HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

Nyt on sitte racing nokka ollu jonkun aikaa kiinni, Selkeesti rajumpi imupuoli nokassa. N. 5000 rpm jälkeen alkaa kulkemaan, on toki hyvä vääntö senkin alle.

Tällä viikolla pitäs viedä pyörä penkkiin ja laittaa power commander, noilla aikaisemmilla virityksillä pelas hyvin pyörän omilla säädöillä.

Oikeestaan toi porttaus, virimäntä, arrowsin alkukäyrät ja vakio nokka oli aika pirun hyvä yhdistelmä todella hyvällä keskialue teholla/väännöllä ja veti todella hyvin ala- että yläkierroksilla. Nyt pyörä on hieman yläkierros painotteinen.

Edit. Tulikin tässä samalla mieleen että jos oliskin hionut vakio nokkaan pikkasen enemmän nostoja mutta toisaalta perusympyrä olis pienentynyt. Tulipas jotenkin omituinen höpöttäjä fiilis:)

http://www.youtube.com/watch?v=nYXdTBti6KA
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Onko kukaan hankkinut tuota iBeatiä itelleen? Ja mistä tuollaisen vois vois edukkaasti tilata?
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

mikli kirjoitti:Onko kukaan hankkinut tuota iBeatiä itelleen? Ja mistä tuollaisen vois vois edukkaasti tilata?
SEMCO (http://www.motosportz.com) oli ennen mutta kun nyt pikaisesti etsin niin ei löytynyt.

Tää pyörähän pelaa hienosti kun vaihtaa sliparin ja ohitta lambdan jolloin se "racing map" tulee käyttöön! Näyttäs sulla olevan orkkis slipari ja lambda kiinni jos oikein katsoin tota sun edellisellä sivulla olevaa kuvaa ( tää pyörä on oikeesti tuhnu ton lambdan kanssa)

Riku Motor,illa lahdessa on iBeat ja penkki, eiku sinne vaan jos noi edelliset ohjeet ei auta!
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Semco Designs myy suoraan tuota IBeat pakettiaan:
http://semcodesigns.com/Products.html
Eihän se halpa tuollakaan ole...
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Ok. Tunnenkin tuon Riku Motorin Valtosen, niin täytyy käydä jutteleen. Slipari ja lamdamodaus ollu mielessä. Tuntuu, että keskialueelle sais helpostikin lisää jerkkua. Välityksetkin tuntuu metässä ainakin tosi pitkiltä.

Tarviiko tuolle ilmanotolle tehdä otain avarrusta, ku laittelee sliparia yms?
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

mikli kirjoitti:Ok. Tunnenkin tuon Riku Motorin Valtosen, niin täytyy käydä jutteleen. Slipari ja lamdamodaus ollu mielessä. Tuntuu, että keskialueelle sais helpostikin lisää jerkkua. Välityksetkin tuntuu metässä ainakin tosi pitkiltä.

Tarviiko tuolle ilmanotolle tehdä otain avarrusta, ku laittelee sliparia yms?
Mä en ainakaan tehny ja hyvin toimi ton sliparin ja lambdan poiston kanssa.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
MAV
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 6:47 pm
Pyörä: Himalayan 450
Paikkakunta: Lahti

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja MAV »

Noista välityksistä: Minusta sopivaksi kaikenlaiseen tiellä ajoon on osoittautunut 15/48 -rattaat. Jos tarvitsee rämpiä soistuneella tai pahemmin kivisellä tiellä, niin sitten voi melko helposti vaihtaa 14-hampaisen eteen.
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

MAV kirjoitti:Noista välityksistä: Minusta sopivaksi kaikenlaiseen tiellä ajoon on osoittautunut 15/48 -rattaat. Jos tarvitsee rämpiä soistuneella tai pahemmin kivisellä tiellä, niin sitten voi melko helposti vaihtaa 14-hampaisen eteen.
Pitääpä kokeilla tota 48 takaratasta, tällä hetkellä on 15/47.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
MAV
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 6:47 pm
Pyörä: Himalayan 450
Paikkakunta: Lahti

