Italialaiset pyörät
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Italialaiset pyörät
Ei ole pelkkä huhu, vaan firman ihan virallinen tiedonanto. Alkuun pelkäästään Italian kansallisessa sarjassa, mutta tavoitteet varmasti korkeamalla.
Sinällään pakko sanoa että yllättävä peliliike merkiltä jonka leipälaji on poikkeuksellisen kalliit pyörät.
Mutta koska Triumph myös tulossa crossiin niin kai se kertoo että on näkyvä laji, etenkin nuoremman polven keskuudessa.
Sinällään pakko sanoa että yllättävä peliliike merkiltä jonka leipälaji on poikkeuksellisen kalliit pyörät.
Mutta koska Triumph myös tulossa crossiin niin kai se kertoo että on näkyvä laji, etenkin nuoremman polven keskuudessa.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: Italialaiset pyörät
Hyvä että tulee vaihtoehtoja tarjolle. Jos kone vetäisi sujuvasti jostain liki 3000k paikkeilta ja venyy yli 10000, niin se voisi olla hyvä myös kevyessä Adv-tyyppisessä pyörässä. Duksun Supermonossahan oli "dummy"-kiertokanki värähtelyjä vaimentamassa, tästä uudesta en tiedä.
Voisi ajella tourinkia pienillä kierroksilla ja välillä vähän laulattaa kun kyllästyy. Mielenkiintoista päästä jossain vaiheessa koeajolle, vaikka sitten Hyperillä.
Mulla oli joskus Kotarin 640 SM, mutta sen kone oli aika traktorimainen, ja jos sitä kierrätti tappiin niin tuntui että mäntä tulee syliin.
Voisi ajella tourinkia pienillä kierroksilla ja välillä vähän laulattaa kun kyllästyy. Mielenkiintoista päästä jossain vaiheessa koeajolle, vaikka sitten Hyperillä.
Mulla oli joskus Kotarin 640 SM, mutta sen kone oli aika traktorimainen, ja jos sitä kierrätti tappiin niin tuntui että mäntä tulee syliin.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Italialaiset pyörät
Sieltä tuli Hypermotard 698 Mono. Mallimerkintä on hieman hämäävästi 698, kun kone on 659 cc. Muistuttaa kovasti sekä muodoiltaan että spekseiltään KTM 690 SMC R / Gas Gas SM 700 / Husqvarna 701 Supermotoa.
https://www.bike.fi/ducati-hypermotard-698-mono/
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/hype ... d-698-mono
https://www.bike.fi/ducati-hypermotard-698-mono/
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/hype ... d-698-mono
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Italialaiset pyörät
Mallimerkinnän on varmaan tarkoitus tuoda mieleen 998,1098,1198 jne. jo lähes legendaariset mallit. Kotarin iskutilavuus näyttää olevan nykyisin 690cc, mutta eikös "690" versioita ole ollut 609cc, 625cc ja 653.7cc iskutilavuuksilla.Jani M kirjoitti: ↑To Marras 02, 2023 9:29 pm Sieltä tuli Hypermotard 698 Mono. Mallimerkintä on hieman hämäävästi 698, kun kone on 659 cc. Muistuttaa kovasti sekä muodoiltaan että spekseiltään KTM 690 SMC R / Gas Gas SM 700 / Husqvarna 701 Supermotoa.
https://www.bike.fi/ducati-hypermotard-698-mono/
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/hype ... d-698-mono
Tuolta löytyi mukavasti koneen tietoja: https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
Kaksi tärinäntappoakselia näyttäis olevan, niin taitaa kotarissakin olla.
Tulee kyllä mieleen että olisiko rivikone 790/890 mallin mukaan ollut merkittävästi painavampi...mut käyttöominaisuudet ratkaiskoot. Kunhan päästään kokeilemaan.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Italialaiset pyörät
609cc oli 620, 625cc:tä myytiin sekä 625:na että 640:nä, 660SMC taisi olla saman kokoinen kuin ekat 690:t eli 654cc. -12 eteenpäin on 690:t sitten 693cc tai sinnepäin.
Yhtä kaikki, nuo merkinnät tosiaan koittaa kuvata vähän kaikkea muutakin kuin tilavuutta.
Yhtä kaikki, nuo merkinnät tosiaan koittaa kuvata vähän kaikkea muutakin kuin tilavuutta.
Re: Italialaiset pyörät
Hieno pyörä. Onhan se 3,5 hv tehokkaampi jo vakiona, vs kottarainen.
Moottori on kooltaan massiivinen, ainakin mitä kuvista päättelen ja verraten kottaraisen yksmukiseen.
