Kenellä on 2v-gessu?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Juu... näin mä myös ymmärsin. Tuossa on kuitenkin varmaan 5k€ tavaraa varusteina. Täytynee väännellä tuonne kauppaosion puolelle ilmoitus. Autetaan miestä mäessä
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Muistaako joku, että mahtuuko TKC80 yhtä senttiä leveämpänä, eli 140 milisenä pyörimään takasena?
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Ehtiikö kukaan Öhlinssin takaiskarin omistava katsoa mikä on vakiojousi ko iskarissa?
Taas lähti mopo käsistä
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Jyväskylän rompepäiviltä löytyi uudemman r850 bemarin vasen etujarrupuristin, joka siis käy tuohon r100gs oikealle puolelle. Käyköhän se alkuperäinen jarruputki tuohon uudempaan puristimeen?... vaatinee varmaan jonkun välinipan tai vast.... Sillä alkuperäisellä jarrulla tuntui ne Buellin jarrulevyn jäähdytysaukot ikävänä nypytyksenä hitaassa vauhdissa.
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

löytyisikö pääkaupunkiseudulta lainaksi asti 2v bemarin pakokäyrän kruunun avainta? En viitsisi putkitongeilla vääntää.
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
esyvanen
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 4:41 pm
Pyörä: BMW R80 G/S Paris-Dakar 1985

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja esyvanen »

Kivenlahdessa mulla tommonen olis...
BMW R 1150 RS vm. 2002
BMW R80 G/S Paris-Dakar vm. 1985
BMW K1 vm. 1989
Ex. BMW R65 vm. 1979
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Prkl!! Tilattiin asiaa tuntevan kauppiaan kanssa uudet kaasuvaijerit bemariin...mutta: kuoret on oikean mittaiset mutta itse vaijeri n 10mm liian lyhyet. Omassa pitääkin olla ne 827 ja 828 loppuiset "extrapitkät" vaijerit. .. vanhojakaan ei viitsis laittaa edes väliaikaisesti kun toisesta on jo säikeitä poikki... Pitää vaan huomenna laittaa tilaukseen uudet ja odotella sitten niitä. :oops: :x
Avatar
kalle j
Viestit: 868
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Mulla olis vähän käytetyt 827 ja 828 vaijerit jouten. Ilmeisesti sulle tuli 32mm bingien vaijerit.
Laitanko postiin?
Lisää urkua monitoriin...
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Sait yv
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Kiitokset Tikkakosken suuntaan vaijereista. Postikin yllätti nopeudellaan. Vaihdoin samassa uudet luistin neulat ja neulaputket; olisi tuo pitänyt tehdä kyllä jo aikaisemmin, muuttui koneen käytös huomattavasti jouheammaksi ja siistimmäksi. Nyt pitää tankillinen ajella ja katsoa mitä se teki bensan kulutukselle.
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Älkäätten koskaan laittako Bing kaasareihin tarvikemallin kumikalvoja. Tilasin taannoin tiivistesarjan kaasareihin kun putsasin ne, mukana tuli uudet kalvot ja asensin ne paikalleen. Nyt kun lähes kaikki muut on kaasareista vaihtunut niin se juuri off-idle kakominen johtui sitten kaivoista. Vaihdoin vanhat alkuperäiset ehjät BMW OEM kalvot ja nyt ei kakostele eikä nypytä pienillä kierroksilla. Pitää vielä synkata uudelleen noilla niin sitten luulis olevan kunnossa.
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Niin luulisi. Välillä tuo pienten kierrosten kakominen ja tasakaasun "rynkytys" taas palaa haittaamaan. Jotenkin muka synkkauksella se poistuu. Nyt taas paheni ja säädin sitten Snowbumin ohjeen mukaan seosruuvit 2 kierrosta auki, vaikka ohjekirjan ohje on 3/4. Seosruuveja ja tyhjäkäyntiruuveja säätelemällä kierrokset 1000rpm ja nyt tuntuu pelaavan. Nyt on seosruuvit 1-3/4 auki. Pitää käydä ajelemassa kunnolla ja katsoa miten pelaa. Se vaijereiden vaihto poiki synkkaustarpeen, ne kun haki paikkaansa jonkin aikaa. Jospa se nyt. Takahäkin kiinnitykset tarkastelin kun se tuntui jotenkin joustavalta, olihan niissä löysiä.
pauli
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: Xt 660R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja pauli »

Onko kellään 100gs takaiskarin jousta 80nm jäykkyyttä vastaavaa,Iskari on WP?
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

No nyt se bemari esitteli taas uuden teknisen ominaisuuden :cry: Oli alkanut perän se isompi stefa vuotamaan, oli aamulla renkaan kylki märkänä. Heiluttelemalla ei saanut liikettä aikaiseksi takapyörään, eli olisiko vielä laakerit kuitenkin kunnossa. Purin takapyörän ja jarrukengät pois ja sieltähän se öljy tulee stefan välistä. Pitää vielä tarkastaa nuo laakeroinnit uudestaan ilman jarruosia paikallaan jos näkisi paremmin onko jotain väljää. Haen paikalliselta kauppiaalta 1 huulisen stefan siksi aikaa kun saan oikean 2 huulisen Myllymaan kautta. Jospa se tuolla stefan vaihdolla selviäisi, ettei menisi enempi purkuun... :roll:
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kenellä on 2v-gessu?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Vaihteiston laakerointi kesti minulla 86tkm. Alkoi laatikosta kuulumaan jursukutusta tietyissä tilanteissa ja öljytulpan magneetista löytyi metallilastuja eli joku siellä kärsi. Lähetin laatikon pajalle ja kun se tuli takaisin niin pussissa oli mukana vanhat laakerit 5 kpl, joista vain yksi oli sormin pyöritellessä äänetön ja yhdestä oli ulkokoolissa murtuma (!). Lisäksi oli yhden vaihteensiirto kulissin osat löysällä, se oli vaihdettu uuteen b-osaan. Ainakin vaihdepolkimen tuntuma on nyt erilainen ja laatikko muutenkin äänettömämpi. Jospa tuo seuraavat 86 tkm kestää. :D
Nyt olisi tarkoitus lähteä pohjoisen suuntaan muutamaksi päiväksi ajelemaan, hyvä sisäänajo.
Vastaa Viestiin