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja MAV »

Ero 15/47 ja 15/48 välillä on jo niin pieni että varta vasten ei kannata 48-ratasta hankkia. Mieluummin sitten kun muutenkin tarvitset uuden takarattaan. Sen sijaan kannattaa kokeilla 14-hampaisella eturattaalla, vaikutuksen huomaa heti. Eturattaassa yksi piikki vaikuttaa saman kuin 3 takana...
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Onks kellään tietoo tuosta 610:n vakiopöntöstä, että pystyykö helposti avartaan?

Ja toinen kyssäri liittyy kytkinvaijeriin; En tiedä, onko huollossa laittaneet väärää reittiä kulkemaan, mutta pikkusen hankalasti meinaa tarrata sarvien kiinnikkeeseen, ku kääntää oikeelle. Siis jää "kulman" taakse jumiin. Onko muilla ko onkelmaa? Täytyy värkätä se jotenki fiksummin.
MAV
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 6:47 pm
Pyörä: Himalayan 450
Paikkakunta: Lahti

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja MAV »

Vakiopöntössä on alumiininen ulkoputki niillä pop-niiteillä kiinni ja sisällä on (muistaakseni) rosterikuori, jonka sisällä varsinaiset vaimennusosat on. Hitsaamatta ei taida päästä ainakaan kovin hallitusti niihin sisäosiin käsiksi.
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

mikli kirjoitti:Onks kellään tietoo tuosta 610:n vakiopöntöstä, että pystyykö helposti avartaan?

Ja toinen kyssäri liittyy kytkinvaijeriin; En tiedä, onko huollossa laittaneet väärää reittiä kulkemaan, mutta pikkusen hankalasti meinaa tarrata sarvien kiinnikkeeseen, ku kääntää oikeelle. Siis jää "kulman" taakse jumiin. Onko muilla ko onkelmaa? Täytyy värkätä se jotenki fiksummin.
Mä avarsin vakio pöntön ja laitoin suoran reikäputken ja änkkärivillaa sisälle mutta se ulostulo reikä jäi alkuperäisen kokoiseksi.
Oli mun mielestä vähän liian tukkoinen.

Mulla vois olla leo vince slipari myynnissä jossa ulos tulo on suurennettu 36mm,stä 40mm,iin taikka sitten QD magnum slipari ja ehkä arrowsin putki ilman sliparia. Taikka sit se alkuperäinen muutettu änkkäri.

Nyt itellä G.P.R. titaani putkisto kii.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Eihän kellään oo jäänyt 610:iin sopivaa takaritsiä nurkkiin? Taikka ideoita, kuka myy noita. MP-Racing ei myy..
MAV
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 6:47 pm
Pyörä: Himalayan 450
Paikkakunta: Lahti

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja MAV »

Eipä ole telinettä ylimääräisenä, mutta Saksan Ebayssä näyttä niitä alkuperäistelineitä olevan aika usein kaupan. Nytkin taitaa olla kaksi, tosin mukana tuppaa tulemaan väärän värisiä lokasuojia!
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Nyt on sitten tuo lamda-modi laitteessa Leovincen putken kanssa kiinni ja ekat maistit otettu! Kyllä on aivan erilainen varsinki keskialueella, jossa minusta oli pikkusen väännön puutetta. Aika kova metakka lähtee tuos Leosta :shock: , mutta eiköhän tolla pärjää. Nyt haisee jo tallissa bensakin, että ainakin kakkua tuntuis saavan.

Samalla laitoin 14 piikkisen eturattaan. Paljon mukavampi puunkierrossa, ku ei tarvi luistatella kytkintä.

Kiitoksia Kumipuhki!
Vastaa Viestiin