KTM625SXC vaiko KTM640LC4?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

KTM625SXC vaiko KTM640LC4?

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Kun ei tuo Honda näytä kiinnostavan ketään, niin kait se täytyy vaihtaa sitten liikkeessä soralinkoon :) Tässä nyt olen arponut mielessäni kahden eri vaihtoehdon välillä. Kummankohan ottaisi SXC:n vaiko LC4:n? Mitä mieltä te muut olette? Vai olisiko joku kolmas malli minulle sopivampi? Joo tiedän, se LC8, mutta kun se on niin raskas ja kallis :(

-Veijo-
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

SXC:ssä on kaasarina Keihin FCR, riittääkö se valintaperusteeksi?
Avatar
Adventure
Viestit: 407
Liittynyt: To Touko 26, 2005 12:45 pm
Paikkakunta: Luopioinen

Re: KTM625SXC vaiko KTM640LC4?

Viesti Kirjoittaja Adventure »

Veijo kirjoitti:Kun ei tuo Honda näytä kiinnostavan ketään, niin kait se täytyy vaihtaa sitten liikkeessä soralinkoon :) Tässä nyt olen arponut mielessäni kahden eri vaihtoehdon välillä. Kummankohan ottaisi SXC:n vaiko LC4:n? Mitä mieltä te muut olette? Vai olisiko joku kolmas malli minulle sopivampi? Joo tiedän, se LC8, mutta kun se on niin raskas ja kallis :(

-Veijo-
Ootko ihan varma, että kun sulla on tuo kakssatku, niin haluat vielä toisen lähes yhtä mettäkoneen (SXC?). Yks LC4 sulla on jo ollutkin. Mites ois tuo Transalp/AfricaTwin -sektori?
Jos ihan oikeesti haluat reissua tehdä, niin tiedäthän kuitenkin sen LC4:nkin rajoitteet? Kun sulla on jo laite spooriin, niin pitääkö sillä kakkoslaitteellakin päästä sinne? No, varmaan olet tätä miettiessäsi jo viettänyt unettomia öitä.

Laita CeeBeehen pohjapanssari rystysuojat ja rupulit. Eiköhän se siitä?

-Tero-
KTP
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:06 pm
Pyörä: KTM 625SXC
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KTP »

Minä ainakin olen ollut tyytyväinen tuohon SXC:n, koska onhan se hiukan keveämpi kuin LC4. Niin ja uskon, että etenkin poijaat arvostaa sitä kaasaria...kyllä lähtee :D

Onhan tuolla SXC:lläkin tullut viikko ryöjättyä viikon kamat päällä ARTilla, eikä se mitenkään mahdotonta ollut.
Ajelinpa tässä vielä loppulomasta 5päivän yhdistetyn asvaltti/sorasurautuksen ja yllätys oli positiivinen. Kun etsii asvaltilta ne mutkaiset tiet, niin niitäkin oli mukava päästellä pitkästä aikaa. Mennenee se matkaenskasta tuokin siis.

Mutta kun heitit sen kolmannen hevosen, niin kyllä minustakin jokin isompi matkaenska olis viisas vaihtoehto. Sillä jaksaa ajaa niitä piitkiä suoriakin, jos haluaa nopeasti edetä jonnekkin. SXC:llä en jaksa ajatellakaan pelkkää asvalttimatkaa isommilla teillä.
Ainaski perässä pysytään :)
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Mites BMW GS650 Dakar? Pitäisi kait vain mennä koeajamaan nuita laitteita. En ole edes Trans Alppia tai Africa Twiniäkään kokeillu. Eilinen Dominator tuntui kyllä lussulta ja muutenkin soratiellä huterammalta kuin LC4 tai SXC. Ja Terolle sen verran, että kyllä 625SXC ja 200EXC ovat eri pyöriä, kun mennään maastossa. Upottavassa ja vaikeassa maastossa tuo kevyempi 200EXC on yliveto raskaampaan SXC:hen verrattuna.

-Veijo-
A&KTM
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

Käy koittamassa isompia, mutta kokeneena kottaraisen kiusaajana(siis sinä, en minä) luulen että raskaskeulaset(at,ta,f650 yms.) tuntuvat aivan liian..., noh raskailta.

