KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Oinonen89
Viestit: 13
Liittynyt: La Syys 28, 2019 8:31 pm
Pyörä: Husqvarna 701

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Oinonen89 »

Oinonen89 kirjoitti: Ma Touko 10, 2021 9:06 pm Tuossa on vertailun vuoksi -18 husse säädettynä. Katkoviiva ennen säätöä Wingsin pöntöllä ja radegaragen putsarilla. Yhtenäinen viiva sitten säädön jälkeen. Aika raju lähtöero väännöissä heti 2000 kierroksen jälkeen.
*ilman killeriä
B12
Viestit: 349
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

_JPA_ kirjoitti: Ma Touko 10, 2021 7:58 pm 2017 / 2019 vertailu. https://www.mcnews.com.au/wp-content/up ... R-Dyno.jpg
2019-KTM690-Enduro-R-Dyno.jpg
Eli yhtä hyvin vääntää vakiona kuin vanhakin. Mitä sitten valittavat?
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10
skuikka
Viestit: 2011
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuo voi tuntua siltä että alhaalla ei ole paukkua kun ylös on tullut lisää ja alas ei.
J. T
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Touko 12, 2021 5:12 pm
Pyörä: Ktm 690 enduro r

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja J. T »

Onko kellään sattunut vastaavaa mittaristo rupes sekoilemaan nopeudet hyppii miten sattuu välil näyttää 0 ja välillä toimii ihan ok. Paikoillaan ollessakin nopeudet ajelehtii 2013vm enduro r kyseessä
Avatar
Hanski T
Viestit: 330
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

J. T kirjoitti: Ke Touko 12, 2021 10:47 pm Onko kellään sattunut vastaavaa mittaristo rupes sekoilemaan nopeudet hyppii miten sattuu välil näyttää 0 ja välillä toimii ihan ok. Paikoillaan ollessakin nopeudet ajelehtii 2013vm enduro r kyseessä
Eikös se ota nopeuden pulsseina vetoakselilta? Tsekkaisin mittariston ja anturin välisen piuhan, näin laitetta sen tarkemmin tuntematta. Oire viittaisi huonoon kontaktiin.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Koheltaja
Viestit: 7971
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Miten muistan että pulssi otettaisiin 2013 mallissa etujarrulta? Lukiko muttereista vai oliko siellä magneetti?
Kylätason kurapyöräilijä.
J. T
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Touko 12, 2021 5:12 pm
Pyörä: Ktm 690 enduro r

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja J. T »

Joo etujarrun kupees on anturi mutta magneettia en löytänyt enkä sille paikkaa. Nostettiin pyörä pukille ja virrat pelkästään päälle ja eturenkaasta kun pyöritti mittari näytti ihan järkeviä sama homma jos mopossa on virrat päällä mittari näyttää 0 mutta heti kun pyörän laittaa käyntiin mittaristo rupee elämään omaa elämää
Avatar
Koheltaja
Viestit: 7971
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ensimmäisenä tulee mieleen huono liitos jossain liittimessä tai mittaristossa joku liitos tai komponentti tärissyt irti/juotos pettänyt. Johtosarjat näissä tekee myös omia juttujaan koska ne on monessa kohtaa jätetty suojaamatta, reititetty väärin ja jätetty puristuksiin. Siihen kun lisätään tärisevä moottori niin johtojen kuoret kuluu puhki ja sitten alkaa mystiset ongelmat.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Hanski T
Viestit: 330
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Omasta 640 sm:stä en tullut asiaa tutkineeksi. Joissakin pyörissä matka otetaan etuselta ja nopeus jostain vaihteiston ja takakumin väliltä. Koheltajan neuvo johtosarjojen tarkistuksesta on hyvä. Sekin on mahdollista että mittaristo sekoilisi sähkönsyötön takia, joten samalla kannattaa tsekata nekin piuhat.
SF 1098S
MTS V4S
J. T
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Touko 12, 2021 5:12 pm
Pyörä: Ktm 690 enduro r

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja J. T »

