KTM 950 SuperEnduro
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Re: KTM 950 SuperEnduro
Tuolla ktm950.info sivuilla oli jotain muistaakseni.
Itse olen tehnyt omatekele U-letku virityksen jolla synkat tarkastellu aika ajoin kun tankit on auki.
Talvella erehdyin ostamaan motonetin mittarit ja niillä ei ainakaan mitään tehny tai sitten en vaan osannut, joten palasin vanhaan letkupeliin. Noista letkusynkkalaitteista taisi olla täälläkin joskus juttua.
Itse olen tehnyt omatekele U-letku virityksen jolla synkat tarkastellu aika ajoin kun tankit on auki.
Talvella erehdyin ostamaan motonetin mittarit ja niillä ei ainakaan mitään tehny tai sitten en vaan osannut, joten palasin vanhaan letkupeliin. Noista letkusynkkalaitteista taisi olla täälläkin joskus juttua.
-
melkein isotohtori
- Pyörä: SE 950
Muistaisin kans että on ollut juttua, ei kai auta kun ruveta kahlaamaan sivuja läpi...
Vai pystytkö kuvailla mistä/miten se letku hässäkkä toimii...
Itse olen vain tarkistellut että kaasareiden läpät aukeavat/liikkuvat samanaikaisesti..
Itse olen vain tarkistellut että kaasareiden läpät aukeavat/liikkuvat samanaikaisesti..
-
ankara
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
Synkkaushomma on juurikin tuossa suunnitteilla suutinjumpan osana, näppäsin pari kuvatusta miten itte arvelin tehdä.melkein isotohtori kirjoitti:Muistaisin kans että on ollut juttua, ei kai auta kun ruveta kahlaamaan sivuja läpi...
Alipaineliittimeksi imusarjaan tämmöiset, oliskohan toinen alunperin saastelaitteita varten paikassaan, mikäli saattu olemaan neitsyt kone siltä osin. Mulla nämä oli jo tulpattu. Toinen on "koneistettu" miggisuuttimesta (oikeat koneistajat silmät kiinni nyt hetkiseksi...) Nämä kiertäen sitten liiman kanssa paikaansa ja tarkoitus jättää sinne iäksi. Pätkät letkua näihin kiinni (ja toiseen päähän tulppa) reititys sopivaan paikkaan jossa saa purkamatta liitettyä high tech -mittariin.
Tässä paikallaan siis kaasareiden alla.

Ja tässä se teknologian huipputuote eli mittari. Letkua johon laitettu automaattivaihteistoöljyä, joku laittaa tenua, kolmas bensaa.... Lautaan kiinni mutka jotta voi vertailla pintoja, letkun päät sitten sinne alipaineliittimiin. Mitä lähempänä pinnat toisiaan, sitä paremmin kaasarit synkassa. Kaasuvivustossa on ruuvi josta säädetään, eipä tullut nyt siitä kuvaa...

- Tohtori_650
- Pyörä: Ktm Adventure 950
Mahtavaa insinööritaitoa, pennytech rules
:D
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Offtopic..
Mikä toi synkkatelineen vihreä osa on, maavaraa on mut akseliväliä ei..joku maasturinpoikanen?
Mikä toi synkkatelineen vihreä osa on, maavaraa on mut akseliväliä ei..joku maasturinpoikanen?
Noissa "suuttimissa" on oleellista, että reikä on pieni, milli riittää. Noita Hondia synkatessa pistän aluksi letkut linttaan, muuten nesteet tahtoo karata, kun ryyppy on päällä ja kone kylmä. Sama homma, jos kaasarit on ollu purettuna ja synkka on reilusti pielessä. Onhan toi synkronisointi tullut tehtyä joskus paine-erolähettimelläkin, helppoa.
Happi
Happi
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Juurikin tuollainen letkuviritys minullakin on, sillä erotuksella että letkun välissä yläkohdissa minulla on kuristimina 0.6mm miggisuuttimet. Letkut kaasareista olen kanssa vetänyt satulan alle, joten synkkauksen tarkastus on helppo tehdä. Tietysti jos säätää tarttee niin täytyy ottaa se ilmanputsarikotelo auki.
