Italialaiset pyörät
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Italialaiset pyörät
moto extran testispecialia tuli eilen luettua,niin silmään osui muutaman kerran kirjoittajan ylistys italopyörien puolesta.esim:moto guzzi griso 8v lukeutuu samaan ajonautinnon tarjoajien luokkaan kuin esimerkiksi alfa romeot, tai lähempää arvioiden ducati useimmilla malleillaan, sekä tietenkin moto morari.italialaisten kyvyssä välittää tuntemuksia on jotain syvästi arvostettavaa. toinen vertaus aprilia dorsoduro ja honda transalpin vertailu.dorsoduro voittaa mennen tullen transalpin niin toteutusten laadussa,ajanmukaisuudessa kuin toimivuudessakin.TOTTA vai TARUA? http://www.youtube.com/watch?v=YahfxTfoJ64
Viimeksi muokannut talkku, Pe Touko 01, 2020 7:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: italialaiset pyörät
Kovaa tekstiä......ei sentään kestävyyttä kehanneet vielä kehua
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: italialaiset pyörät
Eikös se transukin ole italialainen? Ainakin nykyistä edeltävän mallin tyyppikilvessä luki muistaakseni Made in Italy.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: italialaiset pyörät
Taitaa moni suomen teillä liikkuva Honda olla yllättävän lähellä tehty...Å kirjoitti:Eikös se transukin ole italialainen? Ainakin nykyistä edeltävän mallin tyyppikilvessä luki muistaakseni Made in Italy.
Ja onhan tuolta italiasta tosiaankin tullut muutama muukin hieno kulkine kuin nuo hondat...
Veneitä, autoja ja pyöriä...
Re: italialaiset pyörät
Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena
Hondallakin omat systeeminsä siellä...en oikeen pitäis sitä "Italialaisena pyöränä" sanan varsinaisessa merkityksessä.
Hondallakin omat systeeminsä siellä...en oikeen pitäis sitä "Italialaisena pyöränä" sanan varsinaisessa merkityksessä.
Viimeksi muokannut x-mean, To Heinä 23, 2009 9:07 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: italialaiset pyörät
Tuskinpa.x-mean kirjoitti:Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena
Aiheuttaa luultavasti kauhean käsien heiluttelun ja "keskustelun" moinen väite...
- teneraattori
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
- Pyörä: ON
- Paikkakunta: suurhollola
Re: italialaiset pyörät
Eivät edes Italialaiset taida pystyä pilaamaan Hondan MP:n laatua, kun jonkinlainen suunnittelutausta/insinööritaito taitaa kuitenkin olla edelleen Jaappanissa. Jos jokin ajoneuvo sekä suunnitellaan että kasataan Italiassa, niin lopputulokseksi voi tulla esim. Fiat laatua.x-mean kirjoitti:Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena
Hondallakin omat systeeminsä siellä...en oikeen pitäis sitä "Italialaisena pyöränä" sanan varsinaisessa merkityksessä.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Re: italialaiset pyörät
Paitukei taitaa nuot uudemmat XT:t ja Tenereekin tulla saapasmaasta, onko net sitten italialaisia?
Jos aasi syntyy hevostallissa onko se hevonen
Jos aasi syntyy hevostallissa onko se hevonen
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: italialaiset pyörät
No ei varmasti ole, ehkäpä se on italialainen aasi. Riippuu ehkä sukujuurista.ATC kirjoitti:Jos aasi syntyy hevostallissa onko se hevonen
- timpuktu
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
- Pyörä: Elefant 750
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: italialaiset pyörät
Mistä tullee italialaisten moottoripyörien huono maine luotettavuudessa? Tai mistä se että ne rikkoontuu aina? Mikä niissä on huonoa? Minulla ei ole kokemusta kuin yhdestä italialaisesta.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Re: italialaiset pyörät
Eikös Yamahassa ole Minarellin koneet? Yamaha tosin omistaa sen. Oisko pyörien suunnittelu japanista?ATC kirjoitti:Paitukei taitaa nuot uudemmat XT:t ja Tenereekin tulla saapasmaasta, onko net sitten italialaisia?
Uudesta transusta en tiedä, mutta ainakin vanhemman version (Made in Italy) työn laadussa ja toteutuksessa oli sanomista, kun vertasin sitä samanikäiseen japanissa tehtyyn afrikkalaiseen (kun pihassa vierekkäin seisoivat). Arvatkaa, kumman ostin? No, kyllähän transussa jo ikä painaa, kun muutokset olivat enemmän kasvojenkohotusta, joten saattaapa vertailussa olla jotain tottakin. Väkisin se aika ajaa aikanaan loistavienkin toteutusten ohi. Mutta kestävyydessä ja luotettavuudessa uskaltaisin vielä seisoa transun joukoissa.