Tuli tutkailtua johtoja maskin takaa ei sattunut silmään hajonnutta johtoa. Kokeilin pyörää nopeus anturin liitin irti niin mittaristo näytti 0 ja kun liittimen laittoi takaisin rupesi mittaristo näyttämään mitä sattuun
skuikka
Viestit: 2011
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ainakin minulla on murtunut johto tehnyt sitä että näyttää mitä sattuu. Paras oli 299km/h 60-alueella, sekunnin päästä oli jo nollassa ja sitten taas jotain. Anturi on Hall-tyyppinen, lukee niitä pultinkantoja. Oma on pariinkin kertaan korjattu, yläpäästä nitkuuntuu poikki.
AKM
Viestit: 220
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:26 pm
Pyörä: 701 E
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja AKM »

"Onko kellään sattunut vastaavaa mittaristo rupes sekoilemaan nopeudet hyppii miten sattuu välil näyttää 0 ja välillä toimii ihan ok. Paikoillaan ollessakin nopeudet ajelehtii 2013vm enduro r kyseessä"

Kiekkamittarillisessa mittaristossa on piirilevyjen välissä oleva korokepala haperoa materiaalia. Mittari auki ja jotain materiaalia väliin, paksua kakspuoliteippiä yms niin liitos tulee eri korkeudelle ja mittari pelaa taas. Eli tuon valkoisen materiaalin jalkoihin, jotka ovat kosketuksissa piirilevyyn. https://www.supermotojunkie.com/threads ... ir.101162/

Jos liitostappeja hankautunut poikki, niin projektin haastavuuteen tulee pykälä pari lisää ja työkalulistaan lisätään pikkuinen kolvi.

Helppo tehdä kotioloissa kunhan muistaa, että voimaa suoritukseen lisätättäessä, loppujen lopuksi fiksumpi joustaa...
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
Jani M
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Turbotecilla onnistuu 2019=> mallien karttojen säätö ilman powercommanderia. Sanoivat myös, että on aikaa vievämpää kuin PC:llä. Tulisi kuitenkin hiukan edullisemmaksi kuin PC:n kanssa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Julle81
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2010 12:06 am
Pyörä: -

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Julle81 »

Aatekura kirjoitti: To Marras 12, 2020 11:31 pm Jahas, nyt on 20 mallin pyörästä kytkin siinä vaiheessa, että pitää puristaa ihan loppuun asti tankoon, että irroittaa täysin. Vaikka kahva on säädetty kauimpaiseen asentoon.

Pitänee käydä korjauttamassa huollossa ja sitten tilata Oberoni tilalle ja vaihtaa se itse. Eivät suostu huollossa sitä suostu laittamaan tilalle.

EDIT: Oberon tilattu oranssina.
Tänään meni mulla -20 mallisesta kytkinkahva ihan hervottomaksi. Onneksi en ollut kaukana kotoa. Pyörällä ajettu n. 2500km. Aivan yllättäen alkoi tuntuma kadota kunnes kytkimen painamisella ei ollut enää mitään virkaa ja kahva meni aivan "veltoksi". Antaapa takuun hoitaa homma kuntoon...
Jani M
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

2019 mallista meni ketjut ja rattaat loppuun 18 tkm kohdalla (eturattaan olin vaihtanut jo 10 tkm kohdalla). Otin taakse 48 piikkisen alkuperäisen 46 piikkisen sijaan ja se teki kolmosvaihteesta paljon käyttökelpoisemman soratierallittelussa. Nyt se on sillä juuri sopivasti paremmin tehoalueella lähtemään hiukan hitaammasta vauhdista ulos mutkasta. Kutonen ei myöskään lyhentynyt ollenkaan liikaa moottoritievauhteihin. Suosittelen päivitystä, kun vaihtaa ketjurataspakaketin.

Tuli tilattua myös Wings silent kitillä, jonka pitäisi nostaa melutasoa vain 0,2 dB vakioänkkäriin verrattuna. Vertailuksi pienemmällä killerillä se nostaa melua 3,2 dB 4000 kieroksella ja isommalla killerillä 5,3 dB. Kun vaihtaa Powerpartsin ilmanputsarikannen takaisin vakioon ja laittaa Wingsin silent kitillä vakioänkkärin tilalle, niin pyörästä pitäisi tulla hiljaisempi kuin nyt. Kokeillaan nyt ensin niin ja mietitään sitten vasta avaramman ilmanputsarin kannen takaisinlaittoa ja penkitystä.

3D-motolta tilasin tarakan. Jollakin oli sellainen Kivetyssä, ja se näytti pätevälle.

2019 => Powerparts pleksi näytti luonnossa melko isolta. Taidan tehdä itse pienemmän tai sitten en laita mitään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin