http://www.youtube.com/watch?v=8FFQpFAU_So
KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kylätason kurapyöräilijä.
- antti_p
- Pyörä: Hypermotard 1100,CRF300L, 701 Enduro
Mitäs öljyä tuohon uskaltaa laittaa? Onko ainoa oikea motorexin öljy? Kellään kokemusta Eni I-Ride Motogp 4T 10w-60 öljystä? Laittaisin motorexia mutta on niin pirun kallista, tuota Eniä saisin halvalla..
-
Koheltaja
JASO MA luokitus kun löytyy niin se riittää, näin kerrottiin huollossa. Mä olen muutamia eri öljyjä kokeillut ja päätynyt 10W60 Motorexiin, se ainakin toimii kuten kuuluu.
Öljy on loppujen lopuksi aika pieni kulu tässä kurapyöräilyssä että en itse siinä säästäis ja varsinkin 690:n huoltoväleillä. Voihan tuo Eni olla yhtä hyvää silti, mut sanoinpahan vaan 
Samoilla linjoilla edellisten kanssa. Vaikka se on suolanen hinta 71€/4L niin ei siinä kovin suurta eroa loppupeleissä tule per vuosi. Tai riippuuhan se ajetuista kilsoista mutta on se erotus kummiskin aika pieni muihin kuluihin verrattuna. Motorexille ääni siis täältäkin.
- Maarala
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
Juu, niinkuin joskus ennenkin tässä todettu, niin Motorex, LiquiMoly ja Castrol on omassa koneessa käynyt ja kaikilla kilkattaa samalla nuotilla. Toiset öljyt tuntuu toimivan alussa paremmin ja toiset vasta myöhemmin. Pieniä eroja tuntuu olevan myös vaihteiden toiminnassa mutta voi olla ne erot myös oman kypärän sisällä
Niin vaihtoväli on mulla ollu max 2500 km, niinku monella muullakin.
- mattipoeka
- Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Iso kiitos Koheltajalle kun kävi säätämässä mun pyörän. Nyt se on täydellinen 
--------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
-
Koheltaja
Mitäpä noista...
Hyvä että nyt pelittää kuten kuuluu. Eilisen koeajon perusteella tuli todettua miten paljon samanlaiset pyörät voi olla niin erilaisia, vaikka mitään isoja muutoksia ei ole tehty kumpaankaan pyörään.
Hyvä että nyt pelittää kuten kuuluu. Eilisen koeajon perusteella tuli todettua miten paljon samanlaiset pyörät voi olla niin erilaisia, vaikka mitään isoja muutoksia ei ole tehty kumpaankaan pyörään.
Tuli nyt itekkin hommattua ktm 690 smc
on kyllä hauska vekotin kaikin puolin. Törmäsin tänään jousitusta säätäessäni kuitenkin erikoiseen asiaan (tai sitten olen vaan tyhmä). Elikkä ensin säädin etuhaarukan puristusvaimennuksen mukavuus asentoon ilman ongelmia. Säätäessäni etuhaarukan paluuvaimennusta, en saanut kuitenkaan "naksautettua" vasemman pumpun säätöruuvia vasteeseen asti? Oikea kyllä tyssäsi 15 naksauksen jälkeen mutta vasenta käänsin myötäpäivään varmaan 100 naksausta mutta vastetta ei tullut vastaan. missä vika?
-
Koheltaja
Olisko vikana säätönupikan rikkoontuminen siinä yläkorkissa?
Terve
Ois tarkoitus vaihtaa nykyinen pyörä KTM 690 Enduroon ja oon katellut Bikewordistä käytettyä.
Onkohan pyörän edellinen omistaja foorumin käyttäjä kun ois mukava tietää pyörän historiaa.
http://www.nettimoto.com/ktm/690/1552554
Tietoja voi laittaa vaikka YV:llä tulemaan tai vaikka tän viestin perään.
Muidenkin mielipiteet kiinnostaa aina.
Ois tarkoitus vaihtaa nykyinen pyörä KTM 690 Enduroon ja oon katellut Bikewordistä käytettyä.
Onkohan pyörän edellinen omistaja foorumin käyttäjä kun ois mukava tietää pyörän historiaa.
http://www.nettimoto.com/ktm/690/1552554
Tietoja voi laittaa vaikka YV:llä tulemaan tai vaikka tän viestin perään.
Muidenkin mielipiteet kiinnostaa aina.
Yläkorkki auki, siellä näkyy sellainen neula / tappi joka liikkuu ylös-alas kun säätöruuvia kääntelee. Painat sitä neulaa sormella sisäänpäin samalla kun pyörität ruuvia, pitäisi tarttua siihen säätöruuvin kantaan kiinni. Eli mun veikkaus että se neula on "tippunut" pois siitä säätöruuvista, nyt kun ruuvia pyörität pyörii vain ruuvi, ei neula.Logis kirjoitti:Tuli nyt itekkin hommattua ktm 690 smcon kyllä hauska vekotin kaikin puolin. Törmäsin tänään jousitusta säätäessäni kuitenkin erikoiseen asiaan (tai sitten olen vaan tyhmä). Elikkä ensin säädin etuhaarukan puristusvaimennuksen mukavuus asentoon ilman ongelmia. Säätäessäni etuhaarukan paluuvaimennusta, en saanut kuitenkaan "naksautettua" vasemman pumpun säätöruuvia vasteeseen asti? Oikea kyllä tyssäsi 15 naksauksen jälkeen mutta vasenta käänsin myötäpäivään varmaan 100 naksausta mutta vastetta ei tullut vastaan. missä vika?
Takaisin laittaessa ruuvaat ensin ruuvin kokonaan auki-asentoon, sitten siitä kiinnipäin niin monta naksua kuin on toisessakin pumpussa. Sitten vasta korkki paikoilleen.
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Lisää asiaa naksuista: Säädin etuhaarukan puristusvaimennusta ja kuten manuskassa lukee, pyöritin molemmat puolet ensin vasteeseen asti kiinni ja siitä sitten yhtä monta napsua auki. Ensimmäisen napsun kierrossa (vasteesta auki kierrettäessä) oli kuitenkin aika suuri ero putkien välillä, toisessa putkessa ensimmäinen napsu tuli vastaan about puolet pienemmällä ruuvin kierrolla kuin toisessa. Onko tällä käytännössä mitään väliä vai onko noissa jotain feelua?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
Koheltaja
Ihan kunnossa on, tolla tavalla ne on kaikissa missä olen klikkereitä käännellyt.
Oma mopo tuli tänään 1000km huollosta. Rauman ts-racing:llä oli ja hintaa tuli 140€. samalla säätivät jousen minun painolle sopivaks