Suzuki drz 400
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
bestservice
- Pyörä: DR-Z400SM
Re: Suzuki drz 400
lirauta bensaa suoraan imukurkkuun tai hiukan tulpanreijästä.Ja kokeile.
Ootko ohivuotoja mitannu jos siitä on venttiili palanut.
Mulla ainakin 2vaihteella menee rengas sujona eli on aika jäykkä työntämällä saada käyntiin.
Ootko ohivuotoja mitannu jos siitä on venttiili palanut.
Mulla ainakin 2vaihteella menee rengas sujona eli on aika jäykkä työntämällä saada käyntiin.
Jees pittää tutkia tilannetta. Kun jako katotaan niin onko tuo t-merkki se mikä tarkistus luukusta pitää näkyä?
Onkohan biltemassa ilmaputsaria joka sopis näihin mopoihin? Kahlasin sivua enkä löytänyt suitsista muutakun RM/RM-Z. Kokemuksia?
PUtsailin ja oli tän näkönen toi suitsan vakio:

EIköhän tolla viä tän kauden mee kun putsailee..

Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
- antti_p
- Pyörä: Hypermotard 1100,CRF300L, 701 Enduro
Tai sitten uusi valmiiksi öljytty putsari Stormilta, hinta oli muistaakseni 17.5€pmw kirjoitti:Onkohan biltemassa ilmaputsaria joka sopis näihin mopoihin? Kahlasin sivua enkä löytänyt suitsista muutakun RM/RM-Z. Kokemuksia?
Muistaakseni RM250S 99-10:ssä on sama suodatin. Jos sillä löytys muualtakin.
Tuosta kerralla kolme tyynyä 29e http://www.24mx.fi/ilmansuodatin-twenty ... z400--2005 
Näköjään takavanteesta yks pinna poikki..Muut sillain löysällä että tuntee kuinka pinnat heiluu pikkasen.
Mitenkäs tämmösissä mopoissa näiden kanssa kannattaa pelata? Järkytynkö samantien ja pistän mopon talviteloille vai uskaltaako vielä ajaa loppu"Kesän" kevyttä mettäpolkua?
Mitenkäs tämmösissä mopoissa näiden kanssa kannattaa pelata? Järkytynkö samantien ja pistän mopon talviteloille vai uskaltaako vielä ajaa loppu"Kesän" kevyttä mettäpolkua?
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Ei uskalla, eikä tarvii laittaa pyörää ralveksi talliin häpeemään. Vaihda pinna ja kiristä loput, ei ole kovin vaikea homma tehdä omin pikku kätösin 
Kylätason kurapyöräilijä.
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Helppo homma on kiriä. Jos tuntumaa epäilee, voi olla kiva ottaa normikireä samankokoinen vanne malliksi. Voi siitä sitten puristella ja soitella pinnoja kun kireys epäilyttää. Laita ekaksi jotain ruosteliotinta nippoihin ja anna vaikuttaa. Osaavat olla julmetun tiukassa joskus. Jos liuotuksen jälkeen vielä vastustaa, niin kärsivällisesti nitkuttamalla saa yleensä nipan liikkeelle.
Aih ja voih kurapyörämiehen tuskaa. Nyt polttelis tällainen DR-Z, JA PALJON!!!! On se kuume kauhea, kun se iskee. Emäntä (eikä varmaan lompakkokaan) ei katso oikeen hyvällä, kun kaikki illat youtube pörisee
Nykyinen puutarhajyrsin KLE on kyllä ollut ihan mukava ja luotettava peli, alkaa vaan alustan ominaisuudet, maavara ja kawan massa tulla tuolla poluilla rajoittavaksi tekijäksi
nimim. tänä vuonna uusi öljypohja ja moottorin poski...
Ainoa juttu, mikä tuossa DR-Z:ssa vielä äsken epäilytti, on tuo tankin koko. Onneksi ratkaisu on helppo; tuohon kun vaan hommaa isomman tankin, esim. Aqualine Safarilla niitä näkyy olevan, niin johan siitä olis jo vähän MATKAenduroksikin
Omat reissut kun saattaa olla jopa 200km+ niin olishan se kiva olla vähän kilometrejä reservissä.
Mites toi S/SM mallien maavara-ero? Ainakin kuvissa näyttää, että suprassa ois takajousitus paljon matalampi...? Itse oon aika pitkä (lähempänä 190cm) joten korkeus ei haittaisi, päinvastoin. Korkeampaa maavaraahan sitä tässä haetaan. Entä onko kukaan tuunannut/ostanut jämympää pohjapanssaria vai suojaako tuo vakio riittävän hyvin? (näistä jutuista on jääny nyt traumat kun prKLE on kaksi kertaa evakuoitu metsästä moottorin kylkeen tulleen reiän seurauksena)
Nykyinen puutarhajyrsin KLE on kyllä ollut ihan mukava ja luotettava peli, alkaa vaan alustan ominaisuudet, maavara ja kawan massa tulla tuolla poluilla rajoittavaksi tekijäksi
Mites toi S/SM mallien maavara-ero? Ainakin kuvissa näyttää, että suprassa ois takajousitus paljon matalampi...? Itse oon aika pitkä (lähempänä 190cm) joten korkeus ei haittaisi, päinvastoin. Korkeampaa maavaraahan sitä tässä haetaan. Entä onko kukaan tuunannut/ostanut jämympää pohjapanssaria vai suojaako tuo vakio riittävän hyvin? (näistä jutuista on jääny nyt traumat kun prKLE on kaksi kertaa evakuoitu metsästä moottorin kylkeen tulleen reiän seurauksena)
Sumossa on hieman matalammat joustot, varmaan tarkemmat lukemat löytyy wikistä. Se näissä on hyvä että lisävarusteita ja tarvikkeita saa todella kattavasti, tankit, penkit, pohjapanssarit, koppasuojat, viripalikkaa jne. Parts europen kuvastoa kannattaa katsella ainakin jos haluaa tehdä heräte ostoksia.
