KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JMN
Pyörä: 250 Rally
Viesti:

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja JMN »

sunkku kirjoitti:Moi.
Uusi 690 enduro r:n omistaja ilmoittautuu. Mopon haku tiistaina ja Fireblade annettiin hyvin palvelleena vaihdossa... Mistä vakuutusyhtiöstä olette saaneet halvimman liikennevakuutuksen kyseiseen papattimeen?
Mulla valikoitui viimevuoden kilpailutuksen perusteella vakuutusyhtiöksi Folksam.
Jossain tässä ketjussa on muistaakseni hinnatkin tallessa.

Morjestellaan jos törmäillään kylänraitilla :D
Draconis
Pyörä: KTM 690R -13

Viesti Kirjoittaja Draconis »

Uusi 690 enduro r:n omistaja ilmoittautuu. Mopon haku tiistaina ja Fireblade annettiin hyvin palvelleena vaihdossa... Mistä vakuutusyhtiöstä olette saaneet halvimman liikennevakuutuksen kyseiseen papattimeen?
Mulla on tapiolassa. Oli aikoinaan aavistuksen parempi ku mitä pohjola tarjos ja bonuksiakin tulee se 10% vuodessa. Pohjolasta tuli ainakin sillon vielä vaan 5%. Ifiä ei kannata edes harkita. Siellä vihataan kaikkia vähääkään enduroon viittaavia jostain syystä
jhe
Pyörä: 701 E -18

Viesti Kirjoittaja jhe »

_JPA_ kirjoitti:
OP Pohjola ja Lähitapiola kannattaa ainakin tsekata.
Kilpailutin juuri neljä yhtiötä eli Pohjola, if, Fennia ja LähiTapiola.
Tulos oli yksiselitteinen tuossa porukassa. Pohjola oli selkeästi halvin ja if:n hinta oli kaksinkertainen siihen verrattuna eli eroja todellakin löytyy.
Draconis

jhe kirjoitti:
_JPA_ kirjoitti:
OP Pohjola ja Lähitapiola kannattaa ainakin tsekata.
Kilpailutin juuri neljä yhtiötä eli Pohjola, if, Fennia ja LähiTapiola.
Tulos oli yksiselitteinen tuossa porukassa. Pohjola oli selkeästi halvin ja if:n hinta oli kaksinkertainen siihen verrattuna eli eroja todellakin löytyy.
Erikoista. Mulla tarjoaa edelleen tapiola kaikkista halvimmat vakuutukset ja kaskokin kattaa enempi kun muualla
_JPA_
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Nyt on koeajo suoritettu Dottori-katteen kanssa. Pleksiä pitää lyhentää tai hommata lyhyempi.
Raikkain ilmavirta tulee suoraan suuhun. Vai pitäisikö pleksiä kallistaa johonkin suuntaan...

Tuossa on nyt korkea GIVI 1190 Adventuren touring pleksi. Onnistuuko akryylipleksin leikkaaminen siististi jollakin tee se itse
menetelmällä?

Pilvessä kuvia:

http://1drv.ms/1RqUtNu
http://1drv.ms/1bHAj0L
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On toi kyllä perkuleen hyvän näköinen tolla katteella :P

Kuviosahalla mä olen noita sahaillut. Teippaat pleksin ettei kuviosaha naarmuta pintaa, pinnan viimeistely hiomalla. Uusi pleksi kannattaa samantien vahata autovahalla ettei naarmuunnu niin helposti ja on helpompi pitää puhtaana.
Kylätason kurapyöräilijä.
_JPA_

Koheltaja kirjoitti:On toi kyllä perkuleen hyvän näköinen tolla katteella :P

Kuviosahalla mä olen noita sahaillut. Teippaat pleksin ettei kuviosaha naarmuta pintaa, pinnan viimeistely hiomalla. Uusi pleksi kannattaa samantien vahata autovahalla ettei naarmuunnu niin helposti ja on helpompi pitää puhtaana.
Kiitokset kehuista ja vinkeistä.

Kai siitä pitää ruveta siipaleita leikkailemaan. Nyt korostetun ryhdikkäästi istuessa syöttää suun täydeltä raikasta ilmaa, niin ettei henkeä saa. Lähtiskö vaikka 5 cm siivuilla hakemaan sopivaa mittaa?
PirateDoctor
Pyörä: Ktm 690 Enduro/SM

Viesti Kirjoittaja PirateDoctor »

Olis ollu halavalla 180 leveä takapyörä. Mahtuuko pyörimään enduroon jossa motovanteet...? Ja onko tässä mitään järkeä [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Sent from my iPad using Tapatalk
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

^^ Ennen pleksin lyhentämistä kokeile laittaa persuksen alle eri korkuisia korotuksia, sen kanssa on hyvä kokeilla mikä olisi pleksille sopiva korkeus. 400 Advessa hain katteen korkeuden juuri tuolla tavalla ja lyhennyksen jälkeen ilmavirran raja kulki suurinpiirtein solisluiden kohdalla, rintakehä oli suojassa ja kypärälle tuli melko puhdasta ilmaa.

