KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Toi on muuten kans yks mikä varmasti on vaikuttanut tuohon pystyssä ajamisen asentoon, kaipais jalkatappeja hieman taaksepäin tai stongaa reilusti eteenpäin, tähän noi madaltavat tapit tois aivan varmasti parannusta. Fillarissa tuntuu olevan aivan eri tavalla tilaa ja kun siihen on tottunut tuntui tosiaan mopon selässä asennon hakeminen todella hankalalta. Ja tottakai polvet on koukussa, sitä enemmän mitä haastavammaksi maasto menee. Se asento vaan on maantienopeuksissa vähänkin pidemmän päälle aivan turhan kuluttava.
Koheltaja, tuut kaipaamaan monipuolista pyörää jolla ajaa kaikki ajot. Omalla kohdalla tulisi ainakin aivan samantien ikävä tehoja. Kyse ei ole siitä, että ei tuommosella pienemmällä kerkeäisi mutta niin se vaan nopeasti tuntuu mopolta varsinkin mitä isompi on tie ja sit hommataan viripalikkaa visa vinkuen. Täällä etelässä on kummiskin aina siirtymää tiedossa kun ajamaan lähtee ellei sitten kärryllä kuljettele aina pelipaikoille. Vähänkään ylempänä tilanne olisi aivan toinen.
Koheltaja, tuut kaipaamaan monipuolista pyörää jolla ajaa kaikki ajot. Omalla kohdalla tulisi ainakin aivan samantien ikävä tehoja. Kyse ei ole siitä, että ei tuommosella pienemmällä kerkeäisi mutta niin se vaan nopeasti tuntuu mopolta varsinkin mitä isompi on tie ja sit hommataan viripalikkaa visa vinkuen. Täällä etelässä on kummiskin aina siirtymää tiedossa kun ajamaan lähtee ellei sitten kärryllä kuljettele aina pelipaikoille. Vähänkään ylempänä tilanne olisi aivan toinen.
- krs6
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Viesti:
=> gff3 ja kylänmies.
Toi DH ja muutenkin fillarihommat vaikuttaa kyl saleen. Mulla jalat hakee tapeilla edelleen lukkoja vanhasta muistista, ja jalat vaihtaa asemia mutkissa
Alussa oli helkkaristi kans ongelmia takapainoisuuden kanssa, jonka sai sit kyl korjattua. Sanottakoon, että mopoenskailu on tuonut DH hommiin ihan sikana lisää varmuutta. Onhan se ihan eri pommittaa jollain 15 kg fillarilla alas ku 140 kg enskamopolla. Vielä ku joskusp ystyis ajaan mopolla samat paikat ku fillarilla 
=> Koheltaja.
Mulla oli just päinvastainen dilemma. Mulla on edelleen YZ-250F kisaenskaksi konvertoituna, jolla ei tule ajettua enää yhtään. Se vaatii aina siirtymän pakulla ja siksi halusin valkokilpisen. Oon tosin jättänyt siihen piikit alle ja meinasin talvispooreja ajella, ellei innostu tekeen talvisiirtymiäkin 690:llä
Sitä Yammua sopii muuten testaa jos et muuten pääse ajaan pienellä kisaenskalla. Muutenkin itseä kiinnostaa just pidemmät telttareissut tiettömillä teillä, johon toi 690 on IMHO about parhaimpia vehkeitä mitä löytyy.
Toi DH ja muutenkin fillarihommat vaikuttaa kyl saleen. Mulla jalat hakee tapeilla edelleen lukkoja vanhasta muistista, ja jalat vaihtaa asemia mutkissa
=> Koheltaja.
Mulla oli just päinvastainen dilemma. Mulla on edelleen YZ-250F kisaenskaksi konvertoituna, jolla ei tule ajettua enää yhtään. Se vaatii aina siirtymän pakulla ja siksi halusin valkokilpisen. Oon tosin jättänyt siihen piikit alle ja meinasin talvispooreja ajella, ellei innostu tekeen talvisiirtymiäkin 690:llä
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Kesällä on ajeltu eri 250 pyörillä, krossista katulaiskaan ja jonkinlainen näkemys on mihin oltaisiin siirtymässä. Viime syksynä jo harkitsin 250 siirtymistä mutta varsinkin nyt kun tuli hurahdettua krossin tapaiseen radan kiertämiseen niin siellä 250 olisi aika sopiva pyörä mun vauhdeille/taidoille. Myös mökin ympäristössä on paljon hyvää reittiä ketterämmälle ja kevyemmälle pyörälle. Siinä saattaa käydä kuten kolleegat kertoo, voi tulla 690 ikävä aika nopeasti, olenhan itekkin hehkuttanut sitä loistavaksi kompromissiksi
Ei kai tässä ole muuta vaihtoehtoa kun yrittää edetä järjen kanssa ja rakentaa 690 talven aikana suunnitelmien mukaiseen kuntoon. Sen jälkeen katsotaan paljonko lompakon pohjalle jää, ja mietitään sen jälkeen jos pelimarkat riittäisi 250-350 kakkosmopon hankintaan, jos ei riitä niin käydään ensi kesänä taas tämä sama keskustelu läpi
Tuo keulan keveys ja pyörän takapainoisuus on yksi häiritsevä ominaisuus 690:ssä, toisinaan tuntuu siltä että pyörä ei ole balanssissa painonsa osalta, vaaka voi olla taas eri mieltä. Tämän huomaa hyvin nopeassa ajossa ja krossissa onko tankki täynnä vai tyhjä, pyörän käytös muuttuu neutraalimmaksi tyhjällä tankilla. Talven aikana tilanne ehkä tulee korjaantumaan balanssin osalta mutta siitä sitten aikanaan lisää kun kuviot alkaa asettumaan kohdalleen.
