1611-00) 30e
- vasen sivu (4GV-F1711-00) 37e
- oikea sivu (4GV-F1721-00) 37e
jne.
Jos ihan originelliasuun haluaa laitteen saattaa niin tarrasarja on varmaan suhteessa kaikkein kallein...
Hinnat on ihan kohtuullisia (kysäisin mielenkiinnosta yksi kerta). Esim:
- takalokari (4GV-F1611-00) 30e
- vasen sivu (4GV-F1711-00) 37e
- oikea sivu (4GV-F1721-00) 37e
jne.
Jos ihan originelliasuun haluaa laitteen saattaa niin tarrasarja on varmaan suhteessa kaikkein kallein...