Jokke Espoosta kirjoitti:Jep, ja jos nyt vertaa vaikka KTM Super Enduroon, niin tässä on 2 kW vähemmän tehoa ja 23 kg enemmän kuivapainoa. Ja aika harva on SE:tä pitänyt laiskana pappapyöränä. Jos paketti on muuten toimiva, tekniikka luotettavaa ja ajettavuus hyvä, niin eiköhän tuo löydä asiakaskuntansa ja eiköhän sillä aika moni päästele pahoissakin paikoissa yllättävän kovaa.
Oikeastaan ainakin itse olen enemmän iloisesti yllättynyt. On sentään pitkät joustot, pinnavanteet, maavaraa ja olemus muutenkin on kuitenkin lähempänä isoa advea kuin Pan Europeania. Nyt sitten vaan toivotaan, että kauppa käy ja Honda innostuu taas tämän tyyppisistä vehkeistä ja tuo jonkun 600cc yksipyttyisen vastaavan markkinoille... Niin minäkin voin sellaisen 15 vuoden päästä käytettynä ostaa
Niin hyvin sanottu, ettei ole muuta lisättävää kun olisin toivonut näkeväni kaksi pyöreää ajovaloa keulalla kunnon valoteholla.
Nyt kun tuohon omaan uudempaan thumpperiin on tullut 75000 huoletonta kilometriä ja Dominaattorivanhukseen 100000, niin ehkä muutamien vuosien päästä joutuu katselemaan taas vähän ajettua sopivanhintaista käytettyä seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi eteenpäin. Honda näyttäisi taas olevan vahvoilla yhdeksi vaihtoehdoksi.
Juu hyvältä näyttää . Tämmöselle perussuharille soratie/mettätieajeluun potkua aivan varmasti tarpeeksi, saattaapi jopa keula kaasulla keventyä, mikä plussaa kun vanhaan vertaa . Painon kanssa tulee toimeen kun tietää ettei yksin joka paikkaan yritä.
-Tero
kyllähän jokainen suoralla tiellä, mutta mennään metsään...
Kyllä hyvältä näyttää juu. Antaa vielä muiden ajaa näistä lasten taudit ulos, niin sitten voi ruveta vaihtoo harkitteen. Ite olin yllättyny, kun noi 70 oli sentään
kilowatteja eikä hevosvoimia. Olikohan mulla vähän erilaiset odotukset, kun muilla?
Hetken tässä jo pelänny, että joutuu Bemarin laittaan seuraavaks, mutta ei sentään.
Joo eikai se 90 hp ole liian vähän soralla mutta tommosella monitoimipyörällä ainakin itse ajelisin myös paljon asfalttia. No ei se sielläkään ole liian vähän mutta olis se nyt lähtökohtasesti hölmöä löydä kovalla vaivalla ansaitut taalat tiskiin ja hommata numeroiden valossa jotain huonompaa kuin mitä oli markkinoilla 10 v sitten. En mä näitä pyöräjuttuja ainakaan järjellä pysty perustelemaan mutta yleensä parhaat ostokset on tullu tehtyä kun fiiliksellä hankittu. Harmittavasti tästä näyttää olevan kaikki kulmat niin hiottu pois ettei oikein tartu. Tuo nykyinen KTM:n Ready to retire mallistokaan ei oikeen kutkuta. Kukakohan yllättäis seuraavaks? V-Storm rally? =)
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
700 Tenestä on huhuttu siitä lähtien kun MT-07 julkaistiin. Jos Yamaha tekee uuden pikku Teneren MT:n koneella, ja on yhtä rohkea muotoilussa kun MT:n kanssa, sekä pyörään tulee kunnollinen/nykyaikainen alusta niin se voi olla kova peli. Tätä on myös odoteltu ja toistaiseksi se on pelkästään huhu, mitään konkreettista tietoa ei ole vuotanut julkisuuteen joten odottavan aika voi käydä pitkäksi.
242 kg absilla ja DCT:llä. Ihan ok kai luokassaan, mutta mulla säästyy rahat, kun painoero on liian hurja nykyiseen pyörää. Sinäänsä tuo DCT olisi nimenomaan ollut tosi mielenkiintoinen.
Lienee tuo kaikesta huolimatta matkaenskojen tietynlainen kunkku tällä herkellä jos painotus on vähänkään sanassa enska.
Nätti mopo ja ehdottomasti pitää päästä koeajolle! Sitä vaan ihmettelen miksi se on pitänyt tehdä noin "notkoselkäiseksi"? Noista adventure pyöristä ainoat, jossa on järkevä satulalinja ja polvikulma on KTM 950 Adventure S ja SE. Niissä pystyy hakemaan istuma-asennon sopivaksi ja vaihtamaan asentoa myös vauhdissa. Onko tässä nyt tehty muotoilu persjalkaisten japsien ehdoilla?
Samaa kanssa kattelin, voi joutua sepittämään penkin ja/tai laittaa madaltavat jalkatapit että saa polvikulman pienemmäksi. Ohjaustanko on fättis ja kiinnikkeitä kääntämällä näyttäisi saavan tankoa eteenpäin, ehkä mahdollinen korotuskin on helppo toteuttaa. Pohjapanssarin joutuu vaihtamaan jos tolla aikoo mennä sorateiden ulkopuolelle, toispuoleinen panssari ei paljoa suojaa putkistoa eikä koneen poskia. Jotenkin luulen että tähän alkaa aika nopealla syklillä tulemaan aftermarket osia eri valmistajilta.
Tricolor näyttää kyllä makialta. Tämmöinen menee kyllä hankintaan, kunhan voitan lotolla ja/tai näitä alkaa saada käytettynä ja pahimmat uuden mallin viat on päivitetty pois. Vanha palvelija kyllä kestää vielä pitkään sitä odotellessa. Kestää varmaan pitempään kuin tämmöinen vanha äijä.
Sitä lotto voittoa ootellessa
Tuo penkki juttu on munkin silmään liian notko, omasta alpista joutuu kans muuttaan hiukan tuota asiaa jotta pääsis paremmin pyörän sisälle mut ehottomasti pitäs päästä koe ajaan
GSlpr kirjoitti:
Tällä hetkellä mennään kolmen pyörän taktiikalla, mutta halu olisi löytää se yksi ja oikea. Ja mitä enemmän tiimaa tulee Dakariin, niin sitä enemmän vaikuttaa siltä, että tällä mennään. Uusi at pitää silti katsastaa. Ja 8gs. Sekä wr450. Jos näistä jää se "jokin" puuttumaan, niin sitten voisi aloittaa laittamaan Dakaria työn alle.
Mitä saa lisää 8gs -> AT ???
+ 3000 euroa.
+ 7 kw
+ 21 kg
Etupumput saman paksuiset samalla liikematkalla
+ Takajoustoa 5 mm
+ 1,5 cm pituutta
+ 12,5 cm korkeutta
- 1 cm istuinkorkeutta
Takarenkaaseen on laitettu se puuttuva tuuma.
Veikkaan että yhtenä mittapuuna uutta AT kehitettäessä on ollut 8gs. Parannuksi 8gs moottorin verraten, +200cc vääntö/tehoa lisää. Iskusuhde muutos(Bore/Stroke) -> lyhyt iskuisempaan päin (8gs 1.08 ja AT2016 1.22). 8gs mottia on useassa artikkelissa moitittu tylsäksi.