Yamaha WR250R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tyffe
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 12:17 am
Pyörä: TT600R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Tyffe »

TeroV kirjoitti:http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/

Nämä mittaustulokset havaittu aika realistisiksi. Valitettavasti ei löydy WR250R mallia mutta muita kurapyörien mittaustuloksia kyllä. Itse en oikein jaksa uskoa että tuo R-versio olisi yhtä tehokas mitä ns. Yamahan kisaenduro, mistä löytyy tuon mukaan 2007-2011 mallista reilu 30hv renkaalta.
piti pistää tuon oman pyöräni wr250x mallin penkitystulokset näkyville, kun ei paljoa varmaan noita pyöriä ole täällä suomessa penkitetty? Ja mitä tuossa aikasemmin sanoin niin ainakin tämä oma supermotoversioni vie viivoissa mm. wr250f ja piikkistä vanhemman mallin yz:taa. Eli voisin uskoa, että kyllä toi r mallikin vie molempia viivoissa varsinki jos on jo putki vaihdettu.

Tossa siis linkki penkitystulokseen http://i5.aijaa.com/b/00203/7305105.jpg max nm ei pidä paikkaansa
2or4
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 12:57 am
Pyörä: WRR,AdvR

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja 2or4 »

Tuossa kuvassa on lienevät kierrosluvut täysin pielessä - olisi mielenkiintoista tietää, mitkä ovat suurimman tehon kierrokset? Tosin eihän 250'aan kiihtyvyys juuri käsivarsia venytä, oli mitkä viritykset tahansa! Hauskuus on paremminkin keveydessä ja ketteryydessä.
Tyffe
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 12:17 am
Pyörä: TT600R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Tyffe »

jep itselleni sanottiin että mm. max nm ei pidä paikkaansa koska pyörässä ei ole kierroslukumittaria joten noihin kierroksiin ja max nm ei kannata välttämättä kiinnittää huomiota..ainoastaan tuossa on mitattu tehoa takarenkaalta
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja HarMi »

routaisten peltojen pehtoori
Avatar
Jopo87
Viestit: 69
Liittynyt: Su Marras 21, 2010 12:03 am
Pyörä: WR250F -01 ja R6 -00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Jopo87 »

LeoVincen putki, ulkomailta uitettu F -mallin alusta ja +2500e hintalappu? :lol:


Mun mielestä jotenkin typerää hommaa Yamahan maahantuojalta. Jo ennen kuin WRR -malli ilmestyi loppui WRF -mallin tyypitys (ei saanut enää kilpiin) ja parin vuoden päästä loppui koko vehkeen maahantuonti. Nyt kun mallistossa ei ole enää yhtään kisakelpoista enduroa aletaan katumalleista niitä väkisin leipomaan. Muutenkin 250cc kisavehkeet (YZ/WRF) ovat jääneet valmistajalta vähälle huomiolle ja muista jälkeen koska käytössä on vieläkin kaasari vaikka kaikilla muilla on jo ruisku käytössä. Toivotaan että ensi vuonna WR250F:ssä on ruisku ja maahantuoja tajuaa ottaa sen uudestaan tuontiin. Muuten kun tulevaisuudessa pyörän vaihtoa suunnittelee on ainoa värivaihtoehto oranssi.
Avatar
petrij
Viestit: 108
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Pyörä: RedHunter VH500
Paikkakunta: J:suu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja petrij »

- Asiasta kolmanteen....Onkohan moottorin huohottimen letku syytä eristää jollain
lailla talvikäyttöä ajatellen. Letkuhan on aikas pitkä ja viimalle alttina tyyliin ranskalais autot. Jos olisi jollain ihan käyttäjä kokemuksia, ei vehaa, rahia, mutua eikä edes villejä arvauksia.

Kyselee: PJ
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
Avatar
TeroV
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Pyörä: KTM 450 SX-F & Capo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja TeroV »

Muutenkin 250cc kisavehkeet (YZ/WRF) ovat jääneet valmistajalta vähälle huomiolle ja muista jälkeen koska käytössä on vieläkin kaasari vaikka kaikilla muilla on jo ruisku käytössä. Toivotaan että ensi vuonna WR250F:ssä on ruisku ja maahantuoja tajuaa ottaa sen uudestaan tuontiin. Muuten kun tulevaisuudessa pyörän vaihtoa suunnittelee on ainoa värivaihtoehto oranssi.[/quote]

Suuri ja mahtava oranssi luottaa myös 4-t enduromalleissa ja 450cc crossissa vielä Keihinin kaasuttimeen, joten yhtälailla sekin on "kivikautinen" 8)
Tyffe
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 12:17 am
Pyörä: TT600R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Tyffe »

ottakaas nyt mp-messuille menijät tosta yamahan kisa wr250r pyörästä kuvia 8) ja kertokaa myös mitä kaikkea sit siihen loppujenlopuks oli tehty
Avatar
petrij
Viestit: 108
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Pyörä: RedHunter VH500
Paikkakunta: J:suu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja petrij »

Hinta ja tehdyt muutokset: http://www.bike.fi/content/2702/
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
Avatar
petrij
Viestit: 108
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Pyörä: RedHunter VH500
Paikkakunta: J:suu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja petrij »

- No niin, ekat kilometrit koeponnistettu eilen illalla. Huohotinputken jäätyminen jäi testattavaksi ensi talveen jos sinnekään. Uskomaton peli siviili kaksi½:ksi, moottorin veto on tasaisen turbiinimaista tappiin asti, ei tärise, kolise eikä rämise. "Joutokäynti-vääntö" on tietysti vähän ohuehko verrattuna isompiin. Kulkee selvästi paremmin kuin 20 vuotta vanha kuuspuolikas ilmajäähdytteinen.

Koeajon tein seuraavilla specseillä:
- 120/90-18 taka rengastus
- Putsarikotelon läppä poistettu
- AIS poistettu
- ExUp poistettu
- LeoVince slipari, väliputken happianturilla ja hiljaisemmalla huilulla.
- Perus CO kymmenen piirua rikkaammalla säädettynä monitoiminäytöstä.
- 13 - 43 vakiovälitykset.

Jos nipussa pysyy, niin 10 pistettä ja papukaijamerkki Jamahalle!
T: Petri
Viimeksi muokannut petrij, Ma Loka 10, 2011 9:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja THA »

Kyseiseen pyörään saa muuten sitten tarvikkeena ilmanputsareita, hinta 11.4. asti 13€/kpl...
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 13&theater
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
LightSpeed
Viestit: 1295
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Saako tähän parantelu osia euroopasta?
Uudehko laite hankittu jottei tarvitsisi ruuvailla,ainakaan niin paljoa. :|
2or4
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 12:57 am
Pyörä: WRR,AdvR

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja 2or4 »

LightSpeed kirjoitti:Saako tähän parantelu osia euroopasta?
Uudehko laite hankittu jottei tarvitsisi ruuvailla,ainakaan niin paljoa. :|
Millaisia paranteluosia olet etsimässä? Itse olen esim. vaihtanut 43-piikkisen takarattaan 45-piikkiseksi, millä on aikamoisen hyvä vaikutus muutamalla kympillä!
LightSpeed
Viestit: 1295
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

2or4 kirjoitti:
LightSpeed kirjoitti:Saako tähän parantelu osia euroopasta?
Uudehko laite hankittu jottei tarvitsisi ruuvailla,ainakaan niin paljoa. :|
Millaisia paranteluosia olet etsimässä? Itse olen esim. vaihtanut 43-piikkisen takarattaan 45-piikkiseksi, millä on aikamoisen hyvä vaikutus muutamalla kympillä!
Takarattaana on 44:nen,leovince-putkena ja powercommanderi.Rysterit biltemasta,tanko renthal:in,korotukset tangolle 35mm!,aika reilusti,mutta kun oli valmiina omassa hyllyssä.

Vielä tarvetta tarakalle,EXUP Servo Eliminator-palikalle ja eturattaan suojalle.

Etujarrulevy sai osuman kivikossa ja vatkaa vielä suoristelun jälkeenkin ja menee vaihtoon,kävisiköhön (bilteman) yz:tan levy?

Saastehässäkän poistan kun kerkeän.
2or4
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 12:57 am
Pyörä: WRR,AdvR

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja 2or4 »

LightSpeed kirjoitti:
2or4 kirjoitti:
LightSpeed kirjoitti:Saako tähän parantelu osia euroopasta?
Uudehko laite hankittu jottei tarvitsisi ruuvailla,ainakaan niin paljoa. :|
Millaisia paranteluosia olet etsimässä? Itse olen esim. vaihtanut 43-piikkisen takarattaan 45-piikkiseksi, millä on aikamoisen hyvä vaikutus muutamalla kympillä!
Takarattaana on 44:nen,leovince-putkena ja powercommanderi.Rysterit biltemasta,tanko renthal:in,korotukset tangolle 35mm!,aika reilusti,mutta kun oli valmiina omassa hyllyssä.

Vielä tarvetta tarakalle,EXUP Servo Eliminator-palikalle ja eturattaan suojalle.

Etujarrulevy sai osuman kivikossa ja vatkaa vielä suoristelun jälkeenkin ja menee vaihtoon,kävisiköhön (bilteman) yz:tan levy?

Saastehässäkän poistan kun kerkeän.
Yammun oma tähän mopoon tehty tarviketarakka on erittäin kätevä.
Z-Carbon herkkutarvikkeita ei ehkä saa Euroopasta, mutta USA:sta ainakin - tässä yksi linkki:
http://www.wheelingcyclesupply.com/shop/38/index.shtml
Itse tilasin sieltä tosi kevyet hiilikuituvahvikkeiset runkosuojat. Heillä näyttäisi olevan tarjolla myös eturattaan suoja samaa korkeaa laatutasoa.
Vastaa Viestiin