Liekö tulis enduroversionkin kauppoihin. Mielenkiintoista nähdä mihin kohtaan hinta asettuu, noin tekninen moottori ei tule ilmaiseksi.
Moottori on kooltaan massiivinen, ainakin mitä kuvista päättelen ja verraten kottaraisen yksmukiseen.
Liekö tulis enduroversionkin kauppoihin. Mielenkiintoista nähdä mihin kohtaan hinta asettuu, noin tekninen moottori ei tule ilmaiseksi.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Italialaiset pyörät
Tuossa uudessa koneessa pisti silmään, että oli käytetty V2 Panigalen mäntää ja kantta venttiileineen. Ihmetyttää, ettei muutkin moottoripyörävalmistajat käytä tätä modulaarisuutta ympäten samat koneenosat 1 ja 2 sylinteriseen tai 2 ja 3 sylinteriseeen koneeseen. Samalla sylinterin halkaisijalla ja suunnilleen samalla iskunpituudella voisi hyödyntää männän ja kannen lisäksi myös samaa kiertokankea. KTM:llä on esimerkiksi 390:n ja 790:n yhden sylinterin kuutiotilavuus ja halkaisija/isku:
398, 89/64 ja
399, 88/65,7.
Vastaavasti 1290:n ja 690:n mitat on:
650, 108/71 ja
693, 105/80.
Luulisi, että noita kannattaisi yhdenmukaistaa.
398, 89/64 ja
399, 88/65,7.
Vastaavasti 1290:n ja 690:n mitat on:
650, 108/71 ja
693, 105/80.
Luulisi, että noita kannattaisi yhdenmukaistaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Italialaiset pyörät
Agustalta uutuusmalli tulossa
https://youtu.be/Vy_vwybYuLg?feature=shared
https://youtu.be/Vy_vwybYuLg?feature=shared
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Italialaiset pyörät
Eiks 390:t tehdä Intiassa Bajaj Automotiven toimesta ja 790 Kiinassa CF-Moton?Jani M kirjoitti: ↑La Marras 04, 2023 12:07 pm Tuossa uudessa koneessa pisti silmään, että oli käytetty V2 Panigalen mäntää ja kantta venttiileineen. Ihmetyttää, ettei muutkin moottoripyörävalmistajat käytä tätä modulaarisuutta ympäten samat koneenosat 1 ja 2 sylinteriseen tai 2 ja 3 sylinteriseeen koneeseen. Samalla sylinterin halkaisijalla ja suunnilleen samalla iskunpituudella voisi hyödyntää männän ja kannen lisäksi myös samaa kiertokankea. KTM:llä on esimerkiksi 390:n ja 790:n yhden sylinterin kuutiotilavuus ja halkaisija/isku:
398, 89/64 ja
399, 88/65,7.
Vastaavasti 1290:n ja 690:n mitat on:
650, 108/71 ja
693, 105/80.
Luulisi, että noita kannattaisi yhdenmukaistaa.
Sen verran on etäisyyttä että tuskin kannattaa paljoa harmonisoida...
Toi 690/1290 pari taitaa olla ihan Itävallan ihmeitä eli niissä vois ollakin ideaa.
Auto ja työkone moottoreissahan tuollainen modulointi on ihan normaalia. Ja varsinkin isoissa laivakoneissa.
Re: Italialaiset pyörät
Sattuneesta syystä mikään mallinumero ei ole pienempi, kuin todellinen kuutiotilavuus.skuikka kirjoitti: ↑Pe Marras 03, 2023 3:19 pm 609cc oli 620, 625cc:tä myytiin sekä 625:na että 640:nä, 660SMC taisi olla saman kokoinen kuin ekat 690:t eli 654cc. -12 eteenpäin on 690:t sitten 693cc tai sinnepäin.
Yhtä kaikki, nuo merkinnät tosiaan koittaa kuvata vähän kaikkea muutakin kuin tilavuutta.
Re: Italialaiset pyörät
Agusta LXP suomeksi
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Italialaiset pyörät
Mitenkähän tuo MV Agustan "väärinpäin" pyörivä kampiakseli? BMW:n nelipuolikkaassa kisaenskassahan se osoittautui susiratkaisuksi, mutta onkohan asialla niin suurta merkitystä tuollaisessa adventuressa? MotoGP:ssähän sillä yritetään pitää etupyörä maassa kiihdytyksissä. Kurapyörässä vaan kaasulla pitäisi saada keula ylös.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Italialaiset pyörät
1290 on 1301cc ja uusi 390 on 398 cc, eli kyllä näitä esimerkkejä toiseenkin suuntaan piisaa. Uusi 990 Duke on puolestaan 947 cc.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Italialaiset pyörät
Pieleen meni, mutta menköön!