^ Ei mahdu 180 rengas taakse, ottaa ketjuihin kiinni. 160 alkaa olla maksimi haarukan ja vanteen leveyden osalta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Lortdadu
Pyörä: BMW F 800 GS

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Tässä syksyllä hankin 2008 kotarin jolla ajettu 28500km. Ajelin 200km ilman mitään ongelmia, mutta eilen metsästä palatessa rupes pätkimään ja näköjään (ollut aika märkää pari päivää). Nyt tänään ku olin lähössä ajamaan, sammu tohon pihatielle ajettuani sata metriä. Otin suuttimen ruiskusta irti ja starttasin niin iloisesti sumuttaa bensaa päästä.

Mites sen putsaus tapahtuu, jotta varmistaa sen puhtauden? Väärinpäin paikalleen ja starttausta? Varmaan pitäs polttoainesuodatin myös putsata... Löytyyköhän kyseinen otus tankin sisältä?

Entäs miten vielä kun huollon aiheessa ollaan niin kannattaako nuo keinuvivut vaihtaa, kun ei vielä ole ajettu. En ole vielä sinne asti avannut, mutta kummallisempaa rallatusta ei kuulu. Evo 2 nokalla on vissiin muutenkin kovempi tikitys koneesta?

Edit: Vika löytyi. Tässä kuitenkin asiat mitä tein:
Suutin putsattiin, kipinä oli loppujenlopuksi hukassa. Kipinä palasi sytytyspuolan liittimet rasvaamalla ja putsaamalla. Voisi varmaan johtojen liittimet vaihtaa niin pysyisivät paremmin kiinni ja kontakti parempi. Minkälaisia liittimiä puolissa olette käyttäneet?
excDude
Pyörä: 690R

Viesti Kirjoittaja excDude »

_JPA_ kirjoitti:Nyt on koeajo suoritettu Dottori-katteen kanssa. Pleksiä pitää lyhentää tai hommata lyhyempi.
Raikkain ilmavirta tulee suoraan suuhun. Vai pitäisikö pleksiä kallistaa johonkin suuntaan...

Tuossa on nyt korkea GIVI 1190 Adventuren touring pleksi. Onnistuuko akryylipleksin leikkaaminen siististi jollakin tee se itse
menetelmällä?

Pilvessä kuvia:

Mistä hommasit tuo katteen? Onko siinä myös lisätankit edessa? Hieno on!
_JPA_

excDude kirjoitti:
_JPA_ kirjoitti:Nyt on koeajo suoritettu Dottori-katteen kanssa. Pleksiä pitää lyhentää tai hommata lyhyempi.

menetelmällä?

Pilvessä kuvia:

Mistä hommasit tuo katteen? Onko siinä myös lisätankit edessa? Hieno on!
Ei ole tankkeja, pelkkä kate.
Albertolta voi tilata, hand made in italy. Pleksi tuli mukana, tarrat omasta päästä. http://www.albertodottori.net/ktm%20690 ... v%2012.htm
Toisessa ketjussa jotain juttua myös viewtopic.php?f=6&t=4748&start=2730
rakettireijo
Pyörä: ktm

Viesti Kirjoittaja rakettireijo »

tervehdys. tuollasta 690 enduroa olen ostamassa, vähän eri tietoa huoltoväleistä tullut et miten usein niissä nyt öljyn vaihdot, venojen tarkistukset,pumppujen huolto yms yms. ite sellasta foorumeilta lukenu et öljyt vahetetaan 9tkm välein ohje kirjan mukaan,mut ei se haittaa tee jos ne ennen vaihtaa. ja eroaako evo 1/2 kartat paljon toisistaan, niissä pyöris missä akran yms putki kiinni niin jompi kumpi on. ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota näissä kun menee renkaita potkimaan? tyyppiviat? ja toi 12vm ois hakusessa, kuitenkin yli 10vm ja max 15tkm ajettu. kiitosta etukäteen :roll: :? :D
Draconis

Ne ketkä ovat hommanneet enskaan smotot niin voisiko ystävällisestä kertoa että mistä hommasitte ne ja vähän hinta haarukkaa? Kuinka paljon mopo matalenee smotoilla? joku 2cm?
_JPA_

_JPA_ kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:On toi kyllä perkuleen hyvän näköinen tolla katteella :P

Kiitokset kehuista ja vinkeistä.

Kai siitä pitää ruveta siipaleita leikkailemaan. Nyt korostetun ryhdikkäästi istuessa syöttää suun täydeltä raikasta ilmaa, niin ettei henkeä saa. Lähtiskö vaikka 5 cm siivuilla hakemaan sopivaa mittaa?
Pleksin leikkaus onnistui dremelin katkaisulaikalla. Kerralla ei kannata yrittää läpi asti, vaan muutamaan kertaan päästä päähän. Leikkauspinnan hion käsin P180 ja P240 paperilla.
Vastaa Viestiin