KTM Supermotojen vuosimallimuutokset (06,950 - 09,990)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

peepee70
Pyörä: HD->KTM

KTM Supermotojen vuosimallimuutokset (06,950 - 09,990)

Viesti Kirjoittaja peepee70 »

Kuka olisi guru tietämään/muistamaan, mitä kaikkea uutta on tullut vuosittain KTM supermoto 950?
Ja onko niillä uudistuksilla mitää merkitystä?

Olen tässä etsimässä itselleni supermotoa ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Aika paljon ilmoittelevat lehtiilmoituksilla käyttöönottovuoden mukaan, ei mallivuoden mukaan eli miten tarkkana noissa kannattaa olla?

t:p
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Re: KTM Supermotojen vuosimallimuutokset (06,950 - 09,990)

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mun muistaakseni niissä on vähän muita eroja kuin kone joka on joko 942cc kaasareilla tai 999cc ruiskulla.
Käyttöönottovuosi/vuosimalli hässäkkä johtunee siitä, että moni pyörä on seissyt myyntivarastossa yhden talven yli.

Henkilökohtainen mielipiteeni on että 942 versio on parempi.
juhapee
Pyörä: 990SM

Viesti Kirjoittaja juhapee »

Ainakin nämä 950SM vs. vuonna 2008 tullut 990SM

- 950 kaasari -> 990 ruisku
- 15 (oletettua) lisähevosvoimaa
- isompi tankki (17,5 (?) -> 19 l)
- mukavampi penkki
- uusi mittaristo jossa mm. kiekkamittari, joka kai puuttui kaikista 950:sta
- 990 on rumempi tai kauniimpi, riippuen ihan kuka katsoo

950:n evoluutiosta en osaa sanoa mitään, kai sitä vähän on kohenneltu ajan mittaan (tai sitten ei)?

Ite pähkäilin kanssa, mutta jo toi isompi tankki veti sitten 990:n pariin, mulla on -08 990SM. Täytyy kyllä myöntää, että en oo ees ajanut 950:tä. Puhuvat, että se olisi mukavampi kuin kulmikkaaksi moitittu 990:n ruisku. Ja onhan tuo vähän äkäinen, ite vaihdoin 16 hampaisen eturattaan ja kaasukahvan epäkeskon loivemmaksi ja käytöksessä ei ole enää mitään huomautettavaa. Tosin se aiempi kulmikkkuuskin oli toisaalta aika hauska piirre, poislukien kaupunkiajaminen ja joku poluilla ajo, jossa se on/off oli aika voimakas ja piti olla aika tarkkana kaasun kanssa.
peepee70
Pyörä: HD->KTM

Viesti Kirjoittaja peepee70 »

Kiitti jo näistä. Olen tuota kuullut, jotta olisi parempi kone se 950.
Onkohan niissä sitten mitää uudistuksia tullut 06 ja 07 välillä?
Teipithän muuttuu joka vuosi ja kauppiaat sanoo joka vuosi, että ihan uusi pyörä on kyseessä.
t:p
LN
Pyörä: 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja LN »

peepee70 kirjoitti:Aika paljon ilmoittelevat lehtiilmoituksilla käyttöönottovuoden mukaan, ei mallivuoden mukaan eli miten tarkkana noissa kannattaa olla?
Mikä onkin ihan järkevää, koska Kotarilla ei vuosimalleja ole hakattu kiveen, vaan saman "vuosimallin" sisällä voi olla huomattaviakin muutoksia johtuen kehitystyöstä tai osatoimittajamuutoksista. Omassa Adventuressani nämä muutokset (jotka sitten olivat myös seuraavan vuosimallin pyörissä) verrattuna "oikeaan" vuosimalliin oli lueteltu varaosakirjan lisälapussa. Lisäksi on aina mahdollista, että osia on vaihdettu takaisinkutsujen, korjauksien tai huoltojen yhteydessä... Joten enemmän ovat yksilöitä, kuin japanilaiset, jotka ilmeisesti yleensä tehdään yhdessä erässä per vuosimalli. Mitä olen Adventureja seurannut, niin ei ole mitään vuosimallia jota välttäisin tai suosisin, vaikka montaa asiaa onkin viilattu vuosien varrella suuntaan tai toiseen (ja takaisin).
Vastaa Viestiin