Mites muuten muilla, osuuko takahaarukka tankin kiinnikkeeseen kun takapään joustot käy pohjassa? Aloin ihmettelemään takahaarukassa olevaa hiertämisjälkeä ja se pääsee osumaan tankin alimmaiseen kiinnikkeeseen kun otetaan kaikki joustot käyttöön. Ne jotka on laittaneet madaltavat Koubalinkit niin kannattaa tarkistaa mikä tilanne on pohjaamisen kanssa, jos madaltamattomalla takahaarukka pääsee osumaan tankin kiinnikkeeseen niin mikä on tilanne Koubalinkin kanssa?
Ei kai tässä ole muuta vaihtoehtoa kun yrittää edetä järjen kanssa ja rakentaa 690 talven aikana suunnitelmien mukaiseen kuntoon. Sen jälkeen katsotaan paljonko lompakon pohjalle jää, ja mietitään sen jälkeen jos pelimarkat riittäisi 250-350 kakkosmopon hankintaan, jos ei riitä niin käydään ensi kesänä taas tämä sama keskustelu läpi
Tuo keulan keveys ja pyörän takapainoisuus on yksi häiritsevä ominaisuus 690:ssä, toisinaan tuntuu siltä että pyörä ei ole balanssissa painonsa osalta, vaaka voi olla taas eri mieltä. Tämän huomaa hyvin nopeassa ajossa ja krossissa onko tankki täynnä vai tyhjä, pyörän käytös muuttuu neutraalimmaksi tyhjällä tankilla. Talven aikana tilanne ehkä tulee korjaantumaan balanssin osalta mutta siitä sitten aikanaan lisää kun kuviot alkaa asettumaan kohdalleen.
Mites muuten muilla, osuuko takahaarukka tankin kiinnikkeeseen kun takapään joustot käy pohjassa? Aloin ihmettelemään takahaarukassa olevaa hiertämisjälkeä ja se pääsee osumaan tankin alimmaiseen kiinnikkeeseen kun otetaan kaikki joustot käyttöön. Ne jotka on laittaneet madaltavat Koubalinkit niin kannattaa tarkistaa mikä tilanne on pohjaamisen kanssa, jos madaltamattomalla takahaarukka pääsee osumaan tankin kiinnikkeeseen niin mikä on tilanne Koubalinkin kanssa?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
samppa2005
- Pyörä: SE
Koubalinkin kanssa ottaa kiinni kuten tuossa jo aiemmin mainitsin. Edellinen omistaja oli madaltanut nykyisen pyöräni ja koiranluuta pois purkaessani totesin tilanteen. Jos muuten jotakuta kiinnostaa niin kyseinen koubalink olisi myynnissä.
Onko muuten kellään ideaa saako tuohon jostain ostettua työkalupussukkaa kaluineen? Omani mukana ei kuulemma ole alunperinkään tullut ja kyllä tässä nyt vähän alaston olo on ilman kalupussukkaa.
Onko muuten kellään ideaa saako tuohon jostain ostettua työkalupussukkaa kaluineen? Omani mukana ei kuulemma ole alunperinkään tullut ja kyllä tässä nyt vähän alaston olo on ilman kalupussukkaa.
-
Koheltaja
Pussukka: http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... L-SET-08-1
http://www.cheapcycleparts.com/oem-part ... sories-kit
http://www.cheapcycleparts.com/oem-part ... sories-kit
-
eero1989
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Koheltaja kirjoitti:Jos myyn 690 pois niin mitä jään kaipaamaan?
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
KTM 690 Enduro (/R)
Kuinkas usein olette tuota originaali paperi-ilmansuodatinta vaihdelleet? Ei se nyt kulahtaneelta vaikuta, mutta kai sekin ajan kanssa tukkeutuu vaikka välillä puhtaaksi puhaltelisikin.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
Koheltaja
Pari kertaa puhallettu ja 10k huollossa vaihtoon. Taidan laittaa samalla jonkun vaahtomuovisuodattimen, luotan niihin enemmän pölyn suodatuksessa kun paperifilsuun.
- bisti
Jaa, no ehkäpä tuota on turha vielä vaihdella, kilsoja kun on kasassa vasta 4tkmKoheltaja kirjoitti:Pari kertaa puhallettu ja 10k huollossa vaihtoon. Taidan laittaa samalla jonkun vaahtomuovisuodattimen, luotan niihin enemmän pölyn suodatuksessa kun paperifilsuun.
