Ktm 625 tai 640-LC4?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Minä ajoin toissa kesänä SXC:llä Jämsän MM-enskakisoja katsomaan 250 km sivu. Mennessä pääosin sorateitä, mutta takas tullessa oli kiire ja vetelin valtateitä 15-50 välityksilläni.
Kyllä se menettelee, mutta ei se ole mukavaa. Siitä ei oikein nappularenkailla ja tiheillä välityksillä nauti. 100 km/h on noille välityksille matkavauhdin yläraja. Toisaalta taas katupyöräkavereitten mukana pysyy kyllä syheröisellä asfaltilla mukavasti. Se taas on mukavaa!
Vaimentamaton takanapa ei menoa haittaa, kova penkki sen sijaan laittaa 100 km jälkeen istumaan välillä toisella kannikalla.. Sanoisin käytännön ylärajaksi pelkällä asfaltilla 100 km yhteen menoon.
Kyllä se menettelee, mutta ei se ole mukavaa. Siitä ei oikein nappularenkailla ja tiheillä välityksillä nauti. 100 km/h on noille välityksille matkavauhdin yläraja. Toisaalta taas katupyöräkavereitten mukana pysyy kyllä syheröisellä asfaltilla mukavasti. Se taas on mukavaa!
Vaimentamaton takanapa ei menoa haittaa, kova penkki sen sijaan laittaa 100 km jälkeen istumaan välillä toisella kannikalla.. Sanoisin käytännön ylärajaksi pelkällä asfaltilla 100 km yhteen menoon.
Ok, nu försöker jag skriva på svenskaMr_Svan kirjoitti:Mä ymmärän noin puolet mistä olette kirjoittaneet mutta olen kuitenkin tosi kiitollinen.![]()
Miten pyörä kulkee maantiellä jos ostais semmoset 18/21" "asfaltti renkaat" sille?
Ja, det fungerar väldigt bra, bara motorvirationen är en nackdel. På kurviga vägar och på Ahvenisto motorbanan kör jag snabbare med min KTM640LC4 än med en sportmotorcykel tex. Yamaha YZF1000R Thunderace
-Veijo-
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Uusimmassa Biken katalookissa on luonnehdittu SXC:tä hienosti - pyörä sinulle, joka et ole varma haluatko ajaa enduroa vai Adventure-fillaria. Molemmat hommelit luonaavat ihan hyvin. Lisäksi mulla on Supermoto vanteet (vaimennetulla takanavalla) ja iso tankki satuloineen, joilla ajellaan matkaakin tarvittaessa. LC-sarjan fillarit ovat tällaisia rakennussarjoja, joiden käyttötarkoitusta voi muuttaa 15 minuutin "rempalla". EXC on sitten puolestaan monttupyörä.Veijo kirjoitti:Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan![]()
Molemmissa on nykyään ns. High Flow -kansi. LC4:n huoltoväli on 5000 km (öljy, 2xsuodatin, venttiilivälykset). SXC:ssä huoltoväli on 2500 km. LC4:ssa voi kyydittää matkustajaa, koska siinä on takajalkatapit ja teräksinen takahäkki. SXC:ssä on alumiininen takahäkki, alumiininen vaimennin + muuta kevennystä, erilainen tankki ja flektikin puuttuu. SXC vastaa kaasuun terävämmin, koska siinä on suoravetokaasutin. Nautinnollista retkeilyä varten kumpaankin kannattaa hankkia isompi 18 litran tankki. SXC:hen joutuu tankinvaihdon yhteydessä hankkimaan myös toisen satulan, mikä samalla kannattaa sitten valita matkaystävällisemmäksi. SXC:ssä on vakiona vaimentamaton takanapa, mistä on asvalttiajossa haittaa ketjujen ja renkaiden kestävyydelle.
Jos sinulla ei ole tarvetta kyydittää matkustajaa ja ajat pääsääntöisesti soralla, niin SXC on oiva valinta.
Itse olen tässä arponut haaveissani KTM525MXC:n ja KTM625SXC:n välillä. Vaaka tällähetkellä on SXC:n puolella. Mieli kuitenkin muuttuu lähes viikottain, joten pyöränvaihtohetkellä se saattaa olla melkein mikä vain, mahdollisesti jopa toisen merkkinen
-Veijo-
P.S. Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota siihen, että muuttuvatko ne venojen välykset siinä 5000 km:n aikana?
No niinhän siinä sitten kävi, että tässä viikonloppuna Kouvolassa käydessä tuli tehtyä hankintoja, keväällä LC4:n kaveriksi tulee Honda.
Uskallanko tunnustaa...se on sellainen, miten sen nyt sanoisin, ns. katupyörä. Ei mikään äärimmäinen, soveltuu hyvin työmatkan taittamiseen ja Kontiorallin järjestämispuuhiin. Kyseinen peli on Honda CB750 Sevenfifty
Säästyypähän kotarin nappirenkaat sorafiilistelyyn eivätkä täten kulu asvaltilla.