Mulla mittaa 185cm ja eipä sille ole muuta tarvinnut kuin pienen tangon korotuksen, niin ajoasento on ihan hyvä. Mulla on nyt IMS 15 litranen tankki paikoillaan ja sillä menee sekalaisessa safariajossa sen 300 kilsaa huoletta.
Mulla mittaa 185cm ja eipä sille ole muuta tarvinnut kuin pienen tangon korotuksen, niin ajoasento on ihan hyvä. Mulla on nyt IMS 15 litranen tankki paikoillaan ja sillä menee sekalaisessa safariajossa sen 300 kilsaa huoletta.
Semmonen kunnon alumiininen panssari joka on suunniteltu juuri tuohon pyörään kannattaa vaihtaa. Muuten on magneetonkoppa kovilla. Ja kaatuessa voi vaihdepoljin painaa kopan ohuen magnesiumin puhki joten kannattaa ostaa magneeton ja kytkimenkopan suojalautaset nekin heti. Sen jälkeen alkaa kestää.
Tommonen crosspron pohjapanssari mulla: http://sdrv.ms/1ditfEi http://sdrv.ms/Hp087J
Tulee vähän sivuillekkin. Vakiopanssarihan pysyy pohjassa muistaakseni pelkästään runkoputkien välissä suojaamassa pohjaa..ex-omistaja oli onnistunut särkemään sen.
Itse reilut 188cm ja korotin rattia 50mm, paljon parempi ajaa seisten, tosin voisi ehkä siltikin olla korkeampi mun mieleen.
+200km reissuille joo isompaa tankkia..omassa pönttöä ja kaasaria vaihdettu ja tankilla pääsee sellasen 180km, ehkä 200km jos ajaa mummoillen. Oikeasti sillä pääsee 140-160km
Mut hyvä mopo..Ei tee mieli vaihtaa. Kymppitonnin oon ajellu tällä ja siinä ajassa hajotin painepesurilla kovettuneen jäähdytysnesteen paisuntasäiliön -- uusi aito sukisukisäiliö 40 äyriä marmorilta. Oikeestaan muuten vaan vaihdellu takarenkaita ja rattaita, niitähän se syö.
Tulee vähän sivuillekkin. Vakiopanssarihan pysyy pohjassa muistaakseni pelkästään runkoputkien välissä suojaamassa pohjaa..ex-omistaja oli onnistunut särkemään sen.
Itse reilut 188cm ja korotin rattia 50mm, paljon parempi ajaa seisten, tosin voisi ehkä siltikin olla korkeampi mun mieleen.
+200km reissuille joo isompaa tankkia..omassa pönttöä ja kaasaria vaihdettu ja tankilla pääsee sellasen 180km, ehkä 200km jos ajaa mummoillen. Oikeasti sillä pääsee 140-160km
Mut hyvä mopo..Ei tee mieli vaihtaa. Kymppitonnin oon ajellu tällä ja siinä ajassa hajotin painepesurilla kovettuneen jäähdytysnesteen paisuntasäiliön -- uusi aito sukisukisäiliö 40 äyriä marmorilta. Oikeestaan muuten vaan vaihdellu takarenkaita ja rattaita, niitähän se syö.
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Mitä arvon herrat on mieltä akun lataamisesta piuhat paikoillaan esim. tup.syt-liittimen kautta?
Oltais otettu ääninäytteet Kimmon kanssa joka tuli kypäräkaupoille, mutta
eipäs lähtenyt 3viikon seisonnan jälkeen käyntiin.
Otin kuitenkin akun pöydälle ja c-tekki kiinni.
Oltais otettu ääninäytteet Kimmon kanssa joka tuli kypäräkaupoille, mutta
eipäs lähtenyt 3viikon seisonnan jälkeen käyntiin.
Otin kuitenkin akun pöydälle ja c-tekki kiinni.
Braa-aab!
En oo varma tajusinko edes mitä meinasit. Akunhan lataa sekunnissa tässä mopossa kun repii takavasemman katteen irti, jonka ilmeiseti jo teitkin. Kickstartti olis kova just näitä juttuja varten..jos sitä kehtais sellasen asentaaa talven aikana.. 
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Sitä just että uskaltaako akkua ladata sen ollessa paikallaan käyttövalmiina, eli akunkengät kiinni.
Tup.syt liitimestä sen olisi laittanut lataukseen puolessa sekunnissa.
Ei sitä tosiaan kauaa sieltä esiin kaiva muutenkaan.
Tup.syt liitimestä sen olisi laittanut lataukseen puolessa sekunnissa.
Ei sitä tosiaan kauaa sieltä esiin kaiva muutenkaan.
Braa-aab!