Taitaa tuo seuraava huoltokin tulla ajan puitteissa vastaan ensi keväänä, eikös se kotarin huolto-ohjelman mukainen väli ole 10tkm/vuosi edellisestä (ja varmaankin 1000km ensihuolto lasketaan edelliseksi)?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
Eikös se juuri noin ole, 1v tai 10k, kumpi ensin täyttyykään. Ensihuolto lasketaan.
Mitäs on porukoilla rattaat ja ketjut kestänyt?
Mitäs on porukoilla rattaat ja ketjut kestänyt?
-
Koheltaja
Molemmissa pyörissä laitoin ketjut/rattaat vaihtoon noin 5k kilsoilla, alkuperäiset Reginat on jotain hinnat alkaen ketjua joista tapit kuluu ja ketjut venähtää. Nyt on kiinni DID VX2 ketjut ja JT:n rattaat, näyttää siltä että noilla ajelee paljon pitempään kun Reginoilla.
- bisti
Aika paljon tuntuu tässäkin eroa olevan, itsellä nyt 4tkm ajetut originaaliketjut ja kerran olen joutunut kiristämäänKoheltaja kirjoitti:Molemmissa pyörissä laitoin ketjut/rattaat vaihtoon noin 5k kilsoilla, alkuperäiset Reginat on jotain hinnat alkaen ketjua joista tapit kuluu ja ketjut venähtää. Nyt on kiinni DID VX2 ketjut ja JT:n rattaat, näyttää siltä että noilla ajelee paljon pitempään kun Reginoilla.
Taitaa vaikuttaa aika paljon se miten assulla ajelee ja varsinkin jos vetelee sumoilla tuppi nurin
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
Mulla on 11k taulussa ja orkkis ketjut ja rattaat alla. Mun mielestä ne jopa näyttää ihan päteviltä vielä. Ketjuja ei ole hetkeen tarvinnut kiristellä. 10k huollossa olivat jollain tahnalla ne voidelleet joka vaikutti aika hyvältä voitelun kannalta. Mitäköhän kamaa mahtoi olla? En huomannut huollossa kysästä kun vasta himassa asian huomasin.
Rattaat ja ketjut vois tilailla kyl jo varastoon. Alkaa vaan aikamoinen arpominen mitä tekee välitysten suhteen. Tielle kaipais melkein pidempää jotta sais 100 matkavauhdissa jengoja alaspäin ja sitten taas kaikkialle muualle kelpais tiuhemmat. Ei tuu olee helppoja päätöksiä. 14 eturatas löytyy ja oli hetken kiinni mut nosti sen verran rundeja siirtymillä et joutu laittaa 15 piikkisen takas eteen. Taitaa se olla paras jättää vakiot paikalleen tai sitten ihan muutaman piikin pienentää takasta.
Kytkinkahvasta kyselen uudestaan. Eli tota originaalia on pakko saada lyhkäsemmäksi. Löytyykö jostain tähän -12 malliseen istuvaa kytkinkahvaa "tarvikkeena" vai onko se tilattava KTM koodilla? Mä sen yhden tilasin ebaysta jonka piti tähän sopia mut eipä vaan toiminut.
Rattaat ja ketjut vois tilailla kyl jo varastoon. Alkaa vaan aikamoinen arpominen mitä tekee välitysten suhteen. Tielle kaipais melkein pidempää jotta sais 100 matkavauhdissa jengoja alaspäin ja sitten taas kaikkialle muualle kelpais tiuhemmat. Ei tuu olee helppoja päätöksiä. 14 eturatas löytyy ja oli hetken kiinni mut nosti sen verran rundeja siirtymillä et joutu laittaa 15 piikkisen takas eteen. Taitaa se olla paras jättää vakiot paikalleen tai sitten ihan muutaman piikin pienentää takasta.
Kytkinkahvasta kyselen uudestaan. Eli tota originaalia on pakko saada lyhkäsemmäksi. Löytyykö jostain tähän -12 malliseen istuvaa kytkinkahvaa "tarvikkeena" vai onko se tilattava KTM koodilla? Mä sen yhden tilasin ebaysta jonka piti tähän sopia mut eipä vaan toiminut.
- krs6
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Viesti:
Meinasin vetää kytkinkahvan rälläkällä poikki. Porata reiän katkaisupintaan ja ruuvata siihen pienen pultin aluslaatalla. Sit vaan erkkapallo päälle. Teen itse ruman =D
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
- bisti
Miksi pultti & pallo? Omasta kokemuksesta voin sanoa että ei kannata kovin isoa palloa ainakaan tehdä, parempi tulee kun vain pyöristää pään ja laittaa mahdollisesti jotain epoksimassaa vähän muotoilemaan. Jos on iso pallo/nykämä, alkaa rassaamaan sormea hyvin nopeasti.krs6 kirjoitti:Meinasin vetää kytkinkahvan rälläkällä poikki. Porata reiän katkaisupintaan ja ruuvata siihen pienen pultin aluslaatalla. Sit vaan erkkapallo päälle. Teen itse ruman =D
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)