Terveiset talvirallista. 2200km tuli pujoteltua lappiia ja takaisin. Laitos pelasi kuin enkeli. Ainut mikä teki kiusaa niin ryypyn vivusto meinasi olla erimieltä kun yx aamu ryyppy piti tempaista ylös. Nooh suhaus crceetä kun vaan oikea väli löytyi niin se siitä murheesta.
Jees. Latausongelmat tuli kuntoon kun vetelin uudet suorat johdot jännitteen säätimeltä akulle. Omissa johdoissa jossain jotain häikkää, mutta tällä kuntoon. Akkun hain motonetista. Joku keltainen lion akku se vissiin oli. Parin päivän seisotus pakkasessa, aamulla -16 ja käyntiin. Imuventtiilivaihdon jälkeen ei enää ole tarvinnut välyksiin koskea, liekö kovempaa tavaraa. Maaginen 100 000 tuli täyteen reissulla ja nyt aletan keräämään seuravaa sataatonnia.
Kaasarien väliin tulee polttoaineletku. Mikäs se sen alapuolelta lähtevä letku on? Kerran olen edellisestä Tennarista käyttäny kaasarit pöydällä, enkä nyt muista yhtään sen letkun funktiota. Joku huohotin-/ylivuotoletku? Mulla se toinen pää makaa koneen päällä mut pitäskö sen kiinnittyä johonkin? Minä en löytäny sille paikkaa.
edit. Joo, ei taida kiinnittyä mihinkään...
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Onkos porukka ostellut mistä kautta jarrulevyjä tenereen?
Mahtaako olla miten vaihtoehtoja muista merkeistä sopivia samoilla mitoilla kun alkuperäiset
Ajatuksena lähinnä onko samaa hintavaihtelua kuten kaasarin kalvoissa yamahan oma vs suzukin
Välttämättä ei oo tarvetta kasvattaa levyn kokoa, koska noilla omillakin jarruilla oon pärjänny. Kohta alkaa olla 70tkm mittarissa ja veikkaisin levyjen olevan vielä alkuperäiset.
Nostetaas tätäkin ketjua välillä jos joku vaikka lukis...
Elikkä onko Superteneren vika vai ominaisuus ettei se alta 4tonnin kierroksilla jaksa edes kolmos vaihteella lyödä hiekalla tyhjää?
Siinä 4t rpm kohdalla on todella selvä tehopiikki, kaasareita koitettu säädellä mutta ei ole auttanut.
Sama homma oli TDM:ssä, alle neljän tonnin ei kannattanut päästää kierroksia. Siitä yli niin alkoi kone toimimaan. Moottorihan noissa suurinpiirtein sama, TDM:ssä vain hieman isompi..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Nyt kun täällä ollaan hereillä niin olikos tuohon tennarin tangon heilumiseen lääkettä? Liekkö kumit kolmiossa väsyneet kun ei auttanut ainakaan lisä prikat muttereiden alle.
Kumit siinä tangon kiinnityksessä väsyy. Ongelman saa ratkaistua esim. kovilla holkeilla, jotka on helppo sorvata itse tai ostaa valmiina esim. KEDO:lta. Saa niitä muistaakseni muualtakin, mutta ovat kyllä joka paikassa aika hintavia siihen nähden miten yksinkertaiset osat on kyseessä. Toki kiinteillä holkeilla tärinöitä varmaan välittyy tankoon enemmän, mutta ei ainakaan itseäni häirinnyt. KEDO:n holkit oli sorvattu muovista. Mahdollisesti esim. POM olisi varmaankin tuohon ihan hyvä materiaali. Vanhat holkit on sitten olleet yleensä varsin lujassa, joten irroituksessa saa varautua käyttämään joko sopivia holkkeja ja prässiä tai sitten irroittaa ne särkemällä (kaivaa sisäholkit ja kumit pois ja sahaa ulkoholkit poikki). Toki uusilla kumipuslillakin varmaan jämäkämmäksi muuttuu, en voi varmaksi sanoa, kun en ole uudella vastaavalla koskaan ajanut.
Holkitus kävikin mielessä tätä ihmetelessä. Tärinät ei haittaa, mutta tanko vähän väliä vinossa alkaa nakertaa. Kohtahan tuo on kausi paketissa ja aikaa askarrella holkkeja.
Itsellä on Wilberssin takaiskunvaimennin lisäsäiliöllä ja edessä saman valmistajan progsessiiviset jouset.
Öhlinssin aikoinaan olisin ostanut mutta olivat silloin loppuneet mutta olin hyvin tyytyväinen tuohon Wilberssiin.
Vauhdit nousivat sen ansiosta niin että runko alkoi ratkeileen. No tyyppivikahan se. Keulaa yritin säädellä öljyn määrää ja viskositeettia muutellen huonolla menestyksellä. Kalliitahan nuo on uutena niinkin vanhaan pyörään kuin ne tällä hetkellä ovat. Mutta täällä lisää http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=1845