Tässä kuva (ei tosin minulle tulevasta pyörästä)
http://www.bikepics.com/pictures/285996/
Uskallanko tunnustaa...se on sellainen, miten sen nyt sanoisin, ns. katupyörä. Ei mikään äärimmäinen, soveltuu hyvin työmatkan taittamiseen ja Kontiorallin järjestämispuuhiin. Kyseinen peli on Honda CB750 Sevenfifty
Tässä kuva (ei tosin minulle tulevasta pyörästä)
http://www.bikepics.com/pictures/285996/
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Että Hondan ostit... No, olen minäkin niin kerran tehnyt. Mitä Hondan entinen omistaja aikoo pyörähommien suhteen tehdä? Muistelen joskus tuplaX:stä olleen puhetta...Veijo kirjoitti:No niinhän siinä sitten kävi, että tässä viikonloppuna Kouvolassa käydessä tuli tehtyä hankintoja, keväällä LC4:n kaveriksi tulee Honda.
Ande
Niin tein, kun tuli sopivasti tyrkylleAnde749 kirjoitti:Että Hondan ostit... No, olen minäkin niin kerran tehnyt. Mitä Hondan entinen omistaja aikoo pyörähommien suhteen tehdä? Muistelen joskus tuplaX:stä olleen puhetta...
Ande
No joko on SXC tallissa? Naapuri vaihtoi LC4 juuri sellaiseen. Itse tulin juuri kaupasta ja toin tullessani KTM200EXC:n. Taidan tästä siirtyä talliin asentamaan käsisuojia ja säätämään pyörän alustaa, vipujen asentoja etc.Mr_Svan kirjoitti:Mä kiitän kaikki joka ovat osallistuneet. Luulen että mä ostan SXC 625 keväällä. Saa nähdä jos mä olen tyytyväinen sillä.![]()
kiitos
-Veijo-
No, Veijo, miltäs tuntui päästellä 2t pyörällä? Vai kärrylläkö hait.Veijo kirjoitti:
No joko on SXC tallissa? Naapuri vaihtoi LC4 juuri sellaiseen. Itse tulin juuri kaupasta ja toin tullessani KTM200EXC:n. Taidan tästä siirtyä talliin asentamaan käsisuojia ja säätämään pyörän alustaa, vipujen asentoja etc.
-Veijo-
Mikä on muuten toimintasäde yhdellä tankkauksella, pääsetkö Siitamasta kotiin asti.
Kyllä minä ihan sen ajamalla hain. Käytin sitä jo sähköliljallakin, on se vaan kevyt peli ajaa polulla. Tuli nojattua leppäpuskaakin päinTimba kirjoitti: No, Veijo, miltäs tuntui päästellä 2t pyörällä? Vai kärrylläkö hait.
Mikä on muuten toimintasäde yhdellä tankkauksella, pääsetkö Siitamasta kotiin asti.
-Veijo-
Nouseepa mieleeni tuosta sähkölinjasta, että Suomessa on tuntuu olevan yleinen harhaluulo, että sähkölinjan alla oleva maanpohja olisi sähköyhtiön omaisuutta. Pääsääntöisesti asia ei ole näin, vaan sähköyhtiö lunastaa maanomistajalta käyttöoikeuden tuohon aukkoon johon siis on sitten lupa rakentaa tarvittava sähkölinja. Samoin käyttöoikeuteen sisältyy oikeus liikkua linjalla huollossa tarvittavilla koneilla. Kun linjaa raivataan, raivaustyön maksaa sähköyhtiö mutta saatu puuaines kuuluu isännälle.
Kelkoilla ja mopoilla saa sähkölinjalla liikkua tasan samanverran kuin muissakin maastoissa eli ei saa ilman maanomistajan lupaa. Koska usein palstat on pieniä, lupa jonkunkaan mittaista linjalla ajoa varten pitää kysyä lukuisilta isänniltä.
En ole maanomistaja enkä poliisi eikä tarkoituksenani ole tällä kirjoituksella kieltää keltään mitään, senkun vain halusin tuoda julki mikä on sähköyhtiön näkemys aiheesta.
Kelkoilla ja mopoilla saa sähkölinjalla liikkua tasan samanverran kuin muissakin maastoissa eli ei saa ilman maanomistajan lupaa. Koska usein palstat on pieniä, lupa jonkunkaan mittaista linjalla ajoa varten pitää kysyä lukuisilta isänniltä.
En ole maanomistaja enkä poliisi eikä tarkoituksenani ole tällä kirjoituksella kieltää keltään mitään, senkun vain halusin tuoda julki mikä on sähköyhtiön näkemys aiheesta.