Olikos sxc:ssä vaimennettu takaratas? Sen puuttuminen vähän rajoittaa asfaltilla kruisailua, mutta jos ratas on vaimennettu niin kyllähän tuo enduroa parempi laite on kaasarin ja pienen painoetunsa turvin. Mistäs muualta painoetua tulee kuin änkkäristä? Onko takarunko kevyempi kun matkustajan jalkatapit noista puuttuu aina?
Antti
Avatar
Santtu
Viestit: 25
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 11:01 pm
Pyörä: DR 650 SE
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Entä jos ostat entisen LC4:en multa takas... ei sillä etten ois tyytyväinen mut pikkasen oon arvuutellu oisko sxc ollu sittenkin parempi.

Sehän taitaa olla mm. hiukka korkeampi, ku mie oon 186cm pitkä ni vois olla parempi.

Oon just tekemässä kotarin takaosan sähköjä uudestaan. Alkuperäisistä oli kuori hankautunu pois noin 10 eri kohdasta.... säästetty väärässä paikassa.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No sotken minäkin tätä soppaa.

Eiks tämä olis hyvä vaihtoehto:

http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=40733

Sillä voi
- ajella pieniä hiekkateitä ihan sikana
- ajella upottavia lentohiekkoja, jos vaan osaa ( nimimerkki harjoittelu vielä vaiheessa ). Alan jo pikkuhiljaa pysymään pinnalla ja pystyssä. Kysy vaikka Veskulta, joka osaa.
- ajaa Saksan moottoriteillä 160 km/h, vaikka päivän, kamojen ja kavereiden kanssa, niinkuin minä tein lomalla. No pitihän ne huiputkin kokeilla, 200 mittariin kamojen kanssa.
- ajaa pieniä mutkaisia asfalttiteitä nauttien joka hetkestä, niinkuin minä tein mm. Itävallassa lomalla sen Bemari-meetingin yhteydessä.
- Suolle ei kyllä parane lähteä. Mutta siihenhän sulla on se pienempi pyörä.
- Ajaa rautaperseen, esim 1822 km ajassa 20.5 tuntia, niinkuin minä tein.
- Kurvailla Eestin sorateitä kaks päällä ja kamat, eikä mitään ongelmia, paitsi se Ossyn rengasrikko samanlaisella vehkeellä sillä reissulla.

Terveisin
Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Santtu kirjoitti: Oon just tekemässä kotarin takaosan sähköjä uudestaan. Alkuperäisistä oli kuori hankautunu pois noin 10 eri kohdasta.... säästetty väärässä paikassa.
Tommosta ei ole kyllä Bemarissa. Onks se Kotari joku TeeSeItse miesten pyörä, jota täytyy joka välissä korjata ja muuttaa tehtaalla tehdyt viritykset oikeasti toimiviksi. Täällähän oli jossain ketjussa kuvia poroksi palaneesta KTM:stä, joten on ne sähköt varmaan just tota tasoa. Ja Katillakin se pyörä on jotenkin poissa kuvioista remontin takia, kun ei hän päässyt sinne KKKK meetingiinkään. En kyllä ostaisi KTM:ää just ton takia.

Bemarilla teet matkaa vaikka maailman ympäri ilman suurempia huolia.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ja kun mä olin siellä Bemari-meetingissä Garmish-Partenkirchenissä, jossa oli 35.000 muutakin Bemaria niin yllätys oli, että GS Bemareita oli tosi paljon. Varmaan puolet kaikista oli GS pyöriä, 80, 100 1100 1150 ja 1200 malleja.

Ja niitä uusia 1200 GS:siä oli tosi paljon.

Ilmeisesti saksalaiset ovat ymmärtäneet, että se on tosi monipuolinen pyörä, vaikka ei niillä niitä hiekkateitä edes ole.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
VPH
Viestit: 49
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 10:45 pm
Pyörä: Suzuki DR800.Specialized
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja VPH »

Keskustelun avanneelle, laita hinta luokka niin on helpompi antaa ehdotuksia.
Eli katseletko 2000 luvun pyöriä, vain -90 malleja.
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Santtu kirjoitti: Oon just tekemässä kotarin takaosan sähköjä uudestaan. Alkuperäisistä oli kuori hankautunu pois noin 10 eri kohdasta.... säästetty väärässä paikassa.
Sähköt on KTM:n heikko paikka. Huonosti tehdyt johdotukset yhdessä tärinän kanssa menevät ennen pitkää rikki.