-
ankara
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
jep, sellaiset on mullakin, en ole kokeillut ilman olisko miten ärhäkkä liike nesteelläPantseK kirjoitti:...kuristimina 0.6mm miggisuuttimet...
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Häviää neste silmänräpäyksessä imukanavaan, jos synkka on pahasti pielessä. Tosin ei nuo pienetkään reiät sitä estä. Niiden tärkein tehtävä on tasoittaa nestepintojen hyppiminen, kun imu on sykkivää. Saapi edes jotain selvää mihin päin pitää säätää. Itse käytän letkuissa voiteista vanhinta.ankara kirjoitti:jep, sellaiset on mullakin, en ole kokeillut ilman olisko miten ärhäkkä liike nesteelläPantseK kirjoitti:...kuristimina 0.6mm miggisuuttimet...
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Suurin VESIpatsaiden korkeus ero mun 2,6m korkella putkistolla on ollut nimim. TEPAN Ktm 950 adv r:ssä. Tuolloin vesipatsaiden korkeusero oli 1,5 m. Timppa Tasakaasu . Mitäs ton putken halkaisija mulla taas olikaan ? Kun en ny juur pääse mittaamaan.
Ai niin veden joukkoon lorautin joskus vähän Sinolia , et säilyis vähän paree.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
En nyt muista varmaksi, mutta veikkaisin, että nuo imusarjassa olevat natsat olis neljän millin letkulle sopivia. Mulla oon veden sijaan ollut myös punaiseksi värjättyä lamppuöljyä. Värillinen neste näkyy paremmin, mutta halpisletkut tuppaavat kovettumaan, kun niissä pitää jotain öljypohjaista nestettä.RiiMi kirjoitti:Timppa Tasakaasu . Mitäs ton putken halkaisija mulla taas olikaan ? Kun en ny juur pääse mittaamaan.
Letkun tyhjenemisen imusarjaan saa vältettyä myös ja samalla hyppiminen vähenee, kun tekee letkujen väliin, johonkin korkealle nestepintojen yläpuolelle, yhdysputken vähän pienemmällä reiällä. Imu pääsee silloin vaikuttamaan hieman myös toiseenkin letkuun. Silloin mittarin "mittakaava" muuttuu, mutta jos tekee yhdysletkusta suljettavan, niin hakee yhdysletku avoimena tasapainon johonkin "niille haminoille" ja sulkee sen sitten ja tekee lopuksi hienosäädön. Kuristukset letkuissa tarvitaan silti että saadaan hyppiminen vaimennettua yhdysletku suljettuna.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Kiitos motivaattoreille, tulipa synkattua omakin mopo. Puoli metriä oli tasoero.
Samalla huomasin toisenkin vian, etukäyrä oli murtunut lähes poikki siitä sylinterin tyvestä, ekasta hitsisaumasta. Ei ihme että pikkaisen posautteli.
Samalla huomasin toisenkin vian, etukäyrä oli murtunut lähes poikki siitä sylinterin tyvestä, ekasta hitsisaumasta. Ei ihme että pikkaisen posautteli.
-
Niamola
- Pyörä: 890 Adventure R
- Viesti:
Minulla on aktiivikäytössä 5mm kirkkaasta pur letkusta tehty 2m korkea 4 pylvään sarja seinällä, sisällä kakstahtiöljyä. Letkuissa sissän asennetut 0,6mm hitsisuuttimet kuristeina. Toiminut jo vuosia kuin junan vessa. Putket alapäästä t-haaroilla yhdessä ja letkut kiinni seinässä tavan johtokiinnikkeillä. Kakspyttynen onnistuu kun lyö t-haaroilla 2 ja 2 pylvästä yhteen.
Valmiita nippasarjoja saa mm. Stormilta.
Valmiita nippasarjoja saa mm. Stormilta.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
Entäs yksNiamola kirjoitti: Kakspyttynen onnistuu kun .