Oisko tuo vertailu ollut joku makaronin tekemän itsetunnon kohotuskampanja.
Kyllä minä vielä luotan enemmän japanilaismerkkien tuotoksiin, ainkain jos Hondasta on kyse. Jos ois ylimääräistä rahaa, niin voishan sitä noitakin makaroneja kokeilla.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: italialaiset pyörät
Tallista löytyy muutama italiaano, kyllähän niissä jotain on ollut, mutta kyllä tuo saksanseisoja kaikista eniten on aiheuttanut päänsärkyä ja murhetta.
Repa
Repa
Re: italialaiset pyörät
AT:n ja TA:n toteutuksien erillaisuuksia varten ei tartte pyöriä nähdä. Ihan uusien pyörien hintalaput riittää.Å kirjoitti: Uudesta transusta en tiedä, mutta ainakin vanhemman version (Made in Italy) työn laadussa ja toteutuksessa oli sanomista, kun vertasin sitä samanikäiseen japanissa tehtyyn afrikkalaiseen (kun pihassa vierekkäin seisoivat).
- jani
Re: italialaiset pyörät
Oma kokemus rajoittuu Italialaisista Aprilian Af1 -125 vm.-90 pyörään,ja kokemus oli pääosin positiivinen,vaikka pyörä oli vanha jo ostettaessa.Ihmeen luotettavasti tuo kaksitahti-tekele vei paikasta toiseen,murheet olivat yli 30000 km (ties miten paljon) ajetulle,"täysteholle" (noin 30 kaakkia) suht pienet.
Ehkä omituisin seikka oli yksipuolisen takahaarukan ja pyörän kiinnitys "akselin" jatkuva löystyminen,laakerien uusinnankin jälkeen ...jäi mystiikaksi...kaipa sieltä joku oli jotain oleellista osaa hukannut joskus.Tuo löystyminen ilmeisesti aiheutti uuden ketjurataspaketin nopean ja epätasaisen kulumisen.
Toinen juttu oli että en saanut öljypumppua niin pienelle kuin olis pitänyt,lieneekö väljä,vaan tuo pukkas aina 4-5% seokset.
Kolmas mainittava seikka lienee sähköpiuhat,aikas hyvin oli aika niitä hapettanut,ja takalamppua ei saanut palamaan,ennenkuin oikeen purki kunnolla osiks lampun istukan ja putsas hapettumat pois.En ole Japanin vehkeissä huomannut noin pahaa syöpymistä,vaikka tuota vanhempiakin on niitä ollut.
Hyvää tuossa Apriliassa oli ajettavuus,kulkupuoli kokoisekseen,isomman mp:n oloinen,ja yllättäen kulutus normiajossa pääsi neljän litran pintaan+2t öljyt,mikä on tuolle ihan kohtuu lukema,kun kiekat huitelee kuitenkin jossain 11000rpm parhaillaan.
Tuon kokemuksen perusteella oli lähellä etten ostanut Aprilia Tuareg 600:sta(halavalla kun olis saanut),mutta homma vähän kaatui osien heikkoon saatavuuteen
Ehkä omituisin seikka oli yksipuolisen takahaarukan ja pyörän kiinnitys "akselin" jatkuva löystyminen,laakerien uusinnankin jälkeen ...jäi mystiikaksi...kaipa sieltä joku oli jotain oleellista osaa hukannut joskus.Tuo löystyminen ilmeisesti aiheutti uuden ketjurataspaketin nopean ja epätasaisen kulumisen.
Toinen juttu oli että en saanut öljypumppua niin pienelle kuin olis pitänyt,lieneekö väljä,vaan tuo pukkas aina 4-5% seokset.
Kolmas mainittava seikka lienee sähköpiuhat,aikas hyvin oli aika niitä hapettanut,ja takalamppua ei saanut palamaan,ennenkuin oikeen purki kunnolla osiks lampun istukan ja putsas hapettumat pois.En ole Japanin vehkeissä huomannut noin pahaa syöpymistä,vaikka tuota vanhempiakin on niitä ollut.
Hyvää tuossa Apriliassa oli ajettavuus,kulkupuoli kokoisekseen,isomman mp:n oloinen,ja yllättäen kulutus normiajossa pääsi neljän litran pintaan+2t öljyt,mikä on tuolle ihan kohtuu lukema,kun kiekat huitelee kuitenkin jossain 11000rpm parhaillaan.
Tuon kokemuksen perusteella oli lähellä etten ostanut Aprilia Tuareg 600:sta(halavalla kun olis saanut),mutta homma vähän kaatui osien heikkoon saatavuuteen
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: italialaiset pyörät
lehden mukaan uusi transu on tehty espanjassa. ettei vaan uudet italian pyörät ole menneet edelle laadussa?