-Veijo-
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Pekkavee kirjoitti:Täällähän oli jossain ketjussa kuvia poroksi palaneesta KTM:stä, joten on ne sähköt varmaan just tota tasoa.
Kyseinen KTM ei syttynyt sähköjen takia. Rikkoontuneesta polttoainesäiliöstä valunut bensa sai kipinän pyörän metalliosista sen liukuessa asvaltilla puusillalla tapahtuneen kaatumisen jälkeen.
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

VPH kirjoitti:Keskustelun avanneelle, laita hinta luokka niin on helpompi antaa ehdotuksia.
Eli katseletko 2000 luvun pyöriä, vain -90 malleja.
Ihan uusi tai vähän käytetty on mielessä. Tosin olen luonteeltani sellainen, että höpötän haaveistani monta kuukautta ennen kaupantekoa ja saatan viime hetkellä päätyä aivan erilaiseen lopputulokseen kuin alkujaan olin suunnitelut :)

Tällä hetkellä ohjaavia kriteereitä ovat:
- kevyt
- 4T moottori
- tavarateline
- vähintään 13 litran tankki
- huoltoväli vähintään 2000 km

Tuohon kategoriaan istuu hyvin KTM525MXC tai KTM625SXC, kumpikin pienin muutoksin.
KTP
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:06 pm
Pyörä: KTM 625SXC
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KTP »

Pekkavee kirjoitti:
Tommosta ei ole kyllä Bemarissa. Onks se Kotari joku TeeSeItse miesten pyörä, jota täytyy joka välissä korjata ja muuttaa tehtaalla tehdyt viritykset oikeasti toimiviksi. Täällähän oli jossain ketjussa kuvia poroksi palaneesta KTM:stä, joten on ne sähköt varmaan just tota tasoa. Ja Katillakin se pyörä on jotenkin poissa kuvioista remontin takia, kun ei hän päässyt sinne KKKK meetingiinkään. En kyllä ostaisi KTM:ää just ton takia.

Bemarilla teet matkaa vaikka maailman ympäri ilman suurempia huolia.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Hmm...eikös noissa Bemuissakin ole ollut kaiken maailman softavikoja, joten ei kotari ole ainoa mopotin, jossa on pikkuvikaa.

Jos kotarin koeajaa, niin sen jälkeen tietää mitkä niissä viehättää :D Suosittelen. Minulle naisena ei ole montaa vaihtoehtoa, kun haluan ajaa sillä myös matkaakin. Kotarin keveys on minulle aika tärkeä, kun ei ole niitä valtavia lihaspatteja niinkuin teillä miehillä. Paremmin olen tällä pärjännyt miestenmaailmassa kuin entisellä mopollani, joten hyvä valinta ainakin minulle.

Oma moponi on nyt vielä purkuvaiheessa, kun ei ole ollut aikaa siihen. Talvi on edessä ja ehdin viimeistään silloin sillä ajamaan, joten nou hätä.
Luultavimmin siinä on kiertokangen laakerit uusintaan menossa, ainakin Racing Bikestä kerrottiin, että 30tkm kohdalla tuo on ajankohtainen.
Kunhan lopullinen syy selviää, niin kirjuuttelen siitä sitten tänne muillekkin tiedoksi.

Ainakaan tuossa SXC vm03 ei ole vaimennettua takanapaa, mutta ei se ole minua estänyt asvaltticruisailusta (joka tosin on ollut suurena vähemmistönä). Millälailla se vaimennettu takanapa vaikuttaa ajamiseen? Onko niin merkittävä osio? :shock:

PS. Meidän perheeseen on saapunut suloinen koiravauva, joka sekin vie nyt aikaa. Koirasta kasvaakin omistajiensa näköinen pitkäjalkainen, hoikka ja melkein kotarin korkuinen kaveri, nopeudesta puhumattakaan :D
Arvauksia saa heittää, joskaan tämä ei kyllä ole koirapalsta :wink:
Ainaski perässä pysytään :)
Vastaa Viestiin