Lakupilotti kirjoitti:Näinhän se mullakin on toiminut kahdessa eri AT:ssä, eli alkuperäinen pumppu toimii vain startatessa ja Pierburg jää hurisemaan lyhyen napinpainalluksen jälkeen. En nyt muista arvoja ihan justilleen mutta mittailin, että kun on painanut starttia ja kone ei käy, niin pumpulle tulee kolmisen volttia. Ei se pysty klonksuttamaan alkuperäistä pumppua mutta Pierburg pärjää vähemmällä.
kävin mittailemassa tuota rele/pumppu hässäkkää. releeltä tulee startatessa pumpulle alle 2volttia.ei tuo jaksa täyttää kaasareita tarpeeks nopeesti varsinkaan kylmäkäynnistyksessä. ohitin releen piuhan pätkällä ja pumppasin kaasarit täyteen.
kone lähti laakista käyntiin yli 2kk seisonnan jälkeen ja kierrokset nousi liki 3000rpm kuten pitääkin ryyppy päällä.
paljonkohan tuolta releeltä pitäisi pumpulle tulla?
psi kirjoitti:Noin niinkuin periaatteessa, eikös alkuperäinen pumppu klonksahda vain sen verran mitä kaasarista on bensaa hävinnyt/kulutettu? Kun vastapaineeksi saavutetaan oikea paine niin eihän se mitään pumppaakaan/lonksu? Vai onko minulla tuon toimintaperiaate ihan hukassa?
Kutakuinkin noin se toimii. Ehkä siellä kuitenkin on pieni sisäinen paluuvirtaus, sillä mäntä tuntuisi harvakseen iskevän koko ajan, eikä sitä bensaa niin nopsaan kulu.
Jos pumppu hörppää ilmaa, niin sitten se päristelee miljoonaa ja kärjet varmasti palavat äkkiä loppuun. Epäilenkin, että pumppujen ennenaikaiset kuolemat osittain liittyvät varatankin käyttöön polttoaineen vähenemisen määrittämistyökaluna.
Olen antanut itselleni kertoa, että koska RD-04 mallissa ei ole lainkaan varatankkia, vain kaksi merkkivaloa. Siksi pumpun kärjet kestäisivät siinä keskimäärin pitempään kuin uudemmissa malleissa.
psi kirjoitti:Jos pumppu hörppää ilmaa, niin sitten se päristelee miljoonaa ja kärjet varmasti palavat äkkiä loppuun. Epäilenkin, että pumppujen ennenaikaiset kuolemat osittain liittyvät varatankin käyttöön polttoaineen vähenemisen määrittämistyökaluna.
Olet ihan oikeasssa ja tämä on vanha viidakon sanonta miten saa poltettua alkuperäisen bensapumpun kärjet loppuun.
Vähän suuremman "huollon" yhteydessä tutkin ilmansuodatinkotelon syövereitä, yllätys oli kuinka likainen kotelo oli sisäpuolelta. Miten pöly on sinne joutunut? Olisko syynä entisten omistajien käyttämä K&N:n suodatin vai itse kotelon saumat/läpiviennit. Tiivistin saumat/läpiviennit sikaflexillä ja käytän alkuperäistä suodatinta, katsotaan miltä kotelo näytää ensitalvena.
Joo, mulla on projektina vaihtaa kaikki levyt ja kun kaveri on koneistamolla harjottelussa ja sitäkin kiinnostaa asia niin ajattelin sillä teetättää uudet levyt. Pitää vaan hakia levyt irti.
Mites Twinin (RD-04) menee öljyn vaihto etuiskareihin?
Onko se vaan että alhaalta 6mm pultti irti ja öljyt pihalle, ruuvi kiinni ja uudet öljyt yläpäästä sisälle oikea määrä vai... Talvi huoltoa teen niin yritän keksiä tekemistä olis mahtava homma jos joku pystys heittämän toimenpide luettelon
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95