Suzuki drz 400

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Re: Suzuki drz 400

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Onhan toi nyt ihan perkeleellinen nopeus noille välityksille ...
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
JormaKone
Pyörä: Ktm690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja JormaKone »

Vakio nokat ja renkaina TKC80, juu eihän huippunopeudella tommosesa vehkeesä niin väliä ole, mitä ny jos johonki pidemmälle koittaa lähtee, nii 100-80 vauhdissa on jo jonkuverra kierroksia. Ihmetytti vaan kun lukenu noista välityksistä ja kattellu videoita että vakio drz menee kovempaa tää mun vehje. jos sitä joskus kattois pikkusen pidempiä välityksiäkin, kuitekin kun tohon vauhtii pääsemiseen ei mee paljoo mitää aikaa.. onko muuten kaikissa drz:oissa tämmöset vaihdevälit että 1-4 pirun lyhyet ja 5 vaihde on iha pirun pitkä?
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

No ei minusta ainakaan 5 vaihde ole pitkä, vaikka tällä on reilu kymmenen vuotta tullu ajettuu, niin aina sitä kutosta vaan etsii kun suoralle kiihdyttää mutkasta. Mulla siis välityksinä 15/47, vakiot on 15/44. Näillä nykyisillä menee suht mukavasti niin maastossa kuin isommallakin tiellä, jos tiedossa enemmän isoa tietä, niin samoille ketjuille sopii myös vakiovälit. Samoille ketjuille menee vielä 48 taakse tarvittaessa.
pmw
Pyörä: XR650R, T7 Extreme

Viesti Kirjoittaja pmw »

Vitonen vois mun puolesta olla vähän pidempikin...

Mutta, mulla taitaa moottorin vasemmalta puolelta siitä kopasta tupruttaa öljyä..toiset sanoivat että siellä on joku kytkinkopan tms tiiviste vaihtokunnossa? Onko ajatuksia.. en ole itse koskaan sinne kajonnut..mutta lienee helppo vaihtaa(?) ja halpa.
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Roiske

pmw kirjoitti:
Mutta, mulla taitaa moottorin vasemmalta puolelta siitä kopasta tupruttaa öljyä..toiset sanoivat että siellä on joku kytkinkopan tms tiiviste vaihtokunnossa? Onko ajatuksia.. en ole itse koskaan sinne kajonnut..mutta lienee helppo vaihtaa(?) ja halpa.
Oisko kuvaa? Vasemmalla puolella on magneeton koppa, jossa tasotiiviste, johtojen läpivientikumi ja pari o-rengasta jotka voi vuotaa.
pmw

Viesti Kirjoittaja pmw »

Merkkasin punasella alueella missä oon huomannu öljyä olevan.
Eli veikkaisin että toi pienempi pyöree homma joka on kolmella ristipäällä, voisi vuotaa.. en oo koskaan vielä päässyt huomaan selkeetä reittiä, kun mopo on aina ollut jostain syystä kurassa..

Kuva
Roiske

Tuossa kannessa on o-rengas tiiviste. Sen vaihdoin omaanikin pari talvea sitten.
pmw

Viesti Kirjoittaja pmw »

Onko sillä joku tietty nimi tai mallikoodi? Täytyy käydä marmorilta tilailleeen.
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Sen orkkis osa nro. On:
09280-71008 o-ring 67.1x2.6
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Rauta
Pyörä: KTM 690 Enduro R -20

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Mitäköhän öljyä näissä on ollut takaiskarissa tehtaan jäljiltä?
2006 S mallissa iskarin öljynvaihto edessä. Meinasin laittaa vitosta. Klikkerit ollu melkein kiinni
eli vaikka olisi ollut 2,5 öljyy niin olishan siinä varaa löysätä jos tulee liian kova.
Roiske

Tehtaan jäljiltä olevasta öljystä en tiedä, mutta mulla oli paluuvaimennuksen puutetta uutena vaikka klikkeri täysillä. Päätin sen kuitenkin huoltaa ennen mitään muutoksia, muistaakseni foxin öljyllä se laitettiin ja kaasun paine 9bar. Sen jälkeen paluun sai löysätä puoleen ja puristustakin hieman. Joten kannattaa ensin huoltaa, kun ei noista tehtaan jäljiltä tiedä onko ilmaa tai liian vähä painetta tms.
Juunass
Pyörä: Honda Z50J -80

Viesti Kirjoittaja Juunass »

Onko kenelläkään käsitystä vakio Mikunin bensan pinnan säädöstä? Nyt kusee heti bensaa hukkaputken kautta kun vähänkin enemmän kallistaa, esim. kun jalka uppoaa maahan, mutta pysyy vielä hyvin pystyssä.
Roiske

Roiske kirjoitti:Bensanpinta mitataan kohon korkeutena, eli kaasari ylösalaisin, pohjakuppi pois ja mitataan tiivistepinnasta kohon päälle, kohon tulee levätä omalla painollaan neulan jousta vasten. Mitan tulisi olla 12,5mm..
Normaalia, kun kilsoja tulee enemmän, on minunkin pitänyt kerran säätää.
Rauta
Pyörä: KTM 690 Enduro R -20

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Kasaantuu pikkuhiljaa. 5w öljyä meni takaiskariin ja 8 painetta. Uusi mäntä,renkaat,ketju,venttiilivarren kumit ja tiivisteet. Pytty hoonattu. Käytetty flekti tuli ulkomailta.
Tarvike tiivistesarjassa alatiiviste oli vähä ohuempi kun orrkkis ja kannen tiiviste taas vähä paksumpi ku orkkis.
JormaKone
Pyörä: Ktm690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja JormaKone »

Mikäköhän kuppa drz on, kun moottoriöljyn seassa, varsinkin mittatikun kohalla öljyssä on semmosta valkosta mälliä... öljy ei oo kuitenkaan muuttunu miksään puuroks, että siihen olis sekottunu jäähdytys nestettä ja muutenkin kun ajoin 40km pitkän pätkän nii jäähdytys nestettä ei ollu kulunu mihinkään :roll:
Vastaa Viestiin